1. leht 1-st

F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 20.12.2022 17:25 55
Postitas sfelym
F30 peal märkasin niiskete ja külmade ilmadega, et kui auto on seisnud mõnda aega (seisab öö ära) siis esimene pidurdus on peaegu null. Peale 2-3 pidurdust hakkasid pidurid tööle.
F30 on müüdud ja uus on hoovis, aga sellel on täpselt samad sümptomid. Külma ja niiskega (jää ja lumi) esimene pidurdus on nagu polekski pidureid. Üsna ohtlik värk...

Kohapeal pedaali pumpamine ei paranda olukorda. Peab reaalselt liikuma ja pidurdama 2-3 korda siis on kõik hea.

Kogemusi ? Kokkupuuteid ? Ideid ?

Pidurivedelik on uus sees
Vaakumit mõõtnud ei ole viimasel autol aga F30 oli vaakum korralik, pedaal raske ei ole.

Re: F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 21.12.2022 06:39 01
Postitas bemmimeees
Peale õlivahetust sai ikka korralikult õhk ka välja aetud?

Re: F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 21.12.2022 09:13 15
Postitas unicoil
Kui õhk oleks sees, siis oleks pidurid kehvad kogu aeg, mitte ainult esmastel pidurdustel peale pikemat seismist märja/niiske ilmaga. Pigem teema selles, et piduriketastele/klotsidele tekib pindmine rooste kiht ja esimesed pidurdused puhastavad pinda. Kas kettad ja klotsid on OE? Endal oli kunagi E46-ga sarnased sümptomid lisaks vihmaga sõites võis esineda, et pidurdades kohati võis kiskuda ja pidurdus jõud oli esimesel korral kehv. Lahendus oli ketaste ja klotside vahetus. Roostes ketta pinnaga esimene pidurdus on kehvem.

Re: F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 21.12.2022 10:16 05
Postitas sfelym
Ketas ja klots on BMW originaalid nii ees kui taga. F30-l olid ka originaalid ees, taga oli TRW tükid.

Õhku ei tundu olema süsteemis, pedaali tunnetus on õige - ei vaju läbi, ei ole raske.

F30'l kusjuures pikka otsa sõites vihmaga oli küll esimene vajutus mitte just kõige kindlust andvam.

Re: F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 21.12.2022 16:46 22
Postitas unicoil
Alates E9x-est peaks olema Dsc-l eraldi pidurite kuivatamise funktsioon kui laekub info vihmaandurilt. Piduriketaste pinnad üle vaadata kriitilise pilguga, eriti seesmine ketta pind. Tihti on kettal välimine pind ilus, aga seesmine pind on servast roostes. Liugur poldi pesade avad sadulas on ka vahel oksüdeerunud/roostes kui on tegu ujuva sadulaga. Antud juhul tegu Brembo 4 kolviga sadulaga?

Re: F3X/F2X S2NHA pidurid külmalt

Postitatud: 21.12.2022 21:01 10
Postitas sfelym
Jah, 340mm Brembo 4 kolviga ees, 345mm 2 kolviga taga.

Ajasime sõbra juures tõstuki peale ja kiskusime rattad alt. Õnneks ei peagi katsetama vaid peabki lähiajal tegelema piduritega. Ees välimise klotsi jääk eeskujulik, sisemine klots silm nähtavalt rohkem kulunud kui väljast, kettaga sama teema. Kettad ees alla lubatud maksimaalse piiri, taga piiri peal. Taga sisemise ja välimise klotsi kulumine võrdne. Eks annan märku kas midagi muutus uute detailidega.