1. leht 1-st

[KORRAS] E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 13:52 06
Postitas VeikoA
Lugu selline, et tegin õhutamise ära juhiste järgi.

Aga ei saa asi korda kuidagi.
Külm mootor, valan vedelikku kuni KALT/COLD juurde.

Sõidan, tuleb sooja jne.
Pärast jätan seisma, jahtub ära.


Paisupaak täiesti tühi.
Keeran õhutuskorgi ära, tekib susin ja vedelik tuleb imeväel kuskilt mootorist tagasi.
Ja laheb umbes calt_cold juurde.

Kui korke ei puutu. Jaabki paak tühjaks.


Ja ülevalt korgi juurest tundub et pressib välja sõidu ajal.


Oskab keegi pakkuda mis viga?

Radikas uus, voolikud uued. Termostaat uus olemas, sees on vana hetkel.


Kas radikas praak või on plokikaan praoga vms?

Omal mõistus otsas.

Märg on ainult ylevalt õhutuskorgi ja suure korgi juurest ja nire jäägid lähevad alla väljalaske korgi juurde alla.

Mujal on kõik liited kuivad.

Kolm 5L kanistrit juba labi ajanud sealt ohutamise jms jamaga.
Kopp ees

Yle ei kuumene.

Alumine toru on jääkylm koguaeg. See pidi norm olema.


Palun aidake keegi mingigi nõuandega

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 14:24 06
Postitas MargusA
Proovid uut korki äkki?

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 14:39 02
Postitas VeikoA
Sama jama ka uue korgiga, mõlemad korgid uued.

Täna panin uue suure korgi. Tutikas. Radikaga oli kaasas

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 15:39 54
Postitas VeikoA
Hetkel pole aega pikemalt kribada, aga
Kahtlustan ise et jahutussärgi ja õlikanali vahel on vaba tee ja vesi voolab õlisse.

Õlikorgi all nati valget hallikat ollust ja õli väga vedel tundub

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 15:42 58
Postitas MargusA
Kontrolli õlitaset.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 15:54 12
Postitas VeikoA
Panin tähele et alt õlikorgi juurest on lekkima hakanud. Enne oli pikalt ok ja kuiv.
Õli vedelam?!

Kontrollin taset parastpoole. Annan teada

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 19:03 25
Postitas VeikoA
Vaatasin õlitase on natuke nuh 5mm yle miinimum kriipsu.
Näppude vahel liigutasin õlitilka. Õli nagu õli ikka.

Valget ollust vardal ega korgi all polnud hetkel.
Vardal õli puhas.

Mootor ei suitse. Liigub ok.


Proovin panna uue termostaadi ja võtan ventika ära, et suur ring avaneks ja õhutan uuesti.
Akki mingi õhukork kuskil.
On mõttekas?



Ei raatsi uut radikat ka kohe osta, akki polegi selles asi.

On veel ideid?

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 22:50 27
Postitas Rainer.K
Mul just sama probleemiga mootor laiali võetud ja kaanel praod väljalaskeklapi juurest veesärki kolmandal ja neljandal silindril.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 19.04.2017 22:57 44
Postitas VeikoA
Ja millest see tekib?

Kas silmaga näha need praod või peab survestama?



kaan käis sügisel Tartus lihvis/kontrollis, öeldi et on OK.
Paar klapisääre tihendit lasid läbi, need saatsin neile terve komplekti uued, et vahetaksid kõik ära.

Ajasid jama siis mulle? Teeks neile kõva antireklaami sel juhul.

Kuigi firma on suht tuntud ja paljud kiitnud.

Ja nüüd praod? Millest see tekib tavaliselt? Ülekuumenemine vms?

Muidu õli ja õlikorgi all haiseb küll kas bensu või heitgaasi moodi nati.


Kuskohast seda kaant saab, peab nüüd hakkama lammutama ja kui tuleb välja, et sama teema, siis kaant otsima.


Või siis otsekohe lammarisse autoga sõita. Kuigi selle jätan viimaseks.
Endal tegelt huvi, et milles asi ja kas tõesti praod.

Õhutamise ajal ka mootor töötas tühikäigul, radikakorgi võtsin paar korda ära, et vaadata.
Proovisin erinevaid variante, kuna ei suutnud aru saada, milles asi.

Ja natuke õhumulle tuli paisupaagi põhjast üles.
Mootor ka muidugi nati väriseb, kui töötab, aga vaatasin põhja, aeg ajalt mõned mullid ikka pinnale tõusid.
Mitte meeletult, aga ikka oli midagi.

See pidi olema märk, et kas plokikaane tihend või siis kaan ise "kutu" (pragu, kõver vms).

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 18:34 34
Postitas Savukoll
Kõige mõistlikum oleks selle mootoriga sõita nii kaua kuni veel töötab ja peale seda 50 euroga uus mootor osta

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 18:37 03
Postitas VeikoA
50 ga vaevalt midagi norm saab.
Ma isegi ei tea kas plokikaani keegi myyb.

Voibolla koik emexisse viidud juba või diivanilauaks tehtud.
Need autod kaovad suht kiiresti.

Vanus teeb oma

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 18:49 19
Postitas MargusA
Võibolla kaas kõver ja saad lihvimisega hakkama.Kasutatud liiguvad ikka.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 18:55 02
Postitas VeikoA
Huvitav ongi see et kui ongi kõver, millal ta jõudis.
Alles käis tartus lihvis, firmas kes tegeleb kaantega.


Ju nad ei kontrollinud. Sest ma ei soovinud täisteenust. Ainult lihvi ja kontrolli.
Öeldi et on ok.

Peab vist lahti lammutama ikka

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 18:59 49
Postitas MargusA
Mis kontrolli sa mõtled?

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 20:37 01
Postitas VeikoA
Nu et kas nad kontrollisid, et kas kaan on sirge ja kas survestamine oli ok.

Ma ei tea seda. Peale lihvi on see ju elementaarne ja korralik töökoda peaks seda ka tegema.
Nad kysisid kas freesime klapipesasi ja paneme uued klapid.
Ma ytlesin et pole vaja.

Lihviti ja öeldi, et mõned sääretihendid lasevad läbi, saatsin uued neile. pandi uued sääretihendid.

Kas klappe soveldati ka ei tea.

Unustasin kysida. Usaldasin.


Mida muud tehti, ei kysinud.


Kui radikas mingi odav noname, kas see ei saa praak olla ja seda pohjustada?


Huvitav ongi see, et kuhu see vedelik läheb kui mootor töötab.
Ja pärast tuleb tagasi.

Kui oleks õlisse läinud, tuleks ju koos õliga tagasi.

Imelik

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 21:06 29
Postitas teet82
Kas seal on üldse mingi probleem, kui vedelik ei kao kokkuvõttes ja seda ei pea juurde valama iga päev?
Pole ammu ühtegi BMW-d olnud, aga oleks nagu ise ka näinud sellist asja, et vedelik voolab peale korgi avamist paaki tagasi. Ühtegi mootorit küll lahti pole võtnud puhtalt selle pärast.
Liigne agarus on ogarus, nagu vanemad ja targemad räägivad :D

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 20.04.2017 22:23 44
Postitas VeikoA
Jah ega ma ka ei viitsi väga lammutada.
Oleks mul asendusradikas, prooviks seda.
Aga kuna vana lekkis kuskilt, viskasin ära.

Vaatasin just videot, et kuidas kontrollida või diagnoosida plokikaant või selle tihendit kus lastakse suruõhk otse silindrisse ja mõõdetakse samal ajal.
Kui on nulli ligidal siis jama.

Seal hakkas radika paisupaagist vett üle ajama.


Panen kalt/cold tasemeni ja siis sõidan, tuleb ka sooja salongi.

ja peale pikemat sõitu kaob soe, tuleb ainult külma/leiget ja paisupaaki valgustades on näha, et tühjus.

Natukene põhjas on.

Ja kui õhutuskork avada, siis tuleb tagasi vedelikutase kuni kalt/cold juurde.



Pole veel testinud, aga peaks proovima taseme panema kalt/cold juurde, sõitma, vaatama kas sooja tuleb ja siis kui ära kaob, siis uuesti õhutuskorgi lahti keerama, et tase tuleks tagasi.
Ja uuesti proovima, kas tuleb taas sooja või ei.


Et aru saada, kas soe kaob koos vedelikuga paisupaagis.



Aga kuskilt korgi juurest pressib kuskilt nati, pean suruõhuga kuivaks puhuma ja siis vaatama.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 21.04.2017 01:03 23
Postitas VeikoA
kellelgi kondensiga summutis kokkupuuteid on?


Tuli meelde, et kui auto puterdas, foorumis ka teema olemas.
Siis ma kuulsin ka et summuti kuskilt laseb läbi.
Noh vaatasin alla.
See keskmine pütt peale katti, seal on väike auk tekkinud.
See selleks.

Asi on selles, et sealt tilkus usinalt mingit vedelikku.
Ja veel ka tagumisest summuti liitekohast.
Mitte õli ega mitte bens.

Vee moodi asja. Värvust ei vaadanud.

Summutisse ei saa ju niipalju kondensi tekkida? Ööga?
Või saab? Vahest linnas vaatan et mõnel jookseb nagu kraanist summutist vett välja kui kiirendab.


Kahtlustan et jahutussärgi ja väljalaske vahel on pragu.
Tekitab rõhku, imeb õhku radikasse, ja lennutab tosooli summutisse.

Lükkan auto garaazi ja panen valge paberi alla augule.
Kui on punast tooni ja ikka tilgub siis selge


On mu teoorial jumet?

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 21.04.2017 09:53 27
Postitas janarp
Tõmba näpuga summutist tulevast vedelikust läbi ja maitse keelega.
Kui on magusa maitsega, on asi halb.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 21.04.2017 11:23 16
Postitas VeikoA
Mürgitama ma ennast ei hakka kuigi see oleks hea test.

Aga mõtlesin eile, et tõstan esiotsa üles.
Panen vedelikku juurde radikasse, käivitan minutiks või kaheks ja siis keeran summuti väljalaskekollektorist lahti.

Ja vaatan kas väljalaskekollektorist tilgub alla vedelikku või on ta seest märg või midagi taolist.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 21.04.2017 12:16 54
Postitas janarp
Ennast mürgitada pole vaja, paned keele korraks vastu ja sülitad.
Usu, maitsest saad hetkega aru, kui see on jahutusvedelik.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 21.04.2017 12:59 34
Postitas VeikoA
Lugesin vene foorumist veel varianti, et summuti otsas peopesa ette natukeseks ja siis samamoodi keelega maitsta, kui on magus, siis on jahutusvedelik.


Eks proovin homme/järgmise nädala algul.Siis hakkan uurima.
Täna veel sõidan tööle sellega.

Re: E36 316i M43 jahutusvedelik kaob kuhugi

Postitatud: 22.04.2017 22:48 23
Postitas VeikoA
Edulugu siis järgmine.
Mässasin siis täna selle mootoriga.

Esialgu panin käima garaazis, mõtlesin, et ok, vaatab, kuidas selle "maitse" testiga on.
Aga kuna summutist pritsis nati mingit musta vedelikku, panin paberi ette korra, siis kadus soov midagi "maitsta".
Vaatasin siis radika juures ringi jms. Keerasin radikakorke maha jne.
Kallasin ka natuke jah. vedelikku ära, mis mul veel alles oli, midagi hoidsin alles veel pärastiseks.

