Küsimus 90-ndates BMW 524 TD omanikele

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Küsimus 90-ndates BMW 524 TD omanikele

Postitus Postitas martin471 »

Kas kui neljas pihusti on töökorras hakkab süüdet sisse keerates enne käivitamist armatuuril põlema kollane pihusti märguande tuli ja käivitades kustub või ei põle ta kunagi kui neljas pihusti töötab ja edastab ajule signaali?
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

jap, tegemist on ikka kolmanda pihustiga, mitte neljandaga, ja kui pihusti küljest juhe lahti, siis peaks too tuluke põlema jääma.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Tavaliselt alustatakse pihustite lugemist ikka väntvõlli rihmaratta poolsest otsast ja nii on juhtmega pihusti siiski neljas. Huvitab mind siiski see, kas korras mootoriga autol hakkab süüdet sisse keerates armatuuril põlema kollane pihusti kujuline tuluke või mitte. Küsimus selleks, et kui ma tahan osta kasutatud pihustit, siis kas ma saan proovida ta korras olekut ainult pistikut külge ühendades või saan seda alles siis teada kui olen pihusti mootorile peale keeranud?
Kasutaja avatar
bimmer099
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 28.12.2004 19:01 54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bimmer099 »

See kollane pihusti tuli ei näita minu teada pihusti korrasolekut vaid vee olemasolu kütusefiltris. Selle tule põlemist reguleeriv andur asub kütusefiltri all, kust saab ka filtrisse kogunenud vett välja lasta.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

irw... väike OT aga silindreid ja pihusteid hakatakse ikka lugema hoorattapoolsest otsast, ehk siis mitte rihmaratas-hooratta poolsest otsast vaid käigukast-hooratta poolsest otsast.
Pihusti töötab ikka, aga juhtme eemaldamisel muutub auto kiirendus täiesti olematuks (kollane pihusti tuli jääb põlema)... tühikäigul aga töötab kenasti. Sai oma masinaga kenasti järgi proovitud ;)

pihusti korrasolekut hakkab ainult .... kontrollima juhtme külge toppimisega. Tark mees viib selle pinki kontrolli. Et siis selliseid töökodasid meil mõned on, aga nagu vanaisa (kasutajanimi) uurimistest võib aru saada, meil eestimaal 100%-liste võimalustega pinki laiatarbekasutuses pole. :roll:
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Selle pihustite lugemisega on meil siin küll väike arusaamatus. Siia maani on mulle foorumites öeldud selle kohta neljas pihusti. Järelikult on see nii kuidas keegi loeb. Aga see selleks.

BMW-l mille kohta ma seda küsisin ongi selline probleem, et minek on väga uimane, kütust võtab rohkem ja armatuuril põleb kollane pihusti tuli. Siia maani olen teada saanud, et asi on selles suuremas juhtmega pihustis (olgu ta siis kolmas või neljas), mis peaks edastama ajule signaali ja aju sätib selle signaali järgi süütenurka. Sellest, et aju ei saa signaali ongi tingitud auto tuimus ja süür kütusekulu.

Oma küsimusele pole ma aga praegu otsest vastust saanud. Kas täiesti korras masinal hakkab süüdet sisse keerates armatuuril pihusti tuli põlema ja käivitudes kustub või ei hakka ta üldse põlema???
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

jah hakkab ning enne käivitust kustub... see vastus sulle...

pihustist tuleb 2 juhet, peaks olema ka üks vahepistik. Juhe kipub murduma nii isolatsiooni seest kui ka pistiku juurest. Aitab sind Aivar... see suht peenike töö seda lappida.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Võib-olla ongi probleem juhtmes, sest isolatsioon on puruks mõlemal juhtmel ja täpselt sealt, kust nad pihusti sisse lähevad. Võimalik, et nad lähevad omavahel kokku ja võimalik on ka see, et nad saavad massi. Ühel korral juhtmeid liigutades kustus käivitades tuli ära, aga paremaks poleks nagu midagi läinud. Kas kui juhtmed kuidagi ära lappida ja tule kustu saab peaks mootor korralikult tööle hakkama? Kui ei hakka, siis kust viga otsida?
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

kui asi juhtmetega nii niru, siis tuleks need välja vahetada, ega sa ju isolatsiooni sisse näe. tüüpiline viga mis sellistel masinatel juhtub.
aarekas
Huviline
Postitusi: 150
Liitunud: 17.02.2005 13:26 16
Asukoht: Raplamaa 56930948

Postitus Postitas aarekas »

irw... väike OT aga silindreid ja pihusteid hakatakse ikka lugema hoorattapoolsest otsast, ehk siis mitte rihmaratas-hooratta poolsest otsast vaid käigukast-hooratta poolsest otsast.

BMW-l on esimene silinder ikka kõige esimene (radiaatori poolne), ega see mingi Saab või konnasööja auto ole :lol: kus loetakse silindreid vastavalt tujule- eest-taha või tagant-ette!
Kui mingid juhtmeotsad veel alles pihusti juures siis jooda uued juhtmed külge ja pane termorüüsi sisse ja peaks kestma küll. Pihustis kontrollitakse ju pritsimise sagedust ja kui neid ole õieti või pole õiget infot, siis aju annab kõrgsurvepumbale ka vastavad käsud. Filtri juures on veel vee andur.
P.S. elektroonika ei kontrolli pihustuse kvaliteeti-lehviku suurust vaid nõela liikumist.
E34 520A ; E34 524TDA
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

no comments :shock: :lol:
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Praegu sai siis juhtmeid väheke liigutatud ja nüüd käivitades kustub tuli ära. Normaalsel kiirusel näitab kütusekulu ka normi piires olevat. Enne näitas 90-ga sõites 10 l/100km ja natuke alla 100 6-7 l. Tõmmet on minu arust ikka natuke liiga vähe. Automaatkast võtab muidugi osa tõmmet ära ka. Mis pööretel muidu peaks tulema korralik tõmme taha? Alla 2000 pöörde on küll kuidagi tuimem.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

eks turbo ärkab ikka kõrgematel pööretel kui 2000, selle pärast ei tasu muretseda. Siiski soovitan juntmed vahetada, mitte neid liigutada. Korralikum tõmme peaks tekkima kuskil 3500rpm piires.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Juhtmetes võis viga olla ja ka ei pruukinud olla. Nüüd on kindel see, et tuleb pihusti ära vahetada. Sai siis täna asja uuritud ja juhtmed üldse pihusti küljest ära võetud. Mingil jubinal oli isegi pragu sees. Ma usun, et kui pihusti saab vahetatud on kõik jälle korras. Nüüd on siis aga järgmine probleem - kust saada pihusti ja mis hinnaga. Keegi ütles, et esinduses maksab mingi 2900 krooni. See ei pea ju tegelikult uus olema. Peaasi, et korras. Äkki on kellelgi pakkuda või teab keegi kust saaks ja mis hinnaga?
Vasta