1. leht 2-st

Palun aidake E36 õlivahetusel tekkinud proleemiga.

Postitatud: 09.07.2008 21:10 15
Postitas Syn
Mure siis järgmine: Sai hakataud autol õli vahetama ja kõik laabus sujuvalt kuni hakkasin seal all seda polti kinni keerama (vabandust, täpset nimetust ei tea). Kinni keerates suutsin selle sinna sisse puruks keerata :( . Ei saagi aru kuidas, kuna ei kasutanud vägapalju jõudu. Kas olen ise lammas või on viga milleski muus, ei tea. Nüüd siis seoses sellega tekib küsimus, et kui suure jamaga ma hakkama sain? Kas ja kuskohas sellist asja "parandatakse" ja kui suure raha eest. Autoks on E36 coupe 320 1993 aasta. Suured tänud vastajatele juba ette:)

Postitatud: 09.07.2008 21:16 42
Postitas LauriTT
Põhimõtteliselt tuleks polt nt. järgmise õlivahetuse ajal välja puurida, siis auk keermestada keermelõikuriga. Pole seal midagi keerulist. Iga töökoda peaks seda suutma.

Postitatud: 09.07.2008 21:32 05
Postitas Margo_325
Lihtsam karter ära vahetada. Nagunii peab remondiks karteri maha võtma, sest muidu läheks see puurimis-ja keermestamissodi mootorisse. Ja siis juba mõttekam korraliku punniga karter alla panna. Karteri vahetuseks peab aga mootorit tublisti ülespoole tõstma, et karter mootori ja silla vahelt kätte saada.

Muide seda alumist punni ei peagi nii hullusti vägistama, piisab normaalsest keeramisest. Õli ei tule ju juba näpuga kinni keerates välja. Võtmega natuke juurde ja ongi OK.

Postitatud: 09.07.2008 21:35 14
Postitas Syn
Asi selles et seal ei püsi hetkel õli sees... lausa nirisedes tuleb välja ( 2L sai prooviks sisse ja väljas ta oligi. Aga kui palju sellise töö maksumus olla võib?

Postitatud: 09.07.2008 21:39 04
Postitas xemm
Kõige parem variant on karter alt ära võtta, polt välja puurida ja karter alla tagasi panna. Selle väljamõtlemiseks ei pea küll eriline geenius olema ju ja millejaoks seepärast uut karterit vaja on? :lol:

Postitatud: 09.07.2008 21:46 53
Postitas Margo_325
Kui seal õli sees ei püsi, mis sa geenius arvad, et keere jäi terveks siis? Eks sa keera tihekeermega raudpolt alumiiniumi sisse puruks.

Postitatud: 09.07.2008 21:47 16
Postitas Syn
Mul tekkis veel selline küsimus (ennem suur ehmatus ja unustasin täpsustada), et kui ta õli läbi laseb, siis ei saa ta ju väga kinni olla (või ma eksin) ja murdus ära pmst poldi pea (ainult üks keere tuli poldi peaga kaasa) et kas ei ole kuidagi võimalik millegiga seda poldi pead niiöelda asendada, et saaks ta uuesti välja keerata, ja uue poldi sisse panna. Tean, et tundub ulmeline, aga aegajalt on inimesed päris omapäraste imedega hakkama saanud. Nii et optimistid ja pessimistid: Kas selline variant oleks võimalik?

Postitatud: 09.07.2008 21:48 26
Postitas MairoG
Kas sul on selles punnis auk sees , kui pea ära murdus ?? kui jah, siis lükka kruvikeeraja sisse ja keera välja, kui nii ei saa, löö torx, või täht võti sisse, keerad kohe kindlasti selle välja sealt :!: ( mina tegin nii E39 mootoril, E39 525tdsi mootori õli punnil on auk sees ja ülimalt kergelt murdub punn ära kusjuures )

Kui punnil auku pole, siis võta keevitus, kasvata punnile tiss otsa, kui keevitatud tiss piisavalt suur, keevita selle tissi külge mutter ja keerad selle rahuliku südamega kohe kindlasti välja. Aga vaata, et keevitades vaid keerme vastu ei lähe. Mutter keevita sinna otsa vaid läbi mutri augu.

Mõttetu puurida, või karterit vahetada sellepärast :lol:

keevitades võtad selle kohe kindlalt välja. Olen seda variant kasutanud juba liiga palju, pole veel mitte ükski punn sisse jäänud :)

Postitatud: 09.07.2008 21:54 54
Postitas Syn
Esimese asjana tahan öelda vastajatele suured suured tänud. Nii kiiresti ma ei osanud abi isegi oodata. Viimasele postile ütlen nii palju, et see mutri pea tuli küll kerge koonuse välimusega sealt otsast, aga keevitust pole kuskilt võtta. Ise mõtlesin mingi teravama asja poldile otsa löömisele, aga see vist ennem lõhub keerme. Eks peab hakkama homme aretama/katsetama aga kui on veel mingeid soovitusi (mille hind ei lõppeks mitme nulliga) siis olen üks suur kõrv.

