1. leht 3-st
320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 11:49 40
Postitas 0tt
Tere,
Kuna eelmine teema ei läinud enam pealkirjaga kokku ja lubatakse erakorselt külma talve siis proovin veel siit nõu küsida.
Lugu järgmine: Diagnostika näitas kõigi 4 eelsüüteküünla viga. Vahetasin ära juhtploki. Ikka sama lugu. Igaksjuhuks proovin veel järgmist plokki, lugu sama.
Kontrollisin küünlaid kontroll-lambiga ja vool käis läbi. Paar tükki võtsin maha, panin aku pealt voolu ja läksid punaseks. Juhtplokki tuleb pinge (Või vool, ei tea täpselt neid termineid) pidevalt peale.
Viiman kord andis bmw dis järgmised veakoodid:
G9999_FSLESEN2/Message_04
Read out requiered information on the fault shown below from the control unit functions.
Control unit:
-DDE control unit
Following fault codes are stored for the tested function/component group
-4212
-4222
-4232
-4242
JA
B1362_D6BSDGSG/ Fault status 05
The fault-activation interruption- was stored for all four heater plugs.
Check following possible causes of faults:
-Signal interrupted: Terminal 30, continious positive at preheating control unit
-Break in all lines to heater plugs.
Kuna küündlad ja juhtmed on tal suht ära peidetud siis enne, kui jälle kapoti alla sukeldun sooviks teada targemata inimeste kommentaare, soovitusi, selgitusi mida seal täpselt vaadata/teha?
Tänud ette.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 13:02 19
Postitas 0tt
Ostsin lammutusest uue ploki. Väidetavalt enne lammutamist kontrollitud.
Kui sellega viga ei lahenenud, vahetasin ploki järgmise vastu. Ikka sama jama.
Kahtlen, et mõlemad plokid katkised said olla... Või ehk peakski enda oma remonti viima.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 13:19 20
Postitas Tauri_J
kas sa juhtme otsast proovisid pingelangu mõõta kui süüdet annad
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 13:44 18
Postitas 0tt
Ei mõõtnud pingelangu. Oleks hea, kui sa täpselt kirjeldaksid kas juhtmelt mis plokki läheb või juhtmelt mis küünla peale läheb? Kuna elektriteema on minust suure ringiga mööda käinud ja mina temast ka siis oskad ehk täpsemalt öelda mida mõõta? Ennem ei taha hakata jälle asju lahti võtma, kui kindel pilt ees, mida tegema lähen.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 14:52 32
Postitas Tauri_J
0tt kirjutas:Ei mõõtnud pingelangu. Oleks hea, kui sa täpselt kirjeldaksid kas juhtmelt mis plokki läheb või juhtmelt mis küünla peale läheb? Kuna elektriteema on minust suure ringiga mööda käinud ja mina temast ka siis oskad ehk täpsemalt öelda mida mõõta? Ennem ei taha hakata jälle asju lahti võtma, kui kindel pilt ees, mida tegema lähen.
mõtlen peale plokki, mis läheb küünla peale. siis saad tead kas küünaldele läheb elekter või ei lähe.
üks ots siis nn piibu peale ja teine keresse ja vaatad palju volte tuleb.
Aga kuidas auto muidu käima läheb külmema hommikuga?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 15:00 00
Postitas 0tt
Käima läheb, aga puterdab väheke. Kui mitu jahedamat ööpäeva seisab siis käiab hetke kauem, läheb käima ja puterdab veidike rohkem.
Ütleme, et jõuan sinnamaani, kus mõõdan küünalde peale tulevat pinget.
Kui olemas, mis siis saab viga olla?
Kui mitte, siis ikka plokis või kõik juhtmed defektsed?
Kuna igapäevaselt sellega leiba ei teeni, siis oleks hea, kui saaks võimalikult palju asju kontrollitud/tehtud kuniks ta laiali kistud on
Või on mingi muu nipp, kuidas nendele juhtmele ligi pääseb, ilma sisselaset eemaldamata?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 16:11 19
Postitas Tauri_J
0tt kirjutas:Käima läheb, aga puterdab väheke. Kui mitu jahedamat ööpäeva seisab siis käiab hetke kauem, läheb käima ja puterdab veidike rohkem.
Ütleme, et jõuan sinnamaani, kus mõõdan küünalde peale tulevat pinget.
Kui olemas, mis siis saab viga olla?
Kui mitte, siis ikka plokis või kõik juhtmed defektsed?
Kuna igapäevaselt sellega leiba ei teeni, siis oleks hea, kui saaks võimalikult palju asju kontrollitud/tehtud kuniks ta laiali kistud on
Või on mingi muu nipp, kuidas nendele juhtmele ligi pääseb, ilma sisselaset eemaldamata?
Kui on olemas siis ei saa midagi viga olla, ehk kõik korras
Kui ühelegi juhtmele ei tule siis peab plokk olema vigane. Kõik juhtmed ikka ei tohiks katki olla.
Nagu sa ütlesid - juhtplokki tuleb elekter peale, seega peab viga olema juhtplokis või sellest edasi. Küünlad olid korras nagu ütlesid. Seega jääb üle kontrollida ainult plokist väljuvad juhtmed ja siis peaks selge olema milles viga.
Kuigi loogiliselt võttes muus ei saa viga olla kui plokis

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 19:40 07
Postitas 0tt
Täpselt seda arvasin ka mina, et loogiliselt mõeldes, on asi plokis. Aga nüüd juba 3 plokki läbi proovitud ja see loogika hakkab ära kaduma

Lähipäevil vaatan küünalde poolt juhtmeotsad ka üle, kas sinna tuleb miskit.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 20.11.2013 22:51 10
Postitas ImreR
Kuna ise väga tark ei ole selles valdkonnas, siis ainult tsiteerin BM Auto meeste sõnu. Minul vahetati seal plokk ära uue vastu(kusjuures uus oli samas hinna klassis, mis kasutatud, nii et alati ei pea mööda romulaid tuhnima

) ja ütlesid, et lisaks plokile sulab vale/suurema/ülepinge tõttu ära ka mingi kaabel/juhe. Minul oli see veel viisakas, aga üldiselt tuleb ka see alati ära vahetada koos plokiga. Uuri seda kui juba pole teinud!
Imre
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 23.11.2013 15:54 07
Postitas 0tt
Võtsin jälle asja laiali. Küünlad korras. Piipu tuleb pidevalt sisse 2,7V
Kui süüde sisse panna, siis midagist ei muutu, jääb ikka 2,7 peale.
Kas süüdet andes peaks see vool tõusma? Auto mootor on hetkel veel soe, kas ta siis annab üldse eelsüüdet?? Hetkel auto garaasis laiali ja ootan nõuandeid

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 23.11.2013 17:26 24
Postitas 0tt
Arvutiga sundides tuli piipudesse 3,5V
Kui uus plokk, mis maksab pm sama hinna mis lammutuses, lahendaks selle jama, siis oleks asi hea ja lihtne. Aga minu enda peal olnud plokk+lammutuse plokk+lammutuse teine plokk ? Kui suur on variant, et nad kõik vigased on? Tänaseks panin pillid kotti, homme vaatan edasi mis teha oskan.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 23.11.2013 17:28 16
Postitas Tauri_J
jaaa kindlasti rohkem peab.
proovi külma mootoriga, sest alates teatud mootori temp. ei rakendu küünlad.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 23.11.2013 17:29 37
Postitas Tauri_J
Muidu arvuti näitab ka ikka ploki viga või?
Pead vist uue ostma, siis kindel

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 26.11.2013 12:38 45
Postitas 0tt
Päris uut ei taha osta, kui pole päris sada prossa kindel, et probleem plokis on. Proovitud neid juba 3 erinevat. Kõik lammarist. Aga panen siis kapotialuse kokku tagasi jälle, või on kellelgi veel mõni soovitus mida teha, vaadata, kuniks ligipääs olemas?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 26.11.2013 15:40 15
Postitas tomlaatsit
Tuletan omalt poolt igaks juhuks küünalde katsetamisel meelde, et nende nimipinge on 5V. Kui aku pealt neid üksipulgi kontrollida, siis need põlevad kiirelt läbi. Eelsüüte küünalde ploki viga on tüüpiliselt vibratsiooni tagajärjel katkenud (ilmselt Al-sulamist) peened (läbimõõt alla millimeetri, 2tk küünla kontakti kohta) kontaktviigud. Uuemates plokkides on kontaktid kaetud kummikihiga. Need kestavad kauem. Ploki sisemisi kontakte saab taastada.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 27.11.2013 22:13 19
Postitas ats16v
Ega hiljuti pole eelsüüte küünlaid vahetatud? Võib olla on valed küünlad saanud. Kui palju on küünalde takistus?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 28.11.2013 14:46 51
Postitas 0tt
Küünlad on sellise koodiga 0250402002
Siit vaadates, peaksi õiged olema:
http://www.carparts.ee/item/show/bmw/63 ... 02002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Palju sinna küünaldele peaks üldse voolu tulema siis? Kui 3,5V on vähe ja näitab viga?
Kaldun ka jälle arvama, et plokk vaja remonti viia..
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 28.11.2013 16:57 17
Postitas ats16v
5v töötavad need küünlad. Võib olla, et plokk ei annag rohkem kui tarbijat taga ei ole. Mõõda küünalde takistus ära. Peab olema 0,4 ohmi. Ja mõõda pinget siis kui küünal juhtme otsas.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 28.11.2013 18:55 20
Postitas tomlaatsit
Ohmi seadus "visualiseeritult" - pinge, takistus ning vool on täiesti erinevad tegelased, kuid nagu pildilt näha on need üsna tihedalt omavahel seotud.
Kui ei ole pinget, EI SAA TEKKIDA ka voolu. Kui takistus on suur (juhtme ristlõige väike), ei lähe sealt ka amprid läbi.
Tõsist juttu ka.
BMW kasutab tänapäevastes mootorites nn kiiresti kuumenevaid ISS (Instant Start System) (tootjalt BERU) hõõgsüüteküünlaid.
Nagu märgitud nimipinge on küünaldel 5V, kuid mõnesekundiline kiirkuumutus saavutatakse lastes külmkäivitusel küünaldele esimese 2 sek jooksul peale aku pinge (12V), seejärel 2 sek 7.4V, siis 8 sek jooksul 6V ja järgnev aeg on pinge küünaldel 5.4V. Peale esimest kaht sekundit antakse starterit.
Huvilistel soovitan vaadata joonist 6 järgnevalt komponendi tootja lehelt:
http://www.beru.com/download/produkte/f ... iss_de.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pinge on siis "Spannung" ja voolutugevus "Strohm". Nagu jooniselt näha, saavutatakse vajalik küünla temperatuur tõesti kiirelt üle 1000 kraadi C. Joonisel 5 on näha avatud kuuesilindrilise diisli releeblokk - samas on näha ka probleemsed Al-sulamist viigud, mis kipuvad pikapeale purunema.
Kui testite 5V küünlaid akupingelt 12V nö "käsitsi", on suur oht need läbi põletada. Mõnel vanemal akulaadial on 6V laadimise võimalus. Testida soovitan küünlaid sellel pingel. Nagu jooniselt 6 ka näha võib on nimipingel küünalde vool 6 ampri kandis. Seda saab siis ampertangidega küünlajuhtmetelt mõõta.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 29.11.2013 18:45 18
Postitas priitb
Siin teemas palju tarku koos ja küsiks kuidas suhtuda sellesse, kui külmalt (ca-5) kohe starterit anda,siis küünlatuld ei näita ja käivitub veidi raskelt ja jääb pärast lonkama mõneks sekundiks. Kui aga vajutada korra süüde sisse(pidurit(A), sidurit(M)ei vajuta) ja välja ja anda uuesti starterit siis põleb küünlatuli ja läheb tunduvalt paremini käima. Kuid väga heaks käivitumist siiski lugeda ei saa...
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 29.11.2013 20:53 47
Postitas Raemees
Kindlasti nendel uuematel peab vaatama, et aku OK oleks, mul nt peale aku vahetust kadusid kõik jamad ära...
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 29.11.2013 22:04 33
Postitas Maario80
Olen kunoga täitsa nõus kui väga elektroonikat ega füüsikat ei jaga ei tasu näppida. Etem viia juba spetsialisti juurde. Kuna ise õpin eletroonikat ülikoolis ja töötan ka sellel alal siis võin õelda spetsialist jagab selle asja väikse ajaga lahti. Ise jamad sellega pool päeva. Ei näe ka väga pointi.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 29.11.2013 22:31 25
Postitas Raemees
Võtad ploki lahti joodad uued juhtmed või mida veel selle raske all mõtled?

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 29.11.2013 22:40 15
Postitas Maario80
Kui korralikult joota oskad ja asjad on miks mitte

Seda pole õelnudki et ise ei või teha. Lihtsalt soovitan minna inimese juurde kes jagab, töö kiire ja tihtipeale ka odavam, kui enda aega raisata. Siin ju selgelt näha et vahetatud mitu osa aga kasu ei midagi. Ei taha kuidagi inimest arvustada kui seda silmas peate

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 01:03 05
Postitas ttsys
Panustan ? vea osas esmajoones pihustitihenditele või pihustitele. Korras mootor käivitub ka -5 juures ilma küünlata ja seda ilma köhatusteta.
priitb kirjutas:Siin teemas palju tarku koos ja küsiks kuidas suhtuda sellesse, kui külmalt (ca-5) kohe starterit anda,siis küünlatuld ei näita ja käivitub veidi raskelt ja jääb pärast lonkama mõneks sekundiks. Kui aga vajutada korra süüde sisse(pidurit(A), sidurit(M)ei vajuta) ja välja ja anda uuesti starterit siis põleb küünlatuli ja läheb tunduvalt paremini käima. Kuid väga heaks käivitumist siiski lugeda ei saa...
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 10:23 48
Postitas 0tt
Ühe vana ploki võtsin ajaviiteks lahti. Ei väida, et teen korda, aga tundsin huvi mis seal sees on.
Pilt:
http://www.hot.ee/fackit/pilt/IMG_2950.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Juhtmed 1. ja 4. olid kahtlaselt katki, otsad on ka pildilt näha. Nr 2. murdus väikse liigutamise peale.
Ülejäänud jooted tundusid korras olevat.
Pilt:
http://www.hot.ee/fackit/pilt/IMG_2948.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Proovisin jootmist, esialgu niisama teiste asjade peal. Aga kuna tina ei tahtnud nakkuda jätsin asja sinnapaika. Kui igav hakkab proovin uuesti

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 11:30 32
Postitas Maario80
Peaksid jootma uued korralikud sillad sinna. Peale on sinna pandud räbustit kui pilt ei peta. Levinuimaks räbustiks on kampol. Hea oleks kui sa peale jootmist saaksid pinna uuesti sellega katta. Kampol peaks olema koostiseks männivaik. Ta takistab hilisemat oksudeerumist ja hapniku ligipääsemist. Kui tahad paremini joode külge hakkaks puuduta enne jootekolviga jootekohta et nati soojemaks ajada. Siis aurustub seal peal olev räbusti ja hakkab tina paremini külge. Üks asi miks tina külge ei hakka on suure sulamis temperatuuriga tina ma arvan. Pärast oksudeerumist ei tekiks, peaks kampoli sisaldusega tina müüa olema. Loodan et mu jutust oli natuke kasu.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 11:41 03
Postitas Maario80
Aspiriini tabletist olen isegi kuulnud aga kas see aitab ei tea

miks sa arvad et just vasega tuleks? Lihtsalt huvipärast küsin. Aa minu viga

ei lugenud lõpuni et tegu alumiiniumi sulamiga. Ei ole seda plaati näinud täpsemalt ei tea ka millest koosneb. Aga mina arvan et millegagi tuleks pind ikka ära kaitsta eriti kui vasest uued teha.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 11:49 16
Postitas Maario80
Jah siis vasega teha kõige parem.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 11:52 48
Postitas 0tt
Juba otsisin vase välja, sellega toimib asi paremini.
Küsimus veel selline, et kõik need neli katkist silda tulevad ühe klemmi küljest ja suunduvad kahe erineva külge, kaks ja kaks. Miks neid topelt on? Kas üks veidi paksem kahte peenikest ei asenda, või jääb mul mõni tähtis punkt vooluteemas kahe silma vahele?
Hetkel on kasutuses Lead- Free solder wire Sn:99,3% Cu:0,7%