E39 97'a roolivõimust
E39 97'a roolivõimust
Tere,
kas E39 rool ongi selline raskevõitu või on minu auto roolivõim nõrgaks jäänud?
Ühe käega saab rooli keeratud küll, aga võrreldest teiste roolivõimuga autodega on ikka oluliselt raskem.
Kas on mingi võimalus seda reguleerida?
kas E39 rool ongi selline raskevõitu või on minu auto roolivõim nõrgaks jäänud?
Ühe käega saab rooli keeratud küll, aga võrreldest teiste roolivõimuga autodega on ikka oluliselt raskem.
Kas on mingi võimalus seda reguleerida?
-
- Huviline
- Postitusi: 1334
- Liitunud: 25.06.2009 00:04 39
- Peamine sõiduk: BMW 330D E93
- Asukoht: Tallinn
Re: E39 97'a roolivõimust
vaata kas roolivõimu süsteemis õli on. see on punane automaatkäigukasti õli mis käib seal, mul endal vähemalt käib 

Re: E39 97'a roolivõimust
järelikult on keegi su autol ennem sind roolilati hambumist peale keeranud. Kuigi jah ka pump ise võib ajapikku lahjemaks jääda aga siis peaks ta juba undama ka.
Re: E39 97'a roolivõimust
roolivõimu õli on normis ja undab vaid rooli äärmises asendis hoides.
Re: E39 97'a roolivõimust
Muuseas mul endal ka mingi kala roolivõimuga
kui rool otse ja vaikselt nõksutad edasi tagasi normaalselt siis kerge aga kui sõidad ri ngi siis kohati siuke tunne nagu võimu poleksi
milles teema võib olla??? äkki keegi tark oskab öelda? 
kui rool otse ja vaikselt nõksutad edasi tagasi normaalselt siis kerge aga kui sõidad ri ngi siis kohati siuke tunne nagu võimu poleksi


- siim .j
- Huviline
- Postitusi: 1849
- Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
- Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: E39 97'a roolivõimust
No mul on jälle teine kala, eile juhtus veepump läbi minema ja ma ei tahtnud mõttetult kapotialust keeta ja võeti mu auto esimest korda 5 aasta jooksul sleppi, tavaliselt ise sleppinud päris mitmeid. Nii ja ilma töötava mootorita oli see rooli ikka **** raske, täiesti juebdalt kinni kiilunud nagu, seda ühekorra näitas mulle rehvivahetuse aeg üks tuttav ja siis juba imestasin, aga jah sleppides, kus kiirust ka oli isegi suht võimatu pööata seda autot. Võimendile ka sellise patsaaniga töötamine vist hea ei ole, võimendiga nagu ok st ise ära harjunud, aga mingi ülikerge see rool ka ei ole. Latt ise enesest vägev ei jookse õlist ja loks on ka minimaalne, kolksub raibe ainult vahepeal (terve esisild uus). Kas võib lati mingites sisemistes hammaktes viga olla st, et latt kutu eks? 

Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Re: E39 97'a roolivõimust
puua võib ta ainult siis kui sul on keegi seda latti juba enne näppinud, et lõtku vähemaks saada, latil on juhtpea all (juhtpea on siis lati element kuhu kinnitub roolikardaan) üks reguleermutter, selline hästi suur, see on tehases kinni kärnitud 4-st kohast aga kui reguleermutrit on sügavamale keeratud ehk siis hambumist tihkemaks keeratud (tigu hammaslatile lähemale) muutubki rooli keeramine raskeks aga lõtk läheb väiksemaks kuid ei kao siiski täielikult ära.
Re: E39 97'a roolivõimust
saan ma õieti aru, et kui seda mutrit on keeratud, siis on see ka nende kohtade järgi tuvastatav?Rain kirjutas:... üks reguleermutter, selline hästi suur, see on tehases kinni kärnitud 4-st kohast ...
Re: E39 97'a roolivõimust
nii see on, reeglina on see mutter suhtkoht korpusega tasa, aga vaata et sa ikka õiget asja kontrollid sest üks mutri moodi asi on korpuse all, seda pole vaja näppida, teine on külje peal, sinna läheb 17 mm padrun peale.
- siim .j
- Huviline
- Postitusi: 1849
- Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
- Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: E39 97'a roolivõimust
Seda on uuritud juba igast august, kokkuvõtvalt öeldakse nagu ikka valdkonnas ''vana lati viga'' ja ei viitsita süveneda. Ju peab Tlna pädevate juurde sõidud seadma.Kuno_T kirjutas:Sellisel juhul on täiesti mõttetu siin heietada, tuleb auto üles tõsta, rooliliigendid lahti võtta ja järk-järgult uurida, mis ja kus "poob".
Selle peale keeramisega on sellised lood, et pea 5 a jooksul pole seda seal keegi näppinud ja käinud on see auto kogu aeg kindlates kohtades hoolduses, välistaks selle.
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Re: E39 97'a roolivõimust
no aga kust sa tead, et enne seda 5-t aastat keegi latti näppinud ei olnud. Äkki ikkagi on kallal käidud juba ennem. Ega seda ei pea sugugi palju keerama et rool raskeks läheks, juba neljandik pööret võib kardinaalselt asja muuta.