K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
-kaimo-
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 14.11.2006 22:01 14

K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas -kaimo- »

Kuna see töö mul esmakordselt käsil, siis tahaksin teada kas mu tööle lähenemise järjestus on õige või on mingeid spetsiifilisi tegureid, mida peaksin jälgima. Minu ettekujutuse kohaselt plast pealt maha, siis süütepoolid lahti ja küünlad välja. Kaane poldid lahti, kaas pealt maha ja vahetangi tihendi ära ning siis uuesti sama moodi kokku..
Küsimus lihtsalt selles kas kõik käibki nii või on seal veel mingid nõksud?

Ette tänades..
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

küünlaid pole vaja ära võtta. muidu nii nagu sa ise kirjutad jah.
-kaimo-
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 14.11.2006 22:01 14

Postitus Postitas -kaimo- »

Aga kas ma pean ka süütepoolid lahti eraldi juhtmetest ühendama või tõmban koos juhtmetega kupatuse välja.. Süütepoolid on vist nelja poldiga kinni? Ja arvatavasti akujuhtmed ka maha?.. :)
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Kui ainult klapikambri kaane tihendit vahetada, siis vist ulatab süütepoolid juhtmetega eemale tõsta. Süütepool on kinni kahe poldiga, keskel on juhtmete hoidjad plastikust, sealt tuleb juhtmed ettevaatlikult välja võtta, et seda hoidikut ära ei lõhuks. Tihendi vahetamisel ei tohi hermeetikut kasutada! Olen näinud, et uus tihend pannakse hermeetikuga paika!
F11
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Postitus Postitas priitb »

Vaata otsingust. Kunagi oli siin sellest tööst video. Ise-enesest on see lihtne töö, aga vaata et nad müüvad sulle keskmised tihendid ka.
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
kaaps
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 26.05.2007 00:32 26

Postitus Postitas kaaps »

tahaks teada , et mis põhjusel ei tohi kasutada hermetsi .
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

equilibrium kirjutas:Kui ainult klapikambri kaane tihendit vahetada, siis vist ulatab süütepoolid juhtmetega eemale tõsta. Süütepool on kinni kahe poldiga, keskel on juhtmete hoidjad plastikust, sealt tuleb juhtmed ettevaatlikult välja võtta, et seda hoidikut ära ei lõhuks. Tihendi vahetamisel ei tohi hermeetikut kasutada! Olen näinud, et uus tihend pannakse hermeetikuga paika!
Väga põnev väide. BMW tehase kirjandust sirvides jäi just silma, et hermetsi tuleks panna mootori tagumisele osale (sinna kus need poolkuud on) ja esimesele osale (kus vanose korpus mootori plokiga kokku saab). http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... -Cover.htm selles artiklis on seda tööd tehtud küll E36 peal aga mootor on ikka sama M50. Ahjaa ära siis unusta lisaks klapikambri kaane tihendile ka keskmisi tihendeid ja kaane kummi pukse vahetamast.
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

Andrez kirjutas:Väga põnev väide. BMW tehase kirjandust sirvides jäi just silma, et hermetsi tuleks panna mootori tagumisele osale (sinna kus need poolkuud on) ja esimesele osale (kus vanose korpus mootori plokiga kokku saab).
Jah, ma vahetasin just hiljuti enda 3,0 V8-l kaante tihendeid, ja sinu nimetatud kohtadesse panin hermeetikut vahele (mingis teises M60 kohta käivas allikas oli sama info). M50 mootori kohta ei tea, aga V8-l on kõige suurem probleem jalgu jäävad juhtmete karbid, mis täpselt kaante ülemiste servade kohal on. R6-l peaks muidugi ruumi natuke rohkem olema seal. Muidu midagi ületamatult keerulist pole seal.
-kaimo-
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 14.11.2006 22:01 14

Postitus Postitas -kaimo- »

Tänud teile kõigile. Ma üritan asjaga pihta hakata ja loodan, et saab ehk ikka parem kui praegune seisukord tihendil on :D
Ja hermeetik peab vist ikka kuumakindel olema arvestades temperatuure.. Tänud igatahes...
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Kasuta musta ,vänge äädika haisuga silikooni. Need peaksid taluma kuni +210 kraadi.
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Kui tihend uus ja pehme on ei näe vajadust kasutada mingit silikooni. Ma olen peale klapikambri kaane tihendi vahetust sõitnud ca. 2000 km ja mootor täiesti puhas ja ei leki kuskilt. Nende kohtade peale tõesti võiks õhukese kihi panna. Ma mõtlesin selle all rohkem seda, et terve tihend plätserdatakse silikooniga kokku. Kasutada tuleks spetsiaalset silikoon -hermeetikut. Tugevamad ehitus silikoonid on ka äädikhappe baasil.

Ma ostsin mitte töökorras mootoriga E34, tollel tehtud "remonti" Kus vähegi sai oli kasutatud hermeetikut. Karteri põhja oli too debiilik ainult silikooniga paigaldand... Väikese kühvliga oleks mootorist saanud silikooni tükke välja kraapida. Sõbra Jawal oli ka keegi ahju silikooniga silindripead paigaldand. On väheseid kohti kus võiks hermetisi kasutada.
F11
Kasutaja avatar
erx168
Huviline
Postitusi: 743
Liitunud: 13.05.2005 19:52 43
Asukoht: Tõrva/Tartu, Valgamaa.

Postitus Postitas erx168 »

Pealt plastik maha, süütepoolid küljest ära,muidugi võtad lahti süütepoolide juurde minevad pistikud ning klapikambrikaan maha.
Seal ei ole midagi keerulist.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

equilibrium kirjutas:Kui tihend uus ja pehme on ei näe vajadust kasutada mingit silikooni. Ma olen peale klapikambri kaane tihendi vahetust sõitnud ca. 2000 km ja mootor täiesti puhas ja ei leki kuskilt. Nende kohtade peale tõesti võiks õhukese kihi panna. Ma mõtlesin selle all rohkem seda, et terve tihend plätserdatakse silikooniga kokku. Kasutada tuleks spetsiaalset silikoon -hermeetikut. Tugevamad ehitus silikoonid on ka äädikhappe baasil.

Ma ostsin mitte töökorras mootoriga E34, tollel tehtud "remonti" Kus vähegi sai oli kasutatud hermeetikut. Karteri põhja oli too debiilik ainult silikooniga paigaldand... Väikese kühvliga oleks mootorist saanud silikooni tükke välja kraapida. Sõbra Jawal oli ka keegi ahju silikooniga silindripead paigaldand. On väheseid kohti kus võiks hermetisi kasutada.
Minul oli ka uus ja pehme tihend, kuid võta näpust ei saa pidama neid poolkuu kohtasid ja kõik. Muidugi tuleb panna mõistlikult ja ainult nendesse problemaatilistesse kohtadesse.
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

Andrez kirjutas:Kasuta musta ,vänge äädika haisuga silikooni. Need peaksid taluma kuni +210 kraadi.
Kui pakendile/tuubile on kirjutatud "Sensor Safe RTV Sealant", on asi õige. Värv pole oluline.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Njah kuna olen ehituse alal üpris tuhm siis tõesti ei tasu minu antud kirjelduse järgi ostma hakata. Autode juures olen alati kasutanud seda musta ja äädikast... ei teadnudki, et sarnast ka üldehitusel kasutatakse.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas erik »

Küll vana teema, aga mõte on sama.
Kui on vahepeal uusi võtteid ja nippe kusagilt välja ilmunud siis andke palun teada, kuna kavatsen oma e36 m52 mootori klapikaane tihendi ära vahetada. Põhiline mis ma sooviks teada ja mida keegi siin teemas ka ei maininud on klapikambri kaane kinni tõmbamise tugevus.
Kas keegi oskab öelda kas on mingi järjekord ja mitu njuutonmeetrit tugevust rakendada tuleb?

Tänud
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas kapa »

väga vahet pole kust algustad :P ülldiselt olen teinud nii et algul keskelt ja siis ring. jõu on ca 10-15nm
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas erik »

Selge, vahepeal tekkis veel küsimus kas tihend tuleks kokku teha ka mingi ainega, või täitsa kuivalt vahele?
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas kapa »

kuivalt
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitus Postitas erik »

Ok, tänud! ;)
Vasta