Postitatud: 09.07.2008 21:58 09
Postitas xemm
Maddafaker kirjutas:Kui seal õli sees ei püsi, mis sa geenius arvad, et keere jäi terveks siis? Eks sa keera tihekeermega raudpolt alumiiniumi sisse puruks.
Augu keermestamiseks ei pea ka supermees olema.

Postitatud: 09.07.2008 22:04 39
Postitas jargo
vastupidise puurimisega puur võib ka abiks olla.

Postitatud: 09.07.2008 22:06 42
Postitas Syn
Ma ei saa nüüd ikkagi aru :oops: . Kas see et sealt õli läbi jookseb tähendab seda, et keere on puru (poldi pea otsast oli veel mingi metalltihend, arvasin et see mõjutab hetke lekkimist) või on veel võimalus teha nii nagu MarioG soovitas?

Postitatud: 09.07.2008 22:20 55
Postitas jargo
tihend hoiabki õli kinni,mitte keere!keere hoiab mutri pead võimalikult tugevalt vastu karteripõhja mille vahel on ka tihend.ainult keere võib küll takistada õli välja jooksmist kuid mitte täielikult ;)...see täiesti tavaline polt mitte koonus

Postitatud: 09.07.2008 22:30 58
Postitas Syn
Nii et mul on õhkõrn võimalus pääseda uue poldi ostuga?

Postitatud: 09.07.2008 22:34 32
Postitas jargo
see võimalus on 99% :lol:
otsi mõni mehaanik või keegi treial,need võtavad selle poldijäänuse hetkega sealt välja ;)

Postitatud: 09.07.2008 22:37 58
Postitas Syn
No isa üritan homme kaasa võtta, tema jagab minust kindlasti rohkem. Asi ongi selles, et esimene auto ja ka polnud kõige paremas seisus, suur unistus ise ehitada ja teha, aga kui ma suudan õlivahetuse ka p****e keerata, siis tekib tunne et kuulun pigem liinubusi :evil: Palju see õlipunn muidu maksab ja kus neid müügil on?

Postitatud: 09.07.2008 23:23 38
Postitas Syn
Muidu veel küsimus, et kas ma olen ainus/ esimene E36 omanik, kes sellega hakkama saanud või on neid inimesi veel? Kui on siis millega teil selline lugu lõppes?

Postitatud: 09.07.2008 23:32 30
Postitas MairoG
Tee nii nagu soovitasin, see on kõige lihtsam ja odvam variant, mis toimib kindlalt alati, kui on korralikult keevitatud, mina olen samuti neid puruks keeranud :lol: ja seda viisi nad alati ka kõik kätte saanud :cool:

Postitatud: 09.07.2008 23:35 42
Postitas erik
Mul õnnestus mõned aastad tagasi sama moodi kork pooleks keerata, kusjuures nagu öeldud, jõudu selleks vaja polnud.
Lahenes sellega, et sain ise kuidagi moodi selle korgi teise poole karteri küljest väikese kruvikeerjaga timmides kätte. Ning sõber treial lasi tunniga uue korgi. Töötab siiani.
PS. Sisekeere jäi kahjustamata, aga kui sul tarvilik keermestamine siis on oht sattuda metallipurul karterisse, mis ilmselgelt pole kuigi kasulik.

Postitatud: 09.07.2008 23:59 56
Postitas Syn
Ok suured tänud ikkagi abi eest ja homme garaazi asja aretama. Hea meel on kuulda, et ma puhta loll ei ole ja et tegijal ikka juhtub. Kuid kuna mul treialtist sõpradega hetkel kitsas käes :D siis kust seda punni soetada annab. Ainult UM või on veel variante?

Postitatud: 10.07.2008 00:18 51
Postitas MairoG
Sinna sobib ka täiesti tavaline polt, mõõtmed peavad samad olema ja keere samuti, pikkus võib erineda, selle lased ise rauasaega parajaks :cool:

Postitatud: 10.07.2008 00:58 45
Postitas kapa
E36 õlipunnil pole auku sees ? Ehk seest õõnes ? ( ise ei mäleta hektkel ) Aga kui on auguga löö torks sisse ja keera välja . Kui ei ole seest õõnes punn siis meisli ja haamriga võid nõrnalt toksida või puuri auk ja löö siis torks sisse . Siis otsi uus punn , enne vaata mis keermest sai. ( ega ta sul seal hetkel kõvasti kinni ei ole . Nokitsemisvaev ja lootmine ,et karter ok jäi.

