E61 535D jahutusvedeliku kadu
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
E61 535D jahutusvedeliku kadu
Tervitus.
Mureks pealkirjas nimetatud 2005a. isendi jahutusvedeliku leke.
Eemaldasin põhjakatted, auto all kuskil leket ei tuvasta. Mootoriõli ja jahutusvedelik puhas. Survestamisel ka 45 minuti jooksul surve ei langenud ja kusagilt välja ei pressinud. Survestamine sai tehtud külma mootoriga. Ca 1500 km läbides peab peale valama kuskil 1,5l. On kellelgi kogemusi? Termostaadid mõlemad uued, sealt ei leki.
On kellelgi kogemusi?
Mureks pealkirjas nimetatud 2005a. isendi jahutusvedeliku leke.
Eemaldasin põhjakatted, auto all kuskil leket ei tuvasta. Mootoriõli ja jahutusvedelik puhas. Survestamisel ka 45 minuti jooksul surve ei langenud ja kusagilt välja ei pressinud. Survestamine sai tehtud külma mootoriga. Ca 1500 km läbides peab peale valama kuskil 1,5l. On kellelgi kogemusi? Termostaadid mõlemad uued, sealt ei leki.
On kellelgi kogemusi?
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3465" onclick="window.open(this.href);return false;
tavaliselt kolmikul nr 10 tihend läbi seal. Alles tuttaval oli samuti leke , aga näha polnud ja sai huvipräast vaadatud ja oligi tihend kutu. Tüüpviga
tavaliselt kolmikul nr 10 tihend läbi seal. Alles tuttaval oli samuti leke , aga näha polnud ja sai huvipräast vaadatud ja oligi tihend kutu. Tüüpviga
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Tundub, et ei leki sellest kolmikust.
Täna uurisin veelkord asja lähemalt ja seekord sooja mootoriga.
Lasin sisse 1,3 BAR-i ja suht kiirelt langes. Eelmine kord panin paisupaagi täitsa täis. Ilmselt langes sellepärast, et pressis üleliigse välja. Hiljem survestasin uuesti ja enam ei langenud.
Kas viga võib olla EGR vahejahutis? Võtsin selle lahti väljalaskekollektori juurest, aga sealt tilkumist näha ei olnud, kui surve sees oli. Küll aga mõned tähelepanekud:
Kas EGR peabki nii lägane olema seest? Mu maitsemeeled ei suutnud tuvastada, misasi see on aga õli oli seal sees kindlasti.

Teiseks vaatasin, kas sisselaskesse viskab. EGR sisselasketoru oli täitsa kuiv.

Lisaks tegin ka pilti sellest mis paisupaagis toimub.
Vedelik tundub kergelt vahune. ca 2 liitrit on jahutusvedelikku kadunud, aga ilmselt ei ole see vist mootori õli, mis siin sees on? õli korgialune ka puhas.
Täna uurisin veelkord asja lähemalt ja seekord sooja mootoriga.
Lasin sisse 1,3 BAR-i ja suht kiirelt langes. Eelmine kord panin paisupaagi täitsa täis. Ilmselt langes sellepärast, et pressis üleliigse välja. Hiljem survestasin uuesti ja enam ei langenud.
Kas viga võib olla EGR vahejahutis? Võtsin selle lahti väljalaskekollektori juurest, aga sealt tilkumist näha ei olnud, kui surve sees oli. Küll aga mõned tähelepanekud:
Kas EGR peabki nii lägane olema seest? Mu maitsemeeled ei suutnud tuvastada, misasi see on aga õli oli seal sees kindlasti.

Teiseks vaatasin, kas sisselaskesse viskab. EGR sisselasketoru oli täitsa kuiv.

Lisaks tegin ka pilti sellest mis paisupaagis toimub.
Vedelik tundub kergelt vahune. ca 2 liitrit on jahutusvedelikku kadunud, aga ilmselt ei ole see vist mootori õli, mis siin sees on? õli korgialune ka puhas.

