1. leht 1-st

M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 19.05.2022 15:22 10
Postitas Z0ne
Kuna sattus ette selline ideaalne olukord kus sai järjest testida mitmeid õhulugejaid sarnastes tingimustes, siis teeks ühe kokkuvõtva postituse selle kohta.
E46 325i M54B25, vabam väljalase, mootoriajus eelnevalt vanoste käitumist näpitud, muus osas stock, õhulugeja originaal osa. Auto sõidab ilusti ja sujuvalt, omaniku sõnul liigub täitsa adekvaatselt edasi 141kw kohta, kuid kütusekulu olevat suur.
Kõik tõmbed said tehtud ühel päeval, ühte sama ringi sõites, ca 15min vahedega.

Hall joon mootoripööre, roheline mootori koormus(silindri täituvus mg/stk), tumesinine õhulugeja näit (kg/h), punane sissevõetava õhu temperatuur(Celsius)
Pilt
Esimese asjana näha et näidud on 2.5 liitrise mootori kohta üpris nõrgad. 2.5 141kw mootorilt ootaks ca 560KG/h ning 500mg/stk(100% silindritäituvuse juures).
Õhufiltri element tundub eemaldades parajalt räpane, kuid palja filtriboksiga, ilma elemendita proovides numbrid ei paranenud.

Edasi on kõik logid koonusfiltriga.
Seejärel sai teiselt sõitvalt m54b25 mootoriga autolt originaal õhulugeja prooviks võetud. Logi salvestamise nuppu sai vähe hilja vajutatud, sellest ka poolik pilt. Numbrid aga veelgi kehvemad.
Pilt

Siis uueväärne B osa HELLA õhulugeja. Numbrid on küll "paremad", kuid ebastabiilsed ning isegi liiga suured. Auto algsest paremini edasi ei tundu käivat.
Pilt

Siis sai võetud järgmiselt autolt originaal õhulugeja. Näidud kõvasti etemad, auto liigub märgatavalt jõulisemalt edasi.
Pilt

Jäi aga ka silma et õhulõdvik kunagi valesti paigaldatud, on kortsus olnud pikka aega, ning hoiab juba iseseisvalt sellist kuju, silmale tundub piiravat.
Pilt
Pilt
Näidud aga väga ei paranenud peale selle puuduse kõrvaldamist, seega võib öelda et erilist pudelikaela see lõdvik ei põhjustanud.


Võrdluseks logi algse originaal õhulugeja ja õhufiltriga, ning koonusfiltriga. Koonusfiltril mingiseid eraldavaid seinu ega midagi ei ole, otse õhulugeja otsa topitud, nagu keskmisel bemmil kombeks.
Pilt
Pilt
Kuigi niivõrd kuivõrd numbrid ei kahanenud, siis kui originaal filtriga oli tõmbe alguses sissevõetava õhu temperatuur 31C, ning tõmbe lõpuks langenud 21C peale, siis koonusfiltriga oli õhu temperatuur 50C, mis langes vaid 40C peale.

KOKKUVÕTE
Isegi kui 20a vanad õhulugejad veakoode ei loobi, ei pruugi nad enam täpsed olla.
Antud mootoritel on B osa õhulugejad prügi.
Koonusfilter ilma vaheseinteta tekitab ainult jõukadu ning probleeme.

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 19.05.2022 20:20 28
Postitas Silver88
Väga asjalik postitus. Koos korralike logidega. 2500ccm R6 mootori taituvus on pigem ikka 416mg/Str. 3000ccm on 500mg/Str

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 19.05.2022 22:10 04
Postitas patrik
Elu on juba ammu näidanud, et nendel mootoritel toimivad ainult uued originaal õhukulumõõtjad. Kõik muu on prügi

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 19.05.2022 22:12 16
Postitas patrik
Ja koonusfilter on no-no. Ainult korralik paberfilter orig korpuses on tegija

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 02.06.2022 13:01 38
Postitas Vailar
Nüüd võiks koonuka koos airboxiga panna, et oleks üle keskmises bemm ja vaataks mis siis numbrid näitavad :cool:

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 08.06.2022 16:49 42
Postitas Z0ne
Silver88 kirjutas: 19.05.2022 20:20 28 Väga asjalik postitus. Koos korralike logidega. 2500ccm R6 mootori taituvus on pigem ikka 416mg/Str. 3000ccm on 500mg/Str
Ma tänan. Väga mitmete m5x mootoritööde logimine, ning välismaiste bemmitarkadega konsulteerimise põhjal julgeks siiski väita et 3 liitrine mootor 100% VE juures on 600mg/stk.

Vailar kirjutas: 02.06.2022 13:01 38 Nüüd võiks koonuka koos airboxiga panna, et oleks üle keskmises bemm ja vaataks mis siis numbrid näitavad :cool:
Kui originaal filterelement piirama jääks, võiks näha sealt kasu. Reaalsus on aga see et esiteks, tihtipeale odavatel koonusfiltritel on veelgi vähem pindala kui orig filtril, ning teiseks, kui mootor just tugevalt näpitud-ümberehitatud ei ole, siis originaal filterelement nendel autodel piiravaks ei jää. Nagu Patrik kirjutas - korralik paberfilter orig korpuses on parim nendel mootoritel.

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 15.06.2022 00:21 36
Postitas patrik
Hea on vaadata põlvkondade muutumist. Minu kokkupuuted selliste mootoritega algasid nii 15 aastat tagasi, kui kasutada oli vaid originaal tarkvara modicu peal, hiljem gt1.Need maksid tuhandeid eurosi, olid esinduste tagaustest välja visatud vigane tehnika ja tuli turgutada kuidagi elule ja kestsid vaevu, et end tagasi teenida..krt, tutikas icom next maksab nüüd esinduses ca 600€ ainult… Siis tuli alguses harjuda saksakeelse kasutajaliidesega, nagu pimedas toas kobades, kuna koolis oli ingise keele kallak. Samuti võis ainult unistada igasugu logimisest. Siiski aastatega sai kogemusi piisavalt, et oli võimalik juba adaptsioonidest eeldada, mis on masinal viga. Ma ikka veel harjunud hoopis tehase kuvatud kg/h kui mg/st..
Väga tugev postitus teema autorilt!

Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja

Postitatud: 15.06.2022 10:44 21
Postitas toivoku
Väga hea lugeda sellist infot ja asjalikku postitust. Äitäh