M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Z0ne
Huviline
Postitusi: 213
Liitunud: 16.11.2012 21:27 01
Peamine sõiduk: E46 "M3D"
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas Z0ne »

Kuna sattus ette selline ideaalne olukord kus sai järjest testida mitmeid õhulugejaid sarnastes tingimustes, siis teeks ühe kokkuvõtva postituse selle kohta.
E46 325i M54B25, vabam väljalase, mootoriajus eelnevalt vanoste käitumist näpitud, muus osas stock, õhulugeja originaal osa. Auto sõidab ilusti ja sujuvalt, omaniku sõnul liigub täitsa adekvaatselt edasi 141kw kohta, kuid kütusekulu olevat suur.
Kõik tõmbed said tehtud ühel päeval, ühte sama ringi sõites, ca 15min vahedega.

Hall joon mootoripööre, roheline mootori koormus(silindri täituvus mg/stk), tumesinine õhulugeja näit (kg/h), punane sissevõetava õhu temperatuur(Celsius)
Pilt
Esimese asjana näha et näidud on 2.5 liitrise mootori kohta üpris nõrgad. 2.5 141kw mootorilt ootaks ca 560KG/h ning 500mg/stk(100% silindritäituvuse juures).
Õhufiltri element tundub eemaldades parajalt räpane, kuid palja filtriboksiga, ilma elemendita proovides numbrid ei paranenud.

Edasi on kõik logid koonusfiltriga.
Seejärel sai teiselt sõitvalt m54b25 mootoriga autolt originaal õhulugeja prooviks võetud. Logi salvestamise nuppu sai vähe hilja vajutatud, sellest ka poolik pilt. Numbrid aga veelgi kehvemad.
Pilt

Siis uueväärne B osa HELLA õhulugeja. Numbrid on küll "paremad", kuid ebastabiilsed ning isegi liiga suured. Auto algsest paremini edasi ei tundu käivat.
Pilt

Siis sai võetud järgmiselt autolt originaal õhulugeja. Näidud kõvasti etemad, auto liigub märgatavalt jõulisemalt edasi.
Pilt

Jäi aga ka silma et õhulõdvik kunagi valesti paigaldatud, on kortsus olnud pikka aega, ning hoiab juba iseseisvalt sellist kuju, silmale tundub piiravat.
Pilt
Pilt
Näidud aga väga ei paranenud peale selle puuduse kõrvaldamist, seega võib öelda et erilist pudelikaela see lõdvik ei põhjustanud.


Võrdluseks logi algse originaal õhulugeja ja õhufiltriga, ning koonusfiltriga. Koonusfiltril mingiseid eraldavaid seinu ega midagi ei ole, otse õhulugeja otsa topitud, nagu keskmisel bemmil kombeks.
Pilt
Pilt
Kuigi niivõrd kuivõrd numbrid ei kahanenud, siis kui originaal filtriga oli tõmbe alguses sissevõetava õhu temperatuur 31C, ning tõmbe lõpuks langenud 21C peale, siis koonusfiltriga oli õhu temperatuur 50C, mis langes vaid 40C peale.

KOKKUVÕTE
Isegi kui 20a vanad õhulugejad veakoode ei loobi, ei pruugi nad enam täpsed olla.
Antud mootoritel on B osa õhulugejad prügi.
Koonusfilter ilma vaheseinteta tekitab ainult jõukadu ning probleeme.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas Silver88 »

Väga asjalik postitus. Koos korralike logidega. 2500ccm R6 mootori taituvus on pigem ikka 416mg/Str. 3000ccm on 500mg/Str
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas patrik »

Elu on juba ammu näidanud, et nendel mootoritel toimivad ainult uued originaal õhukulumõõtjad. Kõik muu on prügi
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas patrik »

Ja koonusfilter on no-no. Ainult korralik paberfilter orig korpuses on tegija
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Vailar
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 24.03.2018 00:58 08

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas Vailar »

Nüüd võiks koonuka koos airboxiga panna, et oleks üle keskmises bemm ja vaataks mis siis numbrid näitavad :cool:
Z0ne
Huviline
Postitusi: 213
Liitunud: 16.11.2012 21:27 01
Peamine sõiduk: E46 "M3D"
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas Z0ne »

Silver88 kirjutas: 19.05.2022 20:20 28 Väga asjalik postitus. Koos korralike logidega. 2500ccm R6 mootori taituvus on pigem ikka 416mg/Str. 3000ccm on 500mg/Str
Ma tänan. Väga mitmete m5x mootoritööde logimine, ning välismaiste bemmitarkadega konsulteerimise põhjal julgeks siiski väita et 3 liitrine mootor 100% VE juures on 600mg/stk.

Vailar kirjutas: 02.06.2022 13:01 38 Nüüd võiks koonuka koos airboxiga panna, et oleks üle keskmises bemm ja vaataks mis siis numbrid näitavad :cool:
Kui originaal filterelement piirama jääks, võiks näha sealt kasu. Reaalsus on aga see et esiteks, tihtipeale odavatel koonusfiltritel on veelgi vähem pindala kui orig filtril, ning teiseks, kui mootor just tugevalt näpitud-ümberehitatud ei ole, siis originaal filterelement nendel autodel piiravaks ei jää. Nagu Patrik kirjutas - korralik paberfilter orig korpuses on parim nendel mootoritel.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas patrik »

Hea on vaadata põlvkondade muutumist. Minu kokkupuuted selliste mootoritega algasid nii 15 aastat tagasi, kui kasutada oli vaid originaal tarkvara modicu peal, hiljem gt1.Need maksid tuhandeid eurosi, olid esinduste tagaustest välja visatud vigane tehnika ja tuli turgutada kuidagi elule ja kestsid vaevu, et end tagasi teenida..krt, tutikas icom next maksab nüüd esinduses ca 600€ ainult… Siis tuli alguses harjuda saksakeelse kasutajaliidesega, nagu pimedas toas kobades, kuna koolis oli ingise keele kallak. Samuti võis ainult unistada igasugu logimisest. Siiski aastatega sai kogemusi piisavalt, et oli võimalik juba adaptsioonidest eeldada, mis on masinal viga. Ma ikka veel harjunud hoopis tehase kuvatud kg/h kui mg/st..
Väga tugev postitus teema autorilt!
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitus Postitas toivoku »

Väga hea lugeda sellist infot ja asjalikku postitust. Äitäh
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Vasta