Postitatud: 10.07.2008 01:01 14
Postitas mart551
see polt ei maksa suurt midagi..ja ära vaskseibi unusta..kui saaremaa poiss pole,siis võta ikka um'ist...

Postitatud: 10.07.2008 08:37 58
Postitas sombreero
stokkeris müüakse murdunud poldi eemaldajat ehk siis seda vastupidi keermega asja... hind umbes 30 eek ringi.. Puurid pisikese augu ette ja siis keerad selle sinna sisse ja välja ta tulebki... pole vaja mingit juramist.

Postitatud: 10.07.2008 19:14 15
Postitas MairoG
sombreero kirjutas:stokkeris müüakse murdunud poldi eemaldajat ehk siis seda vastupidi keermega asja... hind umbes 30 eek ringi.. Puurid pisikese augu ette ja siis keerad selle sinna sisse ja välja ta tulebki... pole vaja mingit juramist.
See on küll hea asi, kuid pehmema poldi korral ja kui polt on vähe kõvemini kinni, siis keerab see poldieemaldaja oma vastupidise keermega selle eemaldatava poldi laiali, pigistab ta veel kõvemini kinni.

Keevitamis variant on kõig mõttekam, juhul kui vanal punnil auku see ei ole.

Üldselt vahet ei ole kuidas kätte saad :D peaasi, et kätte saad selle ja keeret ei vigastaks karteril :roll:

Postitatud: 10.07.2008 20:51 04
Postitas Syn
Nii, probleem sai tna lahendatud. Läksime isaga koos garaazi ja vaatasime asja üle. Polt seest õõnes. Andis oma autost mulle viili, mille teine ots oli terav ja hakkas kergelt jämedamaks minema (käepideme jaoks vist). See sai sina sisse lükatud ja näpitsatega õrnalt peale löödud. Siis keerasin seni kuni viil hakkas tühjalt ringi käima ja uuesti sama protsess. Peale 5-10 minutlist mässamist jupp käes. Sai UM´is käidud (mu elu pikim jalgsi käik, kuna sõitsin bussiga valesse kohta :D . UM´is maksis polt 40 (ei ole väga tappev :D ) ja tagasi (Trolliga kristiine keskusesse ja sealt jala Tammasaare teeni. Nagu ei oleks autot vajagi :D ) Uus polt sisse, eriti ei julgenud pingutada arusaadavatel põhjustel :D aga õli paistis pidavat. Siis tekkis uus probleem. Seoses eilse mässamisega läks raisku 2,5l õli. Ostsin statoilist liitri juurde et miinimum norm kätte saada, et siis saaks Lasnamäele tagasi ja sealt ülejäänud vajalik kogus juurde osta. Ostetud sai samade näitajaega õli aga teise tootja poolt. Siit ka küsimus: Kas samade näitajatega õlid, kuid erinevate tootjate poolt valimstatud, võivad segamisel probleeme tekitada?

Postitatud: 10.07.2008 21:23 26
Postitas Leho
täitsa oleneb keemilistest komponentidest, eriti soovitatav pole.
Mälus on juhtum minevikust ühe autoga, kust üks õli keemilised omadused nullisid teise õli omadused, ja õli ei olnud enam kasutuskõlblik.
Täpselt ei mäleta mis õliga oli tegu, kas käimar, mootor või midagi muud.

Postitatud: 10.07.2008 21:29 18
Postitas Syn
Ma just mõtlesin, et kui kõik näitajad samad (isegi soovitajad, mis pakendil kirjas), et siis ei tohiks midagi hullu olla. Loodame, et ei ole.

Postitatud: 11.07.2008 02:38 46
Postitas mart551
ütleks nii..et tegelikult ei panda erinevat marki õli sisse.. aga kui juba läks,siis ole mureta - ei juhtu mitte midagi...10k tagant vaheta uuesti ära ja kasuta bmw soovitatavat õli..(castrol v addinol - kumb oligi ?!) st mina teen nii..vb keegi targem oskab täiustada..

Postitatud: 11.07.2008 08:19 08
Postitas jargo
mart551 kirjutas:ütleks nii..et tegelikult ei panda erinevat marki õli sisse.. aga kui juba läks,siis ole mureta - ei juhtu mitte midagi...10k tagant vaheta uuesti ära ja kasuta bmw soovitatavat õli..(castrol v addinol - kumb oligi ?!) st mina teen nii..vb keegi targem oskab täiustada..
addinol :lol: ....castrol ikka