1. leht 2-st

E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 19.12.2012 11:21 40
Postitas veikuu
Tere probleem siis käiguvahetusega, kui vajutan siduri alla ja panen esimese või tagumist käiku sisse siis alguses käib raskel nagu mingi nõks käib läbi , ning siis edasi teised käigud lähevad normaalselt sisse , kui lasen siduri uuesti ülesse ja vajutan alla siis jälle sama teema esimeste käikudega edasi läheb normaalselt.
Milles võib asi olla ?

aitäh kõigile kes viitsisd vastata .

veiko .

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 20.12.2012 22:39 23
Postitas veikuu
Aidake!

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 21.12.2012 07:43 58
Postitas jargo
ega siin ei olegi midagi aidata.
tüüpiline kulunud e36 kast.
mul samade probleemidega kaste läbi käinud üksjagu.
kui sul on väikse kettaga sidur,siis leiad kaste ka kasutatult.lihtsam vahetada,kui seda remontima hakata.
suure ketta( 240mm) puhul on kasti muidugi keerulisem leida.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 23.12.2012 16:48 33
Postitas veikuu
Kui hakkad hommikul käiku sisse panema külmalt, siis käib ragin läbi. Kui sidur täitsa põhjas, paned käigu sisse, siis auto liigub ~3cm. Kas asi võib olla siduris?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 26.12.2012 23:23 33
Postitas veikuu
Oskab keegi öelda midagi?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 27.12.2012 00:02 03
Postitas Andu13
Siduris ei tohiks asi olla, käigukast vast kulunud ja oma aja ära elanud, otsi uus kast, need ei maksa palju kasutatult, 50euriga võid siit foorumist kindlasti omale toimiva kasti leida, remontimine läheb kindlasti kallimaks. Kui kasti alt ära võtad, siis näed ka kohe, mis seisus sidur on.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 27.12.2012 08:24 43
Postitas jargo
veikuu kirjutas:Kui hakkad hommikul käiku sisse panema külmalt, siis käib ragin läbi. Kui sidur täitsa põhjas, paned käigu sisse, siis auto liigub ~3cm. Kas asi võib olla siduris?
no sellise toimingu puhul on sidur ka hapu!

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 27.12.2012 10:59 57
Postitas veikuu
Okei aitäh, peab siis käigukasti maha võtma.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 27.12.2012 11:57 35
Postitas ooDDoo
Ennem kui käigukasti vahetama hakkad .Proovi ikka enne õli ära vahetada ja sidur ära õhutada.. Külmaga on käigukasti õli nii paks ,et veab kaasa (tean kuna sõitsin e39-ga 2 talve nii) ja sidur ei lahuta kuna korralikult õhutamata.(et korralikult õhk kätte saada tuleb töösilinder eemaldada ja täiesti kokku suruda. muidu ei saagi õhku täiesti välja.)
olen isegi näinud leedust tulnud pille millel on seibid sidurikorvi vahele pandud kuna pole osatud õieti sidurit õhutada.

Nüüd siis nägin. et sul on vist mingi 325 stroker siis tahan öelda seda et m50 ja m52 siduriketastel on paksuse vahe.. kui m50 nele m52 sidur panna siis tekib ka sama anomaalia nagu sul kirjeldatud

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 27.12.2012 12:52 09
Postitas veikuu
Tegemist sõbra autoga. Aga õhutada proovisin, tegin kuskil 3-4 korda läbi(pumpad, hoiad all, keerad nipli lahti ja kinni), kuid midagi ei muutunud. Eks võtan maha siis ja proovin nii õhutada.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 07.01.2013 16:03 11
Postitas veikuu
Praeguseks vahetatud terve sidurikomplekt, mis tegi asja veel hullemaks, kuna käigud lähevad nüüd veel raskemalt. On õhutatud ka alumist töösilindrit, ei midagi kasu. A ja töökäigus lendas ka töösilinder laiali, kuna sai kogemata sidurit vajutatud kui töösilinder lahti ole tehtud käigukasti küljest.

