1. leht 1-st

E46 318i Pidurid

Postitatud: 04.02.2024 15:26 13
Postitas RagnarSk
Tervist!
Kirjutan probleemiga millele mul lahendust ei õnnestu leida.
Auto 318i '02, N42 mootoriga.
Varasemalt oli sõidu pealt pidurdades pedaal tavaline kuid peale esimest vajutust muutus pedaal raskeks, peale kiirendamist kordus sama. Hiljuti sai vahetatud mootor kuid peale mootori vahetust on piduri pedaal raske koguaeg ning vajutamise ajal kuulda on sellist "mulisevat" heli kapoti alt, sellist "mulisemist" tunneb ka jalaga piduri pedaali all hoides.

Ennem kui hakkan "võibolla asjatult" osi vahetama, on äkki kellelgi sarnane kogemus ja oskab öelda mis täpselt seda põhjustada võib?

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 04.02.2024 18:32 41
Postitas LEDBeam
Mootorist peab tulema võimendile vaakum. Kas tuleb? Võta ots lahti ja pista näpp ette, kas imeb sisse rõhuga vähemalt 0,5 kg/cm2. Kui aru ei saa, võrdle korras autoga või parem, ühenda vaakummeeter külge (-0,5 kuni - 0,7 bar). Mis täpselt muliseb, äkki pidurivõim- pead täpsemalt selgeks tegema.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 04.02.2024 19:59 40
Postitas tymm
sama mootor läks peale? vahetuse käigus jäi vbl pumba voolik üldse ühendamata või siis on toru, pump või pumba tihend pekkis või siis pump üldse valesti nuka küljes/küljest ära

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 05.02.2024 12:49 55
Postitas RagnarSk
tymm kirjutas: 04.02.2024 19:59 40 sama mootor läks peale? vahetuse käigus jäi vbl pumba voolik üldse ühendamata või siis on toru, pump või pumba tihend pekkis või siis pump üldse valesti nuka küljes/küljest ära
Vahetati sama tüüpi (N42) mootor. Voolikud on kõik ühendatud.

Välismaa foorumis arvati et vaakum pump võib olla õli välja lasknud pidurivõimendisse, kontrollin seda varianti.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 05.02.2024 12:54 59
Postitas LEDBeam
Kuidas ta seda saab teha, kui õhu liikumine/ imemine on pumba suunas?

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 05.02.2024 15:02 17
Postitas tymm
kui vana moto veel alles ja uus on ka 85/105kw, siis saab pumba vahetust proovida kui õigesti külge panna ja ülejäänud torud/konverter ka veel üle vaadata?

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 05.02.2024 19:31 17
Postitas MairoG
RagnarSk kirjutas: 05.02.2024 12:49 55

Välismaa foorumis arvati et vaakum pump võib olla õli välja lasknud pidurivõimendisse, kontrollin seda varianti.
Kunagi üsna ammu aastaid tagasi käis ka mul tööl töökojas üks N seeria bensukas, millel pidurivõimendi oli õli täis praktiliselt.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 05.02.2024 19:54 00
Postitas LEDBeam
Tagasilöögi klapp siis lasi läbi ja mootori väljasuretamise järel imes õli vaakumpumbast võimendisse?

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 17:19 01
Postitas RagnarSk
tymm kirjutas: 05.02.2024 15:02 17 kui vana moto veel alles ja uus on ka 85/105kw, siis saab pumba vahetust proovida kui õigesti külge panna ja ülejäänud torud/konverter ka veel üle vaadata?
Vana mootoriga oli sama probleem.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 17:55 46
Postitas Martin750
Kunagi üks Range rover mulises samamoodi ja pidurivõimendi oli mootoriõli täis. Kontrollida ju lihtne, vaakumtoru lahti ja vaadata, kas on miski vedelik sees või mitte. Võimendi pada peab olema seest täiesti kuiv.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 18:02 16
Postitas tymm
ok ma kiiruga vist pooli asju ei lugenudki üldse :D aga siis vast muud ei saa olla kui jagaja/võimendi mingi kala sees

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 18:22 23
Postitas RagnarSk
LEDBeam kirjutas: 05.02.2024 19:54 00 Tagasilöögi klapp siis lasi läbi ja mootori väljasuretamise järel imes õli vaakumpumbast võimendisse?
Välismaa foorumis seletati, et sinna hakkab mootoriõli tekkima kuna vaakumpumba tihendid kuluvad ära. Pidavat N42/46 tüüpviga olema.
Kontrollin täna Martin750 mainitut ja annan teada.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 18:25 42
Postitas LEDBeam
Neid välismaa foorumeid loe vähem ja lülita mõtlemine sisse, kui ise vana masinaga tahad jantida. Lisaks need tihendid ei kulu ära, vaid muutuvad kõvaks ja tingivad mootori seistes pumbas oleva õli lekkimise pumbast välja. Pumbas peab õli olema, muidu jookseb kokku. Ainukese variandi võimendisse õli sattumiseks panin kirja, tuleb võimendilt vaakumvoolik koos klapiga ära sikutada ja kaamera võimendisse ajada. Kui seal õli, võimendi ja tagasilöögiklapp (asub võimendile tuleva plasttoru küljes, seega toru koos temaga) vahetusse. Samuti tuleb vaakumpumba toimimist kontrollida nagu kirjutasin.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 18:40 45
Postitas RagnarSk
LEDBeam kirjutas: 06.02.2024 18:25 42 Neid välismaa foorumeid loe vähem ja lülita mõtlemine sisse, kui ise vana masinaga tahad jantida. Lisaks need tihendid ei kulu ära, vaid muutuvad kõvaks ja tingivad mootori seistes pumbas oleva õli lekkimise pumbast välja. Pumbas peab õli olema, muidu jookseb kokku. Ainukese variandi võimendisse õli sattumiseks panin kirja, tuleb võimendilt vaakumvoolik koos klapiga ära sikutada ja kaamera võimendisse ajada. Kui seal õli, võimendi ja tagasilöögiklapp (asub võimendile tuleva plasttoru küljes, seega toru koos temaga) vahetusse. Samuti tuleb vaakumpumba toimimist kontrollida nagu kirjutasin.
Panin plastikkõrre sisse ja võib julgelt öelda, et üle poole pumbast on õli täis. Eks hakkan siinse rahva soovitusi realiseerima ja tegutsema.
Ma vaatan enamasti kõiki foorumeid, et leida mitmeid arvamusi. Olles ise algaja viin end samm-sammult kurssi asjadega.
Tänan siiski abi eest! :)

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 22:08 16
Postitas Martin750
Eks mul oli õigus taas, tõmba nüüd see õli miski süstla või mõne muu asjaga enamvähem tühjaks ja hakka põhjust mootori poolt otsima. Samas kui eelmine mootor seda põhjustas, pole mõtet liialt higistada. Tõmba võimenddi tühjaks ja võimalik, et korras.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 22:26 15
Postitas LEDBeam
Mootor seda ei põhjustanud. Võimendis on kummist membraan, mis pole õlikindel. Võimendi tuleb vahetada. Ja toru ka koos klapiga, nagu kirjutasin.

Re: E46 318i Pidurid

Postitatud: 06.02.2024 22:56 59
Postitas tymm
üle 50% pumbas või võimendis?