E92 335d bmw tuunimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Just sama momendi kohta kommentaar minult ka tuli. Samas täiga totter võrdlus stock M-ga nagu võrrelda kiirendust lennurajal aga lendu ei jaksa tõusta. :D Mõttetu võrdlus ju; nagu M3 e9x ei ole remapitav ja keskkonnapiirajatest vabaks lastav. :!:
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Ma®tin »

Üks võimalus on antud väidet niimoodi võtta nagu sina seda tegid, muidugi. Teine võimalus on võtta seda nii, et antud võrdlus annab lihtsalt aimu auto kiirendusomadustest pärast remappi, that's it.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Mis aimu selline pilkav sajatus annab? Totter kuubis võrrelda tänava ausat autot mingi jebuskaga. ;) Leiti nüüd objekt millega võrrelda. 0 tolerants selliste totruste osas. ;)
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas _siim_ »

Ma usun et ma olen M-seeriat näinud oma elus rohkem kui enamus siin,M-i koht on rajal,tänaval on väga palju suvalisi masinaid mis nendest mööda sõidavad,

335d on hea auto ja ka kiire auto peale väikseid muudatusi,ideaalne igapäevaauto kus on võimsuse ja kulu suhe paigas. M on täiesti teise klassi masin,tõin lihtsalt näiteks selle kiirenduse vahe.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Näitena võrdle järgmine kord seda, kui palju F16-le alla jääb ;), mitte tänavakõlbuliku justnimelt täiesti teises klassis oleva M-ga, mida ilmselt enamus inimesi ei ole saanud isegi katsuda, sõitmisest rääkimata.
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas testivoitja »

ttsys kirjutas:Muidugi. Hübriid ja EV on hetkel teema. Diisli tjuunimisega tegelevad kõhnema rahakotiga amatöörid.
Mõne jaoks, kaasaarvatud mina, on igasugune auto järeleaitamine hobi. JUBE KÕVA VEND oleks aga siis, kui suunaksin oma ressursid kuskile baari ja lihtsalt raha maha jooks? Sest hobiga tegeledes oled ju amatöör, õiged vennad panevad kärakat.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Ja-jah, miks maailm on nii värvikas või ebaõiglane, et M mehed lähvad õhtul baari ja *d mehed midagi järgi aitavad? ;)
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas testivoitja »

Kas sa tunned ennast kuidagi sügavalt puudutatuna? Äkki võtad need klapid silmade eest ja maailm ongi värvilisem. Peaasi, et vikerkaare värve liiga südamesse ei võta. Aamen.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Tauri_J »

Huvitav jah miks diiselautod nii hinge lähevad? Jäid traktori alla kunagi või hingasid musta tossu sisse?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Jahutust natuke, et paremad võrdlusallikad otsite. M seeria jõuallikate piirmääradele tulevikus, kus mõistlikuks piiriks loetakse kuskil 600hj ehk siis ca 450kW.
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=24782
Head tuunimist. :mrgreen:
R129
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 10.01.2011 15:29 57

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas R129 »

Küsimusele, kui mitu NM kast kannatab ei ole ühest vastust, sest see sõltub ju vägagi ajalisest aspektist. Ka originaalis ei kannata kast 100 Nm kui sellega sõita 1000 0000 + km, lendab laiali. Samas kui sinna otsa 1000 N panna siis ei usu, et kasti sidurid seda jõudu vastu ei pea - pigem on asi ikka pikemas perspektiivis turbiini ketastes, võib-olla liugelaagrites kuskil kastis ning planetaaris mis lõpuks otsa saab. Kui öelda, et sõidad 1000 Nm järjest 1000 km, siis selle kohapeal tõstaks võib-olla küll küsimärgi üles. Samas, ei tea pole proovinud - eks kõik sõltub ka pöördest millal moment tekib, ehk siis reaalsest võimsusest (energia hulgast ajas) mida üle kantakse.
Mõni aeg tagasi käis üks turbotatud MB, millel oli peal milleeniumi piiril toodetud tehase 330 Nm "kannatav kast". Ütles, et reaalselt on mootoris 900 Nm. Muidugi Mercedesel on ka 1000 Nm kannatavaid kaste (suurem turbiin, pikem planetaar, liugelaagri asemel nõellaagrid, jne jne), aga näe ka 330 ajab asja ära :) Lihtsalt üks suudab enam vähem probleemideta paarsada tuhat sõita, teine laguneb tõenäoliselt aasta lõpuks ära.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Ei nõustu sellega!
Insener(id) lähtuvad ülesande püstitusest ning seetõttu on algandmetes see "ajaline aspekt" kui füüsikaline dimensioon väga rangelt paigas. Käigukastile seatud Nm piirid on alati kehtivad ja ka realiseeruvad.
Probleem ei ole mitte see, kui 300Nm kast ei suuda 1000Nm vastu pidada vaid ikka see, kui 1000Nm kast ei suuda 300Nm vastu pidada, sest esimene positsioon võib vastu pidada aga teine positsioon peab vastu pidama ilma igasuguste agade või oleksiteta. Masstoodangust on antud juhul jutt ja seal ei ole ruumi inseneridel omaloominguks ega tünga tegemiseks.
R129
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 10.01.2011 15:29 57

