1. leht 1-st

BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 08.08.2022 17:30 57
Postitas Madr
Tere

Nimelt on tekkinud probleem, et auto põletab praktiliselt koguaeg kui on jõudnud töötemperatuurile. Arvutiga jälgides põletab ilusti ära ja soot mass kaob. Peale põletust kohe viskab uuesti 18.1grammi peale soot massi. Milles võib probleem olla? Veakoode ei ole.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 08.08.2022 22:31 59
Postitas PeeterA
DPF-i koguneb aegade jooksul põlemisjäägina tuhk, mis sealt paraku kergelt ei eemaldu. Viimaks hakkab see mõjutama ka DPF enda läbilaskevõimet ja väljendub sagenenud tahma põletamistsüklites. See tahma massi kaalumine on puhtalt arvestuslik. Reaalselt toimub DPF tervise hindamine temast heitgaaside läbilaskevõime mõõtmisega differentsiaalrõhu anduri info põhjal. Tehas nägi DPF elueaks orienteeruvalt 250K km. Tänaseks päevaks on enamus diisel- E91'd selle kilometraazi täis sõitnud.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.08.2022 10:00 59
Postitas Silver88
Jah, ka enda X5 3.0sd vaevas kuumemate ilmadega liiga tihe DPF põletustsükkel. Vahetasin igaks petteks ka rõhuanduri ära, kuid ei muutunud midagi. Nagu PeeterA juba ütles siis aju kalkuleerib ka tuha sisalduse DPF filtris. Minu tihetate põletuste põhjuseks olid lühikesed otsad ja ummikus tiksumine. 4166 veakoodist sain lahti kui resetisin DPF väärtused ära. Nüüd põletused taastunud normaalsele tasemele. EGR töötab ainult siis kui DPF põletustsükkel käib, muul juhul ajust kinni keeratud.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.08.2022 20:34 42
Postitas Madr
Silver88 kirjutas: 09.08.2022 10:00 59 Jah, ka enda X5 3.0sd vaevas kuumemate ilmadega liiga tihe DPF põletustsükkel. Vahetasin igaks petteks ka rõhuanduri ära, kuid ei muutunud midagi. Nagu PeeterA juba ütles siis aju kalkuleerib ka tuha sisalduse DPF filtris. Minu tihetate põletuste põhjuseks olid lühikesed otsad ja ummikus tiksumine. 4166 veakoodist sain lahti kui resetisin DPF väärtused ära. Nüüd põletused taastunud normaalsele tasemele. EGR töötab ainult siis kui DPF põletustsükkel käib, muul juhul ajust kinni keeratud.
No mul hetkel sama teema, lühikesed otsad tööle, ehk siis sellepärast ka nii tihe põletus? Mul muidu arvutiga vaadates rõhud kõik paigas.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.08.2022 23:28 42
Postitas patrik
Iga päev toob uusi huvitavaid fakte. Täna sain teada, et dpf põletuse ajal rakendatakse väljalaskegaaside retsirkulatsiooni sisselaskesse. Huvitav, mis veel homne päev küll mulle huvitavat toob?

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 10.08.2022 06:45 48
Postitas Silver88
Jah, patrik aga logi põletuse ajal egr dutyt ja airmassi ning sa näed. Egri ja drosseli koostööl üritatakse saada egt tempi üles. Teiste autode puhul pole märganud sest pole sellist logi teinud.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 11.08.2022 09:20 54
Postitas Ma®tin
Pole ammu nende asjadega tegelnud, aga mälu järgi kasutasid M seeria diislid isegi siis DPF regeneratsiooni režiimis EGR-i, kui hüsterees oli maha võetud ja EGR normaalolekus väljas.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 20.09.2022 13:45 45
Postitas karlerik
Kas on kuskile kirjutatud DPF-i puhastuse tihedus. Mul oli sama mure, mis teema algatajal, et tsükkel oli 35km. Leidsime mõlema rõhuanduri vead+ kehva pihusti, mis asendati tehase taastatud omaga+ uued andurid. Seis läks paremaks, nüüd on puhta maantee sõiduga põletusprotsessi (viimane 1000km) välbaks 150km.
Küsimus, kas hakkan DPF-i pesule mõtlema, auto läbisõit on 291000. Auto ja mootor sama, mis teema pealkirjas, 2009a e91 105kw.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 23.09.2022 23:52 13
Postitas Silver88
karlerik kirjutas: 20.09.2022 13:45 45 Kas on kuskile kirjutatud DPF-i puhastuse tihedus. Mul oli sama mure, mis teema algatajal, et tsükkel oli 35km. Leidsime mõlema rõhuanduri vead+ kehva pihusti, mis asendati tehase taastatud omaga+ uued andurid. Seis läks paremaks, nüüd on puhta maantee sõiduga põletusprotsessi (viimane 1000km) välbaks 150km.
Küsimus, kas hakkan DPF-i pesule mõtlema, auto läbisõit on 291000. Auto ja mootor sama, mis teema pealkirjas, 2009a e91 105kw.
Sinu küsimusele on vastus on vastus jah. DPFi põletuse tsükkel on monitoorimisel mootoriajus koos hulga erinevate parameetritega. Näiteks arvutakse tahmafiltris teoreetiline tuhasisaldus, hetkeline tahmasisaldus filtris jne. Tahmasisaldus filtris arvutatakse DPFi rõhuandurist tuleva info põhjal nagu öeldud erinvate andmete koosmõjul. Ehk siis kui tahmasisaldus filtris peale põletust "kiirelt üles kerib" siis on filter liigselt juba ummistunud ning vajaks kas vahetust või läbipesu. VIimane toimib tavaliselt päris hästi. Olenevalt tarkvara versioonist blokeeritakse juba "enneatava meetmena" DPF põletustsükkel sootuks, mis ummistab filtrit veelgi rohkem, ilma Check engine tuleta. Üldiselt näeb kas põletus on blokeeritud ühel või teisel moel, vaadates kas ISTAga kas regeneration on blocked või siis vaadates nt tool32ga kas regeneration_blockbit on 1.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 24.09.2022 12:07 06
Postitas LEDBeam
Üldiselt bemm vajab valetamist, et DPF on vahetatud. Ca 250 Mm järel pannakse lipp püsti, et asenda DPF uuega- aitab küll.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 08.11.2022 15:07 14
Postitas karlerik
Minu autol siis selline seis,
Pilt
Vahetusse läheb veel üks pihusti, siis on kõik normis ja auto saab vabalt hingata.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 08.11.2022 18:08 06
Postitas Astonish
Järgmine kord peksa kangiga tühjaks seest.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.11.2022 00:08 05
Postitas LEDBeam
2 mBar rõhulang pole usutav. Tühikäigul on 8-10 vahtult pärast regeneratsiooni.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.11.2022 07:01 05
Postitas kloox
LEDBeam kirjutas: 09.11.2022 00:08 05 2 mBar rõhulang pole usutav. Tühikäigul on 8-10 vahtult pärast regeneratsiooni.
Aga kust sa tead,kuidas nad mõõdavad?Paber kannatab ju kõike.
Mul peres paar bmw-d,millel ls on üle 300 tuh ja pole veel nõudnud dpf-i vahetust.Psa 1,6 hdi tahtis alles 400tuh alla vahetust saada,sai arvutiga ära nullitud ja sõidab edasi.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.11.2022 08:06 52
Postitas karlerik
Mina ei oodanud kõikvõimalike hoiatuste saabumist. Tegin seda selleks, et linnas oli 80km põletuste välp ja maantee 150km. No ja summuti sukk vajas niiehk-naa vahetust. Eks nüüd paistab, kuidas käitub. Varem oli maantee kulu ca 5,6. Kirjutan siia, kas läks paremaks.

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.11.2022 09:03 26
Postitas Oliver.L
Kuidas see pesu tahmafiltri kärjele mõjub ehk oskab mõni teadjam rääkida? Kahjustab kuidagi või on ohutu?

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 09.11.2022 20:01 21
Postitas kloox
Kui filtris ennem mõrasid pole,siis es tee midagi.sai üks mõradega ka läbi lastud peasta,paar aega peale nullimist põletas suht tihti ja siis läks normaalse välba peale tagasi umbes kuni 1000 km.Eks nad pesevad selle ladestunud jama sealt välja ja saad rõõmsalt edasi kärutada.

Imelik et tuled viled veel es põlenud,kui linnas iga 80 km tagant põletab.See peaks umbes 10 sajale jooma siis juba ju,mitte 5, midagi. :D

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 26.11.2022 16:38 58
Postitas karlerik
Natuke arenguid peale 300000km 318d N47 auto dpf-i pesu.
- põletuse välp tõusis 80km-i pealt 330km peale. See siis puhtalt maantee sõit Tallinn-Viljandi-Tallinn.
- kombineeritud: 80km lühikesi linna sõite ja 220km maanteed tegi siis 300km põletuse välbaks.
Lisaks sellele on kõik pihustid uued ja auto käitumine on oluliselt parem. Uimasus kadunud, jõudu rohkem ja mõnusalt ühtlane. Kütusekulu oli ennem kõike seda 5,6-5,7 ja nüüd 5,0. See võib olla ka tingitud lamellide (215) vers. suve(225/255) rehvide vahest.
K-E

Re: BMW E91 318D DPFi probleem

Postitatud: 11.08.2023 10:15 12
Postitas karlerik
Mõtlesin, et kirjutaks hetkeseisust peale 8. kuud ja 13000km. Olen alguspunktis tagasi e. 40km ja põletus. Viga veel ei näita, teeb kenasti 13km maanteesõidul oma põletuse. Kui poolepealt seisma jätta, alustab ilusti sealt, kus pooleli jäi. Varsti on hoolduse aeg, siis lasen töökoja arvutiga veakoode vaadata, Torque äpp vigu ei leia.