Kas keegi oskab öelda, kas käigukast saab sellist asja põhjustada?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 08.01.2013 07:45 14
Postitas ooDDoo
õhutada tuleb nii. et surud töösilindri kokku keerad nipli lahti ja puhud õlianumast peale(tegelt peaks see olema vabaläbivooluga õhutus nii et pumbata pole sidurit vaja.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 08.01.2013 15:15 57
Postitas veikuu
ooDDoo kirjutas:õhutada tuleb nii. et surud töösilindri kokku keerad nipli lahti ja puhud õlianumast peale(tegelt peaks see olema vabaläbivooluga õhutus nii et pumbata pole sidurit vaja.
Ma proovsin traditsioonilist õhutamist(pumpad, hoiad peal, keerad lahti) ning ka reverse bleedingut, ehk siis keerad nipli lahti, surud alt õhuvaba vedelikku sisse(nt. vooliku ning süstlaga). Nii täitus anum vedelikuga kuid õhumulle ei tulnud.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 08.01.2013 17:27 42
Postitas ooDDoo
Üks võmalus on ka muidugi väsinud laager väntvõlli ja käigukasti vahel.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 08.01.2013 21:04 22
Postitas veikuu
Survelaager vahetatud, kui seda mõtlesid.



Tuli veel meelde, et käigud ei lähe sisse siis kui auto käib, kui mootor ei tööta käivad käigud väga hästi.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 08.01.2013 21:08 53
Postitas ooDDoo
veikuu kirjutas:Survelaager vahetatud, kui seda mõtlesid.

kindlasti mitte survelaager vaid ikka väntvõlli otsas olev laager

Tuli veel meelde, et käigud ei lähe sisse siis kui auto käib, kui mootor ei tööta käivad käigud väga hästi.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 10.01.2013 12:22 44
Postitas veikuu
Ilmselt asi käigukastis ikkagi. Oskab keegi öelda, mis kastid lähevad m52b25 125kW mootorile. Siduri läbimõõt 228mm.

Kas m52b28 kast e46lt läheb? Hoovastik neil sama?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 02:57 32
Postitas veikuu
Sai siis vahetatud käigukast. Ikka sama.
Märkasin ka, et kui kardaani küljes polnud ja käima panin, siis käisid käigud ilusti. Kui kardaan küljes, hakkasid jälle raskelt käima.


Oskab keegi midagi öelda?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 10:40 20
Postitas ooDDoo
Kas vända otsas olevat laagrit vaatasid?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 11:15 04
Postitas lynx
Siduri õhutamine:
*Kontrollid, et piduriõli oleks normijagu või isegi rohkem sees!
*Keerad töösilindri õhutusnipli lahti!
*Ootad ja vaatad, kuni enam niplist õhumulle ei tule ..ainult õli tuleb ühtlase nirena.
*Keerad nipli kinni ja ongi õhutatud

Pärast kontrolli veel õlitaset anumas!
Mingit pumpamist, silindrieemaldamist ja muid vigureid ei ole tarvis teha ..see võib protsessi pikendada ja õhku silindrisse sisse tõmmata veelgi.
Õhutusnippel asub -silindri peal, ehk kõrgeimas punktis ja sellest saavad ju kõik aru, et õhk tõuseb ikka pinnale, ehk üles.
Ära suru kokku, ega pumpa seal midagi.. lase raskusjõul ja füüsikal rahulikult toimida sinu kasuks!

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 11:18 18
Postitas veikuu
Kas asi võib olla muidu töösilindris? See ikka rohkem kui ühe korra laiali lennanud.( Sidurit vajutatud, kui töösilinder maas

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 11:36 50
Postitas lynx
Kui mansett on korralik ja õli välja ei pressi, siis ei ole temaga miskit juhtunud, kuid mansetivahetus, ehk uus mansett ei tee liiga nii-või-naa.
Tee korralik õhutamine ära ja siis vaata edasi.
Mulle tundub, et kasti võtsite küll ilmaasjata maha ning sidur kah ilmaasjata vahetatud.
Tee korralik õhutamine ära ja saad asja tööle.
Survelaager ei ole küll sul süüdlane.. kui laager läbi, siis ta hakkab lihtsalt karjuma sidurit vajutades, aga lahutab ikka samamoodi.
Laager väntvõlli otsas tsentreerib sidurivõlli ja väntvõlli - siduri toimimises/lahutamises liiga suurt rolli (kui üldse) see ei mängi !

Kui auto liigub kohalt mõne sm jagu, käiku sisselülitades, siis on ju ilmselge, et sidur ei lahuta ..kastiprobleem see ei saa kuidagi olla!