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas R129 »

ttsys kirjutas:Ei nõustu sellega!
Insener(id) lähtuvad ülesande püstitusest ning seetõttu on algandmetes see "ajaline aspekt" kui füüsikaline dimensioon väga rangelt paigas. Käigukastile seatud Nm piirid on alati kehtivad ja ka realiseeruvad.
Probleem ei ole mitte see, kui 300Nm kast ei suuda 1000Nm vastu pidada vaid ikka see, kui 1000Nm kast ei suuda 300Nm vastu pidada, sest esimene positsioon võib vastu pidada aga teine positsioon peab vastu pidama ilma igasuguste agade või oleksiteta. Masstoodangust on antud juhul jutt ja seal ei ole ruumi inseneridel omaloominguks ega tünga tegemiseks.
Saan su mõttest aru ja teatud osas nõustun sellega aga mitte sõnagapaariga VÄGA RANGELT PAIGAS. Lihtsalt võtta baasiks eeldus, et ZFi inseneridel on välja arvutatud ilus mudel kust tuleb vastuseks, et see kast kannatab täpselt 600 Nm pikemas perspektiivis on pehmelt öeldes kerge liialdus. Muidugi on seal tohutu teadus taga, kus võetakse kümneid ja kümneid ja kümneid sisendeid arvesse ja selle põhjal tehakse siis üldistus - max 600 Nm tootva mootoriga suudab see kast taluda .... tundi, ... km, sõidustiili vms mis on niiöelda keskmistatud minimaalne nõe meie toodetele, arvestades ka lubatud toodete praagiprotsenti.
Kui soovid ennast rohkem kurssi viia, siis soovitan netist otsida selline raamat nagu "Automotive transmission Fundamentals, Selection, Design and Application" Autoriteks Gisbert Lechner, Harald Naunheimer. See on sissejuhatus oma 469 leheküljega antud teemasse.

VÄGA-VÄGA üldistatud on need tehase etteantud sisendväärtused ja kusjuures igal tehasel on need sisendparameetrid (loe miinimum nõuded) ka täitsa erinevalt paigas, nagu on erinevalt paigas kuhu maale see kast koos autoga saadetakse. Võta kasvõi Itaalia vs Põhja- Saksamaa. 20 kraadi kuumem õli temp lühendab ta eluiga 2 korda. Kas siis Itaalia foorumites antakse küsimusele "kui palju X kast kannatab" lühem eluiga võrreldes Põhja Saksa tuunijatega :)

Seega jään enda juurde: küsimusele kui mitu Nm kast kannatab ei ole ühest vastust, sest sisendeid ei ole küsimuse esitamise juures paika pandud (loogika viga on sees kui küsid võrrandi vastust, aga pole paika pandud sisendeid). Samuti pole ka tehasel vastust kui mitu km see kast 600 Nm vs 1000 Nm vastu peab, sest pole teada kuidas seda jõudu kasutama hakatakse.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Tänan aga ilmselt selles ongi probleem, et lähtud liiga vanast (loe: muldvanadest teadmistest) lektüürist. ;)
Lisaks on masstoote esmaülesanne aktsionäridele rõõmurullide tekitamiseks ja sakslased juhivad seda indrustaliseerimisharudes, kõikjal, sh ZF.
Autotootja teeb uue mudeli väljatöötamisel koostööd käigukastitootjaga ja see ei ole juba ammu autotootja initsiatiiv. Kokkuhoidu otsivad kõik. Autotootja püstitab eesmärgid ja ka kvaliteedinõuded. See kõik on konverteeritud € ppm. Igale sõlmele seatakse nõuded ja vastavus, mida loomulikult 1000 erineval moel lisaks veel katsetatakse ja verifitseeritakse.
Kui käigukastitootja on nõus loovutama autotootjale sama muutuvkulu väärtuse eest 300Nm käigukasti asemel 1000Nm käigukasti siis see on tore aga autotootja survestab juba järgmine hetk käigukastitootjat, et "garaaziseinad" koomale tõsta ja vähema kuluga siiski 300Nm saavutada. Materjaliteadus võimaldab seda iga päevaga järjest paremini.
BMW mudeli väljatöötamine kestab ca 5-7 aastat ja selle aja jooksul põrgatatakse neid momente 10-100 kordi.
Mida päev edasi seda täpsemalt teab sakslane, kui kaua üks-või-teine seade/moodul on võimeline piirtingimustes töötama. Vahet ei ole, kus/mis punktis planeedil Maa. "Eluaegsete mersude" tootmine on ammu lõppenud ja seda ei planeerita uuesti alustada. Tarbija ei ole lihtsalt nõus sellisel kujul ressurssi kinni maksma aga see ei ole hetkel primaarne teema.
Teema on see, et tootja teab väga täpselt, mis komponendid on käigukasti koosteosade juures kasutatud ja tänapäeva iga autotööstuse tootja omab jälitavust, mis võimaldab kõike vajadusel taasesitada. ZF teab täpselt, millise Nm käigukasti on nad projekteerinud, koostanud, katsetanud ja ka verifitseerinud. Masstootmisele määratud max Nm on alati teada ja seda iga toote/detaili tasemel, mis sisaldab ka konkreetse käigukasti juhtmoodulit ning sellele rakendatud tarkvara (firmware).
R129
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 10.01.2011 15:29 57

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas R129 »

Kui jutt on põhiprintsiipidest, siis üliharva lükatakse ikka põhiteooriaid ümber, aga tuletagem siis meelde, et 6HP turule juba 2003 turule. Selle raamatu konkreetne väljalase oli vist veidi enne 2000 aastat, et nagu just siis kui asju testiti või mis :)

Ma olen Su jutuga nõus, lihtsalt millegipärast on sul arvamus, et nii keeruka süsteemi nagu on käigukast ja veel keerulisema süsteemi kui on välistingimuste koormus sellele on ühene vastus - kast kestab max 600 NM ja mitte rohkem, see on ju pehmelt öeldud liialdus. 600 NM mootor ja kast 1500 kg kaaluva auto otsas vs 2500 kg kaaluva auto otsas EI KANNATA SAMAM PALJU kilomeetreid.

600 Nm väärtus on ju sisuliselt ümardatud arv millise mootoriga keskmine kasutaja peaks saama etteantud kilomeetrid selle autoga sõita. Keskmiselt saab öelda, et alla keskmise juht saab rohkem sõita, enne kui kast õhtal ja üle keskmise saab vähem - see on ju siililegi selge. Kast 600 NM suudab ka 800 Nm taluda, lihsalt lühemat aega - ka see on siililegi selge. Kui me ei tea baastingimusi millest maad kast peab vastu pidama, siis ei saa ka anda ju vastust, et vot 600 on selle puhul õige või, et 800 Nm vale. Mõlemat jõudu peab ta ju vastu, iseasi kui kaua

Ausalt öeldes ei saagi ma enam aru mille üle me siin diskuteerime :)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas arnis »

Lubatud vääne, tegelik vääne ja eluiga ei ole omavahel
lineaarses seoses. Lihtlabaselt seletades ületada 10% lubatud
piiri võib tähendada 80% lühemat eluaega, või 50%, kuid mitte
10% ja isegi mitte 15%.

Ma ei ole kastispetsialist, kuid siiski haridusega. Ma võin ennustada,
et lubatud vääne on paika pandud sidurdamise maksimaalse võimekusega
ja vast isegi konstruktsioonielementide maksimaalse lubatud pingega
(arvestades, et masinaehituses on ALATI olemas konkreetne varutegur).

Kindel on see, et väände suurendamine ettenähtud piirist üle võtab kasutusele
sellesamuse varuteguri. Kui sidurdusest piisab, siis see ei tähenda, et
mõni võll või hammas murdub. Samas täpselt sama kast (kasvõi uus) võib
esimesel kiirendamisel paugu ära teha. Ja see võib tulla täiesti "naeruväärsest"
materjalide kvaliteedi lubatud kõikumisest. Teretulemast materjaliteadusesse.
Enne kui me "nanotasemel" materjale ei valmista/töötle, sinnamaani on iga
hammas ja iga võll erineva "maksimaalse võimekusega".
kast kestab max 600 NM ja mitte rohkem, see on ju pehmelt öeldud liialdus.
Kui panna rõhk sõnale kestab, siis on see lause täiesti korrektne.
Kast töötab 610Nm-ga ja kast kestab 610Nm puhul, kaks eri mõistet, või mis :)

Asja "katsetamiseks" võib ma võtta palju lihtsama konstruktsiooni: diferentsiaalid.
E39 525d man ja E39 530d man diferentsiaalid on identse ülekandega, kuid millegipärast on nende
mass väga erinev. Päevaküsimus. Miks 525d puhul ei kasutatud lihtsalt 530d reduktorit?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Diskuteerida võib näiteks selle üle, kas ja kui palju on tuunijatel tarkust ning võimekust käigukasti map-i korrigeerimisteks. See on selle valdkonna üks suurim vaegtegevus.
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas _siim_ »

Tuli hea võimalus eile õhtul proovida 335d ja M4 kõrvuti kogu õhtu,kiirekate peal jne

about 450hp/9xxnj remapiga 335d 0-100 jääb ca 1m 100-200 peaaegu võrdsed ja 200+ siis diisel juba poole auto jagu ees.

