E60 esituli kondentsi täis
E60 esituli kondentsi täis
Mida mõistliku võiks võtta ette 520i E60 2003.a. juhipoolse esitulega mille klaasile on kõvasti kondentsi tekkinud (terve tuli udune). Kõrvalistuja oma täiesti OK! Tegu Xenon tulege, millel ka kurvitule funktsioon.
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 esituli kondentsi täis
mul oli sama jama. Mina vahetasin tule välja kuna kurvitule moodul asub tulepõhjas ja see oli juba maha kärssanud selle kondentsi ladestumise tõttu tule alla.
Miks ta niiskeks läheb on hea küsimus ja huvitab mind ka. Ise pakun, et tule taguste pirnide vahetus katete tihendid on väsinud.
Miks ta niiskeks läheb on hea küsimus ja huvitab mind ka. Ise pakun, et tule taguste pirnide vahetus katete tihendid on väsinud.
Re: E60 esituli kondentsi täis
läheb niiskeks sest tuli ei ole hermeetiline enam
Re: E60 esituli kondentsi täis
See on kindlasti parim lahendus, et välja vahetada, aga UM näitab, et tüki hind on 1100 EUR-i. Auto hinnaga võrreldes ei ole just mõistlik lahendus. See kurvitule funktsioon on minuarust suhteliselt mõttetu.
Re: E60 esituli kondentsi täis
Oma E39l kunagi läks ka üks tuli seest märjaks koguaeg, proovisin ka igatmoodi hermeetiliseks teha aga aitas ainult tule klaasi vahetus. Nii et ilmselt mingi kiviga oli mikroprao saanud ja sealt niiskus sisse pääses.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Re: E60 esituli kondentsi täis
Ma vahetaks ka tagant need katted ja korpuse ära, aga on see ka võimalik teostada?
Re: E60 esituli kondentsi täis
Kui asjaga väga tõsiselt tegeleda, siis on võimalik kindlasti leida see probleemne koht.
Tuli tuleb maha võtta. Jätta täie komplektsuse juurde ja hakata õhukindlust kontrollima.
Tulel peaksid olema spetsiaalsed õhutusaugud. Kõik tuleks kinni panna ja ühe kaudu
rõhk sisse lasta, olgu see kasvõi käsipump või õhupall. Kui õhk enamvähem püsib sees
(rõhk on olemas või õhupall ei tühjene paari sekundiga) siis peaks tule ettevaatlikult
täielikult vee alla pistma. Kusagilt peab see õhk siis mullitama hakkama. Kui see ei ole
ettenähtud kohas, siis tuleb see korda teha. Kuna kurvitule funktsioon on kallis lõbu,
siis peaks kogu seda protsessi ikka hoolikalt läbi viima.
Kui seda mitte teha ja leppida kondensatsiooniga, siis üks päev see kurvituli tuksi läheb
Tuli tuleb maha võtta. Jätta täie komplektsuse juurde ja hakata õhukindlust kontrollima.
Tulel peaksid olema spetsiaalsed õhutusaugud. Kõik tuleks kinni panna ja ühe kaudu
rõhk sisse lasta, olgu see kasvõi käsipump või õhupall. Kui õhk enamvähem püsib sees
(rõhk on olemas või õhupall ei tühjene paari sekundiga) siis peaks tule ettevaatlikult
täielikult vee alla pistma. Kusagilt peab see õhk siis mullitama hakkama. Kui see ei ole
ettenähtud kohas, siis tuleb see korda teha. Kuna kurvitule funktsioon on kallis lõbu,
siis peaks kogu seda protsessi ikka hoolikalt läbi viima.
Kui seda mitte teha ja leppida kondensatsiooniga, siis üks päev see kurvituli tuksi läheb

Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Kogu elektroonika toimib hetkel, et saaks uude korpusesse ümber tõsta oleks tore.
Re: E60 esituli kondentsi täis
Ei tahaks uskuda, et E60 tuli käib klõpsklõps lahti nagu E39 PFL tuled
Aga ma ei tunne seda asja, seega, ei hakka midagi väitma.
Pealegi, vaevalt see korpus nüüd normaalse rahaga müügiks on.
B-korpus võib olla veel hullem kui originaal.

Aga ma ei tunne seda asja, seega, ei hakka midagi väitma.
Pealegi, vaevalt see korpus nüüd normaalse rahaga müügiks on.
