1. leht 1-st
E30 nuka kraadid?
Postitatud: 02.12.2005 15:42 00
Postitas marr234
küsimus selline tahaks E30 M20B25 nukka ringi teha, aga ei tea mitu kraadi võiks seda nukapõske laiemaks venitada? kas keegi on teinud ja äkki valgustaks mind ka nende numbritega ??? aga asi peaks jääma tänavasõidu kõlblikuks?
Postitatud: 02.12.2005 19:37 55
Postitas patrik
272väljalase ja 284 sisselase on max tänavakõlbulik
Postitatud: 03.12.2005 10:01 20
Postitas marr234
selge eks võtan arvesse. Kui see asi tehtud kas klapid ja kolvid omavahel kokku ei lähe. või peab kolbi freesima hakkama?
Postitatud: 03.12.2005 10:40 38
Postitas Aare
tänavanukal on lisatõus nii väike (tavaliselt 1 mm või veel vähem) et freesida pole vaja.
see "tänavakraadide" kasutatavuse mõiste on suhteline ja ei sõltu ainult kraadidest -kui ainult sõidetavusest rääkida
tänavanukk ei eelda mootoris muudatusi, aga samas ei anna ta ka suurt juurde
kui madalalt mootor vedada jõuab, sõltub rohkem õhu kiirusest - so kanalite läbimõõdust
tegelikult saab sobiva peaülekande ning segu muudatustega panna tänaval sõitma ka üle 300se nuka, iseasi kas sel mõtet on
olen ise katsetanud ära nii selle tänavakõlbliku kui ka ringrajanuka ning mulle isiklikult meeldib viimane rohkem
hind on tavaliselt sama, vahet pole kas 280 või 300
kui sa ise teed ja tead, mida teed, siis võid vabalt ka sellise võtta, mis muidu tänavale ei soovitata.
kui mitte, siis võta see, mis on tänavale ette nähtud
kui alusmootor on piisavalt suur, peaülekanne kõrge ning auto kerge, seda lihtsamini saab selle suurema nukaga tööle
kui sa olemasolevat nukka ringi käiama hakkad, soovitan soojalt kohta valida (eestis seda EI SAA TEHA) ning arvestada, et teatud hetkest alates tuleb osta komplekt suuremaid klapivahe reguleerimisrattaid
Postitatud: 03.12.2005 18:35 21
Postitas marr234
rääkisin rs motospordi spetsalistiga, paneme mootori pukki ja möödame ära palju kannatab nukale juurde panna ja nii palju panemegi. On tuttav kes lubas nuka ringi keevitada. ta on neid nukkasi ennegi teinud ja siiamaani sõidavad. tundsin lihtsalt huvi kuidas teistel selline asi välja on kukkunud. mingit ulme mootorit ehitama ei hakka.
Postitatud: 04.12.2005 10:51 30
Postitas Aare
See "ringikeevitamine" Eestis kõlab karmilt. Isiklikult olen ka sellise auto otsa kunagi sattunud, kus oli see "ringi keevitatud", kuna vana oli kulunud ja selle nuka lööks ma poole maani selle "spetsialisti" pealuusse sisse

Postitatud: 04.12.2005 12:03 31
Postitas marr234
sellise juurde tehtud nukaga sõideti terve ralli hooaeg ja polnud sellel häda midagi. ma ei näe siin probleemi.
Postitatud: 04.12.2005 12:29 08
Postitas Cardo
Aare varsti katsetame ühte mis arvad ?
Postitatud: 05.12.2005 08:25 59
Postitas Aare
Katsetage katsetage
Isiklikult olen eelistanud tuntud firma asja osta ja siiani pole pidanud pettuma. Seda enam, et EL seest tellides enam tollikäibekat maksta ei tule.
Postitatud: 06.12.2005 23:24 18
Postitas Rubic
EL -is osatakse nuka eest hinda ka küsida

