E36 probleem siduri ja/või käigukastiga (imelikud hääled)
Postitatud: 18.01.2008 01:40 04
1) umbes aasta tagasi hakkas kostuma imelikku klõbisevat häält (umbes sellist, nagu diiselmootor teeb). Alguses oli hääl vaevu kuuldav, umbes poole aasta jooksul muutus pisut valjemaks. Külma mootoriga alati seda häält pole. Kui sidur alla vajutada, kaob hääl silmapilkselt ära, kui sidur lahti lasta, on hääl kohe tagasi. Sarnaseid teemasid lapates, pakkus Truumu ühes, et äkki käigukasti otsalaager. Või siis sünkronid? Või siduri pea- või töösilinder?
2) umbes kuu aega tagasi hakkas kostuma ühtlast pininat (vilinat,ulgumist vms, umbes selline heli, nagu katkise turboga autol). Pininat on töötava mootoriga kuulda kogu aeg välja arvatud siis, kui sidur alla vajutada. Pinin läheb mootori pööretega kaasa, st, et kui pöörded tõusevad, muutub ka pinina toon kõrgemaks. Kui sidur alla vajutada, siis ei kao pinin momentaanselt, vaid pinina toon langeb kiiresti alla ja siis kaob (umbes 0,5 - 1 sekundi jooksul). Sarnastes teemades on pakutud generaatori hihma/laagreid, siduri pea- või töösilindrit, tühikäigu mootorit.
Auto käitumises ja sõidus mingit muutust ei ole täheldanud - sidur töötab korralikult, käigud lülituvad normaalselt, tühikäik on ühtlane (umbes 850 p/m). Kui käiguga pidurdada, näiteks ca 3000 pöörde pealt käik sees gaas lahti lasta (sidur samuti üleval), on korraks tunda õrna vibra siduri pedaalil.
Ei tea, kas need kaks probleemi on omavahel seotud või mitte, kuid ühendab neid see, et mõlemad hääled kaovad, kui sidur alla vajutada. Äkki on kellelgi ideid, mis võiks autol viga olla?
2) umbes kuu aega tagasi hakkas kostuma ühtlast pininat (vilinat,ulgumist vms, umbes selline heli, nagu katkise turboga autol). Pininat on töötava mootoriga kuulda kogu aeg välja arvatud siis, kui sidur alla vajutada. Pinin läheb mootori pööretega kaasa, st, et kui pöörded tõusevad, muutub ka pinina toon kõrgemaks. Kui sidur alla vajutada, siis ei kao pinin momentaanselt, vaid pinina toon langeb kiiresti alla ja siis kaob (umbes 0,5 - 1 sekundi jooksul). Sarnastes teemades on pakutud generaatori hihma/laagreid, siduri pea- või töösilindrit, tühikäigu mootorit.
Auto käitumises ja sõidus mingit muutust ei ole täheldanud - sidur töötab korralikult, käigud lülituvad normaalselt, tühikäik on ühtlane (umbes 850 p/m). Kui käiguga pidurdada, näiteks ca 3000 pöörde pealt käik sees gaas lahti lasta (sidur samuti üleval), on korraks tunda õrna vibra siduri pedaalil.
Ei tea, kas need kaks probleemi on omavahel seotud või mitte, kuid ühendab neid see, et mõlemad hääled kaovad, kui sidur alla vajutada. Äkki on kellelgi ideid, mis võiks autol viga olla?