1. leht 1-st

E36 sarniirid

Postitatud: 10.11.2007 08:03 36
Postitas ReinoT
Ülevaatuselt ei lastud siis läbi siis liialt kulunud eesmiste sarniiride tõttu. Küsimus siis oleks, et kas pean vahetama terved sarniirid ära? Või vahetatakse ainult mingid puksid? Tahaks seda teha United Motorsis aga kui kalliks see võib umbes minna? Ja kas on vaja ka sild reguleerida peale seda? Auto on 318IS coupe `92.

Postitatud: 10.11.2007 08:14 16
Postitas AARE540
Sarniire saab bemmil vahetada vaid koos õõtsadega ja UMis võid arvestada ühe õõtsa hinnaks 1500 krooni keerus.

Postitatud: 10.11.2007 08:20 05
Postitas toom
Ei pea koos õõtsaga vahetama, õõtsa peab aga vahetuseks alt ära võtma.

Postitatud: 10.11.2007 11:41 44
Postitas prelude20
saab eraldi vahetada. lihtsalt ostad sharniirid ja lased kuskil töökojas vahetada kuna vajavad pressi olemasolu. ja ise ostsin aavest lemförderi omad mingi 250-270 krooni tükk

Postitatud: 10.11.2007 13:19 11
Postitas Indrek_M
diislijoodik kirjutas:Lisaks võiks uue šarniiri ja augu vahele panna laagriliimi. Seega, kui tahad liigseid riske maandada, osta uued õõtsad koos šarniiridega.
Just. Alumiiniumõõtsa seest vana sarniiri välja pressides ja uut sisse pressides kipub see õõtsa auk ise veidi välja venima ning vahetatud sarniir pole seal enam nii kõvasti kinni kui esialgne. Oht, et äkkpidurdusel vms suuremal koormusel sarniir õõtsast eraldub, on päris suur. Edasi mõtle ise.

Postitatud: 10.11.2007 13:26 42
Postitas Kristjan_K
E36 -el on alumiiniumõõts?

Postitatud: 10.11.2007 13:37 52
Postitas Indrek_M
Kristjan_K kirjutas:E36 -el on alumiiniumõõts?
Minu viga. Ei ole jah.

Postitatud: 10.11.2007 16:38 13
Postitas rasmus23
Loen ja naeran siin omaette, kõik seletavad kuidas teha, aga mis auto kohta käib seda ei ole ju öeldud. Ühed räägivad kolmanda seeria kohta, teised jälle viienda kohta.

3 seeria - mõlemad šarniirid on vahetatavad, st. saab vahetada ilma õõtsa vahetamata (kusjuures, välimised vahetatakse ilma õõtsa alt ära võtmata)

5 seeria - minuteada on viiestel mõlemad šarniirid vahetatavad vaid koos õõtsaga, (neid küll taastatakse, aga mina eelistan iga kell uut šarniiri vanale mis on taastatud)

Postitatud: 10.11.2007 16:47 14
Postitas seppa
rasmus23 kirjutas:Loen ja naeran siin omaette, kõik seletavad kuidas teha, aga mis auto kohta käib seda ei ole ju öeldud. Ühed räägivad kolmanda seeria kohta, teised jälle viienda kohta.

3 seeria - mõlemad šarniirid on vahetatavad, st. saab vahetada ilma õõtsa vahetamata (kusjuures, välimised vahetatakse ilma õõtsa alt ära võtmata)

5 seeria - minuteada on viiestel mõlemad šarniirid vahetatavad vaid koos õõtsaga, (neid küll taastatakse, aga mina eelistan iga kell uut šarniiri vanale mis on taastatud)
Auto on 318IS coupe `92.

Postitatud: 10.11.2007 20:41 20
Postitas chulo
Minuarust pole siin naerda midagi, pole ju öeldud, millised šarniirid läbi on. Igal juhul tuleb need pressida. UM-ist saab ka originaal šarniire 385 eeku, või siis autopartnerist lemförderit, mis on tegelikult sama asi.
Välimisi saab küll eraldi originaalina, aga sisemised tuleb võtta b-osana.

Postitatud: 11.11.2007 07:52 36
Postitas ReinoT
Kirjutasin ilusti, et esimesed sarniirid ja kirjutasin ka auto, aga see selleks.
Ma ei jaga eriti seda auto värki. Küsisin meili teel ka UM-ist aga pole veel vastust saanud. Ja kui saan, siis tahavad ka VIN koodi raudselt veel :P
Mingi koht on ju netis www.autoosad.ee Möllasin seal ning sarniiride kohta järgmised hinnad: SARNIIR, ALUMINE, kinnitus õlg teljele - 299.-
SARNIIR, ALUMINE, kinnitus esitalale - 259.-
Seal vist on B-osad, tootjamaaks Saksamaa. Aga mis tähendab kinnitus esitalale ja õlg teljele. Ja mis välimistest ja sisemistest chulo rääkis? Kui UM-is originaal on 385.- siis pole eriti nagu hull.
ehh :roll: Andke andeks mu juhmusele :)

Postitatud: 11.11.2007 09:23 15
Postitas toom
Välimine-kinnitus teljele
sisemine-kinnitus esitalale
sisemist UM-ist ei saa eraldi, vaid koos õõtsaga.

