1. leht 1-st

e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 13:59 10
Postitas I2OX
Täielik anomaalia, endal mõistus otsas.
M57 145kw. Suri sõiduajal ära. Väntvõlli anduri signaal puudu. Panin tutika Bosch anduri. Ikka ei midagi. Cleaneriga läheb korra käima aga pihusteid ei ava, sest vv pöörded 0.

Mõõtsin aju pistikust kuni anduri pistikuni, kõik juhtmed terved, pistikutes klemmid puhtad ja sirged, kõvasti kinni. Kontrollisin kõik kaitsmed ja releed - terved. Skeemi järgi ei ole kaitsmeid ega midagi anduril vahel ka, panin uue aju sama koodiga, programmeerisin autole vastavaks, Ikka ei midagi.

Starter veab ilusti. Pull on see, et näitab engine speed pidevalt 0 aga lõpus viskab korra kuskil 170-180 ja siis samal hetkel kukutab latirõhu 60 peale, muidu latirõhk üle 300 ja siis käivitus lõppeb.

Kellelgi ideid? Uus andur praak? Magnetvöö piixus? Ainuke veakood A0B4: Engine start, starter operation.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:20 19
Postitas ttsys
Kõige lihtsam asi on jäänud õige testiga kontrollimata? Kui üks asjasse puutuv kaitsete plokis olev relee on vigane siis on täpselt sellised sümptomid ja täpselt selline veakood. Kui see peaks tõsi olema siis on küll mõnusalt aega ja ressursse sirgeks lükatud... diagnostikul kulub selle kontrolliks max 10 minutit.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:26 06
Postitas I2OX
Loe uuesti, kõik kaitsmed ja releed autos kontrollitud ja kõik ok.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:31 16
Postitas ttsys
Loe ise. :D Kontrollida ja õigesti kontrollida on 2 täiesti erinevat asja.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:32 40
Postitas I2OX
Milline on see õigesti ja valesti kontroll seljuhul?

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:39 58
Postitas ttsys
Relee skeemile kohaselt. See ongi just see koht, mida vaja sul endal läbida, miks oled veendunud, et "kontrollitud". Kust keegi siin peab teadma, kuidas antud juhul mingi kontroll läbiti(?) 10+ erinevat moodi võib vale olla ja 1 on õige. Pigem ikka võtad relee kätte ja räägid meile siin, kuidas kontrollisid?

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 14:56 46
Postitas I2OX
Kontrollin, kas 30lt 87le tuleb voolu multimeetriga või mitte. Reguleeritava toiteallikaga juhtahelale, 85 ja 86le vool peale. Kontrollin taas kas 30lt 87 peale voolu tuleb, nüüd peaks olema. Lisaks olenevalt releest ka 87a, 87b ahelad. Mida ma valesti teen?

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 15:09 38
Postitas ttsys
Sõnavara on selline, millest saab aru ilmselt teine keegi, kes mitte midagi aru ei pea saama. :) Mis asi on "vool" ?

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 15:14 45
Postitas I2OX
Vabandan, mõõdan takistust klemmilt 30 kuni 87. Kui sul mõtteid ei ole, siis ära kaaguta, et tark välja näha paista. Ma ei viitsi sinuga mingitest releede kontrollimisest ja sõnavarast rääkida, mul on vaja ideid ja mõtteid, mis mind aitaksid.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 15:25 04
Postitas ttsys
Tänan meelelahutuse eest. :) Ise kirjutad, et mõistust jääb puudu. Nii ongi. :)

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 15:28 26
Postitas aronz12


Soovitan vaadata. Ehk sama asi juhtunud.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 19:11 02
Postitas teet82
See A0B4 peaks olema CAS veakood.
Kui väntvõlli signaal on puudu, kas siis selle kohta DDE-s ei peaks koodi olema?

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 19:22 26
Postitas unicoil
Millega on veamälu loetud? Proovida kindlalt töötava anduriga, nt doonor autolt. Kas käivituse lõpus korra näitab pöördeid? Bosch on muidu M57N mootoritel olnud korralik toode.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 19:31 39
Postitas unicoil
Vigase juhtme korral ei pruugi takistuse mõõtmine viga näidata kui mitu kiudu on katki/ oksüdeerunud. Tuleb kontrollida juhtmeid kui on koormus järgi nt. otse vooluallikalt 21w lamp ühendada lahti ühendatud juhtmestiku vahele.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 19:32 52
Postitas I2OX
Ista, inpa. Võimalik jah et see bosch on praak. Tellisin siis balti autos näitas korra aga kadus ära kohe kui tellima hakkasin boschi oma ja üldse laod olid kuidagi tühjad neist. Aga sain teisest kohast. Üritan leida mõne varuosadeks müüja, kellel on sõitva auto pealt võtta, päris niisama kollektorit ja starterit mõni tuttav vaevalt viitsib maha lasta võtta😀 Ja kui ei leia, siis tuleb mõnda teise firma toodangut proovida.

Pöörded viskab korraks käiamise lõpus 180 ja samal hetkel, kui pöörded ilmuvad, lööb latirõhu täiesti maha. Ja siis käiamine lõppeb.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 19:43 37
Postitas I2OX
unicoil kirjutas: 23.04.2022 19:31 39 Vigase juhtme korral ei pruugi takistuse mõõtmine viga näidata kui mitu kiudu on katki/ oksüdeerunud. Tuleb kontrollida juhtmeid kui on koormus järgi nt. otse vooluallikalt 21w lamp ühendada lahti ühendatud juhtmestiku vahele.
Andurit vahetades proovisin pirni jah, pingelangu testisin juhtmetel. Vana andur vigane, proovisin laua peal, tundub et Boschi uus ka siiski praak.

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 23.04.2022 22:27 58
Postitas LEDBeam
Anduri juhtmete omavahelist lühist või lühist keresse oled otsinud? Too lammarist prooviks originaalandur, lõpeta nende vuhvlite kokkuostmine. Nukkvõllid ikka käivad ringi?
Andurile tuleb mootori plokist 5 V toiteks, mingi 21 W proovilambiga seal pole midagi susida.
Andur on pooljuhtandur, kuidas laua peal kontrolilsid? Kui ei tea mida teed, loobu tegemast.
Tsitaat TIS-ist:
Speed sensor, crankshaft
The engine speed sensor is located in the rear end cover of the crankcase. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KWG) and a supply voltage of 5 V (U_KWG).
Function
On the crankshaft there is a sensor wheel which has 58 small permanent magnets around its perimeter. As the crankshaft rotates, those magnets move past the engine speed sensor, thereby producing the speed sensor signal.

In the point of the sensor, there are four resistors connected in a bridge circuit. When the permanent magnets move past the sensor, the direction of the magnetic field acting on the resistors. That change of direction generates a sine-wave fluctuation in resistor impedance.

The sensor has an integral evaluation circuit which converts the impedance fluctuation into a square-wave voltage signal. The DDE control unit analyses that voltage signal in order to calculate the engine speed.
Kui sul on igliskeene INPA, ega ei ajanud segi mõisteid: Cranksaft ja camshaft?
Pilt DDE6 kohta:
Pilt

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 27.04.2022 00:05 33
Postitas tymm
kränksensori mkwg-le vbl parem mass kuskilt peale anda ja kui siis ka ei funka, siis kämsäfti sensori mnwg-le(pruun pin3, kant) ka sama asi anda - neil mass vbl ühes kohas ja kui too kutu on, siis ei saa kummagi järgi mootorit tööle? või kui need otse ajust tulevad, siis peaks vbl klemme puhastama/kontrollima või siis allpool olevaid asju proovima (mis aasta ju kuu on muidu).

ossiskoobiga saaks veel kränksensori signaali vaadata(pkwg, kolla-valge) ja see peab algama alt vasakult ja liikuma üles paremale - kui ülevalt algab ja alla liigub, siis ongi vast boshi sensori juhtmed valepidi (kämsäfti signaal peaks olema nagu 1 cup, 2 girls :lol: (pnwg, kollane, keskel)

pmst võib veel ainult kämsäfti sensoriga tööle panna, aga too ei pruugi kõigil fungata. samas kui vähemalt tööle läheb, siis tõmme suht olematu vast.
nuka otsas peaks veel mingi ruudukujuline junn olema ja kui selle inf sensorist edasi ei liigu, siis ei saagi käivitamise sync ka töötada (ei saa õiget pihustit käivitada).
või on diislil ka seal aku plastiku all starteri kaitse vales asendis? :roll:

Re: e92 325d ei käivitu

Postitatud: 27.04.2022 18:08 24
Postitas I2OX
Bosch andur oli praak/vigane/misiganes. Auto käib.