BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
-
- Huviline
- Postitusi: 3
- Liitunud: 25.12.2012 18:19 22
- Peamine sõiduk: BMW E60 2.5TD
BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Kuu aega juba selline jama olnud, et vahepeal puhub õhku ja vahepeal mitte. Kui ei tööta ja sõidan kusagilt august läbi, siis hakkab jälle tööle, aga mitte iga kord. Kas on sellele probleemile konkreetset vastust, et mis viga? Või tuleb katse-eksitus meetodil erinevaid andureid ja asju vahetada?
Viimati muutis Stifler911, 20.06.2013 17:04 33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: E60 ventikas ei tööta.
Mul oli näiteks salongi ventilaatori mootor läbi. Mähisel oli mustad kohad sees ja kui sellekohapeal juhuslikult mootor seisma jäi, siis enam tööle ei hakand ka enne kui kusgilt august läbi sõites või suurel kiirusel vastu tuulega. Suvel +30 on päris ränk tumeda nahksisuga autos kus pole katuseluuki kah.
Seda vahetada pole ka sugugi lihtne kui pole seda varem ise teinud ja töökodades küsitakse tunni hinda selle vahetamise eest, ca kindel tööpäev läheb ära. (Samuti ega mina ei vahetanud seda oma autol, tuttav kes oli seda ennem enda e60 teinud ja usaldasin teda ja tänud siiani talle!!) Aga jah mina sain uue mootori Harku bmw lammutusest (carway.ee)
Armatuur hakkab vaikselt jupp jupi haaval ära tulema, et midagi katki jõuga ei tee vms.
Ja enne seda suurt tööd tegema hakates, võtta kindlasti aku juhtmed maha!! Kuna mul nt. oli sedasi, et salongis ja pagasnikus tuled põlesid terve päeva ja teisel päeval enam auto tööle ei läinud, kuna aku oli oma ea ära elanud. Masin mul 2006.a ja ka aku oli 2006 aastast orig. bmw. Ja sai siis laetud akut 24h ja proovitud 3ndal päeval, masin läks tööle aga vaevaliselt ja armatuuris jäid AIRBAG-i ja turvavöö tuluke põlema. Nii, sai siis ka 3-ndal päeval Patricku juurde mindud diagnoosima mis talle ei meeldi. Ja diagnostika ütles, et aku on omadega kutupiilu, ca. 30% oli akut alles. Sai ka siis kohe Patrickult uus 110ha Varta aku võetud ja siis Patrick tegi veel aku tutvustamise autole. Nüüd peaks ikka mõneks ajaks sellega muretu olema.
Nii, et arvan sul sama geic selle ventilaatoriga. Eks anna teada kui targemaks oled saanud.

Seda vahetada pole ka sugugi lihtne kui pole seda varem ise teinud ja töökodades küsitakse tunni hinda selle vahetamise eest, ca kindel tööpäev läheb ära. (Samuti ega mina ei vahetanud seda oma autol, tuttav kes oli seda ennem enda e60 teinud ja usaldasin teda ja tänud siiani talle!!) Aga jah mina sain uue mootori Harku bmw lammutusest (carway.ee)
Armatuur hakkab vaikselt jupp jupi haaval ära tulema, et midagi katki jõuga ei tee vms.
Ja enne seda suurt tööd tegema hakates, võtta kindlasti aku juhtmed maha!! Kuna mul nt. oli sedasi, et salongis ja pagasnikus tuled põlesid terve päeva ja teisel päeval enam auto tööle ei läinud, kuna aku oli oma ea ära elanud. Masin mul 2006.a ja ka aku oli 2006 aastast orig. bmw. Ja sai siis laetud akut 24h ja proovitud 3ndal päeval, masin läks tööle aga vaevaliselt ja armatuuris jäid AIRBAG-i ja turvavöö tuluke põlema. Nii, sai siis ka 3-ndal päeval Patricku juurde mindud diagnoosima mis talle ei meeldi. Ja diagnostika ütles, et aku on omadega kutupiilu, ca. 30% oli akut alles. Sai ka siis kohe Patrickult uus 110ha Varta aku võetud ja siis Patrick tegi veel aku tutvustamise autole. Nüüd peaks ikka mõneks ajaks sellega muretu olema.
Nii, et arvan sul sama geic selle ventilaatoriga. Eks anna teada kui targemaks oled saanud.
-
- Huviline
- Postitusi: 3
- Liitunud: 25.12.2012 18:19 22
- Peamine sõiduk: BMW E60 2.5TD
Re: E60 ventikas ei tööta.
Täna siis vahetasin salongi ventilaatori ära!
Lammutusele läks umbes 4 tundi ja kokku panekule 3,5 tundi:) Alguses arvasin, et on hullem töö kui tegelikult oli! Igatahes, kui kellelgi peaks sama mure olema ja soovib natuke juhiseid, siis kirjutan siia natukene töö käigust.
1. Armatuurilt lai liist koos õhu suunajatega. Nurgast küüned taha ja nii see tulebki.

