1. leht 1-st

E 36 325 cupee esi amortide vahetus

Postitatud: 05.05.2006 08:34 21
Postitas jan325c
Hommik
plaanis hakata esimesi amorte vahetama, kas on ees ootamas miskeid üllatusi või on nii et alt ja ülevalt poldid lahti vedru kokku ja korras :?:

Postitatud: 05.05.2006 12:03 34
Postitas Hans
Mul mudel teine aga ikkagi minu esiamortide vahetus (kõik tõmmitsad särgid-värgid ostetud) lõppes remonditöökojas. Ja taevale tänu, et seal - üllatusi ikka jagus.

Postitatud: 05.05.2006 14:18 32
Postitas jan325c
[quote="Hans"]Mul mudel teine aga ikkagi minu esiamortide vahetus (kõik tõmmitsad särgid-värgid ostetud) lõppes remonditöökojas. Ja taevale tänu, et seal - üllatusi ikka jagus.[/quote
---------------------------------------------------------------------------------

et nagu milliseid ?

Postitatud: 05.05.2006 14:40 14
Postitas Svenp
Kõige triviaalsem on kinnikorrodeerunud poldid/mutrid, kuigi BMW on ses osas kvaliteetne. Teiseks, midagi läheb puru, mida kodus võtta pole.

Mõttekas on töö ette läbi mõelda, kriitilised poldid immutusõliga üle käia ja juba mõned päevad enne põhitööd proovida, kas keeravad.

Postitatud: 05.05.2006 15:31 29
Postitas Toomas
Kui omale standardvedrud ja uued amordid alla viskasin, läks küll õnneks suht valutult, kuigi aega kulus töö peale oma jagu.
Iseenesest sai amort ülevalt lahti lastud ja alt samuti ning oligi amordipüstak koos vedruga käes. Midagi rohkemat lammutama ei pidanud, andis ennast kenasti kätte.
Vana vedru mahavõtmine oli vedrutõmmitsatega suht lihtne (kuigi kui õieti mäletan on spetskujuga võtit vaja, et tugilaagrit lahti saada, see sai siis käepäraste vahenditega tehtud). Tiba raskem oli uue vedru paigaldamine kuna standarvedru oli nõnda pikk, et mitte esimese korraga ei saanud tõmmitsaga vedru nii kokku et oleks amordi tugilaager otsa mahtunud.

Postitatud: 05.05.2006 16:16 47
Postitas Karol
Kõige tähtsamad asjad on seal 16 ja 18 võtmed ning torutangid.

Postitatud: 09.05.2006 13:38 09
Postitas jan325c
reedel sai siis asi ära tehtud

tegema hakkasin kell 1800 ise mõtlesin et no hiljemalt 2100 saab siis sauna, esimene amort sai alla tagasi u kell 0100
( sellest 7h umbes 5 kulus mölisemise ja võtmete otsimise +nuputamise peale )

teisega läks juba kiirelt u 0230 oli teine ka vahetatud

üldiselt kui kõik võtmed olemas ja varem oled korra teinud siis peaks hakkama saama 2h ja suht lihtsalt vahetatud

nii et kui keegi selle asja ette võtab siis on vaja 18 võtit, padrunit, 22 kõrri kust saab kuuskandi läbi torgata ( amordika varda kinni hoidmiseks)
hea oleks 2 paari tõmmitsaid (saab ka ühe paariga aga rohkem keberiiti)
paari tonti kes mölaga tuju üleval hoiaksid ja õllet tooksid ja lollakaid nõuaandeid annaks :P

Postitatud: 09.05.2006 17:34 48
Postitas Olzz
tuttav situatsioon jan325c-ga :)

Põhirõhk lähebki tööriistade otsimise ja mutrite lahti leotamise peale.

Postitatud: 09.05.2006 23:13 15
Postitas Valdek
kollerimees kirjutas:Kõige tähtsamad asjad on seal 16 ja 18 võtmed ning torutangid.
mis nende torutangidega vaja seal teha on?

Postitatud: 09.05.2006 23:39 25
Postitas Olzz
Torutange on siis vaja , kui amortidel puudub otsas kuuskant . Tugilaagrit ei saanud enne lahti, kui pidin vedru vahelt hoidma amordi nn varrast kinni ja pealt keerasid padruniga mutri lahti .

Postitatud: 09.05.2006 23:43 24
Postitas Valdek
Olzz kirjutas:Torutange on siis vaja , kui amortidel puudub otsas kuuskant . Tugilaagrit ei saanud enne lahti, kui pidin vedru vahelt hoidma amordi nn varrast kinni ja pealt keerasid padruniga mutri lahti .
maitse asi - muude töövahenditega saab amorti ka rikkumata kujul lahti võtta