1. leht 1-st
K: E36 ja kati eemaldamine
Postitatud: 28.05.2006 19:44 05
Postitas Ceed
Tekkis selline m6te, et l6igata vahelt välja katalysaator aga kuna see on koos resonaatoriga siis pana mingi suvaline reskos palja toruga sinna asemele ja lamda auk teha ka kuhugi sinna torusse. Sooviks teada kas v6imsuse kasvu on loota v6i mitte ja kas asi hakkab normaalselt toimima? (just m6tlen seda lamda asja)
Sellisele m6ttele tulin kuna olen palju lugenud, et kui kat eemaldada bensiini kulu väheneb ja kw tuleb juurde.
NB: tean et ylevaatuselt siis enam puhtalt läbi ei saa
Autoks 318i 83kw M40
tere
Postitatud: 28.05.2006 20:18 10
Postitas ktmracer2
aga mix sa e36 eemaldada tahad

ei juhtu midagi natuke jõudu tuleb ainult juurde ja kui sa kat alt ära võtad siis ei ole enam lambdast ka kas e sa võid mõlemad ära võtta minu 318 küll midagi ei juhtunud 2 a juba ilma kati ja lambdata
Re: tere
Postitatud: 28.05.2006 20:23 56
Postitas hollow
ktmracer2 kirjutas:aga mix sa e36 eemaldada tahad

ei juhtu midagi natuke jõudu tuleb ainult juurde ja kui sa kat alt ära võtad siis ei ole enam lambdast ka kas e sa võid mõlemad ära võtta minu 318 küll midagi ei juhtunud 2 a juba ilma kati ja lambdata
oot oot... nii loll jutt n yyd suhu tagasi... lambda ju ikka enne kat'i
vähemalt audil oli mul enne kati ja kolmel hondal ka enne kat'i olnud bemmi alla pole veel vaadanud aga ma arvan, et ega ta sealgi erinev ei ole.... lambda ju annab ajule signaali kas segu on rikas või lahja... aga kui kat. jahutab need gaasid maha siis saab lambda ju valesti asjast aru ja annab ajule vale signaali...
lambda jäta kindlasti alles... kui sul kat. terve, siis jäte ka see alles... kui ta katki või umbes, siis võta kat. ära... resonaatori võid täpselt sama valuga äravisata sealt vahelt... kat.i eemaldamisega kytusekulu tiba suureneb ja jõudu peaks iba juurde tulema... aga ma arvan, et pepuga sa seda ei tunne
Postitatud: 28.05.2006 20:27 36
Postitas ktmracer2

kat jahutab

katis just temp tõuseb kui sa tallad siis tõuseb kati temp kuni 1000 kraadini
ja kütuse kulu langeb minul langes sest lambda oli läbi
aga erilist võimsuse kasvu ei tule
aga korralik reso peab olema et hääle ära summutab mul olid alguses mosse hääled

aga alguses võta korra lambda juhe lahti ja vaata kas midagi muutub
Postitatud: 28.05.2006 20:52 28
Postitas Ceed
ok ok.. ma ei viitsi igaltyhelt erinevat juttu kuulata.. k6ikide jutt on umbes nagu naised saunas rääkisid, palun vabandust kui kedagi solvasin ja kes kindlalt teab.
sõna v6iks v6tta keegi selline isik kes t6esti asja jagab ja on ka teistel hea lugeda ja targemaks saada
Muide kust selle lamda juhtme leida v6in?
Postitatud: 28.05.2006 21:07 12
Postitas meph
Kütusekulu koha pealt ei julge kommenteerida. Enda meelest ei muutunud see eriti üldse selle peale kui M43B16 sai kat minema visatud. Lambda jäta kindlasti alles. Selle eemaldamise jutt stockmootori puhul on mõttetu jutt.
Väidetavalt peaks kati eemaldamisega võitma veidi kõrgetel pööretel ja kaotama madalatel. Ehk siis linnasõiduauto puhul kaheldava väärtusega liigutus. Rinkapüssi puhul samas mõistlik.
Postitatud: 28.05.2006 21:15 30
Postitas Ceed
318 ei ole rinka pyss

Nii et siis erilist v6imsuse kasvu loota pole ja bensukulu langust ?
Aga loogiliselt v6ttes peaksid ju gaasid kergemini välja saama ja sellest järeldades, parem kiirendus ja väiksem kytuse kulu....

Postitatud: 28.05.2006 21:24 45
Postitas Karol
Sellist asja tasub kindlasti teha sest iga asi mis takistab autol hingamist on ka sõidus tuntav. Pole ühtegi asja autol millega saab korraga palju kw-si juurde. Lõpuks tuleb neist pisiasjadest suur asi kokku. Siis hakkab ka juba koonusfilter tööle.Kui väljalase on stock siis pole seda õhku lihtsalt kuskile panna. Tuli pikk ja segane jutt kuid loodan, et saad aru.
Postitatud: 28.05.2006 21:25 54
Postitas Ceed
Jep

Tänud sellist julgestust oligi vaja

Postitatud: 28.05.2006 21:27 46
Postitas toom
Jäta alles, saad ise paremini magada.
Postitatud: 28.05.2006 21:32 14
Postitas Ceed
Kuda nii.. kas t6esti hakkab niik6vast lärmama.. paneksin mingi resoka sinna tagasi ja tagumine pytt jääb ju ka stock... Vb tulebki vähe mehisem hääl siis sellest 6mblusmasinast..

Postitatud: 28.05.2006 21:33 18
Postitas Ragnar
mis jõudu sa sealt M40'st ikka taga ajad. Ainuke mis võib paremaks minna mida ka reaalselt märkad on hääl. Vähemalt mul oli hääl huvitavam kui kati asemel oli toru

Postitatud: 28.05.2006 21:37 11
Postitas Ceed
loodan t6esti et vähe juurde tuleb, kui aru ei saa taguotsaga siis kuskil see ikka abiks tuleb ja vb langeb ka kytuse kogus

Postitatud: 28.05.2006 21:58 56
Postitas toom
Ei mõtelnud niiväga hääle poolest, kui kati enda eesmärki.
Postitatud: 29.05.2006 06:49 24
Postitas truumu
Kui katt töötab, jäta parem alles, Sa ei võida midagi selle eemaldamisega...
Aga loodust hoiad küll ja ülevaatuse saad odavamalt tehtud
Jutt teine, kui ei tööta ja hakkab umbe minema või element sees lahti ja koliseb
Postitatud: 29.05.2006 09:00 31
Postitas Inz222
Arvesta kokku, mida kõike Sa oma autoga teha tahad: Nahksisu, võimsam mootor ja kati eemaldamine. Siis juba müü oma praegune saan maha ja osta miskit paremat. Või tahad oma 1,8sast ilget püssi hakata tegema?
Postitatud: 29.05.2006 10:25 04
Postitas meph
Inimesed... kas keegi on siin kuulnud sellisest asjast nagu backpressure? Võrdlemisi tähtis asi, kui tahad madalal pöördel väändemomenti mootorist saada. Samas kõrgel pöördel hakkab takistama. Kati eemaldades antud backpressure kaob suuremal või vähemalt määral ära. Sealt ka võimsusekadu madalatel pööretel ja kasv kõrgematel. Numbrid küll väga suured ei ole, millest jutt käib. Tõenäoliselt küll kaotab madalalt rohkem kui kõrgelt võidab.
Kütusekulu koha pealt sa küll midagi ei võida.
Ja M40 mootori tuunimine on tõesti selline kahtlase väärtusega tegevus, oleks siis is, saaks veel aru.
Endal olid ka samasugused mõtted alguses peas M43B16 mootoriga, kuid mõistus tuli siiski pähe.
Postitatud: 29.05.2006 12:59 54
Postitas Karol
meph kirjutas:Inimesed... kas keegi on siin kuulnud sellisest asjast nagu backpressure? Võrdlemisi tähtis asi, kui tahad madalal pöördel väändemomenti mootorist saada. Samas kõrgel pöördel hakkab takistama. Kati eemaldades antud backpressure kaob suuremal või vähemalt määral ära. Sealt ka võimsusekadu madalatel pööretel ja kasv kõrgematel. Numbrid küll väga suured ei ole, millest jutt käib. Tõenäoliselt küll kaotab madalalt rohkem kui kõrgelt võidab.
Kütusekulu koha pealt sa küll midagi ei võida.
Ja M40 mootori tuunimine on tõesti selline kahtlase väärtusega tegevus, oleks siis is, saaks veel aru.
Endal olid ka samasugused mõtted alguses peas M43B16 mootoriga, kuid mõistus tuli siiski pähe.
Julgen vaielda selle tagasisurve osas. Mida vabam on hetgaaside väljumine,seda parem. Stock mootoril pole karta ka seda,et segu muutuks lahjaks tühikäigul. Iga mootorit tasub teha.Kui muud ei saa siis vähemati kogemusi. summuti ehitus on kaunis keeruline asi.Sellepeale maetakse miljoneid. Sportmotol on selline asi,et segu jääb lahjaks madalatel pööretel kui pole sumpat ja see resokas nüüd müra küll palju ei suurenda. Lisaks ka veel seda, et sportautodel on lubatava müra piir etteantud. Tehn. komisjon märgistab ka tavaliselt sumpad.
Postitatud: 29.05.2006 13:01 42
Postitas ktmracer2
aga meph milleks on vaja lambda andurit
kui sa lambda vahelt ära võttad siis ta määrab küttesegu kesmise kui lambda on küljes siis hakkab ta kord andma rikast kord lahjat segu et katalisaator töödada saaks muidu kui ühtalne segu on siis see ei tööda sest pole kõiki ohtlike ained mis regeeriks omavahel katalisaatoris

Postitatud: 29.05.2006 13:27 17
Postitas Ceed
nahksisu panen sellepärast et juhi iste on läbi kulunud tagumiku alt ja mujaltki väheke.. k6ravlistuja iste 6mblusest lahti umbes 20-30cm ja tagas samuti 6mblusest lahti umbes 10cm.
Kati arvasin, et v6tan lihtsalt vahel ära, et vb saan ka natuke v6imsust juurde. See ei ole mingi väljaminek, mingil vennal rellekaga alt ära l6igata ja uus alla keevitada, ma usun et yle 3-400 ei lähe. (Kat on täiesti korras).
Aga mootorit vahetan ainult siis kui keegi minu oma ära ostab ja pean lisama max 5k (muidu jääb see projekt katki).
Postitatud: 29.05.2006 13:57 15
Postitas meph
kollerimees kirjutas:ulgen vaielda selle tagasisurve osas. Mida vabam on hetgaaside väljumine,seda parem. Stock mootoril pole karta ka seda,et segu muutuks lahjaks tühikäigul. Iga mootorit tasub teha.Kui muud ei saa siis vähemati kogemusi. summuti ehitus on kaunis keeruline asi.Sellepeale maetakse miljoneid.
Täpselt... maetakse miljoneid... seega kas sa tõesti arvad, et nii lihtne see summutiehitus ongi, et paneme ühe pika toru, mida vähem kola vahel on, seda võimsam? Ehk siis ilma summutita oleks hoopis püss või?
Lisaks tagasisurvele on summuti ehitamise juures veel n erinevat näitajat mida jälgima peab. tqhq's oli selle kohta mingis teemas päris hea jutt. Fakt on selles, et backpressure annab madala pöörde väänet, täpsemalt ei ole viitsimist kirjutama hakata.
ktmracer2 kirjutas:aga meph milleks on vaja lambda andurit
kui sa lambda vahelt ära võttad siis ta määrab küttesegu kesmise kui lambda on küljes siis hakkab ta kord andma rikast kord lahjat segu et katalisaator töödada saaks muidu kui ühtalne segu on siis see ei tööda sest pole kõiki ohtlike ained mis regeeriks omavahel katalisaatoris
Kas sa arvad siis seda, et kui mootor töötab avariirezhiimis ning kasutab küttesegu tegemiseks mingeid ohutuid keskmiseid väärtuseid, töötab ta optimaalselt või? Vaevalt. Lambdaandur on autol selleks, et kütusesegu jooksu pealt hoida optimaalsena, mitte selle jaoks, et katalüsaatorit käimas hoida.
Postitatud: 29.05.2006 21:22 20
Postitas taarm
Ühesõnaga Ceed mina ütlen seda, et minu 318-el (M10) ei olnud ostes kati all (ette nähtud on, kuna on olemas ka lambda), oli mingi resonaator seal ja see tegi ikka koledat häält küll, mingit mehist häält polnud lootagi, üks igavene plärin ja lörin oli, nii et kõrvul valus kuulata. Samuti ei olnud tunda mitte mingisugust võimsuse lisa, lasin siis uue kati alla panna ja autol hääl nii mõnus, et lausa lust kuulata ja madalamatel pööretel oleks nagu võimu juures, aga see on ehk petlik.
Ja veel kütusekulust, ilma katita ja katiga- mingit vahet pole, võtab täpselt samapalju (välja arvutatud)
Postitatud: 29.05.2006 21:42 20
Postitas truumu
meph kirjutas: Lambdaandur on...mitte selle jaoks, et katalüsaatorit käimas hoida.
Kusjuures peamiselt selle jaoks ta valmis mõeldigi...
Enne tuli autodele katt(passiivne) ja siis alles lambda
Postitatud: 29.05.2006 21:50 04
Postitas Ceed
no siis jääb auto l6hkumata

kuna nüüd hakkab vaikselt auto myygisoov tekkima, kuna tahan ikka suuremat mootorit

näiteks 325 turbo diisel

Postitatud: 30.05.2006 02:50 21
Postitas meph
truumu kirjutas:meph kirjutas: Lambdaandur on...mitte selle jaoks, et katalüsaatorit käimas hoida.
Kusjuures peamiselt selle jaoks ta valmis mõeldigi...
Enne tuli autodele katt(passiivne) ja siis alles lambda
Oot... et katalüsaator tuli enne lambdat... okei arusaadav.. aga mis lambda siis asjasse puutub?
Ta võidi omal ajal ju selleks otstarbeks välja mõelda, kuid tänapäevastel mootoritel on siiski lambdal ka muu otstarve ju.
Postitatud: 30.05.2006 06:36 47
Postitas truumu
meph kirjutas:
Ta võidi omal ajal ju selleks otstarbeks välja mõelda, kuid tänapäevastel mootoritel on siiski lambdal ka muu otstarve ju.
Et segukella liigutada?
Üldnimetaja siiski loodussäästlik kütuse põletamine, muu on juba sellega kaasnev