E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
tavido
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 06.11.2004 22:44 01
Asukoht: Tartu

E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid

Postitus Postitas tavido »

Tere! Sai alles eile endale 94-da aasta 320i soetatud. Kuna ostmisel kõike asju ei näe siis tekkis siin paar küsimust. Katsusin oma kyssadee kylll otsingust vastust leida aga ei leidnud, ei tea äkki otsisin halvasti :). Mure järgmine : kuna vanast autost sai stereo välja võetud, siis oli mõte see uude ka sisse panna. Subwoofer mahub pagassi küll ilusti ära ,kuid probeem tekib kõlaritega , mis olid algselt mõeldud tagaakna peale. Tegemist on siis Pioneeridega, suht suured siuksed 23-24 on diagonaal. Mure siis järgmine. 1. Tagaakne kate pole tasane ja ilmselgelt tuleks uus kate teha, et kõlarid ära mahutada. 2. Kuid mis teha selle metalliga, mis tagumise aknalaua all on? Ei tahaks kohe metallilõikuriga kallale minna. Ühesõnaga kas kellelgi on sarnaseid probleeme olnud ja kuidas on olete neid lahendanud? Ahjaa, üks esituli läeb uduseks, et siin oli mingitest tuulutusavadest juttu aga nagu otsest vastust ei olnud, et kus need siis paiknevad.
Kasutaja avatar
Toomas
Huviline
Postitusi: 642
Liitunud: 12.04.2004 12:53 22
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid

Postitus Postitas Toomas »

tavido kirjutas:Ahjaa, üks esituli läeb uduseks, et siin oli mingitest tuulutusavadest juttu aga nagu otsest vastust ei olnud, et kus need siis paiknevad.
Teema koos pildimaterjaliga: http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=5789
pocket
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 13.09.2004 13:41 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pocket »

ise just tegelen sellise probleemiga, -autoks E36 coupe. Võimalus on kohandada originaalaugud surtemate kõlarite tarbeks, või siis lõikuda. (*tänud meph)

Minul oli eelmiste omanike poolt paigaldatud paks puitplaat, sinna tehtud veel lisaks kõrgendused ja mingil X moel paika vägistatud, nüüd püüan ise olemas olevale plaadile mingil moel lahendust leida, et ovaalid sisse mahutada -vist pean ikka lõikumise ette võtma
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kõlarite koha pealt näiteks nii:
Pilt

Ja nii:
Pilt

Et kõik kola mis vaja kätte saada, saaks eemaldatud, pead auto nii laiali kiskuma:
Pilt

Tagumise aknalaua plaadiga saab teha nii, aga mõttekam on uus MDF'ist plaat teha:
Pilt

Ja lõpetuseks vaadake mu karvaseid jalgu ka :)

Pilt
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Milleks üldse näha nii suurt vaeva ja toppida sinna ovaale jms jura. SQ kohapealt oleks ette korralikud komponendid väga hea lahendus. On ju vana tõde see, et mida rohkem on kohti kust heli tuleb seda raskem on süsteemi häälestada korralikult (kvaliteetselt) mängima. See et nüüd auto varustuses on 6;8 jne kõlarit on puhas müügivõte kliendi meelitamiseks.
E 34 M50B25
53 840 111
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mina endale otseselt SQ autot ei ehitanud ja probleem oli selles, et tagaistuja kõrvale eest suurt midagi kvaliteetselt ei kostnud. Seda siis soundisüsteem versioon 1 puhul. Kui asja ümber ehitama hakkasin, ei näinud pointi uut plaati tegema hakata ja neid sealt niisama välja viskama... kui juba olid seal, siis las olla :p
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Targad sõnad aga vähe villa. ;) Mõte selles, et lihtsamat helisüsteemi ehitades saavutatakse tagakõlarite kaasamisega tunduvalt kiiremini hea üldine tonaalsus. Tõsi, mingit lava kapotipeale ei teki, pigem oleksid justkui ansambli keskel. Oma kogemustest võin öelda, et kui just ei kavatse meeletult aega ja $$$$ kulutada süsteemi ehitamisele, kõlbab tagakõlarite kasutamine vägagi hästi. Endal e36 sedaanis Kusti poolt paigaldatud alpine ovaalid originaalkatete all. Ees 2-way komponendid. Tulemuseks vägagi hea tasakaaluga heli.
pocket
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 13.09.2004 13:41 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pocket »