Postitatud: 07.12.2005 09:51 01
Postitas Aare
Kui 6000 krooni on kallis, siis võiks auto ehitamata jätta....mitte sellist plära ajada
Postitatud: 10.12.2005 19:06 29
Postitas Siim_K
Eestis tehakse nukkasid Türil (Ilmar Seinoja) ja Karksi Nuias (Ligur)
ning ka Keilas (Raidami meeskond KEK'is)... mina tean nii paljusid.
Tehakse kahte moodi: a) keevitavad originaalile peale
b) Kopeerivad juba valmis nukkasid
Hinnad suht normid, vähemalt Ladade puhul jäävad need 2000-4000 piirile
Postitatud: 11.12.2005 10:46 47
Postitas Aare
Siim_K kirjutas:
Hinnad suht normid, vähemalt Ladade puhul jäävad need 2000-4000 piirile
Eesti hindade kohta see küll normaalne ei ole.
Saksamaal 160 eurot. Seejuures tegu tuntud firmaga, kes eeldatavasti teab, mida teeb. Olen kasutanud, kvaliteet täiesti olemas.
Postitatud: 12.12.2005 00:32 14
Postitas martinlamp
aarel täeisti õigus mida te ke*ite nende isearetatud olenditega lihtsam on tellida tuntud kaubamärk kes teab mis teeb ja maksta selle eest ka natukene rohkem raha , aga vähemalt tead et töötab ja alt ei vea ning on endal rahuolu tunne.
Postitatud: 14.12.2005 13:48 24
Postitas marr234
Aare: ehk annad mõne vihje kust neid saab siis

??? nagu mõõtmis tulemus andis on 2.5 originaal nukk väga lahja, nukk tuleks 55kraadi laiemaks teha väntvõlli seisukohast võttes.
Postitatud: 14.12.2005 18:06 21
Postitas raimo_r
Postitatud: 14.12.2005 20:15 38
Postitas Aare
marr234 kirjutas:Aare: ehk annad mõne vihje kust neid saab siis

??? nagu mõõtmis tulemus andis on 2.5 originaal nukk väga lahja, nukk tuleks 55kraadi laiemaks teha väntvõlli seisukohast võttes.
Äkki reedad selle targa koha, kus nii täpse diagnoosi kohe saab ja sellistel alustel
55 kraadi laiem nukk kui originaal (kuskil 260) on jah......

Postitatud: 14.12.2005 20:57 58
Postitas patrik
väntvõlli seisukohalt- seljuhul 55/2=27.5kraadi
288 kraadi veidi palju tänavale
Postitatud: 15.12.2005 12:38 28
Postitas Aare
Ma M20 kaant ei ole eriti torkinud, aga tänavakasutuses pole mõtet sinna 300+kraadist ilmselt mõtet panna (need on reeglina nii 12 mm tõusuga), sest originaalkaane võimalused on suhteliselt piiratud ja kui paned suure nuka originaalkaande, siis tuleb 5% ülemises otsas originaalist parem, kuid all 40% nõrgem.
Tavaliselt jääb juba pordi ristlõige liiga väikseks ja materjali paksus palju võtta ei lase.
Seerikaaned on üldiselt kaunis piiratud võimalustega.
Ma olen nt M30 mootoril teinud vooluarvutused ja kui sinna panna näiteks üle 300 12+mm tõusuga võll, siis eeldab see nii suuri klappe, et kaande ei ole neid võimalik mahutada.
Kuna m20 klapinurk on silma järgi vaatates veel järsem, siis on seal veel keerukam midagi teha
samamoodi need suured nukad seeriapritse ja süütega ei funka õigesti
omal nahal proovitud tarkused
üle 290 on ülevaatuselt ametlik läbisaamine sama hea kui võimatu, peamiselt HC sisalduse pärast (suur overlap peksab põlemata segu summutisse)
olen ise näinud, kuidas CO oli 1,5% ning HC 7000