Panin käima, käiasin, lasin pöördeid 2k ligi ja vaatasin, mis teeb.
Vedelik kadus kuhugi taas ja õhutuskorgist vahelt pressis vedelikku välja, kuigi see oli kinni keeratud mul.
Aga ma tellisin ebayst omale messingist korgi, kuna plastist murduvad kegesti, ka neid oli mul 2 tk võetud ebayst tagavaraks, mingi 1 euri eest.

Tegin ja toimetasin ja siis mõtlesin, et ok, hakkan tasapisi lammutama.


Võtsin ära selle pealmise "kobaka", nuh see mille küljes on seguklapp/siiber ja gaasitross.
Tõstsin eemale, võtsin lahti ka karterituulutuse (vist on see õige nimi) toru, see mis klapikambrikaane küljes on. Ja siis nuka ja vända pistikud, vaatasin seal ringi ja...


Märkasin, et paisupaaki on vedelik tagasi tulnud järsku. Enne lammutamist oli ta tühi.


Siis jäin mõttesse, et kuskil seal ongi kala, seal ju "siibrite" (2 musta auku) või mis iganes nad on, seal ju ka peenike jah. vedeliku voolik on ühendatud jms pudi padi.

Siis mõtlesin proovida, et panen tagasi kõik nagu oli ja panen uuesti käima.
Lasin töötada tühikal ja andsin ka 2k pööret paar korda.

Koguaeg jälgisin temp. seierit ja vedeliku taset.
Üle ei kuumenenud, nagu ennegi ei teinud seda.

Vedelik langes küll ära, aga jäi pidama (!!!) eelviimase alumise kriipsu juurde paisupaagil.
Ma jälgisin ka salongi sooja taset, kas on soe jne.

Mind üllatas see, et nii vähese vedeliku tasemega on salong jumala soe.
Kõvasti soojem, kui enne sama tasemega proovides.

Tiksus mul, andsin gaasi, keerasin paar korda lahti õhutuskorki, sealt tulid paras ports pisimullikese veel ja peale seda oli kõik. Ei surunud ei vedelikku, ega polnud mulle.

Panin radikale 200-se korgi peale, võtsin sahtlist ja õhutuskorgi panin plastmassist tutika, koos tihendiga.
Keerasin õhutuskorgi kinni ja vaatasin taset. Püsis eelviimase/viimase alumise kriipsu juures.

Seda oli väga hea meel näha. Kuivatasin vahepeal korralikult õhutuskorgi ja radikakorgi ümbrust.

Kuna põrandale panin enne sisse sõitmist uued papid, siis ka nendele ei tulnud mingit vedelikku summutist enam. Võibolla oligi see kondents, mis tookord mul tilkus sealt.
Seekord oli seda vähe. Paar "pritset" summuti otsas.


Panin siis kapoti kinni ja otsustasin pika sõidu teha, ostsin 1L jah. vedeliku bensukast kaasa ja tegin ca 180 km tripi.

Vahepeal lasin jahtuda ja vaatasin vedeliku taset.
See püsis seal kus oli ja korkide ümbrus oli kuiv !!!!

Panin niipalju juurde, et oleks enam vähem kalt/cold juures ja sõitsin edasi.
siis oli sõita umbes 80 km veel.

Ja sihtkohta jõudes oli tase ikka veel kalt/cold juures ja korkide ümbrus kuiv.
Hommikul vaatan uuesti üle.


Niiet, paras müstika, ise mõtlen, et äkki CCV on mul poolvigane.
See julla pildil:
Pilt
Kopsisin teda kruvikeeraja peaga natuke, kui mootor töötas.

Võibolla tekitas mingit ülerõhku või siis oli lihtsalt jah. süsteemis suur õhumull.
Mis pääses valla, kui asju kergitasin.


Hea meel teada, et plokikaan ikkagi OK on, nagu ka radikas ja ei pea lammutama mootorit.

Veel hea meel, et ei ostnud uut radikat. Kuna asi polnud selles üldse.