M43 jahutussüsteemi rõõmud

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

M43 jahutussüsteemi rõõmud

Postitus Postitas Aare »

M43B18 mootor ja 96 aasta

Toimub selline müstika - tänu ühe plastist voolikustutsi katkiminekule (sügavad tänud BMW inseneride piiritule tarkusele!!!) sõitis mootor mõnda aega poole peal jahutusvedelikuga. Korra läks tuli ka põlema.

Nüüd kamm selline, et koha peal töötades läheb mulinal keema (???) ja lööb vedeliku välja. Külmast ja leigest peast on OK.

Termostaat on uus, ventika kontrollisin ära. Tundub, et see mulisev vesi pole üldse piisavalt kuum, et ventikat tööle panna (anduri pool radiaatorist täiestli leige).

Huvitav on see, et mulisema hakates panin el ventika pistikust traatsillaga täie peal käima ning mulinale see mingit mõju ei avaldanud.

Õhutatud on, seda õhku jääbki sealt tulema. Kogu protsessi saadab temp näitaja mõistatuslik kõikumine ning mulina ajal läheb näitaja keskasendist õige natuke üle kuumema poole. Täidetud sai viimati kindlalt lahtise õhutuskorgi ja põhja keeratud küttega.

Kaane prao või tihendi muud sümptomid puuduvad (suits, ving jahutussärgis, magusad piisad summutist). Mootor käib ilusti.

Veepumpa pole veel kontrollida jõudnud. Kas keegi on sellisega kokku puutunud?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Omal oli täpselt sama anomaalia m43 aga 1.6 (compact). Iga natukese ajatagant läks keema. Sai teda siis õhutatud ja voolikuid "pumbatud". Asi oli selles, et vesi ei läinud korralikult ringlema ning üks lõdvikutest kippus külmaks jääma, seda pidi koguaeg käsitsi pumpama. Vahepeal kestis säärane lahendus ca 20km teinekord aga 100km (saksamaalt sõitsin eestisse). Veepotska koguaeg kaasas ja muudkui uus vesi peale.

Lõpuks eestisse jõudes lasime süsteemi tühjaks, loputasime korraliku veesurvega kogu süsteemi ära, uus termostaat (kuigi ka vana ei olnud kinni) ning jahut.vedelik sisse ja lõpuks jäi asi korda. Ei teagi, kas mõni soditükk oli kusagil ees või milles asi.

Aga sa katsu ka, kas mõlemad kummivoolikud ikka lähevad soojaks st kas süsteem tsirkuleerib? Või ongi sul äkki veepump omadega õhtale läinud.
530d
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Veepumpa pole veel kontrollinud, vähemalt rihmaseibist ei loksu ja ei leki ka.

Kas M43 võib olla ka selle plastist tiiviku jamaga?

Samas salongiküttest ei tule ka sooja grammigi, kruti palju tahad. Mõlemad radikatorud lähevad soojaks. Natukse aja pärast läheb ülemine toru tühjaks, täitub ilmselt auruga.

Sellist jama näen esimest korda, nii M20 kui M30 täituvad vedelikuga väga probleemivabalt ning kohe esimesel katsel :(

Jäänud on 2 varianti
1. Õhk ikkagi veel sees
2. Veepump katki

Natu termostaat suure ringi lahti teeb, on kohapeal kohe radikas mulisemas. Seejuures on näitaja keskmises asendis (selle andur asub kaane taga otsas).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Bemu mootorite plastist voolikustutsid pididki kulumaterjal olema vahetusintervalliga 5-10 a.

Veepump võib olla plastist labadega, nt M42-l on olnud.

Kas paisupaagi kork toimib? Kui systeem rõhu all pole, siis läheb ka kergelt mulisema.
Sõidurõõm
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kui sisse sooja ei puhu siis on vist õhk sees. Ja kui ma ei eksi on võimalik termostaati ka valesti paigaldada ning kasuks tuleb kui sinna üks väike auk sisse puurida, et õhk kätte saada.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Selleks tulebki termostaat õiget pidi sisse panna, et õhk välja tuleks. Mingit lisaauku ei ole vaja puurida.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

M43 termostaat ongi ostes koos plastist veetoruga, niiet tagurpidi seda panna ei anna. Ta on sedasi kinnitatud, et tagurpidi ei saa panna.

Auk koos väikse kuulklapiga on seal samuti sees.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

arvan, et toimi nagu Raivo soovitas. kõigetõenäolisemalt on süsteemis õhk sees! kunagi nägin sama anomaaliaga vaeva ühe teise automargiga!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Mul eile sõbra 95.a 318 jäi täpselt sama asjaga teele... :D plastist voolikuotsik purunes ja kõik kohad auru täis :) Kartis alguses jälle 8000 kr mootorireminti, aga pääseb vist 100 kr väljaminekuga...
Veepumba osas võid proovida, kas autole pöördeid lisades voolikus tsirkulatsiooni on tunda. Kui ikka voolik kõvemaks läheb, siis pump peaks ikka midagi ringi ajama ja viga arvatavasti õhutropis.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Müsteerium lahendatud.

Tempel mällu igaveseks: kui jahutussüsteemis midagi remontida, siis vähematl konkreetsel mootoril ei tohi väljalastud sooja vett tagasi kallata. Ka ei tohi lekkivale süsteemile kolinal juurde kallata.Tuleb oodata, kuni mootor täiesti külm on ning jahutussüsteem täita siis eespool nimetatud meetoditega. Nii sai tehtud ja süsteem täitus 15 min jooksul ilma õhutamata (õhk väljus lahtisest paisupaagi korgist läbi radika ülevooluava). Ahi peab lahti olema.

Vastupidisel toimimisel ei seisa mootoris sees rohkem kui 3 liitrit, ülejäänu pekstakse välja.

Nt M20 ja M30 mootoril võib täita kaunis suvaliselt, lihtsalt õhutus lahti.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta