1. leht 2-st

Ei lae piisavalt akut

Postitatud: 06.11.2006 22:58 44
Postitas erx27
Auto E36, 1991 a. sedaan.

Umbes 3-4 päevase sõiduga tõmbab aku tühjaks.
Generaatorit lasin kontrollida, kõik on laitmatus korras.
Mõõtmise tulemuseks annab ca 12,5 volti (täistuled põlevad, soojendus on max peal, tagaklaasi soojendus on sees). Seda tundub nagu vähevõitu olevat.

Arvati, et asi võib olla generaatori rihmas, mis ebaõiglasel pealepanekul pidi hakkama kuidagi libisema?

Ootan asjatundjate kommentaare probleemile. Ei oska nagu enam kuskilt viga otsida.

Ette tänades.

Postitatud: 07.11.2006 06:46 44
Postitas truumu
Kus kohas genekat kontrolliti?
Kas armatuuris laadimistuli terve?
Akuklemmid/mootorimass?

Postitatud: 07.11.2006 07:16 16
Postitas erx27
truumu kirjutas:Kus kohas genekat kontrolliti?
Kas armatuuris laadimistuli terve?
Akuklemmid/mootorimass?
Generaatorit lasin kontrollida Hiiul. Raudtee läheduses bensiinijaama vastas on üks koht, kus tehakse seda tööd juba ammusest ajast.

Laadimistuli tundub küll terve olevat, akuklemmid samuti.

Postitatud: 07.11.2006 07:48 10
Postitas extsy
Aga kui tuled põlevad kas siis valgus võngub ka w??

Postitatud: 07.11.2006 08:43 21
Postitas erx27
extsy kirjutas:Aga kui tuled põlevad kas siis valgus võngub ka w??
Valguse võnkumist olen varem täheldanud armatuuris, ehk siis vahepeal põleb heledamalt ja siis jälle tumedamalt.

Postitatud: 07.11.2006 08:59 03
Postitas Viljar
12.5 on igaljuhul väga vähe.
Mina ei tahaks uskuda, et viga on rihmas, pigem ikka genekas endas.

Postitatud: 07.11.2006 09:30 17
Postitas hollow
mina panustaks selle peale, et aku nõrk

Postitatud: 07.11.2006 09:41 14
Postitas erx27
hollow kirjutas:mina panustaks selle peale, et aku nõrk
Aku sai ostetud sügisel uus- 74Ah, käivitusvool 640A.
Selles ei tohiks küll mure seisneda.

Postitatud: 07.11.2006 10:00 25
Postitas hollow
aku on võimalik nädalaga tuksi keerata... võta mõnelt tuttavalt 100% korras aku pane peale ja mõõda ära laadimis pinge...

kui akuon peetis (üks putt lyhises) siis kogu pinge mis genekast tuleb tõmmatakse maha... mul vana akuga oli laadimispinge 12,5-13,1
see tähendab, et laadimist ei toimunud... uus aku peale ja nüüd kylmalt käivitades on 14,1v ja mõne ajapärast kui mootor on töötanud langeb kuskil 13,8 peale

Postitatud: 07.11.2006 10:09 12
Postitas erx27
Ühesõnaga peaksin siis panema geneka tagasi peale, aku täis laadima ning seejärel testima taaskord?

Postitatud: 07.11.2006 10:40 23
Postitas Tarmo
Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Mul eelmine aasta ka aku oli nõrk , ühes kohas öeldi et 57 % on akut järgi , et kannatab veel küll , aga kui tehti koormustest siis sealt tuli välja et kaks pulka olid lühises ja sellega polnud midagi peale hakata.

Postitatud: 07.11.2006 11:17 24
Postitas hollow
mul tehti eelmine aasta akule koormustest ja mahutavustest... öeldi et kõik on korras... kui aga tuli -35 siis oli jokk... sama akuga sõitsin veel suve ära aga nüüd vahetasin ikka ära....


seda laadimise asja... ära lae seda akut täis vaid laena kelleltki 100% kindlasti korras akut ja mõõda ära kuidas laeb... see kui sa ta kodus täis laed... siis töötab ta sul veel 5 päeva ja on ikka otsas

Postitatud: 07.11.2006 11:25 42
Postitas erx27
Tarmo kirjutas:Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Kus seda testi tehakse?

Postitatud: 07.11.2006 11:30 48
Postitas hollow
erx27 kirjutas:
Tarmo kirjutas:Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Kus seda testi tehakse?
näiteks:

Tallinna müügiesindus: Akadeemia tee 15/2, 12611, Tallinn

Müügiesinduse juht: Andres Kutsar 6 556 321 50 54076 andres@avt.ee
Faks 6 546 524




Andmed pärit: www.akukeskus.ee

Postitatud: 07.11.2006 16:57 48
Postitas kristjaan
viga võib olla ka pingeregulaatoris,mis hakkab töölepingut lõpetama ;)
igatahes soovitan sul samuti kellegi teadjama mehe poole pöörduda.
usun et truumu aitab sind meeleldi :)

Postitatud: 07.11.2006 17:09 01
Postitas Igor525
kui sul genekas juba maas, mine melasi auto las nad stendil kontrollivad.

Postitatud: 08.11.2006 08:40 35
Postitas erx27
Oskab keegi öelda, kus veel Tallinnas testitakse generaatoreid?

Postitatud: 08.11.2006 15:37 40
Postitas Igor525
Igor525 kirjutas:melasi auto
:D

Postitatud: 08.11.2006 22:29 56
Postitas erx27
Nii sai siis ka Melasi autos generaatorit testitud lisaks Hiiul tehtud testile.
Leiti samuti, et on väga korralik.

Nüüd siis panin geneka tagasi külge ja ühendasin ka aku järgi- saadud tulemuseks oli täielik vaikus. Ühesõnaga ei tööta mitte mingi asi.

Ise hakkan arvama, et probleem on kusagil elektrisüsteemis :?

Kas on kellelgi sama olukord tekkinud?

Postitatud: 08.11.2006 22:36 40
Postitas hollow
aga akut ei taha ära vahetada?

Postitatud: 09.11.2006 02:06 45
Postitas tsiklimees
Aku massi ikka panid kinni ?

Postitatud: 09.11.2006 09:06 35
Postitas erx27
tsiklimees kirjutas:Aku massi ikka panid kinni ?
Generaatori külge ühendasin need kaks juhet, mis seal enne küljes olid (+ ja -).
Rohkem pole nagu midagi lahti kiskunud kusagilt.

Postitatud: 09.11.2006 19:19 12
Postitas hollow
sa oled nõus kõike muud ja keerulisemat proovima... selleasemel, et proovi uut akut peale... laena kellegi tuttava käest... kui midagi ei muutu, siis saad edasi otsida... kui asi saab korda, siis lähed ostad omale uue aku ja saab selle teema kinni panna

Postitatud: 09.11.2006 21:39 00
Postitas Jaanus_P
kunagi oli juhus ühe scorpioga. akult mõõtes oli pinge liiga väike (~13,3v), aga mootorist mõõtes oli ok. seega sai pandud mootori ja kere vahele lisa massi juhe ja probleem kadus. (ei väida, et sul ka sama asi aitab).

Postitatud: 10.11.2006 15:44 48
Postitas ppphhh
Äki laeb normaalselt? Lihtsalt seistes kuskil midagi liiga akut sööb? Mul kunagi signa laks tuksi, mingi lühend oli, ja seistes võtis mingi 20W.
Oli kah tunne et "nagu geneka viga".

Postitatud: 12.11.2006 13:17 01
Postitas Tommm
vaata massijuhtmed tõesti üle, need kipuvad korrodeeruma... endal sama probla old kunagi rullikaga - E30.

Postitatud: 12.11.2006 21:43 26
Postitas erx27
Niisiis. Viga on lõpuks leitud.

Ajal kui sai käivitatud autot, liigutas teine mees puht juhuslikult kapoti all + klemmi juhet, mille tagajärjel tuli tagasi kaduma läinud vool.
Ehk siis lühidalt oli asi juhtmes, mis polnud korralikult kinni ja seega ei andnud aeg-ajalt ühendust. Sai siis üle keeratud see mutter.

Tundub, et sellega lahenes ka kogu probleem. Aga oh seda sellele eelnenud jamamist :oops:

Tänan siinkohal kõiki, kes aitasid probleemi lahata.

Postitatud: 13.11.2006 11:48 01
Postitas Tommm
Seda ma arvasingi, et "juhtmen*ss ja sõnad ei jää pähe..." :lol:
Pane teema LUKKU kah!

Postitatud: 13.11.2006 22:01 36
Postitas erx27
Üks asi veel.

Panin ventilaatori 2.astme peale, täistuled sisse, raadio mängima (koos võimendiga), salongis põles ka valgus lisaks ning mõõtsin tulemuseks laadimise kõikumise 13,3-13,8 V vahel.
On selline vahemik normaalne?

Postitatud: 14.11.2006 07:21 27
Postitas truumu
Pane võimule kondekas vahele, silub vast kõikumise ära