B-korpus võib olla veel hullem kui originaal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 esituli kondentsi täis
ümber tõsta saab siin ainult plokid, pirnid ja alumised moodulid- rohkem ei olegi vaja!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Justnimelt, et saaks need plokid ümber tõsta ja osta ainult korpuse. Aga UM pakub selliseid korpuseid hinnavahemikus 1100-1300 EUR. Pärist täpset koodi ei tea!
Re: E60 esituli kondentsi täis
kui mõra kuskil ei näe siis võiks hakatuseks korpuse ja klaasi vahe lihtsalt üle lasta hermeetikuga. see siis ilma lahti kangutamata. mina sain oma tule igatahes kuivaks.
tagant tihendeid ja katteid ei oleks justkui mõtet vahetada sest ventilatsiooni august käib õhk nagunii otse tule sisse.
tagant tihendeid ja katteid ei oleks justkui mõtet vahetada sest ventilatsiooni august käib õhk nagunii otse tule sisse.
Re: E60 esituli kondentsi täis
Kui seal on kusagil mingid ventilatsiooni augud, siis ei saa ju seda tuld ka vee alla pista?
Re: E60 esituli kondentsi täis
Mis sa tahad offroadi sõita või? 

- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 esituli kondentsi täis
Mis sa ajadTauri_J kirjutas:Mis sa tahad offroadi sõita või?

Re: E60 esituli kondentsi täis
aa sain aru, aga need augud saab ju ilusti kinni panna. Seal mingid kummijullad ka otsas mu arust
Re: E60 esituli kondentsi täis
Peab jah selle tule siis maha võtma ja uurima, et mis tal viga võiks olla. Ei saa ka aru, et kui seal ventilatsiooni augud on, et mismoodi siis sealt niiskus sisse ei tule?
Re: E60 esituli kondentsi täis
Nad ei tohi olla õhukindlad (seda dikteerib füüsika).
Aga ventilatsioon peab toimuma kuivas mootoriruumis, mitte
mööda laterna tihendi perimeetrit. Eriti nukker, kui vesi sõidu
ajal või survepesuriga sisse pressib. Lisaks, ventilatsiooniavad
on alati suunaga allapoole. Niimoodi ei ole väga võimalik veel
sisse sadada. Ütleme nii, et latern on IP56 klassist (märkusega,
et see on auto küljes, mitte laua peal).
Aga ventilatsioon peab toimuma kuivas mootoriruumis, mitte
mööda laterna tihendi perimeetrit. Eriti nukker, kui vesi sõidu
ajal või survepesuriga sisse pressib. Lisaks, ventilatsiooniavad
on alati suunaga allapoole. Niimoodi ei ole väga võimalik veel
sisse sadada. Ütleme nii, et latern on IP56 klassist (märkusega,
et see on auto küljes, mitte laua peal).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Võib-olla pole päris selle foorumi teema, aga ma ei saa päris täpselt aru, et mis füüsika dikteerib, et tuled ei tohi olla õhukindlad? Õhuavadest ju saab niiskus nii võin naa sisse. Ega seal tulel ju ka ühtegi ava ei ole kust ta sisse sajab ta tuleb sinna ikka koos õhuniiskusega ja kondenseerub. Ja vedeliku kaitseklass 6 ei saa olla ju koos õhutusavadega.
Re: E60 esituli kondentsi täis
Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: E60 esituli kondentsi täis
Litsalt näide: Täna käisin uue Jeep GC Summitiga proovisõidul. Sõidust tulles, mõlemad esituled korraliku uduga, kuna põlesid vaid päeva LED-id, mis aga soojust teadagi s*ttagi ei eralda (samuti ei eralda niipalju ka xenon vs. halogeen).Tauri_J kirjutas:Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
P.S Minu e60-l (mis oli samuti xenonitega) polnud kunagi klaasid seest udused, äkki halogeen rõngad eraldasid piisavalt soojust?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: E60 esituli kondentsi täis
Täpselt nii.Tauri_J kirjutas:Kui tuli oleks sul täiesti õhukindel siis lendaks sul see klaas eest ära kuna kuumenedes õhk paisub ju.
Ja LED-id tõesti ei tõsta temperatuuri, kuid temperatuuri tõstmine ei ole kõige funktsionaalsem. Soe õhk lihtsalt suudab rohkem niiskust endas hoida. Siis kui asi maha jahtub, tekib kondendensatsiooni juurde.
Avad võimaldavad loomulikku ventilatsiooni, mis selle niiskusega hakkama saavad. Ilma nendeta, 1ml vett jääbki aastaks tule sisse, nagu võib märgata mobiiltelefonidega vms tehnikaga. Kui tuli ei lähe soojaks, siis ei teki sellele ka kondentsi.
