e34 kuumeneb üle ning vesi jookseb..
e34 kuumeneb üle ning vesi jookseb..
Et siis on selline probleem...auto kuumeneb üle kui olen rushhour`is linnas ning kui seier läheb yle keskmise siis pärast seisma jäämist tuleb kuskilt mootori jahutusvedelik välja..kas see peakski nii olemas?
Proovin saada vastust sellele probleemile kui keegi oskab aidata.
Proovin saada vastust sellele probleemile kui keegi oskab aidata.
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
tihend alles vahetatud...ja kaan alles lihvitud..ma ei tea mis värk on..ja termosidur..e. termostaat???
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin. Võib-olla mul asjadest vale arusaam
Kui maanteel sõidad või pöörded on üle 3000 siis läheb temperatuur normaalseks ?
Parandage mind, kui eksin. Võib-olla mul asjadest vale arusaam

Kui maanteel sõidad või pöörded on üle 3000 siis läheb temperatuur normaalseks ?
I had a life once. Then I bought a BMW
Ei ole nii. Termostaat on klapp mis reguleerib jahutusvedeliku voolu. Ehk siis kui mootor on külm on klapp kinni ja veeringe on hästi väike ilma radikat kasutamata. Nii saadakse hästi kiiresti mootori temp üles ja hakkab alles siis radikast külma vedelikku peale laskma kui mootor soe.rzz kirjutas: termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Vendika termosidur on siis selle suure plastikust jahutusventilaatori sees olev metallist osa.
Eksidrzz kirjutas:Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin.

Termostaat on ikka pigem nagu klapp, mis olenevalt jahutusvedeliku temperatuurist suunab seda kas suurele või väiksele ringile. Enamasti kui surema hakkab siis jääb kinni ning mootor jääb väiksele ringile ning hakkab üle kuumenema.
Termosidur aga on jah selline vidin, mis olenevalt mootori temperatuurist "poob" tiivikut rohkem või vähem kinni ehk siis külma mootoriga käib tiivik seal niisama inertsist ringi, kuuma mootoriga veetakse jõuga ringi.
Indrek
täname info eest aga et seda ma tean et tiivik käib jõuliselt ja ei jää kohe sisma kui näpu vahele panen aga kui kuumeneb yle siis ei hakka kiiremini käima küll...et siis termosidur?
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
Kui sa kuumalt näpu vahele paned siis peaksid näpust ilma jääma mitte ei peaks tiivik seisma jäämasepp kirjutas:täname info eest aga et seda ma tean et tiivik käib jõuliselt ja ei jää kohe sisma kui näpu vahele panen aga kui kuumeneb yle siis ei hakka kiiremini käima küll...et siis termosidur?

Indrek
ei no kui oleks ventika sidur siis sõbral oli sama jama ja käis lihtsalt vabalt seal..st
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
norm. töötemperatuuril käib vabalt kaasa, täiesti külma mootoriga peaks ka jõuga veetamaIndrek_M kirjutas:Eksidrzz kirjutas:Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin.
Termostaat on ikka pigem nagu klapp, mis olenevalt jahutusvedeliku temperatuurist suunab seda kas suurele või väiksele ringile. Enamasti kui surema hakkab siis jääb kinni ning mootor jääb väiksele ringile ning hakkab üle kuumenema.
Termosidur aga on jah selline vidin, mis olenevalt mootori temperatuurist "poob" tiivikut rohkem või vähem kinni ehk siis külma mootoriga käib tiivik seal niisama inertsist ringi, kuuma mootoriga veetakse jõuga ringi.
nuniii...et siis vahetasin termosiduri ära aga ikka sama jama ...kui olen tipptunnis siis ikka kuumeneb lõpuks yle....õhutasin termostaadi ära kah ja kui sõidan siis jahtub maha, e. siis termostaadis asi pole...ja kuidas saab kontrollida et veepump korras oleks?? Ette tänades
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
Mina siiski kahtlustaks ka termostaati. Tasub kontrollida!!! Lihtne seda teha kraadiklaasi ja pliidile asetatud potiga. Jälgi ka seda, kui palju ta avaneb!!! Oman kogemust, et tuttuus ei töötanud üldse.
üks tähelepanek veel? Oled äkki veega sõitnud? v veega sõitnud masina radikas ees? ei jõua piisavalt jahutada. Kirjutasid, et kaan ja tihend vahetatud. Äkki sai radikas hoopis õli ja muud paska endale sisse sel ajal? Tasub uurida!
Kui sidur, termostaat ja radikas korras, siis alles veepumba kallale ja kui siis ka jamad, eeldan taas plokikaane pragusid aga see tuvastatav mullide tekkimisega paisupaagis.
üks tähelepanek veel? Oled äkki veega sõitnud? v veega sõitnud masina radikas ees? ei jõua piisavalt jahutada. Kirjutasid, et kaan ja tihend vahetatud. Äkki sai radikas hoopis õli ja muud paska endale sisse sel ajal? Tasub uurida!
Kui sidur, termostaat ja radikas korras, siis alles veepumba kallale ja kui siis ka jamad, eeldan taas plokikaane pragusid aga see tuvastatav mullide tekkimisega paisupaagis.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Seal mingit remondi varianti ei ole jah. Ja soovitan osta uue (näiteks kasvõi b kat.), kuna kasutatud juba on läbi või kohe läheb.
Ei soovita ka jäigalt panna (st kinni keevitada et tiirleb sama kiiresti nagu võl): 1) oht et lendab radikasse tuuritamisel 2) õhu turbulents teeb head lärmi ikka (isegi 2000 pöörde juures on siuke äge hääl nagu oleks turbo või midagi)
Ei soovita ka jäigalt panna (st kinni keevitada et tiirleb sama kiiresti nagu võl): 1) oht et lendab radikasse tuuritamisel 2) õhu turbulents teeb head lärmi ikka (isegi 2000 pöörde juures on siuke äge hääl nagu oleks turbo või midagi)
Korras veepumba korral peaks paisupaagis pöörete andmisel kohe näha olema vee tsirkulatsioon (vesi purskub
õhutuskorgu poolt paisupaaki.).
Endal oli ka just veepump läbi ja peamine süüdlane miks üle kuumenes. Mul oli tegelikult hästi kuulda ka sellist spetsiifilist kahinat. Kui pumba lahti võtsin siis oli kohe näha et plastikust labadega pumbast ei olnud järgi midagi. Samas UM väitis mulle et ei ole midagi see e34 plastikust labadega pump tüüpviga (ärge uskuge UM vaid foorumit rohkem
Ja pealegi ei ole see pumba lahtivõtmine üldse nii keeruline ja uus korralik metallist labadega pump maksab ainult 700 EEK...

Endal oli ka just veepump läbi ja peamine süüdlane miks üle kuumenes. Mul oli tegelikult hästi kuulda ka sellist spetsiifilist kahinat. Kui pumba lahti võtsin siis oli kohe näha et plastikust labadega pumbast ei olnud järgi midagi. Samas UM väitis mulle et ei ole midagi see e34 plastikust labadega pump tüüpviga (ärge uskuge UM vaid foorumit rohkem

Ja pealegi ei ole see pumba lahtivõtmine üldse nii keeruline ja uus korralik metallist labadega pump maksab ainult 700 EEK...
kus see veepump asub et siis läheks kontrolliks siis seda kah, et hakkaks asjadest sotti saama....
Ikka sama jama....kuumeneme yle ja elu on vilets!
Ikka sama jama....kuumeneme yle ja elu on vilets!
Minevik: E34 525 125kw 89a; E36 318 85kw 91a; E34 520 110kw 93a touring, E34 530 V8 160kw 93a, Nissan Primera 06a, Mazda 6 2,0 08a, Audi 80 Cabrio 95a, Audi V8 92A, Lincoln Navigator 5,4l 04a, E65 730 02a, E60 545 05a
Termostaadi all.sepp kirjutas:kus see veepump asub et siis läheks kontrolliks siis seda kah, et hakkaks asjadest sotti saama....
Ikka sama jama....kuumeneme yle ja elu on vilets!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Eeldusel et sul ikka M50 ...
tõstaks veel vana teemat, kuna viimasel ajal on endal ilmnenud kuidagi suurem rõhk jahutussüsteemis, kui see tavaliselt on olnud. Õli ja tosool on täitsa normis ja kumbagi ei kao ka, üle ka ei kuumene, lihtsalt natuke liiga suur on rõhk minuarust. Kas tuleks kohe hakata mõtlema plokikaane tihendi vahetusele, või on muid variante? Samas olen täheldanud et just külma mootoriga tuleb suurem rõhk sisse ja kui paisupaagi kork avada, sulgeda ja edasi sõita, siis sooja mootoriga nagu oleks isegi normaalne.
Sai pisut segane, kuid ei oska end paremini kahjuks väljendada,
Lauri
Sai pisut segane, kuid ei oska end paremini kahjuks väljendada,
Lauri
320d `02
saan aru ja olen teadlik, et rõhk peab olema, aga kas ta peab nii tugev olema, et lõdviku jõuad vaevu kokku vajutada? käisin just proovimas, sooja mootoriga paarutasin platsil, sõitsin kõrgetel pööretel, ei tule nii tugev rõhk, kuigi sõitsin rohkem, kui külma mootoriga ja ka pöördesse rohkem lastud. Võibolla muretsen tõesti liiga palju, mine sa tea[M] kirjutas:lauri86, kogu süsteem peabki rõhu all olema, st kuskilt ei tohi välja siriseda õhku ega tosooli
sooja mootoriga ei ole soovitav paisupaagi korki avada

320d `02
Minu kogemused on sellised, et vahel mikropragudest saab mõningal määral siiski surve jahtutussüsteemi pääseda. Mootori kuumenedes metall paisub, pragu pitsub kinni ja edasidi enam surve ei suurene. Tegelikkuses see üsna kindel märk mingist pisipraost eelkõige plokikaanes. Samas juhiksin ka tähelepanu jahutussüsteemis olevale korgile. Seal peaks olema liigse surve tarvis väljalaske võimalus. vedru annab lihtsalt järele ja klapp avaneb. Soovitan käega kontrollida vedru töötamist. Samuti peaks külma mootori korral olema märgata jahutussüsteemis mullikesi kui korgi ära võtad. Edu katsetamisel!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto