e39 touringu tagumine rattalaager
e39 touringu tagumine rattalaager
Kuna asi läks käest ära- vajab vahetust. kahjuks aga ei leidu selle kohta DIY - vb olen halvasti otsinud. Kuid ehk keegi teab kohe linki või kusagilt midagi sellist. Vaja täpsustada - tööriistade küsimus.
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
see vahetus saab lahe olema
endal kogemus olemas
pole päris "pooletunni" töö
endal kogemus olemas
pole päris "pooletunni" töö
Audi A6 3.0tdi
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Töö mis vaja ka ette võtta oma masinal
Mõned õpetussõnad olen leidnud interneti avarustest:
Rear E39 Wheel Bearings Installed! FINALLY!
E39 wheel bearing -the easy way
RealOEM näitab et sedaanil ja touringul laager üks, nii et ma eeldan et ka vahetus protsess peaks olema sama.
Leopold661, "sheeri kama", mismoodi ja kuidas toimetasid.
Mõned õpetussõnad olen leidnud interneti avarustest:
Rear E39 Wheel Bearings Installed! FINALLY!
E39 wheel bearing -the easy way
RealOEM näitab et sedaanil ja touringul laager üks, nii et ma eeldan et ka vahetus protsess peaks olema sama.
Leopold661, "sheeri kama", mismoodi ja kuidas toimetasid.
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
veovõll tifriküljest lahti
amort lahti
õõtsad lahti
ja siis tuleb see kupatus autoalt ära
minul oli kõige raskem osa poolassi käänmikust kättesaamine kuna see oli seal lihtsalt nii kinni
(isegi 15 tonnise pressiga ei tulnud) aga see ei pruugi muidugi teistel nii olla.
Siis laager juba käes põhimõtteliselt(ei mäleta mitu polti seal seda kinni hoiab).
Mina tegin seda tõstukipeal ja lukksepast sõber aitas,
õõtsa tagasipanemine ka kõige lihtsamini minul ei õnnestunud,ikka suht kaua jamasin.
Hea abimees on selline spets õliga tung millega hea õõtsa suruda et poldid tagasi saaks korralikult(vedru vist päris käega ei suru ja tavaliselt töökodades olen sellist tungi näinud)
sai vist segane jutt aga ehk ON abi
amort lahti
õõtsad lahti
ja siis tuleb see kupatus autoalt ära
minul oli kõige raskem osa poolassi käänmikust kättesaamine kuna see oli seal lihtsalt nii kinni
(isegi 15 tonnise pressiga ei tulnud) aga see ei pruugi muidugi teistel nii olla.
Siis laager juba käes põhimõtteliselt(ei mäleta mitu polti seal seda kinni hoiab).
Mina tegin seda tõstukipeal ja lukksepast sõber aitas,
õõtsa tagasipanemine ka kõige lihtsamini minul ei õnnestunud,ikka suht kaua jamasin.
Hea abimees on selline spets õliga tung millega hea õõtsa suruda et poldid tagasi saaks korralikult(vedru vist päris käega ei suru ja tavaliselt töökodades olen sellist tungi näinud)
sai vist segane jutt aga ehk ON abi
Audi A6 3.0tdi
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
vaatasin seda üht teemat ka
tundub et ikka suurt tõmmitsat vaja kindlasti
mina enda autol sain ka samamoodi poolassi kätte(ja mitte väikse toruga ei pidanud seda keerama)
tundub et ikka suurt tõmmitsat vaja kindlasti
mina enda autol sain ka samamoodi poolassi kätte(ja mitte väikse toruga ei pidanud seda keerama)
Audi A6 3.0tdi
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Mis sa kohe ägestud,küsiti kuidas ma tegin, kirjeldasindiislijoodik kirjutas:Mis **** loll jutt telgede ja õõtsa mahavõtmise kohta E39 laagrivahetusel?! Laagrisõlm on sellel 4 poldiga. Enne tuleb pooltelje mutter lahti keerata, siis viidatud 4 polti ja kui midagi kinni pole jäänud, siis on kupatus kaes. Kui telg on kinni jäänud, tuleb see tõmmitsaga välja suruda. Edasi tuleb rumm laagrist välja pressida, temalt 1 poole laagrivõru maha koputada (kui ei tule, siis relakaga digonaalselt nõrgestada nii, et rummu ei puutu ja meisliga puruks lüüa- ettevaatust, võib kilde lennata, prillid ette ja kindad kätte) ja siis rumm uude laagrisse paika pressida nii, et toetatakse laagrivõrust, muidu võib laagrit vigastada. Poldid ja mutter tuleb uued panna, mutri kinnitusmoment 270Nm.
Kui pressi ei ole, siis väga hea jutt oli toodud ülevalpool http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=16240712
ja kui alati asi ei tule ikkagi nii nagu sina väidad siis kohe loll jutt
minul näiteks ei tulnud pooltelg välja nii lihtsalt nagu kirjeldad
Audi A6 3.0tdi
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Suured tänud.
