1. leht 1-st

318 E36 touring kliirens?

Postitatud: 26.07.2007 09:25 54
Postitas skyline
Kas kellelgi on mõnda tarka raamatut või andmebaasi, kust saaks öelda BMW 318 Touring (E36) kliirensi? Mõõdaks kanali peal ära oma praeguse seisu ja võrdleks tehaseandmetega. Kuigi tehaseandmed on saadud vist tühimassi arvestades.
Auto tundub kuidagi kole madal, põhja alt vaadates küll paistavad vedrud originaalid olevat. Täitsa võimatu on asfaldilt eemal sõita, kasvõi täitsa tasasetel talu sissesõiduteedel kriibivad heinakõrred sumpat. Hiljuti õnnestus tagasipööret tehes auto kruusateel kuhu oli uut kruusa peale veetud sisuliselt põhjani sisse kraapida. Nüüdsest hoian labidat autos.
Amordid on plaan enne talve ära vahetada, siis peaks ka auto kõrgemaks saama. Kas sellele autole on olemas ka mingeid pikemaid vedrusid, mis suurendaksid kliirensit?

Postitatud: 26.07.2007 09:46 04
Postitas priitv8
Kliirensiga ple sel vist palju pistmist (ok, sõltumatu vedrustuse korral muutub vedrude väsimisega ka kliirens), aga BMW ise annab tehaseandmed kere kõrguse mõõtmiseks. Mõõta tuleb rattakoopa allservast velje alaservani, ratta pöörlemistelje kohalt.
Mõõdud on antud eraldi erinevatele veljemõõtudele.
Nii näiteks on 15" veljega E36 Touringu kere kõrgused:
Esitelg
Standardvedrustus: 576±10mm
Madaldusega ja M-vedrustus: 561±10mm
Halva tee pakett: 596±10mm
Tagatelg (kuni 09/91)
Standardvedrustus: 523±10mm
Madaldusega ja M-vedrustus: 507±10mm
Halva tee pakett: 545±10mm
Tagatelg (alates 09/91)
Standardvedrustus: 518±10mm
Madaldusega ja M-vedrustus: 507±10mm
Halva tee pakett: 538±10mm

NB! Parem ja vasak pool ei tohi erineda rohkem kui ±10mm!

Postitatud: 26.07.2007 09:47 38
Postitas UPS
Hein käib ka maasturil mööda põhja kui põllul/ heinamaal sõita :lol: , sest teatavasti kasvab üpris pikaks :D
Kliirensit peast ei oska öelda, aga kas on tava- või sportvedrustus, seda üpris lihtne teada saada. Proovi käega mõnd auto nurka alla vajutada, kui õnnestub, siis ei ole tegu sportvedrustusega. Sportvedrustus peaks siiski suht jäik olema ega tohiks õõtsutamise peale väga teist nägu teha.
Kui auto on originaalist märgatavalt madalam ju siis ka vedrustus sportlikumas seades on ;)

Postitatud: 26.07.2007 14:10 11
Postitas skyline
Tänud põhjaliku info, eest viskan õhtul mõõdulindi peale ja vaatan palju siis tehaseandmetest erineb.
Tundub, et lihtsalt amordid ja vedrud on 11 aastaga omajagu kulunud. Kui eelmisel autol sai amorte vahetatud sai auto ikka tuntavalt kõrgemaks isegi ilma vedrusid vahetamata. Üks tagaamort lekib ka veidi, nii et vahetus tuleb nagunii enne talve ette võtta.

Postitatud: 26.07.2007 14:34 43
Postitas priitv8
Lisan igaks juhuks korrektsioonid suuremate veljemõõtude jaoks.
16" +13mm
17" +28mm
Selle võrra on siis kontrollmõõt 15" jaoks antud numbrist suurem.

Postitatud: 26.07.2007 19:19 11
Postitas madka007
priitv8 kirjutas:Lisan igaks juhuks korrektsioonid suuremate veljemõõtude jaoks.
16" +13mm
17" +28mm
Selle võrra on siis kontrollmõõt 15" jaoks antud numbrist suurem.
Aga kui on 14" velg, kas siis -13 mm. ?
Ja tegelikult mul hoopis E30 Touring, Kas sellel sama või kui ei , siis äkki oskad öelda, palju peaks olema?
Tänud juba ette :lol:

Postitatud: 27.07.2007 08:44 26
Postitas skyline
Mõõtsin üle ja kõik näidud olid toodud normide piires, ju siis ongi nii madal auto :?
Just summuti tundub keskelt kuidagi üsna madalal rippuvat.

Postitatud: 27.07.2007 09:56 34
Postitas priitv8