Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
-
- Huviline
- Postitusi: 3646
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
Küsimus siis selline,et kuidas selle pooltelje kätte saab? Oleks vaja rattalaagrid ära vahetada. Kas tuleb üks pooltelje ots auto all lahti võtta ja siis tuleb ära? Tervena ta igatahes ei tule.
pooltelje võid ka diffri poolt poltidest lahti keerata nii et otsad jäävad diffri kylge... aga see ei päästa sind eriti... oled sa mõelnud kuidas sa need laagrid välja surud sealt??? sul peab see mingi press mahtuma sinna vahele ja kui sa loodsid seda koduste vahenditega teha, siis soovitan tegemata jätta ja lasta mõnel spets riistadega vennal ära teha
-
- Huviline
- Postitusi: 3646
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Aga mida seal üldse pressiga teha, rattalaager peaks ju diffri poole välja tulema.Rattalaager on kahe stopperrõnga vahel kui pooltelg välja võtta saab ühe rõnga maha ja peaks selle laagri kätte saama. Selline juhend piltidega oli SKF laagritega kaasas. Või on see sinnasisse pressitud ja siis stopper taha pandud, sellisel juhul oleks vist mingeid tõmmitsaid vaja. On keegi neid tagarattalaagreid üldse ise vahetanud?
Parandage või õpetage mind kui eksin.
Tänud!
Parandage või õpetage mind kui eksin.
Tänud!

seee laager lägeb sinna sajandikmillimeetri täpsusega... nüüd arvesta seda, et su see korpus... nimetagem seda siis õõtshoovaks... on selle auto all olnud 15 aastat.... ja ta on tibake roostes... samuti on ta roostes ka laagri vahelt... ja kõigele tagatipuks on vaja ka see keskmine osa sealt laagri seest välja saada... võin sulle kohe ette ära öelda, et laagrit terves tykis sa kätte ei saa... rullid ja keskmine rõngas eralduvad kindlasti selle välimise rõnga kyljest... kuna keskmine rõngas koosneb 2 rõngast... millest yks käib välja yhelepoole ja teine teiselepoole... vana laagrit annab eemaldada ka kuumaa... aga uut laagrit kuumaga tagasi ei pane... sest see keerab laagri peppu ja siis saad uuesti laagrit osta
sajandik millimeetri täpsusega? pole mõtet asju üle dramatiseerida. mina panin 42X75,05X37 mõõtudega laagri asemele 42X75X37 ja seda 0,05 ei mõõtnud ma sealt ühegi nihiku ega kruvikuga välja. hinnavahe oli 4-5 kordne.
tuleb pooltelje mutter lahti keerata, pooltelje ots välja lüüa õõtsa seest. edasi tuleb laagri seest välja lüüa ratta rumm, selle jaoks otsi sobiva diameetriga metalltükk, et rummu tagumist otsa ära ei rikuks.
nb! ennem eemalda stopperrõngas.
rumm tuleb ära koos ühe laagri sisemise võruga. selle võru eemaldad sealt nii, et relakaga lõikad ettevaatlikult soone sisse (nb! päris läbi ei lõika) ja siis lihtsalt väike kõks sinna soone vahale. jääb üle ainult käega see võru ära tirida.
teine võru jääb laagri külge, nüüd tao laager pesast välja. nb! kasuta sobiva diameetriga abivahendeid.
uue laagri tagasi panemiseks läheb vaja pikka polti, millel peaks olema ka pikk keerme osa ja loomulikult ühte sobivat mutrit. poldi paned laagri august läbi ja kasutad sobivaid seibe ning mutrit kinni keerates hakkad laagrit sisse suruma. laager tuleb tagant toestada korralikult, muidu pressid tagumise laagri võru ka välja.
laua peale on seda muidugi tunduvalt lihtsam teha. loomulikult on see kodukootud meeted aga mul on alati toiminud ja toimib ka edaspidi.
tuleb pooltelje mutter lahti keerata, pooltelje ots välja lüüa õõtsa seest. edasi tuleb laagri seest välja lüüa ratta rumm, selle jaoks otsi sobiva diameetriga metalltükk, et rummu tagumist otsa ära ei rikuks.
nb! ennem eemalda stopperrõngas.
rumm tuleb ära koos ühe laagri sisemise võruga. selle võru eemaldad sealt nii, et relakaga lõikad ettevaatlikult soone sisse (nb! päris läbi ei lõika) ja siis lihtsalt väike kõks sinna soone vahale. jääb üle ainult käega see võru ära tirida.
teine võru jääb laagri külge, nüüd tao laager pesast välja. nb! kasuta sobiva diameetriga abivahendeid.
uue laagri tagasi panemiseks läheb vaja pikka polti, millel peaks olema ka pikk keerme osa ja loomulikult ühte sobivat mutrit. poldi paned laagri august läbi ja kasutad sobivaid seibe ning mutrit kinni keerates hakkad laagrit sisse suruma. laager tuleb tagant toestada korralikult, muidu pressid tagumise laagri võru ka välja.
laua peale on seda muidugi tunduvalt lihtsam teha. loomulikult on see kodukootud meeted aga mul on alati toiminud ja toimib ka edaspidi.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
laagrikorpus ei olegi roostes... see ju roostevaba.... aga õõtshoob ja see pesa kus laager sees on... see on roostes... ja roostel on kombeks paisuda... st. et see auk on väiksem sealt kus miski seda roostetamise paisumist ei takistanud
ega ma ei olegi öelnud, et seda vahetada ei saa... aga selleks läheb korralikult aega ja erinevaid tööriistu vaja varuda lihtsalt mutrivõtmekomplektiga ei tee seal midagi
ega ma ei olegi öelnud, et seda vahetada ei saa... aga selleks läheb korralikult aega ja erinevaid tööriistu vaja varuda lihtsalt mutrivõtmekomplektiga ei tee seal midagi
Rooste
Kui tundmatus kohas lased teha tuleb ise juurde jääda. Mul e30 oli suht kinni pooltelg ja suure vasardamisega rikuti keere päris põhjalikult ära.
Re: Rooste
üheksal juhul kümnest ei lasta sul kõrval passida... või maksad topelt... mul läks vahetusse 2 rattalaagrit kui õigesti mäletan... sellest ka hind... hinna mõtlesin ka suht suurusjärgu ainult välja... võis ka 700 olla mul see tööraha... ikkagi yle aasta möödas... pea pole prygikast, et kõike meeles pidadaindrex kirjutas:Kui tundmatus kohas lased teha tuleb ise juurde jääda. Mul e30 oli suht kinni pooltelg ja suure vasardamisega rikuti keere päris põhjalikult ära.
Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
Tõstaks vana teema üles.
Nimelt hakkasin e36 325-l tagumisi rattalaagreid vahetama, aga ühte pooltelge välja ei saa. Proovisin haamriga lüüa, rummu küljest tõmmitsatega pressida - aga ei midagi...
Teiselt poolt kukkus pooltelg põhimõtteliselt ise välja ja ka rumm tuli laagri otsast paari löökhaamri paugu peale ära.
On kellelgi häid ideid või kogemusi, kuidas selle pooltelje lõpuks kätte saaks? (ei pea terveks jääma)
Nimelt hakkasin e36 325-l tagumisi rattalaagreid vahetama, aga ühte pooltelge välja ei saa. Proovisin haamriga lüüa, rummu küljest tõmmitsatega pressida - aga ei midagi...
Teiselt poolt kukkus pooltelg põhimõtteliselt ise välja ja ka rumm tuli laagri otsast paari löökhaamri paugu peale ära.
On kellelgi häid ideid või kogemusi, kuidas selle pooltelje lõpuks kätte saaks? (ei pea terveks jääma)
Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
Töötan ühe teise margi esinduses( nimesid ei nimetaJaanus K kirjutas:Tõstaks vana teema üles.
Nimelt hakkasin e36 325-l tagumisi rattalaagreid vahetama, aga ühte pooltelge välja ei saa. Proovisin haamriga lüüa, rummu küljest tõmmitsatega pressida - aga ei midagi...
Teiselt poolt kukkus pooltelg põhimõtteliselt ise välja ja ka rumm tuli laagri otsast paari löökhaamri paugu peale ära.
On kellelgi häid ideid või kogemusi, kuidas selle pooltelje lõpuks kätte saaks? (ei pea terveks jääma)

Edu
Rando
When it doesn´t blow it sucks
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
Tuleb võtta lihtsalt suurem haamer, isegi jännanud nendega kõvasti, vahel ikka nii korralikult kinni põlenud,et hoia ja keela
.

524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a
Lõpuks tegingi nii, et viisin kogu mudru spetsialistide kätte, kes asjast jagu said. Teise poolega probleeme polnud, laagri sain ka omavalmistatud tööriistadega vahetatud.
Loo moraal: kui laager juba undab, siis tuleb ta ka ära vahetada.
Loo moraal: kui laager juba undab, siis tuleb ta ka ära vahetada.