Postitatud: 11.11.2007 09:40 55
Postitas rasmus23
UM ei anna sulle välimist šarniiri originaali. kasutab samamoodi "Lemförderit"
Samahästi võid selle osta kolmandiku võrra odavamalt mujalt poest ja lasta siis UM-s vahetada. Neil seal spets. tõmmitsad ja asjad ning läheb päris kähku, mul vahetati umbes poole tunniga mõlemad välimised ära (ja hind on tükitöö alusel)

Postitatud: 11.11.2007 16:33 52
Postitas BigMoneyWaste
Just lasin kõik neli sarniiri vahetada, Pärnu autoasi tegi töö 950.- tööraha ja sarniirid Lemförderi omad ~1500 4tk.

Välimiste vahetusele pidavat kuluma 2h kui sisemised ka siis veel +30min, mul oli tööajaks 2,25h.

Postitatud: 11.11.2007 20:28 56
Postitas chulo
to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.

Postitatud: 11.11.2007 21:53 49
Postitas rasmus23
chulo kirjutas:to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.
Pärnu UM võtab need šarniirid kõrval asuvast salomest, teiste kohta ma ei tea.

Postitatud: 11.11.2007 22:24 48
Postitas Valdek
rasmus23 kirjutas:
chulo kirjutas:to rasmus 23

Annab jah tehase originaali! Kontrolli järgi kui ei usu! Varuosa kood 31 12 6 758 510. Neil need pidevalt laos sees.
Pärnu UM võtab need šarniirid kõrval asuvast salomest, teiste kohta ma ei tea.
on sul selle väite tõestuseks ka midagi ette näidata või lahmid huupi?

Postitatud: 12.11.2007 08:52 31
Postitas rasmus23
kui keegi näha tahab, siis mul kõik tsekid olemas, niiet on küll tõestus.

Postitatud: 12.11.2007 16:24 56
Postitas Pavel_V
Teie auto esisillas on võlimised sarniirid eraldi vahetatavad ja tehas ei
näe ette peale vahetust sildade reguleerimist.
Sarniiri hind on 383.- krooni tükk. Koos tööga kahe sarniiri vahetus maksab
2185.- krooni.

United Motors AS

Postitatud: 12.11.2007 17:27 45
Postitas estex
Räägime natuke hindadest:

Saksa kvaliteet ning A osa:
Lemförder sarniir sisemine (pikk) 290,00 Tootekood 10533
Lemförder sarniir välimine (lühike) 390,00 Tootekood 10536

Itaali B osa:
RTS sarniir sisemine (pikk) 204,00 Tootekood 93-09563
RTS sarniir välimine (lühike) 336,00 Tootekood 93-09564

Soovitav vahetada õõtsa puksid ning kondid kõik korraga.

Lemförder õõtsa puksikomplekt 310,00 Tootekood 10559
Lemförder kondid 310,00 tk Tootekoood 10575

Ise paigaldasin lemförder e30 õõtsad ja M3 puksid - soovitan!

Vahetusega aitas Carmasters.

Postitatud: 19.12.2007 17:22 47
Postitas BMW325i_93
Minul läks ühe sarniiri vahetus maksma 600.-(sarniir´+vahetamine),
Seda muidugi väljaspool Tallinnat. ;)

Postitatud: 15.05.2008 18:37 35
Postitas Janar_R
Mind huvitab see, et kuidas sisemine šarniir oma pesast kätte saada. Kusagilt kuulsin, et tuleb pinge all hoida õõtsa ning siis šarniiripesa küljele vasaraga koputada. Kas tõesti on nii?

Terv, Janar

Postitatud: 22.05.2008 19:54 49
Postitas chulo
Jep!

Postitatud: 22.05.2008 23:22 40
Postitas Tiho
estex kirjutas: Ise paigaldasin lemförder e30 õõtsad ja M3 puksid - soovitan!
Mis kasu neist e30 õõtsadest on? Minu teada on e30-nel täpselt sama õõts mis e36, ainult M3 ja touringu õõts alumiiniumist.
Või on seal miskit veel ?

Postitatud: 23.05.2008 03:13 45
Postitas kapa
diislijoodik kirjutas:Kui kobad pressivad, siis teevad uuel šarniiril tolmukatte katki- see on lihtne juhtuma, kui toetusrakis puutub pressimise ajal vastu šarniiri. Seega võiks tegijale vennale enne peale vaadata, kas ta on üldse suuteline seda tööd tegema ja enne õõtsa paikapanekut tolmukastted piinlikult üle kontrollida. Lisaks võiks uue šarniiri ja augu vahele panna laagriliimi. Seega, kui tahad liigseid riske maandada, osta uued õõtsad koos šarniiridega.
Miks seda liimi sinna vahele vaja on kui see pressistuga on ?
õõtsapuksid (nt.e39 Ü)ka liimid õõtsa sisse ????????