E34 roolivõim undab külmaga...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

E34 roolivõim undab külmaga...

Postitus Postitas lavrenti »

Milles võib probla olla? Kas külmas ilmas on asi või peaks õli vahetama võimus?
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

mul sama teema.kindlasti vaheta õli!

aga tõenäoliselt on asi auto varasemas minevikus,st on pump töötand kuivalt(voolik katki läinud,vms).vaheta õli ja sõida edasi,niikaua kui kannatab-muud midagi.
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas lavrenti »

Mul on olemas Audi originaal õli (roheline). Kas võib sellega asendada praegust punast õli?
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

roheline minuteada mineraal :?:

bemmile ikka nn"atf" ehk punane õli.
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas lavrenti »

Ma olen kuulnud, et segada ei tohi... Aga asendada täielikult rohelisega?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Seda, kas panna punast (ATF) või rohelist (Pentosin CHF), on kirjas õlipaagi korgil.
Üldreegel on see, et ainult roolivõimu korral käib ATF, kui aga on peal ASC+T või nivooamordid, siis käib CHF. Aga veelkord: vaata korki, seal on kirjas.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

priitv8 kirjutas:Seda, kas panna punast (ATF) või rohelist (Pentosin CHF), on kirjas õlipaagi korgil.
Üldreegel on see, et ainult roolivõimu korral käib ATF, kui aga on peal ASC+T või nivooamordid, siis käib CHF. Aga veelkord: vaata korki, seal on kirjas.
Kasutasin ka ise paar kuud tagasi Priidu soovitust, oli tõesti kirjas õli mark, esinduses küsiti ka veel, kas 7 v 11 (see vist mingi markeering- ka korgil kirjas), seega läks kaubaks CHF 11, liiter maksab UMis mingi 200EEK keerus.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

priitv8 kirjutas:Seda, kas panna punast (ATF) või rohelist (Pentosin CHF), on kirjas õlipaagi korgil.
Üldreegel on see, et ainult roolivõimu korral käib ATF, kui aga on peal ASC+T või nivooamordid, siis käib CHF. Aga veelkord: vaata korki, seal on kirjas.
Mul siis see erand, et pole ei ASC-d ega nivood, aga korgi järgi roheline käib ikka.

Samas olen peale kallanud kolm aastat juba ainult punast (sest volled vanad ja lekivad pisut) ja ei tee teist nägugi.
Seega.. :oops: nii võib ka kuigi pole ilus.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

eero kirjutas:Mul siis see erand, et pole ei ASC-d ega nivood, aga korgi järgi roheline käib ikka.
Sa ei ole erand, vaata minu eelmist posti ;)
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas lavrenti »

Palju seda õli läeb roolivõimu üldse? (520 E34)
randos
Klubiliige
Postitusi: 1627
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas randos »

E34 2.0 mootoriga mahutab 1,2 liitrit õli roolivõimu.
Roolivõimendites ksautatakse automaatkäigukasti õli, soovitatavalt siis:
DuraBlend ATF
ATF Type D
MaxLife ATF
kuid sõltuvalt mudelist võib loetelu olla erinev, nagu ka eelnevalt märgitud!
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Omal ka korgil kiri CHF 7.1.(autol ainult roolivõm)
Kippus siis ka teinegord häälitsema külmalt keerates.Õli tase tahtis natuke kergitamist saada.
Aga huvitav on see,et autopoodides kus käisin keegi sellist õli kataloogi järgi minu masinale ei leidnud.Igatahes õli on hele,tiba kollaka varjundiga.
Pakuti siis STP(kui ei eksi) õli,mis värvilt sarnanes-pidi sobima igat liiki roolivõimu õlidega(nii pudelil kirjas) ning millel siis määrimist parandav omadus ja ka väiksemate lekete peataja.Siiani pole kahjulikke märke täheldanud.
Korkidega võib ehk nii ja naa olla e. kadus vana ära pandi see,mis oli kättesaadaval ;)
'90 E34 M50B25
Kasutaja avatar
petzz
Huviline
Postitusi: 817
Liitunud: 11.07.2005 23:43 56
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas petzz »

mul selline jama, et kui näiteks külmalt rooli keerata siis nagu mootori pöörder langevad...selline tunne nagu oleks mootoril raske voi midagi. kui keerad siis langevad ja kui ei keera siis on normis :?.
The BMW E36 M3 is considered to be one of the better-handling cars of all time, and was awarded "Best-Handling Car" award by Car and Driver magazine in 1997.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

petzz kirjutas:mul selline jama, et kui näiteks külmalt rooli keerata siis nagu mootori pöörder langevad...selline tunne nagu oleks mootoril raske voi midagi. kui keerad siis langevad ja kui ei keera siis on normis :?.
Eks mootoril ikka lähe raskemaks.Keerates rooli rakendub tööle võimendi pump.
'90 E34 M50B25
Kasutaja avatar
petzz
Huviline
Postitusi: 817
Liitunud: 11.07.2005 23:43 56
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas petzz »

nijaah..pole nagu teistel roolivõimuga autodel seda tähele pannud. kahtlane tundus kuidagi. aga ex kui autoga kuskil midagi remontima lähen küsin sealsete vendade käest.
The BMW E36 M3 is considered to be one of the better-handling cars of all time, and was awarded "Best-Handling Car" award by Car and Driver magazine in 1997.
Kasutaja avatar
headache
Huviline
Postitusi: 86
Liitunud: 25.08.2005 23:18 13
Peamine sõiduk: BMW e46 320dAT '05
Asukoht: Tallinn ja Helsingi

Postitus Postitas headache »

sõbral oli mingi opel sellel oli küll kui rooli keeras tahtis mootor välja surra... enda autol kohapeal keerates aru ei saa et pöördeid maha võtaks aga kui askeldad siduri jms siis keerates annab tunda küll kohe pööretele.. aga eks ta loogiline ole ka tgelt.. undamist pole täheldanud ehk töötab siis
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

eero kirjutas:Mul siis see erand, et pole ei ASC-d ega nivood, aga korgi järgi roheline käib ikka.

