1. leht 1-st
Miks e36 te ei turbostata.
Postitatud: 16.10.2006 13:00 31
Postitas alv
Küsimus sis selline miks e36 (M50 mootor) 325 te ei ole veel eestis turbotatud samas kui e30 on juba igapäevane asi.Neid nokkasid on ju linnapeal ni palju,kui on seda tehtud siis kes kus mis ja kuidas tulemused olid.Endal suur huvi.

Re: Miks e36 te ei turbostata.
Postitatud: 16.10.2006 13:24 38
Postitas hollow
alv kirjutas:Küsimus sis selline miks e36 (M50 mootor) 325 te ei ole veel eestis turbotatud samas kui e30 on juba igapäevane asi.Neid nokkasid on ju linnapeal ni palju,kui on seda tehtud siis kes kus mis ja kuidas tulemused olid.Endal suur huvi.

sest selle turbotamisl tuleb kolvid ära vahetada kuna surveaste on liiga kõrge turbotamise jaoks. e30 325'el oli aga 1 mootor mille surveaste oli piisavalt madal, et seda turbotada. kui nüüd hakata hindasid vaatama, siis see läheb m50 moto puhul juba nii piisavalt palju kallimks, et tulemus ei pruugi seda väärt olla
Postitatud: 16.10.2006 13:53 35
Postitas raimo_r
ei tule, metallist kaanetihend maksab ca 3000 eeku ja paksuse saad ise valida kuni .170"
kes paugutamiseks autot teha tahab, siis stock sisuga 400rwhp pole probleem.
kes väikest turbot ja low-torque tahab hakkab kolbe vahetama, muidu pole vajalik.
Postitatud: 16.10.2006 15:57 42
Postitas Aare
Postitatud: 16.10.2006 16:57 32
Postitas raimo_r
Postitatud: 16.10.2006 19:15 43
Postitas truumu
See M52 mootor
Surveaste 10,2 vs 10,5
Postitatud: 16.10.2006 19:45 03
Postitas patrik
Endal suur huvi.
huvist on vähe. raha on ka vaja, eriti kui ei tea kuidas ise kõike teha
mõned hinnanäited:
kolvid-15k
pihustid-5-15k
aju 15-50?k
turbo 5-30k
wg-0,8-8k
kollektor 7-15k
summuti 3-15k
sidur 5-10k
lisajupid5-25k
intercooler 2-25k
teeme ära ve?

Postitatud: 16.10.2006 20:37 47
Postitas hollow
truumu kirjutas:
See M52 mootor
Surveaste 10,2 vs 10,5
ja natuke kolasin sellel lehel ringi... kui mootor on 2,8 siis kas sellele on äkki m3'e plokikaas pandud... yhe videopealt oli näha, et BMW M Power kiri vahtis kapotialt vastu
Postitatud: 16.10.2006 21:35 47
Postitas raimo_r
jah, seal on küll M52 mootor, kus kepsud on näiteks nõrgemad kui algusaegade M50 mootoril.
mingit m3 plokikaant seal pole, küll on aga tegu USA turule omaselt malmplokiga. alumiiniumiga sellist boosti pole mõtet proovida.
hetkel on see mootor juba ümber ehitatud, sest omanik tahab 1000hp
või siis teine näide
General Specs:
M52 2.8l
stock bottom end
Full Haltech EMS
Cometic HG
ARP head bolts
GT35r
Turbonetics Manifold
Tial 46mm wastegate
V-band exhaust
RC 720cc injectors
Final results:
on 91 pump 440whp at 14psi
on Sunoco 112 512whp at 20psi
still running a little rich and the timing is not too agressive.
The car was tuned purely for drivability
http://www.danzioperformance.com/video/ ... o_race.wmv
Postitatud: 17.10.2006 00:05 58
Postitas alv
patrik kirjutas:Endal suur huvi.
huvist on vähe. raha on ka vaja, eriti kui ei tea kuidas ise kõike teha
mõned hinnanäited:
kolvid-15k
pihustid-5-15k
aju 15-50?k
turbo 5-30k
wg-0,8-8k
kollektor 7-15k
summuti 3-15k
sidur 5-10k
lisajupid5-25k
intercooler 2-25k
teeme ära ve?

Mina küsisin miks ei tehta.See kas mul on see raha või mitte .. minu mure ja kust sa need hinnad võtsid üldse

mina arvestaks maksimaalselt sinu miinimum hindadega ilusti;)kõike ei pea otse gt studiost or smth ostma.
Sellest olen aru saanud et 95% mootori vastupidavusest mõjutab muidugi korralik seadistus aga palju rõhku võib m50 originaal mootor üldse vastu pidada või kuivõrd palju/vähe se juurde annab?
Postitatud: 17.10.2006 13:30 54
Postitas patrik
ok arendame teemat:
viska üles nimekiri, mida tuleks teha ja kui palju jupid maksavad ja millised jupid ning kust tellida või osta
minu nimekiri on koostatud enda kogemuste põhjal ja ma üritasin kokku hoida siit ja sealt.
ära unusta lisada ka mootori seadistamise hinna ja kus teha.
huviga vaataks mis tuleb
Postitatud: 17.10.2006 17:23 44
Postitas alv

ennem ei tasu vast midagi nii täpselt arvestada kui mootor laiali aga väike juppide kalkull minu uurimuste põhjal tuli 60k ringi.Odav ta pole aga kõike ei pea kohe peale laduma.Mis siin ikka arvutada se oli lihtsalt küsimus miks e36 te ei ehitata.Sain vastuse ja olen rahul eks vaatan kuidas tuleb oma auto ehitus ja mis tast saab aitäh vastuste eest.
Alv

Postitatud: 17.10.2006 18:32 00
Postitas M-Tech
Jutt kisub huvitavaks.
Argument NR1 on ka minu silmis raha.
Need kellel selleks raha on ei sõida E34 või E36-ega.
Nii, küsiks teema algataja käest mitu turboautot tema enne ehitanud on?
Ja kallid inimesed see nimekiri on ainult nö nähtavad kulud.
Need kes ehitanud ei ole ei kujuta ette, kui palju sinna veel varjatud kuludena lisaks läheb.
50 krooni siit 100 krooni sealt ja kokku tulevadki kümmned tuhanded.
Postitatud: 17.10.2006 19:35 52
Postitas hollow
see 50 siit ja 100 sealt... see on ka õige... ok ostad turbo.... aga et seda kylge yhendada, siis vaja igasugu voolikuid nii õli kui uhujaoks... tihendeid, polte, mutreid, voolikukinnitus klambreid... paned intercooleri peale... vaja laenata keevitust, et mingid kinnitused teha jälle mingeid torusid vedada... tegemise käigus midagi saab kannatada, siis see vaja uuega asendada... hakkat uut aju installima.. juhtmeid ja pistikuid ja lyliteid ja jootekolb ja siis vaja tina osta, siis vaja läpakas laenata või minna poodi ja 220 inverter osta, et saaks lauaa arvuti autosse tõsta... siis keerad mootori lahti vaatad ok 1 tihend läbi... aga kui juba lahti on ok vahetad veel 2-20 tihendit ja muud pudinat ära...
nuh see mis ma siia panin lambist 2minutiga kirja selle maksumus võib juba kuni paar tuhhi olla. nii et see et sul turbo on olemas see ei tähenda, et ta sul juba kapotialla ka istub ja et midagi juurde vaja pole
Postitatud: 17.10.2006 20:20 48
Postitas Tauri
mina saan selle teema mõttest nii aru, et kuidas kõige odavamalt turbo bemm ehitada. Millised võimalused erinevatel mootoritel jne.
Teisisõnu on kindlasti palju huvilisi, kes mõtlevad et kui kompunnida mõne diisli turbo peale mis mul siis veel vaja jne....
Teisisõnu on alati ka endal huvitav lugeda kui keegi on taas "peedist pesumasinale trummli" vorpinud

Postitatud: 18.10.2006 01:09 16
Postitas meph
Patriku hinnad on vägagi reaalsed. Ise plaanin pikemat aega juba M50B25 turbotamist ja just nimelt raha on see, mille taha asi siiamaani jäänud on.
KORRALIKULT tehes siiamaani ei ole näinud varianti, et alla 150k saaks asja käima nii, nagu mulle sobiks.
Stocksisuga M50 mootorit annab üle laadida 0.4-0.6 baari ilma suuremate jamadeta, kätte peaks saama kusagil 300-350 mootorijõudu, nii, et midagi väga lagunema veel ei hakka. Samas kolvid ja kepsud on võrdlemisi väike summa kogu kompotist.
Patriku hindadele võib veel kohe lisada:
1. Sisselaskekollektor (M50 mootoril plastist ja ei kõlba suurt turbotamiseks), M3 stiilis liblikatega sisselaskekit saksast ~30k eek
2. nukad-klapivedrud 15-20k eek
3. lisajuppide puhul võib 25k isegi liigvähe pakutud olla
Teine probleem on eestis olev vähene know-how antud teemal. Kui tahaks lasta kellelgi enda jaoks selline asi valmis ehitada, siis polegi nagu väga kohtasid, kuhu julgeks pöörduda, pea iga ürituse kohta on liigselt jutte erinevatest ebaõnnestumistest. Patrik oleks tõenäoliselt üks väga vähestest inimestest keda usaldaks sellise projekti teostamises.
Postitatud: 18.10.2006 09:32 36
Postitas patrik
sisselase on ok. m3 oma ei sobi turboga tänavale, ainult alpha-n juhtimine on võimalik.
minu nimekirjast on puudu differ( teine ülekańne), klapivedrud on ok, nukad ka
Postitatud: 18.10.2006 15:50 14
Postitas Aare
Huvitav, turboclubi foorumist üks vend ehitab Porschele sellist sisselaset nagu M3-l ja väidab, et see saab hea olema.

Postitatud: 18.10.2006 15:50 29
Postitas Aare
Huvitav, turboclubi foorumist üks vend ehitab Porschele sellist sisselaset nagu M3-l ja väidab, et see saab hea olema.

Postitatud: 19.10.2006 01:42 49
Postitas meph
Mind huvitaks ka, miks M3 tüüpi sisselase ei sobi.
Nukad ja klapivedrud tõesti ei ole kohustuslik, kuid halba nad ei teeks. Muidugi sõltub sellest, mille jaoks autot ehitada.
Postitatud: 19.10.2006 18:03 41
Postitas Zipp
mujal maailmas näinud rohkem,et pannakse kompressor peale e36'le... turbosi suht harva...
Postitatud: 19.10.2006 20:41 05
Postitas meph
Tehakse mõlemaid variante. Pole kompressoril antud mootori puhul mingit otsest eelist, miks teda rohkem tehtaks.
www.aatuning.com'i olen ise antud modifikatsioonide koha pealt tihti sirvinud. Olgugi, et nende poolt müüdaval produktil mõningaid vaekjäämisi tundub olevat.