meph mis tehnikaga sa need augud sinna plekki lõikasid

relakaga nagu kallale ei lähe ja plekikäärid ju ammugi ei võta
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

pocket kirjutas:meph mis tehnikaga sa need augud sinna plekki lõikasid

relakaga nagu kallale ei lähe ja plekikäärid ju ammugi ei võta
Mina tegin kunagi Vectra aknalauapleki sisse augud "nakerdajaga" :-)
http://www.metabo.com/metabo/com/en/pro ... 75_00.html
Sain laenata Stokkerist.
Indrek
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mina tegin seda tikksaega :)
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Tagaplekk kui ka tagaaknalaua plekk vastutavad suurel määral kere jäikuse üle, kui need plekid sealt ära koristate ja kui armastate käänulisel sportvedrustusega ja 17 tolliste velgedega sõita siis taha panna STRUT BAR.
See jutt korra hakkas silma USA bimmer foorumis. Seega seda plekki seal väga auguliseks ja õhukeseks ei tasu puurida, ja siis kui puurid siis tugevndada teiste vahenditega.
pocket
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 13.09.2004 13:41 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pocket »

Eerik_K kirjutas:Tagaplekk kui ka tagaaknalaua plekk vastutavad suurel määral kere jäikuse üle, kui need plekid sealt ära koristate ja kui armastate käänulisel sportvedrustusega ja 17 tolliste velgedega sõita siis taha panna STRUT BAR.
See jutt korra hakkas silma USA bimmer foorumis. Seega seda plekki seal väga auguliseks ja õhukeseks ei tasu puurida, ja siis kui puurid siis tugevndada teiste vahenditega.
TÄNUD !!!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Höhöhö... need augud seal ei tee nüüd kere jäikusele küll mitte kui midagi... nagu tegelt ka. Ma saaks aru kui keegi talasse hakkab lõikama(mida kusjuures ameeriklaste puhul üldse ei imestaks, need seal puhtalollid ju). Seal aknalaua pleki juures on tõesti kohtasid mille kallale mitte mingil juhul minna, kuid samas minu poolt lõigatud koht on täiesti ohutu.
Kasutaja avatar
spcvnd
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 19.07.2004 23:10 00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas spcvnd »

Muhv kirjutas:Targad sõnad aga vähe villa. ;)
...
Oma kogemustest võin öelda, et kui just ei kavatse meeletult aega ja $$$$ kulutada süsteemi ehitamisele, kõlbab tagakõlarite kasutamine vägagi hästi. Endal e36 sedaanis Kusti poolt paigaldatud alpine ovaalid originaalkatete all. Ees 2-way komponendid. Tulemuseks vägagi hea tasakaaluga heli.
Uurisn just samuti neid originaaltagakõlareid. On sinna ühed piisikesed ~10cm nokiad kasti pistetud...
Küsimus, kas on originaalis olemas suuremaid kaste, mida näiteks romulast võiks leida ja ära kasutada, mahutades sinna kvaliteetsema ja suurema elemendi? Ei taha tagaaknalauda lõikuma hakata!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kusjuures ma olen näinud mingisuguseid imelikku plastmassist asju, mille saab istutada sinna originaalaugu alla. Külge saab sellele uuele plastjurakale kruvida miskise ovaalkõlari. DB-HP'st võibolla osatakse midagi selle kohta mainida... seal ühel inimesel/kliendil nägin näpus selliseid asju.

Nende kvaliteedi kohta samas ei oska midagi rääkida. Ise eriti ei usu sellesse. Parem on uus aknalaud sinna ehitada, mis võimsama kõlari peale vibreerima ei hakkaks. Endal oli see vibraprobleem ikka päris väljakannatamatu juba.. peale seda sai tehtud uus plaat taha.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Kahtlen samuti selles "suuremate kastide teemas". Täpselt ei tea, mis mul seal täpselt tehti, aga tundub, et auke pisut suurendati (originaalkatete all) ja paigaldati otse metalli külge ovaalid. Valget silikoni tihenduseks paistab ka servade alt. Mingit plärinat või muid anomaalijaid pole siiani täheldanud. Muidugi, väga suurtes kogustess võimu pole sealt ka läbi lastud.
Kasutaja avatar
spcvnd
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 19.07.2004 23:10 00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas spcvnd »

Muhv kirjutas:Kahtlen samuti selles "suuremate kastide teemas". Täpselt ei tea, mis mul seal täpselt tehti, aga tundub, et auke pisut suurendati (originaalkatete all) ja paigaldati otse metalli külge ovaalid. Valget silikoni tihenduseks paistab ka servade alt. Mingit plärinat või muid anomaalijaid pole siiani täheldanud. Muidugi, väga suurtes kogustess võimu pole sealt ka läbi lastud.
Ok, kui nii laiduväärt idee on, siis tekib küsimus miks originaalis mingeid kaste on konstrueeritud? Vingema bassi pärast?

Kui ise uued ovaalid vms, ilma kastita külge kruvida, siis toimib kah vä :? Ehk siis kas kastid on mittevajalik kaup või mis nendest siis muidu arvama peaks? ...pole suurem asjatundja ses osas... :(
MarkoK
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 10.11.2004 11:54 18

Postitus Postitas MarkoK »

Mian panin oma bmw e36 sedaani Pioneer TS-E2095
Pilt
Mis teadupärast pole just kõige pisemad 244 mm lägimõõt ja paigaldus sügavus 96 mm. Tagaakna plaadi tegin 18mm vineerist mille katsin ilusti riidega. Ideaal variant oleks olnud tagaklaas ära lõigata ja siis kõik ilusti paika panna aga kuna ma tahtsin autoga õhtul veel sõita siis ma seda ei teinud. Aknalauda sai lõigatud tikksaega suuremad augud et kõlari magnetid ära mahuks. Lahjemad ovaalid vähemalt pioneeri omad peaks ära mahtuma ka niisama. Kõlarid pidin kõigepealt plaadi külge kinni panema ja siis surusin plaadi paika, lasin altpoolt kruvidega ilusti kinni. vahele sai pandud vatiini. lõpptulemus igati ok
Kasutaja avatar
Alexeid
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 05.08.2004 11:25 55
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Alexeid »

Oskab keegi öelda kui paksust materjalist (näit.MDF) võiks olla tehtud uus aknalaud e36-le, et heli kostuks kõige paremini kui sinna asetada koaksiaalkõlarid?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Et vibra ära hoida, võiks paksust 2-3cm olla. Endal mul kusagile sinna kanti see jääb.
Kasutaja avatar
Alexeid
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 05.08.2004 11:25 55
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Alexeid »

Kuidas kinnitasid? All on metall ju igati kõver. näiteks seal kus on peatoed peab mingi täiendava liistu alla panema? Samas originaal plaadil on täitsa klaasi juures ka mingid kinnitused kas sinna peab ka midagi alla eraldi aretama?
Kasutaja avatar
Gensoft
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 29.05.2004 11:17 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Gensoft »

Mul sama plaan, mis siin viimastes postitustes jutuks on. Aga ma kujutan ette, et ma suudan 16 mm. MDF`i panna taha aknalauale ja siis veel originaalkatte peale. Kõvera tasapinna kohta niipalju, et eks ta veidi ebatasane on. Aga kui korralikult vaadata, siis tekib mingi tasapind küll sinna, kuidas muidu see originaal kate sirgelt peal pysiks.
Kõige suuremaks proleemiks, ma arvan, et saabki selle origin. katte peale mahutamine, aga eks näeb.
Aga kokkuvõtteks, kavatsen selle pulli dets. viimasel nädalal teoks teha. Ja kui hästi läheb võin ka mõne pildi töö käigust ja tulemusest teha. Äkki aitab kedagi.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kellel taga on peatoed olemas, soovitan kasutada originaalkatte peatugede juures olevat osa. Ehk siis originaalkattelt esimene osa ära lõigata ja see mdf'i külge panna. Kui keegi tahab lõpp-produkti näha, siis tulge ja vaadake :)

Kinnitamisel on üldiselt abiks kruvid, poldid ja mutrid :roll:
Kasutaja avatar
Gensoft
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 29.05.2004 11:17 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Gensoft »

meph
Ehk siis originaalkattelt esimene osa ära lõigata ja see mdf'i külge panna
aga miks mitte kasutada kogu tagakatet ? Nagu ma aru sain, soovitad tagakatte lahti lõikuda ? :roll:
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Lahti lõikuda jah... see on muidugi iga ühe enda äranägemise asi, aga mulle ei meeldinud selle originaalasja kuju... selline koledalt treppis asi oli... ja kõlarid nägid imelikud välja selle peal. Endale tundub, et musta kõlaririidega katetult näeb see aknalaud kõvasti parem välja kui originaalasi. Originaal oli sellise odava välimusega. Praegu nagu veidi tagasihoidlikum, kuidas samas kvaliteetsem näeb välja :)
Kasutaja avatar
Gensoft
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 29.05.2004 11:17 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Gensoft »

ma kujutasin ette, et paigutaks selle orig. katte peale, ja jätab samad kõlari katted, nagu originaalis st. neid ovaale ei olegi välja näha. (idee siis kõrvalistele silmadele ei oleks aru saada, et mingeid muudatusi on tehtud heli vallas)
Aga siis jälle tuleb MDF`i ja katte vaheline ruum tihedaks teha.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Sellest oleks väha kasu, kuna originaalkatte ja pleki vaheline ala ei ole tihe ;)

Tõenäoliselt jääks mingi kahtlane vana katte vibreerimine sellise installi juures alles. Samas võid teha uue MDF plaadi sisse originaalkohtade peale augud, kuhu paigaldada originaalkatted. Kuigi ka selle installi juures ei tea mida helikõla asjast arvata võib. Kui altpoolt kõlarid hermeetiliselt ja kõvasti MDFi külge kinnitada, siis võib isegi asja saada.
Kasutaja avatar
Gensoft
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 29.05.2004 11:17 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Gensoft »

eks ideid ole veelgi. Kui tegemiseks läheb, eks siis näeb millisele installile valik langeb. Loodan, et teema algatajal ka mingit abi sellest arutelust oli. (Mulle endale küll nt. oli)
:)
Life Is Complicated
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kui tahad võid minu üllitise üle vaadata. Näed ka, et päris esteetiline näeb välja :)

Kaks pilti ka:

Siin suurt midagi tegelt näha ei ole ja pilt veidi aegunud ka, aga näha seda, et plaat väga silma ei torka oma erinevusega.. kahjuks müts peidab suurema osa plaadist ära:
Pilt

Siin 1 veel vanem pilt, pole praegusest tagaosast jõudnud midagi kvaliteetset plõksida:
Pilt

Võibolla annab ideid.
Kasutaja avatar
spcvnd
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 19.07.2004 23:10 00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas spcvnd »

meph kirjutas:Sellest oleks väha kasu, kuna originaalkatte ja pleki vaheline ala ei ole tihe ;)
...
Kui altpoolt kõlarid hermeetiliselt ja kõvasti MDFi külge kinnitada, siis võib isegi asja saada.
et siis kui tihe ei ole on oht vibratsioonideks... aga miks seda hermeetilisust siia vaja?
e36 325iA
Vasta