1. leht 1-st

E91 M-sport amordid

Postitatud: 14.02.2017 11:21 03
Postitas Vanquish
Tere,

Mis amorte soovitaksite E91 M-sport vedrustusega autole. Mootoriks 3ne diisel. Jäikus võiks jääda originaalilähedane. Millise tootja milline mudel oleks kõige mõistlikuma hinna/kvaliteedi suhtega. Välja plaanin vahetada kõik 4.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 14.02.2017 13:55 26
Postitas bmwster
Endal M-i vedrustus ja ossin vastavalt sellele ehk tehase koodile sachi amordid, 410 on tootekoodi lõpp

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 14.02.2017 16:58 46
Postitas Tauri_J
originaal Sachs

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 14.02.2017 21:23 27
Postitas eero
Originaal Sachs oleks muidugi väga hea valik, aga tavaliselt ei taha keegi neid miski pärast osta :) Need Sachsid, mida tavaliselt ostetakse pole kaugeltki mitte originaalid.
bmwster kirjutas:Endal M-i vedrustus ja ossin vastavalt sellele ehk tehase koodile sachi amordid, 410 on tootekoodi lõpp
No tegelikult poleks viisakas soovitada konkreetset varuosa auto kohta täpseid andmeid teadmata. Kõikidel 91 kerega M-vedrustusega autodel ei ole sama Sachs amort. Kuigi see 410 -lõpuga (so. tagumine) laiatarbe Sachs on niigi 14 erineva originaalkoodiga võrduma pandud.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 08:33 39
Postitas bmwster
eero kirjutas:Originaal Sachs oleks muidugi väga hea valik, aga tavaliselt ei taha keegi neid miski pärast osta :) Need Sachsid, mida tavaliselt ostetakse pole kaugeltki mitte originaalid.
bmwster kirjutas:Endal M-i vedrustus ja ossin vastavalt sellele ehk tehase koodile sachi amordid, 410 on tootekoodi lõpp
No tegelikult poleks viisakas soovitada konkreetset varuosa auto kohta täpseid andmeid teadmata. Kõikidel 91 kerega M-vedrustusega autodel ei ole sama Sachs amort. Kuigi see 410 -lõpuga (so. tagumine) laiatarbe Sachs on niigi 14 erineva originaalkoodiga võrduma pandud.
Mis teie siis soovitate ise valida sachi asemel?

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 10:35 10
Postitas eero
Enne, kui midagi soovitada saab tuleb selgeks teha, milliste hulgast on üldse valida. Aga valikut ei tea enne, kui ei tea täpselt, mis auto see on. Rõhutan veel kord, et E91 3ne diisel Msport pole piisav info.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 11:03 14
Postitas bmwster
eero kirjutas:Enne, kui midagi soovitada saab tuleb selgeks teha, milliste hulgast on üldse valida. Aga valikut ei tea enne, kui ei tea täpselt, mis auto see on. Rõhutan veel kord, et E91 3ne diisel Msport pole piisav info.
No sa tulid targa jutuga seega anna ise valikuid mitte ära küsi milliste hulgast valida.
Nt: E91 330D 180kw 2009 Msport vedrustus, mitte Xdrive

Ootan sinu rõhutusi :D

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 11:28 54
Postitas eero
E91 330D 180kw 2009 Msport vedrustus, mitte xdrive -
Kui originaalid kõrvale jätta, siis sellele autole mina vaiksin Monroe Reflexid. Sest on veidi soodsamad, kui need järelturu Sachsid, aga kindlasti mitte vähem vastupidavad ega halvemate sõiduomadustega. Pigem tugevama ehitusega.
Bilstein B4, kuna on ka Reflexi ja Sachsiga sarnases hinnas, ma jätaksin puisevõitu sõiduomaduste poolest kõrvale.

Muud, mis veel sama OE võrdlust omavad, ei vääri pikemalt peatuda.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 12:11 04
Postitas Tarass
Oli endal hiljuti eesmiste amortide vahetus. Autoks oli küll e39 ja tavavedrustusega auto. Uurisin siin foorumis amortide teemat ja uurisin mõnelt teadjamalt mehelt ka amortide kohta. Soovitati just Monroe Reflexe. Ise olin skeptiline Monroe kohapealt aga soovitati ja täitsa kiideti... polevat kunagi probleeme ja ei kolise külmaga nagu tihtipeale Sachs Supertouringud. Endal varasem kogemus Bilstein b4-a ja just samade Sachs Supertouringutega. Pretensioonid puudusid nende kohapealt.
Seekord ostsin siiski Monroed kuna olid tõesti pisut soodsamad ja väidetavalt isegi paremad.
Kõik oli ilus esimeste külmadeni... esimese miinusega mis sügisel viskas hakkas parempoolne amort kolksuma. Pisut aega sõitsin ja kolks kadus ära. Olin maruvihane ja tahtsin kohe tagasi viia... siis tulid soojad detsembrikuu ilmad ja kolks kadus kuni järgmise külmani ja sama teema esimsel kilomeetril parem amort kolksub. Nüüd kui siin päris külm oli kolksus amort koguaeg.
Sebisin "uued" kasutatud amordid ajutiselt ja paari päeva jooksul vahetan ära ning saadan monroed garantii ekspertiisi.

Küsimus muidugi selles mis seal ekspertiisis välja tuleb? Kui nad seda soojas testivad siis ei tohiks amordil häda midagi olla.


Eero ehk oskab öelda mismoodi ja mis tingimustel neid amorte testitakse?

Ma ei tee monroe-sid maha aga minul on lihtsalt selline kogemus.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 15.02.2017 13:34 26
Postitas eero
Ei oska öelda ühetegi lauset Monroe garantii kohta, kuidas see käib. Esiteks, kuna ma ei ole maaletooja vaid edasimüüja ja teiseks, sest 9,5 aasta jooksul, mis ma autovaruosi olen müünud sh sadu Monroe amorte, pole ühtegi pretensiooni Reflexidega olnud. Ühegi autoga. Ei suure ega väikse bemmi ega mingi muu margiga.
Küll on kostunud nurisemist kolisemise suhtes Sachsiga, eriti suuremate autode esisillas. Mitte laus, aga on olnud juhtumeid. Amordid iseenesest on töötanud. Ja on olnud juhtumeid, et Bilsteinid on umbes-täpselt 2 aastaga esisillas küpsed olnud.

Ongi kõik. Täiesti kindlasti on kuskil kellelgi Reflexid ka katki läinud, aga see on minu kogemus ja selle põhjal ma jagan oma soovitusi. Mitte ühe auto näitel, vaid tõepoolest sadade müüdud paaride näitel. Ja arvestades ka igal juhtumil eraldi, kas tegu on suure raske või väikse kerge autoga, esi- või tagasillaga, võrreldes hindu, sest kord on üks teistest palju soodsam, kord jälle teine, kord kolmas ja on mõni teistest ebaproportsionaalselt kallim jne.

Aga on olnud ka juhuseid, kus on parimaks valikuks mingil põhjusel osutunud ka mitte Sachs ega Bilstein vaid nt. KYB või TRW jne. Seda eelkõige mh., kui pole palju muud valikut - tootmisest maas jms.
Vahel tuleb valida odavate seast parimaid jne jne.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 08:28 09
Postitas bmwster
Tarass kirjutas:Oli endal hiljuti eesmiste amortide vahetus. Autoks oli küll e39 ja tavavedrustusega auto. Uurisin siin foorumis amortide teemat ja uurisin mõnelt teadjamalt mehelt ka amortide kohta. Soovitati just Monroe Reflexe. Ise olin skeptiline Monroe kohapealt aga soovitati ja täitsa kiideti... polevat kunagi probleeme ja ei kolise külmaga nagu tihtipeale Sachs Supertouringud. Endal varasem kogemus Bilstein b4-a ja just samade Sachs Supertouringutega. Pretensioonid puudusid nende kohapealt.
Seekord ostsin siiski Monroed kuna olid tõesti pisut soodsamad ja väidetavalt isegi paremad.
Kõik oli ilus esimeste külmadeni... esimese miinusega mis sügisel viskas hakkas parempoolne amort kolksuma. Pisut aega sõitsin ja kolks kadus ära. Olin maruvihane ja tahtsin kohe tagasi viia... siis tulid soojad detsembrikuu ilmad ja kolks kadus kuni järgmise külmani ja sama teema esimsel kilomeetril parem amort kolksub. Nüüd kui siin päris külm oli kolksus amort koguaeg.
Sebisin "uued" kasutatud amordid ajutiselt ja paari päeva jooksul vahetan ära ning saadan monroed garantii ekspertiisi.

Küsimus muidugi selles mis seal ekspertiisis välja tuleb? Kui nad seda soojas testivad siis ei tohiks amordil häda midagi olla.


Eero ehk oskab öelda mismoodi ja mis tingimustel neid amorte testitakse?

Ma ei tee monroe-sid maha aga minul on lihtsalt selline kogemus.
Ostetud sai suve lõpus ette sachid ja siiani pole probleeme olnud aga enne külmasid ossin tagumised ka uued ja sachid. Esimeste külmadega tagumised amordid hakkasid kolksuma ja soojaga mitte, ossin uue amordi ja kolks kadus. Hetkel pean ostma veel ühe uue ja siis saab need kaks kolksus amorti poodi tagasi saata, saadavad ekspertiisi aga olen kindel, et nad ei saa sealt seda kolksu soojaga kätte ja väidavad, et amort korras.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 10:26 55
Postitas eero
Ahah, vot no selle jutu peale meenuski üks konkreetne keiss ka just E91 ja ka tagumistest Sachsi amortidest, mida valdav enamus ekslikult originaalideks peab. Millel juba uuena oli õli väljas ja poodi vahetama minnes järgmisel pakutud paaril sama moodi. Kahjuks pole pildid enam serveris saadaval.

viewtopic.php?f=4&t=165831&start=151" onclick="window.open(this.href);return false;

No ei paindu keel ju Sachsi soovitama, kui sellised kogemused on olnud? Ei viitsi jamada mingite garantiiprotseduuridega, lisaks kliendi jaoks patuoinas oled ka ise, nagu oleks ise ja meelega sellise s..ta valmis teinud.

Ja siin kohal küsin ma sinult, MIKS sa soovitad esimesena inimesele neid samu asju, millega sul endal ka oli jama!??
bmwster kirjutas:Endal M-i vedrustus ja ossin vastavalt sellele ehk tehase koodile sachi amordid, 410 on tootekoodi lõpp
bmwster kirjutas:Ostetud sai suve lõpus ette sachid ja siiani pole probleeme olnud aga enne külmasid ossin tagumised ka uued ja sachid. Esimeste külmadega tagumised amordid hakkasid kolksuma
See ongi kõige ehedam näide foorumist saadud hüva nõu kvaliteedi kohta kohta :!:

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 10:37 47
Postitas S1lv3r
Mina võin jällegi öelda, et u. 7-8 aasta jooksul pole minul Sachsidega nii enda autodel kui ka klientidele müüdud amortidega kordagi probleeme olnud.

Samamoodi leiab foorumist just Monroe amortide kohta mitu teemat kus on nendega probleeme.

viewtopic.php?f=4&t=184317&p=15227157&h ... #p15227157" onclick="window.open(this.href);return false;

viewtopic.php?f=106&t=263562&p=15227382 ... #p15227382" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei laida kumbagi tootjat maha, aga nagu näha siis on mõlematega paremaid ja halvemaid päevi.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 11:33 00
Postitas eero
Ja muidugi veel juhul, kui on pandud a'la -30-40 või veelgi rohkem madaldusvedrudega sellised amordid kokku, nagu need siin räägitud kõik on, siis pole see sugugi ootamatu, kui enneaegu õlid väljas. Paarkümmend tuhat km oleks siis isegi väga hästi saadud.
Või nt tulistatakse varre otsas mutter suruõhuga kinni, mille tagajärjel amordi sees alumine mutter lahti tuleb, siis nt. peabki kolisema hakkama ükskõik milline amort.

Selliseid "pisiasju" nõuandjad sageli ei taipa seostada vaid vaid tembeldavad korraliku asja lõdva randmega rämpsuks.

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 12:14 21
Postitas bmwster
Ja siin kohal küsin ma sinult, MIKS sa soovitad esimesena inimesele neid samu asju, millega sul endal ka oli jama!??
bmwster kirjutas:Endal M-i vedrustus ja ossin vastavalt sellele ehk tehase koodile sachi amordid, 410 on tootekoodi lõpp
bmwster kirjutas:Ostetud sai suve lõpus ette sachid ja siiani pole probleeme olnud aga enne külmasid ossin tagumised ka uued ja sachid. Esimeste külmadega tagumised amordid hakkasid kolksuma
See ongi kõige ehedam näide foorumist saadud hüva nõu kvaliteedi kohta kohta :!:[/quote]

See pold soovitus vaid vastus inimesele kes küsis milliseid peaks sport vedrustuse korral kasutama ja minu vastus oli õige, kuna ma ei pakkunud tava vedrustuse amorti. Seega ära rõhuta nii palju ja ära aja iseendale kaela punaseks :D

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 12:45 35
Postitas eero
Kui sa kohe alguses küsimust lõpuni ei lugenud, siis nüüd uuesti oleks võinud ikka ju üle lugeda? Küsimus oli konkreetne
Vanquish kirjutas:Mis amorte soovitaksite E91 M-sport vedrustusega autole?
;)

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 16.02.2017 13:10 39
Postitas bmwster
eero kirjutas:Kui sa kohe alguses küsimust lõpuni ei lugenud, siis nüüd uuesti oleks võinud ikka ju üle lugeda? Küsimus oli konkreetne
Vanquish kirjutas:Mis amorte soovitaksite E91 M-sport vedrustusega autole?
;)
Vaja veel midagi rõhutada? :D

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 29.03.2017 23:16 14
Postitas Mart556
Kas siin räägitu sobib ka tavavedrustusega E91 esiamortide valikuks? Auto on 2009 325d 145kW, pole xdrive.
Vaatasin muidu seda lehte siin: http://alvadi.ee/varuosad/bmw/3-e90-e91 ... Type=19995" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E91 M-sport amordid

Postitatud: 31.03.2017 18:57 17
Postitas kloox
Mõtetult kallid sachs-id seal,mujal 130 tk.