Ehk oskab keegi öelda mis nende nelja laagipoltide pea suurus on(torx pea)? Millegipärast ei antud mulle uusi polte... Kui raskelt need lahti tulevad.
Kas on mõtet uusi polte otsima minna?
Ehk oskab keegi öelda mis nende nelja laagipoltide pea suurus on(torx pea)? Millegipärast ei antud mulle uusi polte... Kui raskelt need lahti tulevad.
Kas on mõtet uusi polte otsima minna?
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
saad vanad vabalt tagasi panna
mis firma laagri ostsid?
mis firma laagri ostsid?
Audi A6 3.0tdi
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
tänud siis.
Sai see laager vahetatud. Päris karm ettevõtmine. Aega kulus omajagu, õnneks nüüd vaikus majas.
Huvipärast tahaks teada et mitu raha küsiks töökoda?
Sai see laager vahetatud. Päris karm ettevõtmine. Aega kulus omajagu, õnneks nüüd vaikus majas.
Huvipärast tahaks teada et mitu raha küsiks töökoda?
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Räägi kuidas tööprotsess välja nägi.
Kas ostsid uued laagri poldid.
Ma ostsin FAG'i laagri, ja sellel on lisaks laagrile kaasas 4 laagri kinnitus polti ja pooltelje otsa mutter.
Kuidas laagri poldid lahti tulid?
Ma pakun, et üsna raskesti, sest õiged laagri poldid on kaetud keermeliimiga (punast värvi) ja kui lisada siia kinnitusmoment 270 Nm, siis ...
Leidsin veel ühe hea teema, kus kajastatud E39 tagaratta laagri vahetust, samas teemas on juttu ka muude jubinate vahetusest, nii et õige koht tuleb ülesse leida, tal on ka posu pilte tehtud.
Rear Suspension/Wheel Bearing Install...
Sealt teemast selgub, et laagri poltide lahti keeramiseks on vaja välist TORX'i võtit E14.
Edit
Kui ma TIS'st õige koha leidsin, siis tehas näeb ette selleks tööks:
20 FRUs - all touring models (2,5 h)
20 FRUs - 525td/A saloon (2,5 h)
23 FRUs - remaining saloon models (2,875 h)
FRU - Flat Rate Units
8 FRU = 1 h
UM töötunni hinda saab vaadata siit
Kas ostsid uued laagri poldid.
Ma ostsin FAG'i laagri, ja sellel on lisaks laagrile kaasas 4 laagri kinnitus polti ja pooltelje otsa mutter.
Kuidas laagri poldid lahti tulid?
Ma pakun, et üsna raskesti, sest õiged laagri poldid on kaetud keermeliimiga (punast värvi) ja kui lisada siia kinnitusmoment 270 Nm, siis ...
Leidsin veel ühe hea teema, kus kajastatud E39 tagaratta laagri vahetust, samas teemas on juttu ka muude jubinate vahetusest, nii et õige koht tuleb ülesse leida, tal on ka posu pilte tehtud.
Rear Suspension/Wheel Bearing Install...
Sealt teemast selgub, et laagri poltide lahti keeramiseks on vaja välist TORX'i võtit E14.
Edit
Kui ma TIS'st õige koha leidsin, siis tehas näeb ette selleks tööks:
20 FRUs - all touring models (2,5 h)
20 FRUs - 525td/A saloon (2,5 h)
23 FRUs - remaining saloon models (2,875 h)
FRU - Flat Rate Units
8 FRU = 1 h
UM töötunni hinda saab vaadata siit
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
-Sai siis lahti keeratud suur mutter (36 padrun).
Tellisin isal(autoremondi lukksepp) selleks suurema kangi ning võti kokku keevitada- Vajutasin piduri põhja- samal ajal keerasime lahti. Polnud probleemi.
- Siis oli pikk protsess kuni kõik pulgad asjad lahti.
- käsipiduritross ei tulnud välja (oli roostes sees)- seda aga ei pidanud ära võtma.
-Päris kõvasti oli kinni pooloss- see sai tõmmitsate ning haamrite näol välja
-E14 torx oli spets pandrun- sellega sai asja lahti.
-laager kruustangide vahel tõmmitsatega välja, tükk mis oli kinni- relakaga maha.
-Ja siis oligi kõik lahti.
Laagri ostsin suht odava Automaailmast- Optimal oli see. Kaasas oli ka uus mutter. 4* polt jäid samaks.
Kui järgimse laagri vahetama hakkan- siis ka läheb vahetusse: silikooni puks, mõni stabikas, vb hoob. Seda tööd tasub teha hulgi juppide vahetusega.
E39 esiratta laager läks minumeelest lihtsamalt ning ei vajanud erilisei töövõtteid, riistu kange...
niisama kusagil nurga taga seda asja teha POLE VÕIMALIK... isegi pole mõtet proovida.
Tellisin isal(autoremondi lukksepp) selleks suurema kangi ning võti kokku keevitada- Vajutasin piduri põhja- samal ajal keerasime lahti. Polnud probleemi.
- Siis oli pikk protsess kuni kõik pulgad asjad lahti.
- käsipiduritross ei tulnud välja (oli roostes sees)- seda aga ei pidanud ära võtma.
-Päris kõvasti oli kinni pooloss- see sai tõmmitsate ning haamrite näol välja
-E14 torx oli spets pandrun- sellega sai asja lahti.
-laager kruustangide vahel tõmmitsatega välja, tükk mis oli kinni- relakaga maha.
-Ja siis oligi kõik lahti.
Laagri ostsin suht odava Automaailmast- Optimal oli see. Kaasas oli ka uus mutter. 4* polt jäid samaks.
Kui järgimse laagri vahetama hakkan- siis ka läheb vahetusse: silikooni puks, mõni stabikas, vb hoob. Seda tööd tasub teha hulgi juppide vahetusega.
E39 esiratta laager läks minumeelest lihtsamalt ning ei vajanud erilisei töövõtteid, riistu kange...
niisama kusagil nurga taga seda asja teha POLE VÕIMALIK... isegi pole mõtet proovida.
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Kuna vanu polte pidid uuesti kasutasid, siis küsiks, et kas keermeliimi ka kasutasid.
Kuidas laagri poltidele liigi pääs oli.
Kaua aega umbes läks.
Lugesin TIS ja seal soovitatakse lausa mõlemad laagrid korraga vahetada
Esilratta laager on ikka oluliselt lihtsam töö jah.
Kuidas laagri poltidele liigi pääs oli.
Kaua aega umbes läks.
Lugesin TIS ja seal soovitatakse lausa mõlemad laagrid korraga vahetada
Esilratta laager on ikka oluliselt lihtsam töö jah.
- Leopold661
- Huviline
- Postitusi: 399
- Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
- Asukoht: paide
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
kui panid Optimali laagri siis on väga suur tõenäosus et saad seda veel vahetada
Audi A6 3.0tdi
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Mul olid varem mitu liikurit (asconn, e34 ...) nendel kestis OPTIMAL aastaid loodan et ka e39 laager jääb kestma... Midagi väga head pole- kuid esialgu toimib.
vanad pildid olid väga head- liimi seal polnud eriti. Ilma liimita läks tagasi.
Kuna nõustajaks oli remondilukkseppast Isa siis pole probleemi.
Aega läks ca pool päeva - täpselt ei oska öelda sest tegime mitu autot, mitmeksei, mitu probleemi.
ligipääs oli raskendatud. Jama oli mõne pisividinaga (abs andur, kässari tross)- tahtsin neid puhastada igaks juhuks. Tuli välja et parem neid mitte puutuda.
proovi sõidul oli eile kõik väga hea- esialgu teist laagrit vahetama ei hakka. Mingi aeg korjan kõik osad kokku, siis ka järgmine läheb vahetusse.
vanad pildid olid väga head- liimi seal polnud eriti. Ilma liimita läks tagasi.
Kuna nõustajaks oli remondilukkseppast Isa siis pole probleemi.
Aega läks ca pool päeva - täpselt ei oska öelda sest tegime mitu autot, mitmeksei, mitu probleemi.
ligipääs oli raskendatud. Jama oli mõne pisividinaga (abs andur, kässari tross)- tahtsin neid puhastada igaks juhuks. Tuli välja et parem neid mitte puutuda.
proovi sõidul oli eile kõik väga hea- esialgu teist laagrit vahetama ei hakka. Mingi aeg korjan kõik osad kokku, siis ka järgmine läheb vahetusse.
Re: e39 touringu tagumine rattalaager
Nii, sai ka siis lõpuks ette võetud, üks pool tehtud.
Suur mutter ,mis pooltelje otsas lahti, ratas alt, suppord küljest, ketas küljest, pooltelg diffriküljest lahti ja siis tõmmitsaga välja. Siis 4 torxi, mis hoiavad rummu kinni lahti ja kogu moos. Kõige hullem ongi pooltelje tagasi panek, sellega läks kõige kauem aega. Vaikselt toksisime sisse tagasi,et laagrile haiget ei teeks. Teise poole võtab vast esmasp ette ja tollega peaks kiiremini ka minema, sest siis täpselt kõik teada juba, iseasi kuidas asjad lahti tulevad.
Suur mutter ,mis pooltelje otsas lahti, ratas alt, suppord küljest, ketas küljest, pooltelg diffriküljest lahti ja siis tõmmitsaga välja. Siis 4 torxi, mis hoiavad rummu kinni lahti ja kogu moos. Kõige hullem ongi pooltelje tagasi panek, sellega läks kõige kauem aega. Vaikselt toksisime sisse tagasi,et laagrile haiget ei teeks. Teise poole võtab vast esmasp ette ja tollega peaks kiiremini ka minema, sest siis täpselt kõik teada juba, iseasi kuidas asjad lahti tulevad.