Kui oled veendunud, et kasti õli vahetada automaadil on alati hea idee siis sa eksid. Kasti õli peaks kindlasti vahetama enne kui ilmneb mingeid sümptomeid/ vigu mitte hiljem !
Mul on varu autoks e46 2002 3.0d , väga ilus tehase m paketiga musta värvi auto. Omanud umb 2 aastat.
Kuna see pole mu igapäeva sõiduk olnud ala 1.5a on mõnel korral linnavahel kiirendatud kergelt üle piduri (Olen täie mõistuse juures, tõesti kergelt). Ilmselt see pani punkti mingile turbiini osale.
Esimesed sümptomid, et midagi on natuke valesti ilmnesid 30k km tagasi. 5 käigul läks pööre 2000 pealt 1800 justkui käigu vahetus, kuigi käik oli sama. 15 000 km tagasi hakkas vaikselt olema rpm gaasiga läbi vajutatav. Mitte hullusti, auto ikka rebis. 3000 km tagasi muutus asi hullemaks ja kuna igaüks ei saaks arugi, et midagi viga on. Pauke või jõnkse ei ole ju, siis kast korras ju (@kogu eesti auto turg), mõtlesin, et ei ole liiga hilja. Sain lausa komplimente kui sujuv ja mõnus sellel autol kast on. (lols).
Lasin vällja lasta niipalju õli kui tuleb ja panna peale palju mahub. Sellel hetkel oli alguses tulemus parem. Kuid muutus hullemaks paarsada km hiljem. Plaan oli 1000 pealt lasta uuesti õli vahetada filtriga seega lootsin, et küll see paremaks teeb las olla. Suur viga.
Peale õli ja filtri vahetust, ei vaheta vahel kast ise 3-4 käiku ning libisemine on metsik. 90 sõites panna gaas järsemalt põhja lendab rpm 1800 pealt 2500-3000, olgu kick down või mitte. Mega rõve sõita autoga kui parema käe all mingi suur lahmakas keerleb tühja ja taha ratastesse midagi ei jõua.Pikema sõiduga läheb ka parem jalg suht soojaks. Kohapealt saab veel mindud minekuga aga hiljem võid käik sees rpm-iga mängida nagu N peal (Natuke liialdatud, mitte palju). Auto ls 292 000. Töö teostas remondi töökoda, kes pidevalt teeb kastidele õlivahetusi sellel viisil. Kui sellise viisi kasuks otsustad õlivahetusel, ja peale 1 õlivahetus korda kahtlustad, et muutusi ei ole või on kergelt hullemgi, ära jätka !! Õlivahetus võib aidata vigase surve parandamist, mis mõjutab nt käigu vahetust ja solenoidide tööd, mitte aga libisemise vastu. Olen ka targem, asju tuleb teha enne mitte pärast viga. Olin teise elu / kulutuste tempoga 2a tagasi, proovin auto uuesti ideaal korda saada tasapisi.
Minu soovitus, kui sul on vana ,olgem ausad, poolpidune autom kast... Siis õlivahetus mida sa teha tahad on lasta niipalju välja kui tuleb ja peale panna palju läheb @ norm, või sõida kast lihtsalt lõpuni vana õliga..Btw mu kirjeldatud õlivahetuse stiil (2x) on väga efektiivne kui sul on uuem auto/korras kast.Ära maksa topelt või kolmekordselt mingi umbluu dünaamilise eest!(Kokku läks maksma 245 eur selles 2x õli , töö h, reset , filter, punn) . Saad 100 kokku hoida kui garaaz omal olemas, ei ole raketi teadus. Ja tulemus on võrreldav dünaamilisega ! Ära lase end petta peenetel nimetustel ja hindadel. Palju nad selle vahetusega õli kätte reaalselt saavad ja kui rõõmus su sõõrikut näinud kast on, minnes laksust vanalt õlilt üle uuele on kaheldav. (Minu loogiline arvamus).
Kerge piibel, äkki keegi saab mõne idee, mõtte, kogu lugu minu arvamus ! Internet ei ole faktipõhine koht, vaata ja mõtle ise pilt kokku.
Päikest !