Originaal wastegatega oli selle jõu juures raske juba boosti kontrollida ja järgmisena väline lisaks egr toru asemele.

Veermik peab päris koledat häält ja vibreerib sellise jõuga.

Teise 335d kast hakkas jamama ja kastiremondis öeldi et tavaline juhtploki kulumine linnas ca 230tkm peal.
700nj softiga juba nagu turbiinilukk libisises,nagu lasi lahti ja kohe kinni,jõnksutas täisgaasiga.

Kuna juba seal on siis tugevdatakse kast ära ja antakse 100 000km garantii 1000nj jõule.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Ma®tin »

Aga paku heiteritele mingit tõestusmaterjali ka siia :cool:
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas testivoitja »

Kui ei usu, siis arvad, et keegi lihtsalt heast tahtest hakkab rahastama kellegi kasti remonti? Sina, kui samuti kastide tegija, siis sa ei luba ju seda, mida pakkuda ei suuda, seda enam, kui nr on suured. Mõtlen siis hinda ja ka kestvuse nr.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Tauri_J »

no see ei loe midagi ju, garantii on garantii.
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas _siim_ »

See kuno käibki ainult siin foorumil vaidlemas,ise millestki midagi ei jaga tegelt :D

4000-. läheb maksma selline töö,seda ma ei tea mis w mida nad seal kastis teevad ja ei huvita ka kuna asjal on garantii. http://www.siekkinen.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Ma®tin »

https://www.youtube.com/watch?v=9ezvAHPMqNQ

Midagi teemakohast kah. Liigub küll.
Kasutaja avatar
RaikoK
Huviline
Postitusi: 1334
Liitunud: 14.05.2011 18:18 58
Peamine sõiduk: F80 M3 Competition

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas RaikoK »

Kuni 200ni kerib samamoodi nagu F30 M3, vägev :P
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas teet82 »

Kõik on väga tore, aga kus sellist asja reaalselt vaja läheb?
Ma isiklikult isegi ei viitsi mõelda hommikul tööle sõites sellest, et auto võiks nüüd sekundi jagu kiiremini 100-ni jõuda ja üle 100km/h ei tohi nagunii sõita. Ennem hakkan minut varem sõitma kui panen 4000EUR mingi tuuningu peale. Aga eks ma olen juba vana ka ja ei oska rõõmu tunda sellistest asjadest :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Ma®tin »

0-200 sekund aeglasem kui M3 jah :P

Kui inimesel on piisavalt pohhui, et veidi üle 20k sõitnud auto niimoodi ära "retsida", siis ilmselgelt on tal üsna savi ka sellest, kaua kestab :) ilmselt oli see 300km/h lihtsalt omaette eesmärk.
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas testivoitja »

teet82 kirjutas:Kõik on väga tore, aga kus sellist asja reaalselt vaja läheb?
Ma isiklikult isegi ei viitsi mõelda hommikul tööle sõites sellest, et auto võiks nüüd sekundi jagu kiiremini 100-ni jõuda ja üle 100km/h ei tohi nagunii sõita. Ennem hakkan minut varem sõitma kui panen 4000EUR mingi tuuningu peale. Aga eks ma olen juba vana ka ja ei oska rõõmu tunda sellistest asjadest :D

Eks ta rohkem elustiili küsimus on. Ma ei saa aru kalameestest, kes nädalas mitu korda peavad saama poodi, et osta mõni lant näiteks. Olgugi, et arsenalis on 80%+ selliseid, mida pole kasutanudgi ja asjade koguväärtus on tuhandetes.
Erki_E
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 23.08.2007 23:34 34
Peamine sõiduk: 330Cd
Asukoht: Harjumaa

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas Erki_E »

Tauri_J kirjutas:BMW-l olekski aeg M seeriale hakata pakkuma ka diiselmootoreid.
Ei kujuta ettegi mis mootorid ja mis ulme jõu numbritega sealt tehasest välja tuleksid.
3-liitrine diisel kolme turboga on nii minevik,
neli turbot on tulevik.

http://autoweek.com/article/car-news/ar ... und-corner" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E92 335d bmw tuunimine

Postitus Postitas ttsys »

Kompressori lisamine on igav ja vana tehnoloogia. Diisli kW kasvatamisel on heitegaaside tõttu sein ees. Aga muidugi kõike võib juhtuda... ka BMW-s. Kui tehti esi-sillaveoline BMW siis võib mingi udu ka M märgi masuudika peale sokutada. Kõik on võimalik.
Vasta