Samas olen peale kallanud kolm aastat juba ainult punast (sest volled vanad ja lekivad pisut) ja ei tee teist nägugi.
Seega.. :oops: nii võib ka kuigi pole ilus.
See roheline õli ju igas Statoilis müügis. Otsi rohelist pudelit millel peal kiri et sobib PSA grupi (Citroen, Peugeot) autode hüdraulikasüsteemi. Audist ja BMW-st ei ole seal küll juttugi aga tegu just selle asjaga mida vaja - CHF.

Hind oli u. 100 eek / 1 liiter (kindlasti on ka odavamaid kohti kui Statoil aga seal see vähemalt 24h kättesaadav).
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Silwer kirjutas:See roheline õli ju igas Statoilis müügis. Otsi rohelist pudelit millel peal kiri et sobib PSA grupi (Citroen, Peugeot) autode hüdraulikasüsteemi. Audist ja BMW-st ei ole seal küll juttugi aga tegu just selle asjaga mida vaja - CHF.
Olen seda sidruni õli seal isegi vaadanud, aga ei ole see ei CHF7.2 ega CHF11S mida BMW kasutab.
Tegelikult oligi ta vist seesama LHM+, millest siin juttu:
http://www.pentosin.de/eng/products/chf ... aulic.html
Iseasi, kui palju neil reaalselt vahet on, seda pole viitsinud uurida.
http://www.cyclingcentralva.org/geninfo.html
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

priitv8 kirjutas:
Silwer kirjutas:See roheline õli ju igas Statoilis müügis. Otsi rohelist pudelit millel peal kiri et sobib PSA grupi (Citroen, Peugeot) autode hüdraulikasüsteemi. Audist ja BMW-st ei ole seal küll juttugi aga tegu just selle asjaga mida vaja - CHF.
Olen seda sidruni õli seal isegi vaadanud, aga ei ole see ei CHF7.2 ega CHF11S mida BMW kasutab.
Tegelikult oligi ta vist seesama LHM+, millest siin juttu:
http://www.pentosin.de/eng/products/chf ... aulic.html
Iseasi, kui palju neil reaalselt vahet on, seda pole viitsinud uurida.
http://www.cyclingcentralva.org/geninfo.html
Jah. Ise olin kah peaagu et seda juba ostmas, aga selgus, et tegemist pole õige asjaga.
Ainult UM'st oli õige asi ca 200.-/l saada.

Iseasi, kas tegemist on mingi turundusnipiga, või on ka seal mingi reaalne vahe sees.

EDIT: väidetavalt on ka bemmil kahte erinevat rohelist õli, kuna ühed on nö külmakartlikumad kui teised (lõuna-euroopa, skandinaavia). Ei tea kui tõsijutt see, aga nii ma olen kuulnud.
Viimati muutis Raivo, 06.01.2006 09:56 40, muudetud 1 kord kokku.
530d
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Raivo kirjutas:Iseasi, kas tegemist on mingi turundusnipiga, või on ka seal mingi reaalne vahe sees.
Eelmainitud ratturite lehte uskuda, siis on vähemalt see vahe, et LHM+ ja CHF7.2 on mineraal- aga CHF11S on sünteetiline.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
MS
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 15.10.2006 16:12 10
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas MS »

Elustan vana teema, 5 posti ülalpool mainiti, et rooli pööramisel tahab auto välja surra.

Samamoodi käitub ka mu E39 528 pärast roolivõimendi pumba vahetust.
Kui kohapeal lihtsalt natuke roolida, siis veab pöörded umbes 500-le ja lõpuni keerates suri välja koguni. Sisse läks ATF õli. Vana pump ulus, selleks sai vahetatud.

Kas asi võib olla seotud uue pumba parema tootlikkusega või mängib rolli roolilatil olev ülerõhuklapp?
edasi viib E39
MS
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 15.10.2006 16:12 10
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas MS »

Järelikult ise küsin - ise vastan :(
Reduktsioonklapi vahetus ei muutnud mitte midagi.

Edasised nõuanded on teretulnud
edasi viib E39
smax
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 22.08.2007 12:03 01

Postitus Postitas smax »

Mai tia mul on ASC igatahes peal ja anuma korgil seisab ATF!
seppa
Huviline
Postitusi: 3082
Liitunud: 03.11.2005 08:53 58
Asukoht: Rakvere ja ''Põhjaeesti''

Postitus Postitas seppa »

nooh mul E39 530D '02a ja DSCIII peal...ja ka kirjas korgil ATF.....kas see kindel markeering siis kusagil korgi sees.......hommikul lähen uurima..kuna nüüd õhtul hakkas väheke häält tegema kui kiirendanud olid ...ning õli tase alla vajunud...ju vajaka mõned grammid õli. :cry:
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

aga miks e34 ASC puhul teistsugust õli kasutatakse, kas ASC süsteem on kuidagi selle õliga siis seotud? :oops: Või käis see ainult ASC+T kohta?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

darklight kirjutas:aga miks e34 ASC puhul teistsugust õli kasutatakse, kas ASC süsteem on kuidagi selle õliga siis seotud? :oops: Või käis see ainult ASC+T kohta?
Ainult ASC+T kohta. Paljas ASC poob ainult mootorit, selleks pole tal õli tarvis. +T puhul ajab aga agregaat tagarataste pidurdamiseks süsteemis ise rõhu üles.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta