1. leht 1-st
Nominaaltemperatuuri mitteomandav m20b25
Postitatud: 12.10.2006 00:08 38
Postitas lightview
Temperatuur hoiab end esimese kriipsu juures, kohapeal seistes õnnestub mingil hetkel ka nominaaltemperatuur saavutada
Termostaadi varajases avanemises probleem olla ei saa, testitud korduvalt. Termostaadi suure ja väikse ringi vahelist hermeetilisust oleks nagu ka tagatud. Ebatäpset näidikut samuti süüdistada ei saa, käetunnetus ning diagnostikute aparatuur oli veenvaks.
Kahtluse alla seaks radika, ehk ei ole tegu orignaalradikaga

suuremõõtmeline radikas oleks ju intensiivsema jahutusega.
Või saab süüdistada ka süsteemis olevat võimaliku õhku või rõhku(või siis selle puudumist)? Ehk mõni teadjam või kogemuste härra suudaks selgust luua.
Oma teisel m20b25 sain identsest probleemist jagu radika 75%-lise kinnikatmisega ning tuksis termosiduri soetamisega, kõik tiptop...peab vist sama teed minema

Postitatud: 12.10.2006 08:41 23
Postitas patrik
Oma teisel m20b25 sain identsest probleemist jagu radika 75%-lise kinnikatmisega ning tuksis termosiduri soetamisega, kõik tiptop...peab vist sama teed minema
too parem kaan kohe mulle, mis sa ikka tast niimoodi piinad
vaheta termostaat ära ja sõida parem rahumeeli edasi
Re: Nominaaltemperatuuri mitteomandav m20b25
Postitatud: 12.10.2006 09:51 30
Postitas Jarlo
lightview kirjutas:
Oma teisel m20b25 sain identsest probleemist jagu radika 75%-lise kinnikatmisega ning tuksis termosiduri soetamisega, kõik tiptop...peab vist sama teed minema

Kui sul termostaat korralikult töötaks, siis peaks temperatuur enivei jõudma normaalsesse vahemikku, kuna termostaat ei lase vedelikku lihtsalt radiaatorisse. Ja see pole eriti usutav, et väikesel ringil olev jahutusvedelik ei soojene piisavalt.
Kuidas oled kontrollinud termostaadi korrasolekut?
Postitatud: 12.10.2006 11:04 41
Postitas lightview
patrik kirjutas:too parem kaan kohe mulle, mis sa ikka tast niimoodi piinad
ei näe põhjust, tempi hoiab tiptop keskel, pigem on kalduvus alajahtumisele kui ülekuumenemisele - Järvevana teel ma nominaaltempi ei näe
patrik kirjutas:vaheta termostaat ära ja sõida parem rahumeeli edasi
Ei ole mul mõtet järjekordselt uut termostaati osta...3x uus termostaat vist tõestas end, et pole mõtet. Probleemid jäävad endisteks
Re: Nominaaltemperatuuri mitteomandav m20b25
Postitatud: 12.10.2006 11:20 51
Postitas lightview
Jarlo kirjutas:lightview kirjutas:
Oma teisel m20b25 sain identsest probleemist jagu radika 75%-lise kinnikatmisega ning tuksis termosiduri soetamisega, kõik tiptop...peab vist sama teed minema

Kui sul termostaat korralikult töötaks, siis peaks temperatuur enivei jõudma normaalsesse vahemikku, kuna termostaat ei lase vedelikku lihtsalt radiaatorisse. Ja see pole eriti usutav, et väikesel ringil olev jahutusvedelik ei soojene piisavalt.
Kuidas oled kontrollinud termostaadi korrasolekut?
Termostaati on vahetatud 3x uue vastu. Väike ring töötab ideaalselt, problemaatiliseks läheb aga suure ringi korral. Termostaat avaneb 80 kraadi juures, ca 95 kraadi on aga nominaaltemperatuur. Siis aga tekib liigne jahtumine...ei suuda saavutada ca 95 kraadi ehk siis näidiku keskmist pulka.
Re: Nominaaltemperatuuri mitteomandav m20b25
Postitatud: 12.10.2006 11:29 42
Postitas Aimar
lightview kirjutas:
Termostaati on vahetatud 3x uue vastu. Väike ring töötab ideaalselt, problemaatiliseks läheb aga suure ringi korral. Termostaat avaneb 80 kraadi juures, ca 95 kraadi on aga nominaaltemperatuur. Siis aga tekib liigne jahtumine...ei suuda saavutada ca 95 kraadi ehk siis näidiku keskmist pulka.
No kle , kui hakkab tekkima liigne jahtumine ,siis hakkab termostaat ka suurt ringi kinni panema ja tempi mootoris normis hoidma. Nii et mine osta mingi teise firma toodang.
Re: Nominaaltemperatuuri mitteomandav m20b25
Postitatud: 12.10.2006 12:00 16
Postitas lightview
Aimar kirjutas:lightview kirjutas:
Termostaati on vahetatud 3x uue vastu. Väike ring töötab ideaalselt, problemaatiliseks läheb aga suure ringi korral. Termostaat avaneb 80 kraadi juures, ca 95 kraadi on aga nominaaltemperatuur. Siis aga tekib liigne jahtumine...ei suuda saavutada ca 95 kraadi ehk siis näidiku keskmist pulka.
No kle , kui hakkab tekkima liigne jahtumine ,siis hakkab termostaat ka suurt ringi kinni panema ja tempi mootoris normis hoidma. Nii et mine osta mingi teise firma toodang.
Termostaat peaks avanema siis 80 kraadi juures märksa vähem kui 95 kraadi juures? 3 erinevat firmat läbi proovitud.
Postitatud: 12.10.2006 12:24 22
Postitas lightview
Mõtlen just m20b25 oma...äkki sellel 1 ja 0 võimalus?
Postitatud: 12.10.2006 16:03 16
Postitas Margo_325
Mu 2,5l sama asi, aga ei kurda
Hullem oleks, kui üle kuumeneb ju

