E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Sattusin netis info otsa et enne 09/06 valmistatud autodel millel on tehasest tellitud SA544 (Cruise Control with brake function) on suht lihtne lisada ACC kuna enamus vajalikud asjad on juba autos olemas (LDM moodul ja sobiv KOMBI). Vaatasin oma autos ja paistab et nii see tõesti on.

Puudu peaks olema ainult ACC sensor. Ma ei suutnud kuskilt leida infot selle kohta kas ACC sensori juhe on ka ripakil kuskil stange taga? Seda oleks ilmselt palju loota, aga ehk keegi teab siin? Ja kui ei ole, siis kas kuskilt on võimalik leida joonis mis juhtmed ja kuhu need oleks vaja sealt vedada?

Arvestades et ACC sensori saab ebayst umbes 300 euriga ja kui see tõesti on ainuke asi 'mida vaja, siis ma ei mõtleks ka...

Veel üks küsimus. Ma ei suuda leida erinevat FA koodi ACC ja ACC with Stop & Go jaoks? Kas vanematel e9x'idel oli ainult ilma Stop &Go'ta?
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Jaakk »

Ilmselt on sama asi siis ka E60/61 ga?
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Jaakk kirjutas:Ilmselt on sama asi siis ka E60/61 ga?
Pole õrna aimugi, aga eks see võimalik on jah. Kiire otsing näitas et e6x'ile on ACC retrofit teemasid palju rohkem välismaa foorumites. E9x kohta leidsin vaid mõned üksikud teemad mis asjalikud olid.

Edit: E6x'ile on lausa juhend olemas http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=721708" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas teet82 »

Isegi kui peale saab selle, siis kalibreerida tuleks ikkagi esinduses, ka selles juhendis on vastav viide. Ei oska öelda, et palju see maksab või kas esindus üldse jutule võtab ise paigaldades. Tegelikult Patrik ka mainis siin hiljuti, et tema saaks hakkama sellega.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

teet82 kirjutas:Isegi kui peale saab selle, siis kalibreerida tuleks ikkagi esinduses, ka selles juhendis on vastav viide. Ei oska öelda, et palju see maksab või kas esindus üldse jutule võtab ise paigaldades. Tegelikult Patrik ka mainis siin hiljuti, et tema saaks hakkama sellega.
Kas esindus vaatab enne kuskilt järgi mis autol tehasest oli või miks nad keelduma peaks? Auto ju ise annab errori, et kalibreerida on vaja. Selline error võib ka tehasest acc'ga välja sõitnud autol tekkida.

Ma pean siis ilmselt Patrik'uga suhtlema. E9x acc paigaldamise kohta ma ei leia netist muud asjalikku infot kui et peaks üsna lihtne olema kui autol 544 olemas on. Vahepeal sain ainult nii palju targemaks et Stop & Go versiooni e9x'il polnudki. See pani mind mõtlema kas ma seda tavalist tahangi. Ma sõidan 90% linnas, seega ilma Stop & Go'ta on see suht pointless lisa minu jaoks.

Stop & Go'ga versioonil on veel kaks lisa lühimaa andurit (SRR sensor) ja oma S-CAN võrk sensorite jaoks. Pole suutnud veel tuvastada kas LDM on sama või on see ka teine. Igaljuhul E6x lisa paigaldamine E9x'ile läheb ilmselt liiga keeruliseks.
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Kuno_T kirjutas:Brake functioniga ABS-i plokk peaks ACC-ga võrreldes olema eirneva koodiga ja samuti lüliti. Tee enne summimist kataloogitöö hoolega ära!
Up to 09/2006 on sama, edasi ma ei tea. Kusjuures kõigil 6 silindriga mootoritel on brake funtsiooniga DSC blokk küljes, isegi kui pole püsikat tellitud. Tuleb välja et 6 silindriga mootoritele pandi ainult 544 või 541 püsikaid, tavalist ei saanudki. Kui kumbagi pole tehasest, siis on LDM puudu.
Mul on tehasest 544, seega mul peaks kõik peale acc sensori olemas olema. Küsimus on ainult selles kas juhe ka ripub stange taga...