- AndreKin
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 07.04.2010 22:49 50
- Peamine sõiduk: e61 530d
- Asukoht: võru
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
q
Viimati muutis AndreKin, 10.03.2018 23:09 36, muudetud 1 kord kokku.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Võta eelsoojendusküünlad kõik maha ja löö surve sisse ning jätad pooleks tunniks ootama. Siis vaata otsakaameraga august sisse, milline silinder märg, milline mitte.
Buumer Auto / 56826000
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Kui silindrisse lööks, siis peaks jube surve ju paisupaagis olema? Aga ei ole.Volum kirjutas:Võta eelsoojendusküünlad kõik maha ja löö surve sisse ning jätad pooleks tunniks ootama. Siis vaata otsakaameraga august sisse, milline silinder märg, milline mitte.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Ei pea olema surve paisupaagis. See on M57 eripära. 

Buumer Auto / 56826000
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
kui lööb sisse siis lööb ka tagasi..mis eripära seal olla saab
´17 4Drive
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Mitte alati. Sai X6 35d jahutusvedeliku kadumisega maadeldud, külma mootoriga survestatud, ei midagi. Siis proovisin sooja mootoriga survestada, võtsin pihustid küljest ja üks silindritest oli poole tunniga pisut täitunud. Selge pilt - kaas kõver. Lihvimisse ja probleem lahenes. 

Buumer Auto / 56826000
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Kuidas kaas nii lambist kõveraks saab minna, kui kuuma pole saanud?Volum kirjutas:Mitte alati. Sai X6 35d jahutusvedeliku kadumisega maadeldud, külma mootoriga survestatud, ei midagi. Siis proovisin sooja mootoriga survestada, võtsin pihustid küljest ja üks silindritest oli poole tunniga pisut täitunud. Selge pilt - kaas kõver. Lihvimisse ja probleem lahenes.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Oli E53-mel sama anomaalia, aru ei saanud kuhu kaob, loiku polnud, survega ei kadunud aga ometi jooksis paisupaak tühjaks ca 1000km peale.
Vahetasin paisupaagi ära ja viga kadunud.
Vahetasin paisupaagi ära ja viga kadunud.
- AndreKin
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 07.04.2010 22:49 50
- Peamine sõiduk: e61 530d
- Asukoht: võru
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Likeporku kirjutas: Vahetasin paisupaagi ära ja viga kadunud.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Ma pole kirjutanud, et kuuma ei saanud. Ma ei tea mida eelnevalt selle autoga tehtud oli. Vähemalt kaas oli kõveraks läinud.marek89 kirjutas:Kuidas kaas nii lambist kõveraks saab minna, kui kuuma pole saanud?Volum kirjutas:Mitte alati. Sai X6 35d jahutusvedeliku kadumisega maadeldud, külma mootoriga survestatud, ei midagi. Siis proovisin sooja mootoriga survestada, võtsin pihustid küljest ja üks silindritest oli poole tunniga pisut täitunud. Selge pilt - kaas kõver. Lihvimisse ja probleem lahenes.
Buumer Auto / 56826000
- AndreKin
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 07.04.2010 22:49 50
- Peamine sõiduk: e61 530d
- Asukoht: võru
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
q
Viimati muutis AndreKin, 10.03.2018 23:09 57, muudetud 1 kord kokku.
- AndreKin
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 07.04.2010 22:49 50
- Peamine sõiduk: e61 530d
- Asukoht: võru
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
q
Viimati muutis AndreKin, 10.03.2018 23:10 11, muudetud 1 kord kokku.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Ise maadlesin ka tosooli kadumise pärast.Mootor teine m47 aga probleemid ikka samad(veepump,termostaat,egr jahutid ja kolmik).Mul muidugi oli hommikuti loik all ja just kliimapumba alt.Mootorit,veepumpa ja termostaate vaadates kõik täiesti kuiv.Loik tekkis siis alla kui mootor maha hakkas jahtuma ja polnudki muud teha kui passisin käpuli auto all millal tilkuma hakkab.Lõpuks kui midagi tulema hakkas veepumba ja termostaadi vahelt oli asi selge,uus tihend ja seekord natuke hermeetikut.5000km sõitnud ja tosooli kulu 0 