Postitatud: 12.10.2006 17:17 42
Postitas rynno300
Maddafaker kirjutas:Mu 2,5l sama asi, aga ei kurda
Hullem oleks, kui üle kuumeneb ju

ja kaua kavatsed nii sõita? Varsti hülsid ovaalsed sul!
Postitatud: 13.10.2006 01:27 35
Postitas lightview
Sai siis kindluse/raha raiskamise mõttes UM-ist üks 500 eeqne
A-termostaat soetatud...kui midagi muutus, siis ikka hullemuse poole, või oli süüdlaseks veelgi külmem ilm, kes teab.
Talvist termostaati pole võimalik Eestist osta, Rootsist aga ehk leian, külmad talved on seal ehk tekitanud pakkumise.
Senini sai probleem lahendatud:
Erinevalt teisest 325-st, millel oli alajahtumisega võitlemiseks radikast 75 % kinni kaetud ning õhtal termosidur andis endast parima, oli puuduseks pikad 80 km/h alad. Seal suutis ikka temperatuur langeda tublisti alla normi. Uudse lahendusena sai neerud eta(kinnised) omad ning ülejäänud auto kiirusest sõltuv õhuvoog piiratud võrede kinnikatmisega. Radikas jäi enamvähem isoleerituks. Tuksis termosidur jäi aga siinkohal jänni. El.vent + 50% radika kinnikatmine lubas lõpuks näha seierit seal kus vaja, sõltumata kas seisan või sõidan. El. vent on suure ringi korral lakkamatult taga, esiteks automaatkasti õli läbijooksmine radikast(või on õli jaoks jahutus liiga intensiivne?), teiseks lülituva el. vendi miinusena olev mootori rikkumine suurte jahutusvedeliku temperatuuri kõikumistega.
Kõik peaks nagu läbimõeldud olema? Või jääb mul midagi väga olulist märkamata?
Käreda pakase korral pean vist aga varuma termokotte, radikas tuleb tõenäoliselt sellega katta, et kuidagi seda külma eest kaitsta

Postitatud: 13.10.2006 08:56 34
Postitas patrik
julgen arvata et hetkel tegeled küll rumalustega
m20 hoiab temperatuuri ka -40 juures.
ideaalselt

Postitatud: 13.10.2006 12:44 25
Postitas Aare
Millest selline rumal arvamus teema algatajal, et M20 töötemperatuur on 95 kraadi
Tegelik töötemperatuur lahtise termostaadiga on mõni kraad üle termostaadi avamistäpi. Näiteks M30 mootoril on see 82 kraadi (termostaat 80).
äkki oleks lihtsam kellaploki koitanud ühendused ära puhastada kui mootoriga eksperimenteerida....
Ja muide bmw radikas hakkab kohe soojaks minema ilma termostaadi avanemist ära ootama (uurida enne natuke jahutustorude töötamise põhimõtteid). See ei ole rikkis termostaadi tunnus nagu Mossel või Sierral.
Muide üks kala mida targad teevad on mootori ees kahe identse pistiku sassi ajamine. Seal on kaks temp andurit, üks on pritsungi oma ja teine kella jaoks. Need pistikud saab ilusti ära vahetada ja kui seda teha, siis muide mootor töötab nagu ennegi, kuid kell näitab natuke

Postitatud: 16.10.2006 11:08 38
Postitas lightview
Aare kirjutas:Millest selline rumal arvamus teema algatajal, et M20 töötemperatuur on 95 kraadi
Tegelik töötemperatuur lahtise termostaadiga on mõni kraad üle termostaadi avamistäpi. Näiteks M30 mootoril on see 82 kraadi (termostaat 80).
äkki oleks lihtsam kellaploki koitanud ühendused ära puhastada kui mootoriga eksperimenteerida....
Ja muide bmw radikas hakkab kohe soojaks minema ilma termostaadi avanemist ära ootama (uurida enne natuke jahutustorude töötamise põhimõtteid). See ei ole rikkis termostaadi tunnus nagu Mossel või Sierral.
Muide üks kala mida targad teevad on mootori ees kahe identse pistiku sassi ajamine. Seal on kaks temp andurit, üks on pritsungi oma ja teine kella jaoks. Need pistikud saab ilusti ära vahetada ja kui seda teha, siis muide mootor töötab nagu ennegi, kuid kell näitab natuke

Rumal arvamus pärineb Truumu diagnostikutelt, kus mootori temperatuuri näidik oli keskel ning diagnostipink näitas ca 95 kraadi, ekstra sai üle küsitud kas see ongi töötemperatuur
Kirjandusest ei suutnud praegu mingit viidet õigele nominaaltemperatuurile leida
Eks seda kellaplokkigi ole surgitud...
Need 2 temp andurit on juba värvide poolest eristatavad, vähemalt 91 aasta m20b25, nii emane kui ka isane osa on pruun või sinine.