1. leht 1-st
e36 soenemine
Postitatud: 07.02.2007 09:14 34
Postitas Phazer
Probleem on selles, et auto läheb soojaks väga aeglaselt. Leigeks saan ta umb. alles 5 tunni pärast kui pidevalt sõita. Milles võiks probleem olla?
Ise kahtlustan, et probleem on kraanides, nende avanemises vms.
Postitatud: 07.02.2007 09:35 25
Postitas Ceed
arvatavasti termostaad... aga mul on sarnane viga, seier tõuseb ainult jõnks üle sinise ja sooja puhub, aga mitte kuuma. Kontrollisin oma termostaadi ära, töötas.. aga kas ei või viga olla selles et näiteks on 82C termostaad sees, sest muud loogilist lahendust ma ei leia....
Postitatud: 07.02.2007 12:21 56
Postitas hollow
mul hetkel 80 kraadine termostaat sees ja läheb ka auto 1 kilomeetrijooksul juba nii palju soojaks, et hakkab sooja sisse puhuma... aga sai uue mootori peale juba 92 kraadine termostaat ostetud ära... vaatab mis sellest muutub
Postitatud: 07.02.2007 12:43 48
Postitas Roland325
Proovi nii, et pane radikale näiteks papp ette(mitte päris täielikult) ja kui siis läheb soojaks ilusti, on termostaadi viga. Aga see papi variant on ainult prooviks, muidu võib pikema sõiduga liiga kuumaks minna
Postitatud: 07.02.2007 13:11 32
Postitas Phazer
Tundub, et radikaga on ka midagi viga.. sõitsin umb. 2km ja vesi jälle kees kuigi näitab et normis on. Vee tase oli umb 15cm vähenenud maybe on radikas kuskilt katki. Uurin asja lähemalt eks siis saab teada milles probleem on.
Postitatud: 07.02.2007 17:19 39
Postitas KristjanS
hollow kirjutas:mul hetkel 80 kraadine termostaat sees ja läheb ka auto 1 kilomeetrijooksul juba nii palju soojaks, et hakkab sooja sisse puhuma... aga sai uue mootori peale juba 92 kraadine termostaat ostetud ära... vaatab mis sellest muutub
Kust sa näed ,et mis termostaat sul sees ? Uuriks omalgi järgi. Samas mida annab 92 kraadine 80 kraadise kõrval ? Kui võimsaid üldse on ja tohib panna ? Sellised küsimused siis

Sellise külmaga nagu hetkel, teeks kõik selleks, et sooja saada ja ruttu

Postitatud: 07.02.2007 17:45 38
Postitas Ceed
mul hakkab ka sooja ~1k tulema ja kohapeal hakkab isegi kuuma tulema. Aga sõites eriti üle sinise ei tõuse kui vaikselt sõita (nagu kuni 2500rpm-i)
Postitatud: 07.02.2007 18:58 23
Postitas hollow
KristjanS kirjutas:hollow kirjutas:mul hetkel 80 kraadine termostaat sees ja läheb ka auto 1 kilomeetrijooksul juba nii palju soojaks, et hakkab sooja sisse puhuma... aga sai uue mootori peale juba 92 kraadine termostaat ostetud ära... vaatab mis sellest muutub
Kust sa näed ,et mis termostaat sul sees ? Uuriks omalgi järgi. Samas mida annab 92 kraadine 80 kraadise kõrval ? Kui võimsaid üldse on ja tohib panna ? Sellised küsimused siis

Sellise külmaga nagu hetkel, teeks kõik selleks, et sooja saada ja ruttu

ma ise vhetasin termostaati eelmine aasta ja kuna muud ei olnud võtta ostsin 80 kraadise.... seekord truumu soovitas osta 92 kraadise. üle 92 pole müügil näinud aga olen kuulnud, et 97 on ka veel saadaval... need eriti põhjamaisesse kliimasse
Termostaadi vahetus
Postitatud: 12.02.2007 08:17 35
Postitas RO RO
Kas keski oskab seletada,
1. kuidas leida ja reguleerida seda suve-talve klappi, nii et talvel soojka saaks.
2. kuidas leida ja vahetada termostaati.
Hollandist ostetud 325 TD ja nagu külmkapp.
Postitatud: 12.02.2007 10:26 19
Postitas Ceed
kogu radikas on kinni nüüdseks mul aga temp üle veerandi ikka ei tõuse... kas siis tõesti 80C termostaad võib sellist asja põhjustada.. ? :O
Postitatud: 12.02.2007 12:31 14
Postitas hollow
Ceed kirjutas:kogu radikas on kinni nüüdseks mul aga temp üle veerandi ikka ei tõuse... kas siis tõesti 80C termostaad võib sellist asja põhjustada.. ? :O
termostaat võib ka tuksis olla... lihtsalt jäi kinni lahtisesse olekusse ja sul asi koguaeg suure ringipeal.... keera ta kyljest ära ja vaata mis sa näed... katseta keeva veega... kas avaneb/sulgeb või ei... kui ei tee midagi, siis vaheta välja
Postitatud: 12.02.2007 15:26 07
Postitas Ceed
tehtud ja töötab

aga sooja ikka ei tule. Kirjutasin ju üleval et proovisin keevas vees, avanes ja läks kinni kah

Postitatud: 12.02.2007 16:18 21
Postitas Jarlo
Muuseas termostaadi vees proovimise kohta niipalju, et keevasse vette kastmine ei pruugi veel selle töökorras olekut näidata. Mul oli juhus, kus termostaat (80 kraadine) avanes liiga vara, u 60 kraadi juures. Keevasse vette kastes paistab selline termostaat igati töökorras, aga võta näpust. Seega termostaadi korrasolekut katsetage ikka koos kraadiklaasiga vett järjest soojendades. Mul 92 kraadine praegu sees ja vaata et näppe ära ei kõrveta

Postitatud: 12.02.2007 19:58 55
Postitas kingpool81
Ceed kirjutas:tehtud ja töötab

aga sooja ikka ei tule. Kirjutasin ju üleval et proovisin keevas vees, avanes ja läks kinni kah

siis jääb võimalus, et sul lihtsalt salongisoojenduse klapp on kinnises asendis ja kui sinna on katlakivi vahele tekkinud, siis ta ei tulegi lahti ja siis ei hakkagi sooja tulema... aitab selle klapi lahti võtmine ja ära puhastamine...
veel võib viga olla salongi radikas... mis lihtsalt on umbes
või kui sul mootor ei lähe soojaks, siis äkki hoopis see termomeetri andur otsa saanud.
kas peale sõitmist on radika alumine jäme voolik soe või kylm?
Postitatud: 18.02.2007 13:16 27
Postitas spcvnd
Ceed kirjutas:arvatavasti termostaad... aga mul on sarnane viga, seier tõuseb ainult jõnks üle sinise ja sooja puhub, aga mitte kuuma.
... aga kas ei või viga olla selles et näiteks on 82C termostaad sees, sest muud loogilist lahendust ma ei leia....
Ceed kirjutas:kogu radikas on kinni nüüdseks mul aga temp üle veerandi ikka ei tõuse... kas siis tõesti 80C termostaad võib sellist asja põhjustada.. ? :O
vahetasin just eila termostaadi ära, kuna oli täpselt sarnane olukord, et tiba üle sinise tõusis seier ja toas ainult leige... kusjuures ka suvel ei tõusnud seier rohkem...
ilmselgelt oli sees keskeuroopa madala temp. termostaat, lõuna-saksast oma masina ju tõin

nüüd sai wahleri 92 kraadi termostaat sisse ja kõik toimib nagu vaja, seier tõuseb kärmelt vertikaalasendisse ning sooja toodetakse nüüd niipalju, et lausa kõrvetab

seega termostaadi vahetus oli igati asjakohane.
ja vahetus ise oli ka suht lihtne. ja süsteemi jahutusvedelikuga täitmisel peaks kindlasti radika õhutuspunni eemaldama, sest muidu ei tule tubane soendusradikas järgi kuna õhk jääb süsteemi. seieri järgi mootoris kuuma küll aga ventikas puhub aint jäist külma.