E30 nuka kraadid?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
marr234
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 30.10.2003 01:44 13
Asukoht: Tallinn

E30 nuka kraadid?

Postitus Postitas marr234 »

küsimus selline tahaks E30 M20B25 nukka ringi teha, aga ei tea mitu kraadi võiks seda nukapõske laiemaks venitada? kas keegi on teinud ja äkki valgustaks mind ka nende numbritega ??? aga asi peaks jääma tänavasõidu kõlblikuks?
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

272väljalase ja 284 sisselase on max tänavakõlbulik
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
marr234
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 30.10.2003 01:44 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marr234 »

selge eks võtan arvesse. Kui see asi tehtud kas klapid ja kolvid omavahel kokku ei lähe. või peab kolbi freesima hakkama?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

tänavanukal on lisatõus nii väike (tavaliselt 1 mm või veel vähem) et freesida pole vaja.

see "tänavakraadide" kasutatavuse mõiste on suhteline ja ei sõltu ainult kraadidest -kui ainult sõidetavusest rääkida

tänavanukk ei eelda mootoris muudatusi, aga samas ei anna ta ka suurt juurde

kui madalalt mootor vedada jõuab, sõltub rohkem õhu kiirusest - so kanalite läbimõõdust

tegelikult saab sobiva peaülekande ning segu muudatustega panna tänaval sõitma ka üle 300se nuka, iseasi kas sel mõtet on

olen ise katsetanud ära nii selle tänavakõlbliku kui ka ringrajanuka ning mulle isiklikult meeldib viimane rohkem

hind on tavaliselt sama, vahet pole kas 280 või 300

kui sa ise teed ja tead, mida teed, siis võid vabalt ka sellise võtta, mis muidu tänavale ei soovitata.

kui mitte, siis võta see, mis on tänavale ette nähtud

kui alusmootor on piisavalt suur, peaülekanne kõrge ning auto kerge, seda lihtsamini saab selle suurema nukaga tööle

kui sa olemasolevat nukka ringi käiama hakkad, soovitan soojalt kohta valida (eestis seda EI SAA TEHA) ning arvestada, et teatud hetkest alates tuleb osta komplekt suuremaid klapivahe reguleerimisrattaid
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
marr234
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 30.10.2003 01:44 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marr234 »

rääkisin rs motospordi spetsalistiga, paneme mootori pukki ja möödame ära palju kannatab nukale juurde panna ja nii palju panemegi. On tuttav kes lubas nuka ringi keevitada. ta on neid nukkasi ennegi teinud ja siiamaani sõidavad. tundsin lihtsalt huvi kuidas teistel selline asi välja on kukkunud. mingit ulme mootorit ehitama ei hakka.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See "ringikeevitamine" Eestis kõlab karmilt. Isiklikult olen ka sellise auto otsa kunagi sattunud, kus oli see "ringi keevitatud", kuna vana oli kulunud ja selle nuka lööks ma poole maani selle "spetsialisti" pealuusse sisse :evil:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
marr234
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 30.10.2003 01:44 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marr234 »

sellise juurde tehtud nukaga sõideti terve ralli hooaeg ja polnud sellel häda midagi. ma ei näe siin probleemi.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Aare varsti katsetame ühte mis arvad ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Katsetage katsetage

Isiklikult olen eelistanud tuntud firma asja osta ja siiani pole pidanud pettuma. Seda enam, et EL seest tellides enam tollikäibekat maksta ei tule.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Rubic
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 23.04.2004 16:16 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rubic »

EL -is osatakse nuka eest hinda ka küsida :D
Rubic BMW Team :)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui 6000 krooni on kallis, siis võiks auto ehitamata jätta....mitte sellist plära ajada
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Eestis tehakse nukkasid Türil (Ilmar Seinoja) ja Karksi Nuias (Ligur)
ning ka Keilas (Raidami meeskond KEK'is)... mina tean nii paljusid.

Tehakse kahte moodi: a) keevitavad originaalile peale
b) Kopeerivad juba valmis nukkasid

Hinnad suht normid, vähemalt Ladade puhul jäävad need 2000-4000 piirile
ilma autota
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Siim_K kirjutas:
Hinnad suht normid, vähemalt Ladade puhul jäävad need 2000-4000 piirile
Eesti hindade kohta see küll normaalne ei ole.
Saksamaal 160 eurot. Seejuures tegu tuntud firmaga, kes eeldatavasti teab, mida teeb. Olen kasutanud, kvaliteet täiesti olemas.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
martinlamp
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 15.10.2005 03:57 13

Postitus Postitas martinlamp »

aarel täeisti õigus mida te ke*ite nende isearetatud olenditega lihtsam on tellida tuntud kaubamärk kes teab mis teeb ja maksta selle eest ka natukene rohkem raha , aga vähemalt tead et töötab ja alt ei vea ning on endal rahuolu tunne.
marr234
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 30.10.2003 01:44 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marr234 »

Aare: ehk annad mõne vihje kust neid saab siis :shock: ??? nagu mõõtmis tulemus andis on 2.5 originaal nukk väga lahja, nukk tuleks 55kraadi laiemaks teha väntvõlli seisukohast võttes.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

marr234 kirjutas:Aare: ehk annad mõne vihje kust neid saab siis :shock: ??? nagu mõõtmis tulemus andis on 2.5 originaal nukk väga lahja, nukk tuleks 55kraadi laiemaks teha väntvõlli seisukohast võttes.
:shock:

Äkki reedad selle targa koha, kus nii täpse diagnoosi kohe saab ja sellistel alustel :shock:

55 kraadi laiem nukk kui originaal (kuskil 260) on jah...... :roll:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

väntvõlli seisukohalt- seljuhul 55/2=27.5kraadi
288 kraadi veidi palju tänavale
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ma M20 kaant ei ole eriti torkinud, aga tänavakasutuses pole mõtet sinna 300+kraadist ilmselt mõtet panna (need on reeglina nii 12 mm tõusuga), sest originaalkaane võimalused on suhteliselt piiratud ja kui paned suure nuka originaalkaande, siis tuleb 5% ülemises otsas originaalist parem, kuid all 40% nõrgem.

Tavaliselt jääb juba pordi ristlõige liiga väikseks ja materjali paksus palju võtta ei lase.

Seerikaaned on üldiselt kaunis piiratud võimalustega.

Ma olen nt M30 mootoril teinud vooluarvutused ja kui sinna panna näiteks üle 300 12+mm tõusuga võll, siis eeldab see nii suuri klappe, et kaande ei ole neid võimalik mahutada.

Kuna m20 klapinurk on silma järgi vaatates veel järsem, siis on seal veel keerukam midagi teha

samamoodi need suured nukad seeriapritse ja süütega ei funka õigesti

omal nahal proovitud tarkused

üle 290 on ülevaatuselt ametlik läbisaamine sama hea kui võimatu, peamiselt HC sisalduse pärast (suur overlap peksab põlemata segu summutisse)

olen ise näinud, kuidas CO oli 1,5% ning HC 7000 :shock:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta