1. leht 1-st

2,4td turbo klapp

Postitatud: 24.02.2006 17:47 53
Postitas Lauri_L
Nii, asi selline, et ehk keegi asine miis seletab pikalt-laialt tobukesele lahti, mida konkreetselt teeb 2,4td (uuemat tõugu mootor) turboklapp. Töötab vaakumiga, ok, seal peal saab seda ka veel seadistada, reguleerides hoova pikkust. Mis muutub kui hoova pikkust muuta pikemaks-lühekmaks. Võtsin vooliku lahti, auto liikus ilusti, kuid kõrgematel pööretel hakkas katkuma. Kui klapp lahti hoida, siis minek täiesti unine.

Ühesõnaga on mure selles, et auto vahest liigub normaalselt, teinekord aga ei taha pöördesse minna. Näha on, et klapp jääb ehk pisut kinni. Enne kui lahkama hakata, uuriks natuke hingeelu.

Teine mure veel ka selles, et masin hakkab jõnksutama. Vaakumvoolikuteks olid sellelsamal klapil originaal pehmemat tõugu voolikud, siis kui paigaldada vähe jäigema ja paksema seinaga voolik, muutub asi stabiilsemaks, enam niiväga ei jõnksuta. Jõnksutamine tuleb just 1, 2 ja vahest 3 käiguga madalatel pööretel. Infiks veel see, et filtrid jms iseenesestmõistetav kola on vahetatud´


ideid :( ?

Postitatud: 24.02.2006 18:53 57
Postitas lauri86
hmm, ise sõitsin vahepeal nii et see toru mis kollest sinna andurisse läks oli lahti ja tuleb tunnistada et auto oli märksa uimasem, kuid teemasse ka: varre pikendamine peaks rõhku tõstma, varre lühendamine langetama (st et klapp avaneb hiljem või varem)

Postitatud: 25.02.2006 09:33 31
Postitas siim528
turbo rõhku küll ei soovita tõsta. see plokikaan ei pea ju originaalsurvelegi eriti hästi vastu.

Postitatud: 25.02.2006 10:42 06
Postitas hanzvonkazak
seda klappi nimetatakse wastgate-ks. see on jubin mis reguleerib turbo turbiinile langevat gaasi hulka. st reguleerib boosti suurust. ma nüüd ei mäleta kumba pidi see rõhu tõstmine käis aga ühtebidi boost suureneb teispidi väheneb. ja see vaakum on sellejaoks, et turbo lagi vähendada. vaakum sulgeb hetkeks otse väljalaskesse mineva kanali ja suunab kogu gaasi turbiinile, et see madalamatel pööretel juba käima tõmmata.
see jõnksutamine võib just tekkida sellest, et turbol on lag st. viivitus ennem kui see käima läheb ja rohu üles tõmbab.
jutt pikk ja segane aga loodan, et on abi ;)

Postitatud: 25.02.2006 11:34 14
Postitas lauri86
siim528 kirjutas:turbo rõhku küll ei soovita tõsta. see plokikaan ei pea ju originaalsurvelegi eriti hästi vastu.
Turbo rõhu tõstmine küll ei tohiks plokikaanele viga teha, pigem kuuma saamine või kui on minekupeal plokikaane tihen, siis võib-olla saab see otsa. Originaalis on rõhk 0,9 bar-i, toivoku lasi vahepeal isegi 2-ga ja ei ole veel mitte midagi juhtunud (tal teine turbo ka et nii kõrgeks üldse rõhu sai ajada)


Lauri

Postitatud: 25.02.2006 19:11 17
Postitas siim528
jah eks kuumasaamine ole muidugi ohtlikum. lihtsalt kui vaadata plokikaane probleeme siis turboga mootoritel on probleeme rohkem. vaevalt saab koik kuumasaamise peale ajada.
aga kui tehase poolt on mõeldud 0.9 siis miks hakata ise aretama ja mootorit lõhkuma.

edu.

Postitatud: 25.02.2006 19:53 38
Postitas kaidu
sõber kruttis seda plappi la tõstis rõhu päris suureks ,minek oli päris hea- juhtus lõpuks see et see suur õhulõdvik mis sealt pealt läheb sisselaskesse see lendas pooleks.Ploki kaanega tal küll mingit jama ei olnud.

Postitatud: 25.02.2006 23:58 01
Postitas hanzvonkazak
onn oli. ma olen näinud kuidas sellise asjaga juppe lendab :|

Postitatud: 26.02.2006 09:26 16
Postitas Lauri_L
Tänud kõigile infojagajatele, võtan asja lähipäevil käsile ja siis annan teada kuidas õnnestus ;