1. leht 1-st

S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 25.07.2013 21:09 50
Postitas pikkpold
muidugi ma saan sinust aru et sa ei saa müüa autot sama hinnaga kui ostsid, muidu poleks siin ju ideed üldse müüa osi. Kuid et see teenida 1 osa pealt on vähe naljakas :) sest inimene kes natukenegi tunneb autot ja oskab ehitada teab et 3400e eest osta stock M3 mootor on loll tegu. kuna 2,8 turbotada koos uhiuue mootori sisuga läheb maksma 2000e ( kui soovid ikka high performance osasid mis rebib 4-500hp lõdva käega), või kui soovid väga odavalt läbi saada siis isegi alla 1000e saab M50B25 mootorist teha kiirema kui M3 mootori, nagu seda tegi kasutaja redline oma compaktiga(vabalthingav) nii et umbteadmata M3 mootori ostmine 3k on ikka väga riskantne ja loll tegu(nagu me kõik teame siis peale 200 000km peab hakkama mootoris osasid ostma, ja kui need mootorid on just seal ääre peal siis pikka pidu pole et kulunud osasid vahetama hakka(mootori sisu).

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 26.07.2013 23:15 56
Postitas taunod
pikkpold kirjutas: nii et umbteadmata M3 mootori ostmine 3k on ikka väga riskantne ja loll tegu(nagu me kõik teame siis peale 200 000km peab hakkama mootoris osasid ostma, ja kui need mootorid on just seal ääre peal siis pikka pidu pole et kulunud osasid vahetama hakka(mootori sisu).
Päris nii see ka pole! Minu teada bmw555 müüdud m3-l (3.2 l) ees juba ca 210+ tuhtat km-i, mida on suht palju kasutatud rahvarallis. Viimasel ajal 3.64 difriga, mis peaks pidevalt hoidma mootorit piirajas ja erilist muutust pole küll märgata.
Ja kui vaatata, mis hinnaga müüakse väljaspool eestit (norra...) m-i mootoreid ( inglismaalt toodud autodelt), võid hakata hindasid korrutama kuni kahega.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 27.07.2013 13:07 17
Postitas pikkpold
jah, aga mootori ostad sa ikka nii et sul pole aimu kah milline ta seest välja näeb, turbotades ise mingi 2,5 või 2,8 ja vastavalt sisu vahetamisega uhiuue vastu, tead sa ikka vägahästi mis seisu sisu on jne., ja kõik see 50-70% odavamalt kui ostes tundmatu M3 mootor . Ja siia ei saa kuidagi nüüd mängu tuua norra jne. samahea võiks eestimaal müüa maasikaid kilohinnaga 8e kuna soomes on 8 euri kuid keegi ei hakka teiste maade hindu nüüd mängu tooma(eesti maasikad 2e kilo, seega 3-4 korda kallim). Kuid kahjuks see nii ei lähe ju. eestil omad hinnad soomel omad hinnad ja norral omad hinnad. ja selle keegi ei hakka norrast tooma mootoreid ju.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 00:28 26
Postitas chulo
Ma tahaks näha, kes teeb korraliku turbo projekti ("high performance osadega") 2000 euri eest! Kui nii siis ma toon oma m50 strokeri sinu juurde, ehk teed ära või sebi mulle vähemalt vajalikud osad selle raha eest!

Teiseks ei saa sa M50B25-st ehitades paremat mootorit kui S50B32 (ega ka S50B30) juba sellepärast, et m50 kaas ei voola nii hästi, sisselaske klapid on väiksemad, nukad on väiksema tõusu ning kestvusega ja töömaht on väiksem... Kas jätkan?

Selleks, et M50/52 mootorist TÖÖKINDLALT 400-500 hobust kätte saada, on vaja standalone aju (kui joppab saad second handi MS-i või Vemsi 400-500 euriga, korralikud maksavad alates 1kilost ), pihusteid (kui joppab 150-200 eur), h-profiili kepsud (500 eur - me räägime ikkagi kvaliteet osadest), madala surveastmega kolvid (ca 7-800), metall kaanetihend (200-250), korralikud tikkpoldid kaanele, kepsule ja raamile (ca 300 euri). Ongi juba 2,5k koos, turboni pole veel jõudnudki, see maksab ka ca 700. Võite küll imestada, aga kõige kallim osa on korralik kollektor. Ma ei hakka üldse rääkimagi voolikutest, lairiba lamdadest, boost controlist, korralikust summutaja jooksust ja ülejäänud ninnist-nännist, mis kokku korraliku summa maksma läheb. Korralik turbo projekt hakkab ikka ca 4,5-5 kilost. Lisaks tuleb see veel kellelgi ka korralikult häälestada lasta, sest vastasel juhul on kogu eelnev raha raiskamine pointless!
2 kilo eest aretad kuidagi mingi kasutatud traktori turbo peale ning see hakkab alles jumal teab mis pöörde juurest spoolima. Siis keerad kõrgematele vägedele lootes rõhu 0,7 barini ja loodad, et kaanetihend vahelt ära ei lenda. Detonatsioonist ei hakka üldse rääkima.

Mage on tulla võõrasse teemase seletama, et kallis on, eriti kui ise nii kui nii osta ei soovi. Kui ei meeldi, mine too endale Inglismaalt 1500 naelaga, maksa transport ja muud siia toimetamisega kaasnevad kulud ja ole õnnelik või turbota oma pill ära 2000 naela eest... seejärel ürita 400 hobust kätte saada, aga kutsu siis mind ka, ma tahaks ka pulkasid näha.

Piis!
Chulo

PS! Ma ei tunne ega tea antud teema algatajat, aga võtku minu postitust kui UP-i

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 13:42 02
Postitas pikkpold
Mul on e36 316 M52B28 mootoriga.väikeste modedega(kogu projekti maksumus läks alla 1000e, ei hakka avalikustama mis täpsemalt, kuna need moded nii lihtsad et igaüks saab teha,) Soome Kauhajoe lennuväljal GPS radariga mõõdetud 0-100km/h=5,4sek ja 0-180km/h=16,1sek. usun, et sellest piisab et lüüa M3. videod kõik on mu fb lehel üleval.
Kasutaja redline compakt sõitis just Speedest Dunlop Nightrace 2013. ja 400m ajaks tuli 13.6 @ 167km/h.. VABALTHINGAV JA ILMA M3 märgita.
me võime seda vaidlust järkata lõpmatuseni aga ma lihtsalt vastasin teema omanikule miks tema kä'est küsiti et kas hind on rublades. ja projektide maksumus ikkagi läheb maksma täpselt niivõrra kui palju sa ise viitsid otsida ja tegutseda.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 14:38 02
Postitas chulo
Me rääkisime ikkagi sepis sisust ja korralikust projektist, hinnad on sellisel nagu ma rääkisin, siin ei ole midagi otsida. Julgen väga kahelda su setupi töökindluses 1000 eurose budgeti juures.
Kasutaja redline auto on ka compact mis on oluliselt kergem ja lühema telge vahega (oluline kaaluümberjaotumise juures ja seega ka otseses seoses tagarataste haakumise ja kiirendusega) kui kupee, nii et see ei ole mingi näitaja. Unustasid minida, et lõppülekande arv, reaktsiooniaeg, inimlik faktor ja see, et tollel M3-l ei olnud vastupidiselt compactile slikke all, oli selles sõidus väga tõsine faktor. Tahan näha konkreetseid numbreid mis sellest mootorist kätte saadakse. Mul on endal täpselt sama mootor ja persedüno järgi ütlen ma, et oluliselt üle 180kw see ei tooda (seda sisselaskenukkvõlliga väljalaskes ja torukollega, chippi pole veel kätte saanud). Kui m50+ lisa 40 kilovati saamine maksab kuskil 800-100 eurot siis järgmised 40 lisa kilovatti maksavad 2x rohkem.

Miks eeldad sa, et saad m54 pöörlevate osaadega ilma vanoseta M50 plokis oluliselt rohkem jõudu kätte kui M54 originaal plokist?