2.Kondiplokk. Üleval 2 kruvi ja ülejäänud lihtsalt tõmmates.

3.CD-mängija.
4.Pardaka juhtnupp. Tõmmates.
5.Käigukangi ümbris. Tõmmates ja selle alt 2 kruvi lahti keerata.
6.MENU- nupp. Tõmmates.

7.Keskkonsooli hõbedane kate. Käetoe poolsest nurgast otse üles tõmmata. Seal samasugused kinnitused nagu armatuuri liistul.
8.Tuhatoosi alumine raam. 4 kruvi.
9.CD-mängija ja kondiploki raam. 8 kruvi.

10.Keskkonsooli mõlemal pool liistud ära võtta(taha poole lükates) ja 7mm võtmega keskkonsooli eesmised kinnitus kruvid lahti keerata.

11.Keskkonsooli taga olev sahtel ära võtta(alt äärest tõmmates).
12.Sahtli avast nähtavad 2 mutrit lahti keerata (10 mm pikk hülss).

13.Pedaalide kohal olev plastik kate ära võtta. 5 kruvi ja rooli alt tõmmates.
14.Keskkonsooli tagant tõsta umbes 4cm ja lükata tahapoole nii palju kui läheb(umbes 5cm).Selleks, et punkti nr 15. oleks võimalik teostada:)
15.Keskkonsooli ees olev õhukanal lahti võtta. Kahest osast. Ülemine osa kahe klambriga kinni.

16.Keskelt vaadatuna vasakul pool olev õhukanal ära võtta. Kätte saab pedaalide ülevalt paremalt poolt nurgast.

17.Ventilaatori kambri kaas. 4 kruvi ja all 2 klambrit.

18.Ja ongi ventikas käes. Ainult 2 kruvi lahti keerata:)




Ja lõpuks vajaminevad tööriistad:)