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 15:23 33
Postitas pikkpold
kas see "nõks" mis läbi käib on ikka puhas ragin või käigukang lihtsalt läheb raskelt sisse?
Mul oli analoogne viga, mul lihtsalt läksid 1k ja tagurpidi k. raskelt sisse. nagu pidi rohkem jõudu kasutama. AGA käigukast ise ei ragisenud(mõtlen nagu vanadel vene masinatel) Ja tuli välja et KÄIGUKANGI all olev puks oli kulunud (mitte käigukast ise)ning sellega jäi käik nagu 1k ja 3k vahele ehk siis käigukangi ja varda vahel oli selline lõtk mis põhjustas 1. k. ja tagurpidi k. ebakorrektse sisse mineku.
Ehk siis see punase ringiga ümbritsetud connection
Pilt

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 15:26 26
Postitas veikuu
pikkpold kirjutas:kas see "nõks" mis läbi käib on ikka puhas ragin või käigukang lihtsalt läheb raskelt sisse?
Mul oli analoogne viga, mul lihtsalt läksid 1k ja tagurpidi k. raskelt sisse. nagu pidi rohkem jõudu kasutama. AGA käigukast ise ei ragisenud(mõtlen nagu vanadel vene masinatel) Ja tuli välja et KÄIGUKANGI all olev puks oli kulunud (mitte käigukast ise)ning sellega jäi käik nagu 1k ja 3k vahele ehk siis käigukangi ja varda vahel oli selline lõtk mis põhjustas 1. k. ja tagurpidi k. korrektse sisse mineku.
Külmalt tagurpidi hakkan ajama, siis käib ikka ragin läbi. Tavaliselt läheb läheb lihtsalt raskelt sisse. Õhtul proovin teist hoovastikku ja töösilindrit ka.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 13.01.2013 15:35 28
Postitas pikkpold
aga proovi nii, et alguses kui käivitad auto, pane 3k sisse siis võta käik välja ja proovid siis 1k või tagurpidi käiku.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 14.01.2013 22:11 36
Postitas veikuu
Sai käidud veel täna töökojas, kus vaadati veel üle. Ei oska keegi midagi öelda, töösilindris ei saa olla, kuna pedaal võtab normaalselt ja sidur võtab keskelt. Võib-olla asi selles laagris, mida juba siin kord öeldi, mida ise kõige vähem kahtlustasin. Hoovastikus vist ei saa olla see tingitud, et auto liigub käiku sisse pannes?


Leidsin, et kellelgi veel kunagi sarnane probleem olnud, et auto liigub kui käiku sisse paned. Kahjuks pole kirjas, kuidas asi lahenes.. viewtopic.php?f=38&t=31858&p=447211#p447211" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 29.01.2013 19:01 32
Postitas veikuu
Nii. Nüüdseks siis vahetatud hooratas, juhtlaager, käigukast, siduri komplekt, alumine töösilinder. Asi pole ikka korras. Kui vajutad siduri alla, ootad natuke siis läheb käik ilusti sisse. Kui sidur üleval, siis kuulda ka et midagi nagu liigub. Vajutad siduri alla, siis kuskil 2-3sekundi jooksul kaob ära.

Oskab keegi veel midagi öelda?

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 30.01.2013 11:34 49
Postitas veikuu
Kuno_T kirjutas:Sidurikettal on inerts ja kirjelduse järgi on auto täiesti korras. Võimalik, et mootori tühikäigupöörded on liiga kõrged, kuid siis tuleb "viga" otsida sealt poolt.
Tühikäigupöörded on 600-700. Kui paned käihu sisse kohe kii sidur all, siis käib väike kolks taga difftis. Eile õhtul oli ka imelik hääl kui vabakäigul siduri üles lasid. Selline nagu midagi käiks ringi. Hommikuks oli kadunud. Peale koike seda jama on asi hetkel paremaks läinud

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 30.01.2013 14:30 03
Postitas ooDDoo
Vahetatud juhtlaager tahtis võibolla vähe sisse käimist.

Re: E36 323 M52b25 aidake tuvastada .

Postitatud: 30.01.2013 15:06 34
Postitas veikuu
ooDDoo kirjutas:Vahetatud juhtlaager tahtis võibolla vähe sisse käimist.
Praeguseks 15km sõitnud, pole muutunud. Töökojast öeldi ka et ehk tahavad asjad sissesõitmist. Öeldi et proovi kuival asfaldil sidurit libistada. Ei tea kui hea mõte on sidurit meelega rikkuda..