1. leht 1-st
E 30 mootori vahetus
Postitatud: 05.08.2006 20:01 55
Postitas karwic
Tere
selline probleem et sooviks teada kas E30 86a 325iX -le saab panna 528 136kw mootori ilma suuremate ümber ehitamisteta.
ning kas sellex on ehitus luba ka vaja ?
Re: E 30 mootori vahetus
Postitatud: 05.08.2006 21:37 05
Postitas sunni
karwic kirjutas:Tere
selline probleem et sooviks teada kas E30 86a 325iX -le saab panna 528 136kw mootori ilma suuremate ümber ehitamisteta.
ning kas sellex on ehitus luba ka vaja ?
see mootor ei istu kastile külgegi pead arvatavasti vaheplaadid tegema jne aga kui paned siis pane juba 3.5! need peaks ühe suurused mootorid olema. ja peale selle pidi veel selle ix vahekast mis esirattaid rebib nõrk olema..
Re: E 30 mootori vahetus
Postitatud: 06.08.2006 10:02 29
Postitas Jaanus_P
sunni kirjutas:karwic kirjutas:Tere
selline probleem et sooviks teada kas E30 86a 325iX -le saab panna 528 136kw mootori ilma suuremate ümber ehitamisteta.
ning kas sellex on ehitus luba ka vaja ?
see mootor ei istu kastile külgegi pead arvatavasti vaheplaadid tegema jne
aga kui paned siis pane juba 3.5! need peaks ühe suurused mootorid olema. ja peale selle pidi veel selle ix vahekast mis esirattaid rebib nõrk olema..
pikkuselt nad kindlasti samad ei ole. vahe pikkuses oli ~10cm. kunagi sai võrreldud 2,5 ja 3,5 mootoreid. et 3,5 mootor vahele panna selleks oleks pidanud;
1; lõhkuma salongipoolset tuleplekki ja tõstma mootorit salongile lähemale.
2; võtma eest radiaatori ära ja panema 2 väiksemat radikat koos sundjahutusega mootori kõrvale.
teise variandiga on veel see, et siis läheb kaalujaotus päris paigast ära.
Re: E 30 mootori vahetus
Postitatud: 06.08.2006 10:40 35
Postitas ruut
Jaanus_P kirjutas:pikkuselt nad kindlasti samad ei ole. vahe pikkuses oli ~10cm.
Pikkust võrreldi vist 2,8 ja 3,5 ja need on samad. Aga see 2,8 sinna ix vahele ei istu ilma suuremate ümberehitusteta. Jutt käib ju erinevatest mootoritüüpidest M20 vs M30
Postitatud: 06.08.2006 11:40 34
Postitas raimo_r
Saab panna küll, kui oled nii osav, et
1)teed ise uue karteri
2)keevitad kahest karterist ühe kokku
... mis teeb auto nina veel raskemaks kui ta on ja halvendab niigi alajuhitavat juhitavust. Lisaks ei istu see mootor käigukasti külge ning lõpuks ei ole esimeste pooltelge otsad teab mis tugevad ning oht nendest lahti saada on suurem. kasutatuna neid kuskil ei liigu.
ka igasuguse muu mootori aretus M50/M52/S50/S52 ei ole väga lihtne, kuigi kasutada saab 525iX juppe.
kui jõudu juurde, siis turbo või kompressor

Re: E 30 mootori vahetus
Postitatud: 06.08.2006 13:09 37
Postitas sunni
Jaanus_P kirjutas:sunni kirjutas:karwic kirjutas:Tere
selline probleem et sooviks teada kas E30 86a 325iX -le saab panna 528 136kw mootori ilma suuremate ümber ehitamisteta.
ning kas sellex on ehitus luba ka vaja ?
see mootor ei istu kastile külgegi pead arvatavasti vaheplaadid tegema jne
aga kui paned siis pane juba 3.5! need peaks ühe suurused mootorid olema. ja peale selle pidi veel selle ix vahekast mis esirattaid rebib nõrk olema..
pikkuselt nad kindlasti samad ei ole. vahe pikkuses oli ~10cm. kunagi sai võrreldud 2,5 ja 3,5 mootoreid. et 3,5 mootor vahele panna selleks oleks pidanud;
1; lõhkuma salongipoolset tuleplekki ja tõstma mootorit salongile lähemale.
2; võtma eest radiaatori ära ja panema 2 väiksemat radikat koos sundjahutusega mootori kõrvale.
mis jutt see on et pead salongi poolset tuleplekki lõikama??? tuleb lihtsalt radikat ettepoole nihutada ja vent ettepoole panna!! et siis ninaosa lõigata on sutsu lihtsam ju
teise variandiga on veel see, et siis läheb kaalujaotus päris paigast ära.
Postitatud: 06.08.2006 14:12 20
Postitas raimo_r
e30
Postitatud: 10.08.2006 19:30 04
Postitas karwic
aga mulle väideti sellist assja et kõik mootorid kuni v8 istuvad sidurikoja otsa ja sobivad sutsti vahele.
ainult et karteri põhi tuleb ümber teha
Postitatud: 10.08.2006 21:55 09
Postitas raimo_r
M50 ja M52 istuvad iX kasti otsa küll aga kast jääb umbes kümme kraadi päripäeva suunas rohkem kui vaja. teades, kuidas vahekast asetseb käigukasti otsas, siis võib tekkida probleem, et ette minev kardaan jääb ebasobiva nurga alla. M54 sobib ilmselt ka, sest vaevalt nüüd kinnituskohti järsku muudeti.
see on siiski teooria, tuletatud M50 mootorite ja getrag 260 kasti ühendamisel ebasobivasse asendisse jäävast käiguvalitsast.
karteri põhja võid ümber teha aga vastavat õlipumpa (jällegi 525iX) on ikka vaja
kas M30 sutsi otsa istub ei tea. küll võin aga öelda, et iX plokk erineb just käigukasti kinnituste poolest tagaveolise omast.