Minul läks siis 7,5 tundi ja paar õlut. Igatahes kui ei taha remondi eest maksta ja on üks vaba päev ning mõned tööriistad soovitan ise ära vahetada. Midagi keerulist ei ole:)
Lammutusele läks umbes 4 tundi ja kokku panekule 3,5 tundi:) Alguses arvasin, et on hullem töö kui tegelikult oli! Igatahes, kui kellelgi peaks sama mure olema ja soovib natuke juhiseid, siis kirjutan siia natukene töö käigust.
1. Armatuurilt lai liist koos õhu suunajatega. Nurgast küüned taha ja nii see tulebki.
2.Kondiplokk. Üleval 2 kruvi ja ülejäänud lihtsalt tõmmates.
3.CD-mängija.
4.Pardaka juhtnupp. Tõmmates.
5.Käigukangi ümbris. Tõmmates ja selle alt 2 kruvi lahti keerata.
6.MENU- nupp. Tõmmates.
7.Keskkonsooli hõbedane kate. Käetoe poolsest nurgast otse üles tõmmata. Seal samasugused kinnitused nagu armatuuri liistul.
8.Tuhatoosi alumine raam. 4 kruvi.
9.CD-mängija ja kondiploki raam. 8 kruvi.
10.Keskkonsooli mõlemal pool liistud ära võtta(taha poole lükates) ja 7mm võtmega keskkonsooli eesmised kinnitus kruvid lahti keerata.
11.Keskkonsooli taga olev sahtel ära võtta(alt äärest tõmmates).
12.Sahtli avast nähtavad 2 mutrit lahti keerata (10 mm pikk hülss).
13.Pedaalide kohal olev plastik kate ära võtta. 5 kruvi ja rooli alt tõmmates.
14.Keskkonsooli tagant tõsta umbes 4cm ja lükata tahapoole nii palju kui läheb(umbes 5cm).Selleks, et punkti nr 15. oleks võimalik teostada:)
15.Keskkonsooli ees olev õhukanal lahti võtta. Kahest osast. Ülemine osa kahe klambriga kinni.
16.Keskelt vaadatuna vasakul pool olev õhukanal ära võtta. Kätte saab pedaalide ülevalt paremalt poolt nurgast.
17.Ventilaatori kambri kaas. 4 kruvi ja all 2 klambrit.
18.Ja ongi ventikas käes. Ainult 2 kruvi lahti keerata:)
Ja lõpuks vajaminevad tööriistad:)
Minul läks siis 7,5 tundi ja paar õlut. Igatahes kui ei taha remondi eest maksta ja on üks vaba päev ning mõned tööriistad soovitan ise ära vahetada. Midagi keerulist ei ole:)
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Respect,et viitsisid jagada pildi materjali teiste kaaskannatajatega.Ise eemaldasin kunagi pöörd siibreid sisselaskest 4tundi rahulikult tehes,mitte midagi keerulist ei olnud,nüüd teeks 2tunniga.Auto juures ei ole karta midagi.Julget pealehakkamist vaja.
E60
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Selle õpetuse võiks lausa TSI alafoorumisse panna.
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Oman 530 2003a. e60 ja salongiventikas vilistab aegajalt, rohkem talvel. Ehk on kellelgi veel sama mure? Kas piisab näiteks ``õli tilgast`` õigesse kohta või peaks siiski ventika välja vahetama?
- mafeikin17
- Huviline
- Postitusi: 344
- Liitunud: 25.09.2010 19:00 49
- Peamine sõiduk: bmw 530 G31
- Asukoht: tallinn
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Õlitilga panekuks pead ikka mootori lahti saama.puu909 kirjutas:Oman 530 2003a. e60 ja salongiventikas vilistab aegajalt, rohkem talvel. Ehk on kellelgi veel sama mure? Kas piisab näiteks ``õli tilgast`` õigesse kohta või peaks siiski ventika välja vahetama?
Lihtsam kohe ära vahetada. Ventikas ise ei maksa eriti miskit. Töö suhteliselt lihtne
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ise tegin antud õpetuse järgi ja läks tunduvalt kiiremini kui antud teema omanikul.
ise tegin antud õpetuse järgi ja läks tunduvalt kiiremini kui antud teema omanikul.
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
ka õrnalt viliseb esimesel astmel ventilaator. Vahepeal kadus vile ära
Peab ootama kui ära kooleb siis teema üles otsima 


- mafeikin17
- Huviline
- Postitusi: 344
- Liitunud: 25.09.2010 19:00 49
- Peamine sõiduk: bmw 530 G31
- Asukoht: tallinn
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
[quote="Teijo"]ka õrnalt viliseb esimesel astmel ventilaator. Vahepeal kadus vile ära
Peab ootama kui ära kooleb siis teema üles otsima
[/quot
Ära liiga kauaks ootama jää
talvel on tunduvalt kehvem seda tööd teha.


Ära liiga kauaks ootama jää

Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Haha samamafeikin17 kirjutas:Teijo kirjutas:ka õrnalt viliseb esimesel astmel ventilaator. Vahepeal kadus vile äraPeab ootama kui ära kooleb siis teema üles otsima
[/quot
Ära liiga kauaks ootama jäätalvel on tunduvalt kehvem seda tööd teha.


- renxx9
- Huviline
- Postitusi: 109
- Liitunud: 08.09.2014 15:15 24
- Peamine sõiduk: BMW E30 327ETA 1985
- Asukoht: Karjamaa
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Kas mootori küljes oleva reostaadi olete vana jätnud, või selle ka igaks juhuks uue paigaldanud?
Mingi hetk hakkas automaatse kliima peal mootor ebaühlaselt puhuma, nagu jõnksutaks mootor kuidagi. Manuaalselt esimese-teises astmes ja viimase ja eelviimases puhus korralikult. Keskmises astmes jõnksutas (automaatselt see enamus ajast keskel kuskil ongi). Nüüd vahepeal töötab ja vahepeal ei tööta üldse, siis lambist jälle toimib. Kas piisaks ainult mootori vahetusest?
Mingi hetk hakkas automaatse kliima peal mootor ebaühlaselt puhuma, nagu jõnksutaks mootor kuidagi. Manuaalselt esimese-teises astmes ja viimase ja eelviimases puhus korralikult. Keskmises astmes jõnksutas (automaatselt see enamus ajast keskel kuskil ongi). Nüüd vahepeal töötab ja vahepeal ei tööta üldse, siis lambist jälle toimib. Kas piisaks ainult mootori vahetusest?
See, kes küsib, on rumal viis minutit, see, kes ei küsi, jääb aga igavesti lolliks.
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Pole kunagi kuulnud, et reostaat oleks kellelegi läinud. Alati vana kasutanud.
Buumer Auto / 56826000
- renxx9
- Huviline
- Postitusi: 109
- Liitunud: 08.09.2014 15:15 24
- Peamine sõiduk: BMW E30 327ETA 1985
- Asukoht: Karjamaa
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Välismaa foorumeid tuulates kohtasin päris piisavalt viiteid just nimelt reostaadile. Visuaalse vaatluse põhjal tundus mootor igati pidi normaalne.Volum kirjutas:Pole kunagi kuulnud, et reostaat oleks kellelegi läinud. Alati vana kasutanud.
Tellisin UM-ist mootori ja reostaadi ära. Seekord ilmselt vahetus kerge, kuna käidud rada juba

Siiski, kui asi korda saab, ei saa ma mitte kunagi teada kumb siis vigane oli

See, kes küsib, on rumal viis minutit, see, kes ei küsi, jääb aga igavesti lolliks.
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Kui veidi lähemalt inspekteerida, siis peaks nägema, et kulunud harjade korral läheb harjahoidik võlli ümber oleva plastikust "huinjaa" vastu ja seetõttu hakkabki piiderdama. Mul olid samad sümptomid mis eelkõnelejal, piisas ainult mootori vahetusest. Kahtlus on pigem sellel, ebakorrektse mootori toimimise puhul hakkab takisti ka villast panema.
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Saad küll. Vaata puhuri harjasi.renxx9 kirjutas:Siiski, kui asi korda saab, ei saa ma mitte kunagi teada kumb siis vigane oli
Buumer Auto / 56826000
Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Tänud, väga hea juhend!
Esimese etapi ehk vana ventika kättesaamisele kulus 1h15m, täna paigaldan uue asemele, võib arvestada umbes sama ajaga. Väga hea, et ei viinud seda tööd kuskile töökotta tegemiseks

Esimese etapi ehk vana ventika kättesaamisele kulus 1h15m, täna paigaldan uue asemele, võib arvestada umbes sama ajaga. Väga hea, et ei viinud seda tööd kuskile töökotta tegemiseks

Re: BMW E60 salongi ventilaatori vahetus.
Sai ka täna ventilaatori vahetus ette võetud. Midagi hullu polnud õpetuse järgi, kõik ilusti kirjas.
Aga sai testitud kohe ennem kui kokku panema hakkasin , töötab ilusti. Aga kui autoga sõites kurvi minna hooga siis käib hästi õrnalt pihta kuskile( korpusele vast) ühele poole keerates, teisele poole mitte. Tundub et ühel pool nauke lähedamal ja kurvis natuke ikka mängib vist puksi peal vms. Muidu 2 kruviga kinni ja sealt nagu loogiliselt võttes väga reguleerida küll ei anna
.
Teine asi see et kadus üks krigisev hääl ära küll madalal pöördel aga miski hääl on veel seotud kliimaga.
Töötava mootoriga hästi õrnalt kuulda vile kui vendikas madalal pöördel. Aga kui auto seisma jätad ja siis vendikas tööle panna siis pole seda vile. Või töötava mootoriga vendikas off panna siis kaob ka ära. Et täitsa huvitav kellelgi ka äkki midagi sarnast olnud. Miskit salongiradikaga seos vms? siis käib tosool ringi
Midagi häirivat pole aga äkki kerge viga.
Aga sai testitud kohe ennem kui kokku panema hakkasin , töötab ilusti. Aga kui autoga sõites kurvi minna hooga siis käib hästi õrnalt pihta kuskile( korpusele vast) ühele poole keerates, teisele poole mitte. Tundub et ühel pool nauke lähedamal ja kurvis natuke ikka mängib vist puksi peal vms. Muidu 2 kruviga kinni ja sealt nagu loogiliselt võttes väga reguleerida küll ei anna

Teine asi see et kadus üks krigisev hääl ära küll madalal pöördel aga miski hääl on veel seotud kliimaga.
Töötava mootoriga hästi õrnalt kuulda vile kui vendikas madalal pöördel. Aga kui auto seisma jätad ja siis vendikas tööle panna siis pole seda vile. Või töötava mootoriga vendikas off panna siis kaob ka ära. Et täitsa huvitav kellelgi ka äkki midagi sarnast olnud. Miskit salongiradikaga seos vms? siis käib tosool ringi

Midagi häirivat pole aga äkki kerge viga.