1. leht 1-st

E36 325td 94 Plokikaane tihend

Postitatud: 01.04.2008 13:36 30
Postitas Meelisn
Tere, täna ilusal päiksepaistelisel esimese aprilli hommikul, ise veel padjast puretud hakkasin sõitma tööle .
Käivitamine ja parklast minemasõit toimus nagu alati masin läks käima ja kõik sujus, veidi hiljem u. 5km pärast avastasin tihedal hommikusel tipptunnil, et mootori temperatuur on tavalisest kõrgem ehk siis umbes kolmveerandi peal.
Koheselt otsisin koha peatumiseks ja viskasin kiirelt pilgu kapoti alla, radiaatori ülemist lõdvikut katsudes ei tundunud ta ültsegi mootori kohaselt soe olevat, pigem leige. Seejärel keerasin maha korgi paisupaagilt ise veel ettevaatlikult eemale hoides lootuses, et pritsib midagi välja, kuid ennäe :) mitte halligi lihtsalt väike tsurts.

Esimene mõte oli kohe, et veepump tuksis.
Vaatasin siis jahutusvedelikku lähemalt ja seal sees oli näha valget ollust ja lõhnas ka teisiti(kuna kasutan molüteeniga õli, siis on sellel omapäraselt eristatav lõhn). Mootor töötas ja ei tossu kuskilt välja ei ajanud
Järeldus: õli on sattunud jahutussüsteemi , milline õnnetus, seega ka võimalik et õlikanalite kaudu jahutussüsteemi sattunud õli vb ka mõned õhumullid ei võimaldanud jahutusel korralikult toimida.

Niisiis tuleks plokikaanetihend vahetada, kuida samas on mõte ka vahetada mootori kett, kuid puuduvad teadmised selles osas, mis asju selle käigus võiks veel ära teha ja milliseid osi sinna vaja oleks tihendid poldid jne... sest üle p...e ka ei tahaks masinat remontida, ta mind hästi teeninud ja veermiku osas olen piinlikult kõik asjad korras hoidnud ning hiljem edasi müües võiksin ausalt ja kindlalt öelda, et auto on korras(suvel saan endale tööjuurest ametiauto, mistõttu 2 omamine on mõttetu).
Saaksin tööga ise hakkama, kuna olen mootoreid ka ennem lammutanud tööriistad ka olemas, kuid ei ole teadlik antud juhul nendest nüansidest mis selle mootriga võivad kaasneda.


On kellelgi kogemusi, ootan meeleldi arvamusi ka minu vea teooria kohta.
Äkki kellelgi on ka aimu osade maksumuse kohta, et saaksin eelarve koostada.



Meelis

Postitatud: 01.04.2008 18:15 11
Postitas Lauri_L
Kui juba plokikaanetihendit vahetama hakkad, siis töö käigus kett vahetada ei ole probleem. Pool tööd on juba siis tehtud. Kettide hind koos uue pingutiga on esinduses kokku ca2000 krooni. Hammasrattad olid vähe odavamad. Lisaks plokikaanetihendile siis ilmselt vaja plokikaane poldid, otsakaanetihend ja karterikaanetihend, tunde järgi ka ketitallad - suht soolase hinnaga.

Vajaminevad varuosad leiad www.bmwfans.info ja nende hinnad koodide järgi www.bmw.ee .

Postitatud: 01.04.2008 18:33 28
Postitas MuiduMees
lase kaas ära kah siis survestada igaks juhuks, et äkki mõni mikromõra vms

Re: Plokikaane tihend 325td 94a.( DIISEL)

Postitatud: 01.04.2008 23:05 09
Postitas J1anno
rahu poja ;) Kõik targad kohe foorumist soovitavad, et plokikaan liffimisse, uued tihendid ja möllud. Endal oli sama jama, et õli lekkis jahutusvedeliku sisse kuskilt. Mul siis käis ka kaan survestamisel ja liffimisel ning uued tihendid ja möllud. Siis sain sõita mõned päevad ja kontrollides jälle õli paisupaagis.

VIGA oli ühesõnaga krdima soojusvahetis, millest õli paisupaaki rändas.

See võib selgitada sinu ülekuumenemist kah, kui see õli tökat termostaadi jms ära ummistanud näiteks.
Kuid võibolla - ehk mingi termostaat/veepump/kehv õhutus?

Eks sa ennem kontrolli seda soojusvahetit, kui kaant maha kiskuma hakkad(tuleb odavam)

Postitatud: 01.04.2008 23:57 04
Postitas raimo_r
Kataloog ei näita E36 325td(s) puhul soojusvaheti olemasolu :?:

Postitatud: 02.04.2008 09:09 27
Postitas Meelisn
Viga tekkis üleöö, arvatavasti ikka mingi tihendi või kaanega jama.

Postitatud: 02.04.2008 09:11 58
Postitas Meelisn
Ausalt öeldes ei ole mul ka õrna aimugi sellest soojusvahetist, kus õli ja jahutusvedelik võiksid kokku saada, kus see võiks asuda ?

Postitatud: 02.04.2008 11:44 36
Postitas J1anno
raimo_r kirjutas:Kataloog ei näita E36 325td(s) puhul soojusvaheti olemasolu :?:

Õigust räägid jah. Uurisin ka kataloogist nüüd ja 2,5 diislitele vist ei pandudki siis soojusvahetit. Igatahes 1,8tds-sil oli see nuhtlus olemas. Mõtlesin siiamaani, et mootorid suht sarnased.
Minu autol on ta siis det. 9.
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_1457/

Postitatud: 02.04.2008 13:35 40
Postitas Meelisn
ok sellega on siis need kahtlused vähemalt välistatud :)
tõenäoliselt siis ikkagi kaan maha ja vaatab mis edasi saab, kui nii kaugele juba asi läheb siis võiksju rõngadki üle vaadata

Postitatud: 02.04.2008 18:26 16
Postitas Mägi
Kui ma hästi mäletan siis olid UMi hinnad kaks ketti, kolm hammakat ja kõik ketitallad kokku kuskil 3800.-. Kunagi tsekkasin ka seda aga ei läinud õnneks vaja.

Postitatud: 06.04.2008 16:08 48
Postitas Meelisn
Selline huvitav värk, et plokikaan käib lahti mingi spets võtmega, ehk keegi teab, kust seda Talllinnas võiks saada