Mul on E39 FL esituled, mis on suurepäraselt korras. Hetkel on sees lahja udukirme peal mõlemal tulel täpselt samasuguses koguses, altservast 2-5cm, ja ülevalt 1-2cm. See, et mõlemad tuled on täpselt samas olukorras on näitajaks, et nad ongi niimoodi disainitud.
Kurvitule elektroonika jätmine aga sinna tule sisse paljalt on konkreetselt vale ja hoopiski see on kurja juur.
Nagu ma ütlesin, kõigi v.a. ühe ventilatsiooniava sulgemine ja selle viimase kaudu väikese rõhu tekitamisega, ainukene võimalik odav meetod leidmaks, kas tõesti on leke.
Enda E39 FL esituled kontrollisin selle meetodiga. Ühel tulel leidsin koheselt lekke susisemise abil, selleks oli inglisilmade marker, millel oli paar pragu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Okey, see on loogiline, et paisunud õhk peab välja pääsema. Kuigi on ka täiesti suletud lampe nt. basseinilambid, mis ei saa mingit jahutusõhku ja ei ole kuulnud, et mõni nest oleks õhku lennanud. Kusjuures need ei ole võimsuselt väiksemad kui autolambid.
Aga sellisel juhul, et mis on siis põhjuseks, kui tekib üks pisike "õhutusava" juurte ja kogu tuli läheb kondensi täis. Seal ei ole kindlasti kusagil pragu kust vesi sisse sajab.
Kui küsimus on soojus eraldamises, siis ma võiks ju tule sisse panna lisa 12v 100w kütteteibi ja asi korras?
Aga sellisel juhul, et mis on siis põhjuseks, kui tekib üks pisike "õhutusava" juurte ja kogu tuli läheb kondensi täis. Seal ei ole kindlasti kusagil pragu kust vesi sisse sajab.
Kui küsimus on soojus eraldamises, siis ma võiks ju tule sisse panna lisa 12v 100w kütteteibi ja asi korras?
Re: E60 esituli kondentsi täis
Kui tulesisene küte oleks loogiline lahendus, siis tehased kasutaksid seda.
Nii kui sa kütte välja lülitad, on tuli seest väga märg, progresseeruvalt.
IP68 on täiesti teine tera, teine kaal, teine mõõt, teine seina paksus.
Sellistes rasketes tingimustes nagu auto esiots ei ole see nii suure tule
puhul väga kerge teostada. Tehase lahendus on igati parem.
Seoses ühe liigse õhutusavaga, siis asi ei ole avas, vaid selles, kus ta on.
Üks tilk vett, mis sellest avast sisse pääseb, on piisav, et see tilk ära
jaotada laterna sisepinnale. Ja see tilk vett tuleb ventilatsiooniavadest väga
kaua välja tavatingimustes, kuna saab väljuda ainult õhuniiskusena.
Ka mina arvan, et pragu sul ei ole, aga see ei ole tähtis. Tähtis on see,
et üks tuli on sul kõvasti märjem kui teine. Katsetamiseks võib tule ära
kuivatada suruõhuga (kompressorilt näiteks). Kui lased ventilatsiooniavast
madala rõhuga õhku sisse. Värske kuiv õhk võtab vett kaasa vaikselt.
Nii kui sa kütte välja lülitad, on tuli seest väga märg, progresseeruvalt.
IP68 on täiesti teine tera, teine kaal, teine mõõt, teine seina paksus.
Sellistes rasketes tingimustes nagu auto esiots ei ole see nii suure tule
puhul väga kerge teostada. Tehase lahendus on igati parem.
Seoses ühe liigse õhutusavaga, siis asi ei ole avas, vaid selles, kus ta on.
Üks tilk vett, mis sellest avast sisse pääseb, on piisav, et see tilk ära
jaotada laterna sisepinnale. Ja see tilk vett tuleb ventilatsiooniavadest väga
kaua välja tavatingimustes, kuna saab väljuda ainult õhuniiskusena.
Ka mina arvan, et pragu sul ei ole, aga see ei ole tähtis. Tähtis on see,
et üks tuli on sul kõvasti märjem kui teine. Katsetamiseks võib tule ära
kuivatada suruõhuga (kompressorilt näiteks). Kui lased ventilatsiooniavast
madala rõhuga õhku sisse. Värske kuiv õhk võtab vett kaasa vaikselt.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Tehased ei saaks seda teha,sest see suuredaks kütusekulu ja selle järele pole ka vajadust. Aga järelturu auto millel on tuli nahkas? Miks mitte kui see toimiks.