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 16:07 45
Postitas pikkpold
ma ei saa aru kuidas sa viitsid vaielda :D:D esiteks kui rääkides konkreetsetest numbritest siis isegi vanad M3 mootorid ei anna tehase 210kw välja, healjuhul 160-180kw...HEAL JUHUL!. see on paratamatus . teiseks, mind üldse ei huvita palju see dynos välja jookseb. põhiline ikka kui kiire ja dynaamiline ta on. nagu sa ise seletasid et väiksed faktorid mängivad palju rolli. sellepärast ma räägin et see on väga reaalne ja kindlam tee minna, ehitada ise kahepoolesest või kakskaheksast hea minekuga auto. Sest inimene kes soovib osta M3 mootori peab ka teadma midagi auto ehitusest jne. Ja usun et sama inimene teab ka kuidas ehitada 2,5/2,8 võimsamaks. Ja M3 mootori pealepanek ei lähe kah maksma vaid mootorihind(3400e) et see reaalselt auto külge saada ja töötama võtab kah raha, ja mitte vähe. nii et kokkuvõtteks ei tule ikka 4-500hp turbotamine kallim kui lambikale e36 kerele M3 mootori peale aretamine. Ja viimaseks ma lihtsalt vastasin teema omanikule , et miks inimesed on nii üllatunud rublade ja eurode sassiajamise üle :)
Piis!
Pikkpõld;)

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 16:26 36
Postitas chulo
S50 ja M50 on ehituselt samad mootorid! Sa ei pea S50 ehitusest rohkem teadma, kui M50/52 ehitusest. Kulud pealepanemisel on samasugused nagu M50-l! Plokk on sisuliselt sama, lihtsalt erineva puuringuga ja kaas on teine (nukad, põlemiskamber, klapid) ITB-d, pihustid, aju.

Rääkides dünaamikast - mind huvitab tõsiselt mis on sellise kodukootud vahenditega ehitatud turboka kütusekulu.

Vabandan veel kord teemaalgtaja ees, et teemat risustan. Rohkem ei postita.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 19:56 12
Postitas kristenprii
Oman e36 95. a. compacti ja otsin talle originaalist natuke jäigemat amorti või siis korralikku originaali ja 3.45-s väheke aeglasemat e. siis arvult suuremt peaülekannet. Kas teil on miskit pakkuda?

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 20:11 12
Postitas unis
pikkpold kirjutas:esiteks kui rääkides konkreetsetest numbritest siis isegi vanad M3 mootorid ei anna tehase 210kw välja, healjuhul 160-180kw...HEAL JUHUL!.
Ei saanud ka oma sõrmi enam paigal hoida. :lol:
Oled mõnda sellist dyno tulemust näinud? Minu auto stock M3 (s50b30) tõmbas rattast 243hp/322nm (seda ilma jahutus ventilaatorita ca 30 kraadises kuumuses)ja foorumikasutaja pezzi auto 235hp rattast. Julgen kahelda, et sinu oma sinna ~200 juurdegi rattast saavutab. Neid GPS-iga mõõdetud aegu mina väga tõsiselt ei võtaks. :roll:
Ja kasutaja redline sõitis compaktiga, mis on 200kg kergem kui M3 põhimõtteliselt sama aega mis mina olen sõitnud. :roll:
Ja kui turbotamisest rääkida, siis S-seeria mootorid hingavad oluliselt paremini ja kannatavad juba tehase sisuga oluliselt ilusamaid numbreid kui M-seeria mootorid.

PS Vabandused teemaalgataja ees! :oops:

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 20:55 55
Postitas pikkpold
243hp=181kw....ehk siis mul oli õigus
petssi M3 235hp=175kw...ehk siis taas õigus.
Ma ei saa aru milles probleem? selles 1kw mis minu arvamuse ringi ei mahtunud või?
minu oma ei peagi olema 243hp, kuid sellepoolest kiirendusnäidud on ainaga samad ;)
Igatahes vabandan kah teema algataja ees et niipalju sai kirjutatud:D ma lihtsalt üritasin lahti seletada miks inimesed imestavad, muud ei midagi, mul pole mingit probleemi nende hindadega:)

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 21:13 39
Postitas unis
181kw rattast, mootorist siis ca.15% enam. Kiirusomadused on sul samad pidurite,sildade ja jõuülekande tugevusvarude arvelt (lisakaal M3-e puhul). :lol: Kiiresti sinu autoga sõita pikalt ei saa.
BMW insenerid olid ikka lollid küll,et niipalju vaeva nägid, oleks märksa lihtsamalt saanud....
Minupoolt ka kõik.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 31.07.2013 23:32 19
Postitas taunod
pikkpold kirjutas: Soome Kauhajoe lennuväljal GPS radariga mõõdetud 0-100km/h=5,4sek ja 0-180km/h=16,1sek. usun, et sellest piisab et lüüa M3.
Tahaks dünograafikut ka näha ja kas usud, et selliste andmetega sinu mootor peab 200 tuhat vastu?
Vaevalt!
Tee oma autost teema, et saaksime seal kõik koos edasi vaielda ;)

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 01.08.2013 00:22 17
Postitas Reigo
no tehke eraldi mingi vaidlusteema v6i viige see vestlus privasse üle . inimene üritab siin juppe müüa vms ... :D

Re: S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 02.08.2013 00:47 54
Postitas chulo
Nonii, kuna nüüd ei pea enam võõrasse teemasse läbustama, siis kirjutaks ka mõne rea.
See, et 200tuhat sõitnud S50 160-180kw arendab puhtalt laest võetud number ja täiesti mõttetu sõnadevaht. Kehvemal juhul kaotad 10-15 kw! Kui mootorit tõesti VÄGA sitasti hooldatud on, siis võib juhtuda ka rohkem. Üldiselt on **** hooldus pigem m-seeria kui s-seeria mootorite rida.
Enamik jõudu kaob kulunud kolvirõngaste ja lekkivate klappide tõttu. Klappe peaks küll oskama igaüks sooveldada, kellel käed persest välja ei kasva - selleks on vaja vaid sooveldamise pastat, akutrelli, voolikujuppi, paar klambrit ja mõnd abinõud, et klapivedrud maha saada.

Üldiselt, kui plaan oleks tõsiselt turbotada, siis erilist vahet pole, kumb mootor valida, sest sisu tuleks nii kui nii mõlemal ringi vahetada. Parem teha seda eos, enne kui pulgad taga.
Parem kaas ja käredamad nukkvõllid räägivad külls S50 kasuks, aga kõik oleneb sellest, mis hinnaga mootor saada. Kui budget oleks kuni 3000 euri, siis valiks S50, kui 5000, siis m5x+turbo.

Re: M : BMW M3 sedaan 95a 3.0 varuosadeks UUS auto

Postitatud: 02.08.2013 13:15 17
Postitas sigaelmar
chulo kirjutas: Mul on endal täpselt sama mootor ja persedüno järgi ütlen ma, et oluliselt üle 180kw see ei tooda
Persedüno :lol: :lol: :lol: Kas keegi oskab soovitada mõnda head persedünot? Tahaks teada palju oma masinal kilovatte järel on aga nii täpselt ka pole vaja, et pärisdünos maksta selle eest :mrgreen:

Re: S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 02.08.2013 15:35 20
Postitas chulo
No kui enda piix selleks võimeline ei ole otsi mõni asjalikum inimene, kes TKTK-s autotehnikat õpib, ehk saad mõistliku kokkuleppega ikka päris dünos ära mõõta. Enda mootori üritan ka uuel õppeaastal ikka seal reaalselt ära mõõta, kann juba mõõtmisest valus.

Re: S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 04.08.2013 15:33 12
Postitas rynno300
On mingeid erinevusi, kas ehitada M50 või M52 plokist strokker?

Re: S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 04.08.2013 17:28 08
Postitas lynx
Mina ehitaksin M50 plokist, sest siis saaksid silindrid läbipuurida ning paigaldada mul riiulis olevad S50evo, ehk 3.2L kolvid (86.4)
Vanasti oli R6 plokipuurimine vist 2000 krooni

http://album.ee/node/27754777/50324167

Re: S50 vs. M50 ehitamine

Postitatud: 05.08.2013 14:14 16
Postitas chulo
Kui ainult stroker, siis pole väga vahet. M52 on alumiinium ja seega kergem. Alumiinium mootoritega võib jällegi väga kergesti see juhtuda, et ploki sees oleva plokikaane poldi keere tuksi läheb. Puurida M52 mootorit ei saa, kuna eestis pole minuteada tehnoloogiat, et see pärast alusili või nikasiliga katta. Turboka jaoks valiks pigem malm ploki. Muide s54b32 on sisuiselt m50 malmplokk.