Püsika kangil on mul üks nupp puudu, see millega ees sõitva auto kaugust määrata saab. Samas juhendist tuleb välja et kaugus nullitakse iga püsika välja lülitusega nagunii, seega ma usun et see toimiks ka minu kangiga, lihtsalt kaugust ei saa muuta.
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Kuno_T kirjutas:Juhe kindlasti ei ripu. Auto Fa vaja muuta ja asjassepuutuvad plokid üle kodeerida. Kui juhtme teed ise, siis can-bus tuleb keerupaariga teha. Kui skeemil on varjestatud kaableid, tuleb ka neid kasutada.
Ma usun et kodeerimine ei ole probleem. Kui ma NBT tööle sain, siis usun et saan ACC ka kodeeritud. Kuna ACC on reaalselt selle auto lisa, siis peaks piisama ju FA muutmisest ja LDM, ACC, DSC, DME kodeerimisest uue FA'ga.

Juhtme ise tegemises ma kahtlen. Juhtmete skeemidest ei saa ma suurt midagi aru, seega selles osas peaksin ilmselt kellegi poole pöörduma. Aga kas see juhtmete skeem oleks võimalik leida kuskilt?
Kui ma esituld käisin vahetamas, siis nägin stange alla ja mul on nagu meeles et mingi juhe rippus seal... Ma võin muidugi valesti mäletada.

Nüüd vaja ainult välja mõelda kas ma seda ilma Stop & Go'ta asja üldse tahan.
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Kuno_T kirjutas:BMW WDS- vana jaava, selle turvasättingud maha keerata, maksimum IE11, svg-viewer
Sellest ei saanud ma nüüd küll midagi aru, aga eeldan et need saavad kes juhtmetega tegelevad ja ilmselt leiavad siis selle skeemi :-)
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Kuno_T kirjutas:Kui aru ei saanud, siis on kehvasti, :).

Lisan, et enne Experdiga mängimist tee vastavate plokkide fsw-psw backup.
Juhtmetega on kehvasti jah, neid ma ise aretama ei hakka.

Backupid teen alati enne kui miskit nihvima hakkan.
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Ranno »

Kuno_T kirjutas:Otsi kuskilt E60 vastava lisa FA, kuid ma põgusalt vaatasin E89 tehase lisade listi, seal seda kirjas polnud, st suure tõenäosusega NCS ei lase sellist jama kirjutada.
Oot ma ei saa hetkel aru millest sa täpselt räägid nüüd?

Lisa 541 Active Cruise Control on E9x täiesti olemas (ilma Stop & Go versioonita). Miks ei peaks laskma NCS seda lisada?

E6x'l on see alates LCI'st Stop & Go vaersiooniga, aga seal on veel kaks lisa lühimaa andurit. Seda ilmselt tõesti NCS ei lase E9x'il lisada.
k.kask
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 24.12.2016 13:42 09
Peamine sõiduk: BMW E91 330XD
Asukoht: Pärnumaa

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas k.kask »

Vana teema aga kas keegi oskab kinnitada, et kas e91-l ACC toimima saamiseks on vajalikud adaptiivsed kurvituled? Pt-can võimalik võtta mujalt aga kas peab saama võtta just FRM-ist? Lisan lõigu välismaa foorumist:

From what i read in TIS, PT_CAN connection to the FRM module is needed for Active Cruise Control

Quote:

FRM: Footwell module

When cruise control is in operation, the brake lights are actuated during automatic braking (legal requirement). To this end, a signal must be sent from the DSC to the footwell module via the PT-CAN.

The option ”Active Cruise Control” uses the “turn signals” signal from the footwell module for assistance when changing lanes. In other words, if a left turn signal is given before overtaking, the distance to the vehicle in front is reduced. The vehicle to be overtaken is “ignored” more easily. Conversely, in the event of a change to the right-hand lane, a vehicle driving there is registered more quickly.
With the vehicle's own calculated expected lane, the sideways deviation of each monitored object can be determined for the vehicle's own lane.

source: New TIS
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas LEDBeam »

Kurvituled ei puutu asjasse ja see jutt ka seda ei väida. Selliste küsimuste korral pigem otsi teenust, kes selle ära teeb, kui vajalikud jupid olemas. Arvan, et ma ka saaksin hakkama, kui jupid olemas ja huvi on, PS. Olene nende radaritega jantinud. Rooli kang tuleb ka vahetada ja kuna E90-l seda eraldi ei pakuta, siis terve kupatus. Selgeks tuleb teha, kas DSC vajab ka vahetust. Selleks on vaja hakatuseks auto VIN-i ja kataloog läbi lapata.
k.kask
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 24.12.2016 13:42 09
Peamine sõiduk: BMW E91 330XD
Asukoht: Pärnumaa

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas k.kask »

Okei, kui kurvituled asjasse ei puutu siis on hâsti. :cool: Küsimus oli ainult nende kohta, olles juba paigaldanud $544 koos ldm-iga, siis usun et saan ka radari paigaldatud, juhtmeskeem on neil sama. Kui peaks vajalikud jupid ostma, siis võimalik, et lõpus võin kodeerimisel abi vajada, siis võtan ühendust. :cool: Kange ja näidikuplokki on vaja tõesti, dsc sobib(330xd).
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas LEDBeam »

Seal on trikk selles, et PT-Can on auto mõistes kiire andmesiin (500 kbit/s) ja selle otstes peavad olema termineerimistakistid 120 Ohm. Ehk radarile ei tohi võtta kuskilt kerest andmesiini pikka (üle 1 m) haru, vaid kerest DCS-le minev siin peab siis jooksma radari juurest ja edasi DSC-le. Kui kiire andmesiini kaabeldamise reeglite vastu eksid, võid sellise kukesupi korraldada, mida pärast keegi ära ei helbi. Kontrolliks, et kuskile liiga vähe või palju takisteid ei tekkinud, tuleb liinijuhtmete omavaheline takistus järgi mõõta, mis peab olema 60 Ohm.
Näidikuplokil tuleb vaeva näha ta süütuks tegemisega või vastav kiip (kui samad plaadi versioonid), kus on VIN, ringi joota.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas Silver88 »

LEDBeam kirjutas: 09.03.2021 10:22 40 Seal on trikk selles, et PT-Can on auto mõistes kiire andmesiin (500 kbit/s) ja selle otstes peavad olema termineerimistakistid 120 Ohm. Ehk radarile ei tohi võtta kuskilt kerest andmesiini pikka (üle 1 m) haru, vaid kerest DCS-le minev siin peab siis jooksma radari juurest ja edasi DSC-le. Kui kiire andmesiini kaabeldamise reeglite....
Kuskil mingit dokumentatsiooni kus juttu sellest 1m juhtmest?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E9x ACC (SA541 Active Cruise Control) retrofit

Postitus Postitas LEDBeam »

ISO 11898-2. Isegi palju pakkusin, termineerimata sõlme haruliiini pikkuseks on 0,5 Mbit/s määratud 0,6 m ja 1 Mbit/s 0,3 m.
Standard on tasuline, kuid TI artiklis on samuti ilusti lahti seletatud Stub length https://www.ti.com/lit/an/slla270/slla270.pdf
Mõningate nippidega saab haru pikkust suurendada, kuid see läheb juba võrgu hoolika testimise alla.
Kas selline asi tuli uudisena või millest küsimus?
Kui NewTisile ligipääs, siis sealt on näha, et ACC-ga masinal on PT-Can veetud hoopis teistmoodi. Radari liini harupunktid on mootoriruumi ees (X10554/5) ja sealt edasi läheb liin tõenäoliselt DSC-sse, mis peaks olema liini lõpuks (või on FRM). Teiseks liini otsaks on EKP (termineeritud), kuigi Tis väidab selleks olevat JBBF-i. Kuid bemm pole kunagi päris õigeid skeeme avaldanud, seega tuleb palju juurde mõelda. Vedades tuimalt kindalaeka alt (pikem variant, seega kehvem) või mootori ploki juurest (lühem variant, seega parem) radari jaoks PT-Cani haru võib omadega pärast p..li olla.
Vasta