Kuivatada juba proovisin kevadel ja terve suvi oli OK! Nüüd aga on niiskus tagasi- eks väljas ka ju õhuniiskus hoopis teeine.
Lugesin volvo foorumist, et kui volvo tuledel oli sama probleem, siis esindus paigaldas mingi lisa tuulutusklapid. Teab keegi sellisest võimalusest midagi. UM pole sellise jutuga mõtet minna, sest nemad näitavad kindlasti uut tuld ja ütlevad, et see on lahendus. Ja ongi kusjuures.
Kuivatada juba proovisin kevadel ja terve suvi oli OK! Nüüd aga on niiskus tagasi- eks väljas ka ju õhuniiskus hoopis teeine.
Lugesin volvo foorumist, et kui volvo tuledel oli sama probleem, siis esindus paigaldas mingi lisa tuulutusklapid. Teab keegi sellisest võimalusest midagi. UM pole sellise jutuga mõtet minna, sest nemad näitavad kindlasti uut tuld ja ütlevad, et see on lahendus. Ja ongi kusjuures.
Re: E60 esituli kondentsi täis
No võta see tuli maha ja uuri tuulutusavasid, võibolla on nad umbes.
Lisaks, E39 puhul on avadel ka väike filtritaoline element, vast ka E60-l.
Kui sul niiskus koguneb aasta otsa, siis võib-olla teed siis 5 minutit tööd
iga sügis ja ongi probleemile lahendus olemas
Lisaks, E39 puhul on avadel ka väike filtritaoline element, vast ka E60-l.
Kui sul niiskus koguneb aasta otsa, siis võib-olla teed siis 5 minutit tööd
iga sügis ja ongi probleemile lahendus olemas

Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Võtan tule maha jah, et need tuulutusklapid on kindlasti asi mida tasub kontrollida. Täits ime, et teises tules ei ole grammi ka niiskust oleks nagu täiesti uus.
http://www.ebay.com/itm/KEENOVO-Silicon ... 1322003172" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis tulemusi võiks saada, kui selline asi tule sisse panna?
http://www.ebay.com/itm/KEENOVO-Silicon ... 1322003172" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis tulemusi võiks saada, kui selline asi tule sisse panna?
-
- Huviline
- Postitusi: 358
- Liitunud: 03.01.2005 20:31 29
- Peamine sõiduk: MB W212 E500
- Asukoht: Pärnu
Re: E60 esituli kondentsi täis
Tere,
Kas "L" kujuline kummilutt tule tuulutusava otsas on olemas ?
Selle puudumisel võib ka niiskust ülemäära sisse tulla.
Parimat,
Tõnu
Kas "L" kujuline kummilutt tule tuulutusava otsas on olemas ?
Selle puudumisel võib ka niiskust ülemäära sisse tulla.
Parimat,
Tõnu
Re: E60 esituli kondentsi täis
Tulemuseks on see, et 5-12 tunni pärast on aku tapetud (peale auto välja lülitust).
Sisse lülitatud autoga pole sel asjal mõtet (ksenoonpirn annab matiga võrreldes kolmandiku)
Iseenesest, nagu ma ütlesin, et kui füüsikast aru ei saa, oleks väga väga totter tõmblema hakata,
väga suure tõenäosusega keerad midagi konkreetselt pe*se, kuna vaevalt sa oskad sellist asja
auto elektrisüsteemi külge panna nii, et mitte tõsta auto põlema minemise tõenäosust üle 5%.
Sisse lülitatud autoga pole sel asjal mõtet (ksenoonpirn annab matiga võrreldes kolmandiku)
Iseenesest, nagu ma ütlesin, et kui füüsikast aru ei saa, oleks väga väga totter tõmblema hakata,
väga suure tõenäosusega keerad midagi konkreetselt pe*se, kuna vaevalt sa oskad sellist asja
auto elektrisüsteemi külge panna nii, et mitte tõsta auto põlema minemise tõenäosust üle 5%.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E60 esituli kondentsi täis
Ja kui pornograafia kütab täiega, siis soovitan tule sisse parem õhu tsirkuleerimiseks
pisikese 40x40x10 ventilaatori installeerida
Ohutum ja auto aku elab kuni 20 päeva 
pisikese 40x40x10 ventilaatori installeerida


Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!