Viimati muutis oja87, 31.12.2016 10:15 31, muudetud 1 kord kokku.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
väike nipp...jahutusvedelik lekib mida kangem seda paremini ja just külmalt...igat survestamisel ja testimisel abiks teada
´17 4Drive
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Ehk egr - termostaadi tihend (aurustub kiiresti ära) ja kas paisupaagi kork survet peab?
F11
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Tundub et justkui peaks.
Kui auto näiteks ööläbi seisnud, siis paisupaagis surve maas, aga peale sõitu ikka susiseb kui lahti keerata.
Kui auto näiteks ööläbi seisnud, siis paisupaagis surve maas, aga peale sõitu ikka susiseb kui lahti keerata.
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Nonii. Saaga selleks korraks lõppenud ja leke tuvastatud. Jõudsin juba uue EGR jahuti tuua carwayst aga see jääb seekord riiulisse. Lekkis käigukasti jahuti otsas olev kiirliide. Profülaktika mõttes sai vahetatud ka sisselaske all olev kolmik. Ulme kui palju on torudel neid kiirliiteid. Soovitan kõigil need üle kontrollida, kuna liidetel olevad O rõngad väsivad lihtsalt ära ja nii lekkima hakkabki. Odavad asjad aga palju peavalu. Tihendud saab baltflexist. UM kusjuures müüb O rõngad ainult koos lõdviku või toruga.
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Tihendite mõõdud ka kusagil saadaval või tuleb ennem lahti lammutada?
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Ei leia sealt.Eraldi neid o rõngaid originaalis ei müüda. Kas joonised veel kusagil eraldi ka kus rõngad peal? 

Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Forss kaupluses kõik O- ja muud kummitihendid olemas.Näitad müüjale kuvaril näpuga ette mis ja kus.Hinnad ca 10 senti tükk kuni 2€ Olenevalt tüübist.kaupo.k kirjutas:Ei leia sealt.Eraldi neid o rõngaid originaalis ei müüda. Kas joonised veel kusagil eraldi ka kus rõngad peal?
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Õli saab sisselaskesse kas turbodest või karterituulutusest, mingil hetkel võib see mootori "lõhkuma" ajada. Just sai lõpetatud üks 535d mootorivahetus, vanal mootoril lendasid 6. silindri kolb ja keps nii juppideks, et kolvisõrm tuli ka läbi mootoriploki välja. Eelnevalt oli probleeme turbodega ja liigse õliga sisselaskes, kas need asjad just seotud on, aga uurida tasub seda õli jama kindlasti.marek89 kirjutas:Kas EGR peabki nii lägane olema seest?
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Peaks olema normi piires. Kollektor käis ka maas ja tegelikult oli kollektor seest väga puhas ja ei olnud väga tatine. Turbod on antud autol ca 10000km tagasi vahetatud ja mingil määral ikkagi nad õli läbi lasevad. Olen sõitnud tutika turbodiisliga ja seal õlikulu juba sünnist saadik, niiet ei ole pääsu sellest.teet82 kirjutas:Õli saab sisselaskesse kas turbodest või karterituulutusest, mingil hetkel võib see mootori "lõhkuma" ajada. Just sai lõpetatud üks 535d mootorivahetus, vanal mootoril lendasid 6. silindri kolb ja keps nii juppideks, et kolvisõrm tuli ka läbi mootoriploki välja. Eelnevalt oli probleeme turbodega ja liigse õliga sisselaskes, kas need asjad just seotud on, aga uurida tasub seda õli jama kindlasti.marek89 kirjutas:Kas EGR peabki nii lägane olema seest?
Tuleb tihedamini tampooni vahetada karterituulutuses.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Pole ju bmw joonsitel ühtegi tihendit näidatud mis voolikute sisse käivad.Zaks kirjutas:Forss kaupluses kõik O- ja muud kummitihendid olemas.Näitad müüjale kuvaril näpuga ette mis ja kus.Hinnad ca 10 senti tükk kuni 2€ Olenevalt tüübist.kaupo.k kirjutas:Ei leia sealt.Eraldi neid o rõngaid originaalis ei müüda. Kas joonised veel kusagil eraldi ka kus rõngad peal?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- marek89
- Huviline
- Postitusi: 137
- Liitunud: 26.03.2014 16:07 37
- Peamine sõiduk: BMW 535D e61
- Asukoht: Kuusalu
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
Real OM ei näita jah neid.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E61 535D jahutusvedeliku kadu
bmw fans ka ju mitte.marek89 kirjutas:Real OM ei näita jah neid.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541