1. leht 2-st
E30 318i mootoris ragin!!! Probleem??
Postitatud: 05.05.2006 19:40 07
Postitas taarm
Tere!
Probleem selles, et mootor ragistab seda üsna kõvasti, see ragin tuleb just mootori sellest poolest, mis jääb salongi poole (käigukasti poolsest otsast). Ragin kostub just nagu

mootori ülemisest otsast just nagu sealt viimase pihusti juurest või siis sisselaskeklapi juurest seal. Mootoril sai just nüüd lasta vahetada keti tald, pinguti ja veel seal ketiga seotud asju, nii et ketist see ka ei saa olla. Äkki nukkvõll, klapis asi või pihusti? Ei tea, kas diagnostika ka miskit näitab.
Mootoriks M10B18 (BMW 318i E30 1986)
Äkki targad mehed, ´te osikate miskit ka soovitada nii siin foorumi kaudu?
Olen tänulik!
Postitatud: 05.05.2006 19:45 20
Postitas redline
äkki mingi viga siduri juures või hooratas lahti(see tekitab tegelikult juba väga suurt kolinat)
Postitatud: 05.05.2006 20:18 27
Postitas taarm
Vat seda hooratast olen ma ka ise nüüd kahtlustama hakanud.
Postitatud: 05.05.2006 21:09 06
Postitas redline
aga kas pööretel kaob see ragin ja kolin ära?
kui jah siis hooratas lahti
Postitatud: 05.05.2006 21:20 20
Postitas taarm
Ei kao pööretel ära. Ragin käib pöörete kasvades pidevalt kaasa, see tähendab, et ragin on igal hetlel sees.
Postitatud: 06.05.2006 07:50 27
Postitas kaidu
see et ragin tuleb hoorattast ei saa küll nii olla ,mul täpselt teeb ka mootor nii et ragiseb aga seni pole viga suutnud üles leida. see ragin ei tule ka klappidest sest klapid teevad hoopis teistmoodi häält. käimar oli just paar kuud tagasi maas ja sai kõik üle kontrollitud-hooratas sidur ja muud ninnu nännu. Ise hakkan juba pilku sinna keti poole pöörama et kas see kulund, aga imelik on see et kui sai see praegune mootor pandud üks 9 küüd tagasi(eelmine mootor ragises täpselt sama moodi)ei teinud ta algul nagu m.idagi. Kahtlustasin ka et liiga vedel õli seda põhjustab sest ketipingutus tald töötab ju selle pealt aga ei taha seda kohe mitte uskuda et see nii on et õli hakkab mootorile vastu töötama.Õli siis poolsünt (mobil). Kuna mull on seda raginat teinud mõlemad mootorid siis jääb üheks variandiks veel pritse süsteem et seal midagi peetis sest sai käidud just ülevaatusel ja seal öeldi et mootori heitkaasi sisaldus on üli hea et teeb silmad ette ka90 aastatest ülespoole liikujatest.Kütet võtab aga huvitaval kombel 11-14 ja see on mõistmatu.
Taarm kui palju sul kütet läheb kas on kõvasti väiksem näitaja kui mul.
Postitatud: 07.05.2006 09:03 35
Postitas truumu
Huvitav, mis saab sissepritsel ragiseda?
Pihustid?
Olge nüüd mõistlikud...
Kui ragin mõlema mootoriga, jääb üle ainult kast või starter, mis peale jääb
Postitatud: 07.05.2006 16:39 06
Postitas taarm
No minu masin võtab linnas ka kuskil 11l ikka ära, võib-olla, et isegi sutsukese rohkemgi. See ragin on ikka suhteliselt nõme minu meelest, mul on kogu aeg sihuke hirm, et millal ta nüüd ikka laiali lendab (pakun muidugi ikka üle ka

). Aga jama jah selle asjaga, käsin siis mõnele lukksepale näitamas ka, üks ütles, et klapid, teine jälle, et kõik on korras, anna aga minna. Ei tea siis, tahaks muidu ikka sellele veale jälile saada.

Postitatud: 07.05.2006 16:46 12
Postitas taarm
Aga kas nukkvõll ei või ka sellist asja teha?
Postitatud: 07.05.2006 16:50 40
Postitas hollow
mina julgeks pakkuda ilma seda asja kuulmata näiteks survelaagri ja sidurikorvi koostöö lõppema hakkamise algus.. endal volvol kunagi laager kiilus kinni ja siis hakkas lõpuks sidurikorvist ennast raginaga läbi sööma... lõpuks oli vaja vahetada korv, ketas ja laager
Postitatud: 07.05.2006 17:19 01
Postitas redline
ma arvan siiski et see probleem on kusagil siduri juures
vb tõesti survelaager
Postitatud: 07.05.2006 17:23 33
Postitas taarm
Olen ka ise mõelnud selle siduri variandi peale, sest mulle tundub ka, et sidur nagu natikese libiseks ka juba.
Peab vist siduri kallale minema
Äkki keegi pakub ka veel midagi?
Postitatud: 07.05.2006 17:30 19
Postitas hollow
kas see ragin mingilgi määral muutub kui sa sidurit vajutad... sidur all kaasi lisad ja siis jälle jala kaasipedaalilt ära võtad või kõrgemate pööretega siduri alla vajutad ja lahti lased... ideepoolest peaks mingid helilised erinevused olema
Postitatud: 07.05.2006 19:26 57
Postitas taarm
Vat seda ma pole proovinud, aga homme hommikul kohe proovin(ei viitsi enam garaai ronida

)
Siiamaani olen seda raginat kuulanud/lasknud kuulata tühikäigul, ise autost väljas olles.
Igatahes tühikäigul (ilma sidurit alla vajutamata) mootorile pöördeid lisades, suureneb ka ragin võrdselt mootori pöörete kasvades.
Postitatud: 07.05.2006 21:31 58
Postitas kaidu
ja mul on ka see nii et mootori pöörete kasvades se ragin loomulikult suureneb, aga noh kui mootorit vahetasin või enne vahetust ostsin ka sidurisusteemi uue niiet ei tea mis pull on.Uus sai siduri ketas, korv ,survelaager jA kõik see jama sashi toodang ja seda firmat ma usaldan.
Postitatud: 07.05.2006 21:52 48
Postitas taarm
Kaidu, kui sul sama probleem, mis minulgi, siis see vist ikka sidurist olla ei saa. Ma küll oma autol ei ole siduriga midagi ette võtnud, kuid tundub, et tal veel ressurssi on, õrnalt nagu libiseks, aga arvan, et see ainult tundub mulle.
Ma ikka ise arvan, et tegu on kas pihustitega/pihustiga, nukkvõll või siis klapid.
Äkki on klapipesad nii kulunud? Nookurid?
Kaidu, kas sul hakkab ta juba kohe külmast peast ragistama? Mul nagu minutikese külmalt käima pannes on vaikne (enam-vähem) ja siis kui poolsoe ja päris soe hakkab mõnusalt ragistama. Eks algul ole õlid paksemad jne.
Postitatud: 07.05.2006 21:55 26
Postitas hollow
kas ragiseb või klõbiseb?
Postitatud: 07.05.2006 21:59 38
Postitas taarm
Oeh, raske kirjeldada seda, aga rohkem ikka teeb sellist raginat või kõrinat nagu "kõrr-kõrrrr-kõrrr" või kuidagi "rr-rrak-rrrarr"
Enam-vähem sedasi.
Postitatud: 08.05.2006 07:19 28
Postitas kaidu
jah mul ka nagu algul ei ragise siis kui soojaks hakkab minema siis järjest rohkem hakkab ragisema.Täitsa müstika mis selle vea põhjustab.
Postitatud: 08.05.2006 18:43 19
Postitas taarm
Täpselt, mul on samuti nii, Kaidu. Müstika ka mulle, mis seal suhteliselt lihtsas M10 mootoris siis ikkagi ragiseb?
Postitatud: 08.05.2006 18:46 32
Postitas taarm
Hollow kirjutas:
"kas see ragin mingilgi määral muutub kui sa sidurit vajutad... sidur all kaasi lisad ja siis jälle jala kaasipedaalilt ära võtad või kõrgemate pööretega siduri alla vajutad ja lahti lased... ideepoolest peaks mingid helilised erinevused olema"
Vastan, proovisin selle täna ära, aga ei muutunud asi absoluutselt midagi, ragistab ikka igatpidi ühtemoodi.
Postitatud: 09.05.2006 12:27 06
Postitas kaidu
täpselt sama mul nii,et välistame siduri.
Postitatud: 09.05.2006 12:46 07
Postitas Hans
Ehk aitab kõne bmw mootorite remontijale Valdekule tel 51900031 saate ehk vea teada ja siis ise edasi mõtelda mis teete.
Postitatud: 29.05.2006 19:31 58
Postitas taarm
No tere jälle!
Õngitsesin siis vana teema ülesse ja asjalood on siis arenenud ainult nii palju, et olen käinud kõik oma kodulinna (Paide) teenindused läbi. Kahjuks ei ole keegi konkreetselt leidnud üles viga- regulleeriti klappe, kontrolliti nukkvõlli (imeväiksed soonekesed on sees, muidu pidi hea olema), vaadati üle nookurid, ka need olid korras. Leiti üles ainult see, et jagaja kuidagi nagu loksuks ja pakuti, et jagaja hammasratas on ilmselt kulunud. Muid vigu ei leitud ja selle ragina peale kehitatakse ainult õlgu

. Samuti on paljud teenindused pakkunud ainult kuulamise järgi, et viga nagu oleks klappides (klapi kõrin). Ühes teeninduspunktis pakuti, et kas on klapipesad nii kulunud või on siis asi pihustites, aga pihustid ikka sellist häält vast ei teeks.
Täna käisin ülevaatusel ja co ning muud mootori näitajad (samuti veermik, puksid, pidurid, tuled jne) olid lausa väga head, kiideti veel, et nii heas korras E30-et ei ole nemad enam ammu näinud.
Ühesõnaga sõidan edasi ja äkki keegi siit oskab veel kedagi head mootori asjatundjat kuskil Kesk-Eesti kandis soovitada või ise midagi välja pakkuda.
Kõike head,
Tarmo
Postitatud: 29.05.2006 21:26 34
Postitas taarm
Postitatud: 29.05.2006 21:28 13
Postitas taarm
Kaidu, ega Sina kuskil teeninduses ei ole käinud asja uurimas või vahepeal selles osas targemaks saanud?
Postitatud: 29.05.2006 21:32 14
Postitas taarm
lynx kirjutas:
"Ei tasu ka unustada seda et klappide otsad kuluvad ajapikku nõgusaks ja siis ei ole võimalik enam kaliibriga neid vahesid normaalmõõtu saada. Niiet klapid tuleks ikka uued osta või siis otsad siledaks lihvida."
Mis sellest arvata, äkki ongi nii

Postitatud: 29.05.2006 22:55 42
Postitas ruut
mul ei tule silme ette see neljapütase kaas aga näiteks meie firma sidrunil oli ühe klapi pesa lahti. ma küll ei kuulnud millist häält see mootor enne laialivõtmist tegi aga kindlasti ei midagi ilusat.
Postitatud: 30.05.2006 07:27 47
Postitas kaidu
Postitatud: 30.05.2006 07:29 50
Postitas kaidu
no kahel mootoril korraga ei saa ju klapi pesad lahti olla