BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere! Küsimus suurele ringile. Milline peaks olema F-seeria N57D30 normaalne suvine töötemperatuur jahutusvedelikule? Targast Newtisist infot ei leidnud. Google´s on miljon arvamust jahutusvedeliku "normaalse" töötemperatuuri kohta. Kus tõde peitub?
Humoorikad arvamused Google´s:
Diisli- ja bensiinimootori jahutusvedeliku töötemperatuurid peavad olema samad...
Diisel peab töötama külmemalt kui bensiinimootor...
Jne jne...
Inchcape BMW arvamus minu F07´ga suvel ummikus sõitmise kohta:
Üleüldist temp. tabelit auto kohta jagada pole. Auto on piisavalt tark ja teavitab Sind ülekuumenemisest. Nende väitel tundusid allpool kirjeldatavad temperatuurid OK olevat.
Õhutemperatuur: 28-30 kraadi.
Auto jahutusvedeliku temperatuur: 105+- kraadi
Auto õlitemperatuur: 103+- kraadi
Auto armatuuris olev õlitemperatuuri seier läheb üle 100 kraadi
Auto vent huugas nagu segane
NB! Auto viskas veateate 801253 EKMV: Power reduction from cooling or heating operation through power management / auto ei olnud enam nii terav ja ägas hapnikupuuduse all.
Ma ise arvan, et päris normaalne asi ei ole...
Autost ja temperatuuridest lähemalt.
Autoks: F07 530dx, N57D30A mootoriga
Detailsemalt: DPF alles(põletab korralikult), EGR cooler alles ja toimib nagu peab, sisselaske pöördklapid eemaldatud
Hiljaaegu vahetatud: jahutusvedelik, veepump, termostaat, jahutusvedeliku temp. sensor, kliima surve sensor(täidetud, üle- ega alasurvet ei ole). Kliima puhub külma ja sooja nagu peab. Jahutusvedeliku süsteem hoiab survet ja lekkeid pole.
Linnasõit ilma ummikuta / õhutemperatuur 22+- kraadi / jahutusvedeliku temp. kõigub vahemikus 90 - 103 kraadi(100 - 103 kraadi ilmutab end kiirendamisel) / õlitemperatuur 100+- kraadi(üldiselt püsib alati 100 kraadi juures) / armatuuris olev õlitemperatuuri seier püsib enamjaolt keskel 100 kraadi juures, vahepeal liigub üle 100 kraadi / vent ei huuga nagu segane
Linnasõit ummikuga / õhutemperatuur 29+- kraadi / jahutusvedeliku temp. kõigub vahemikus 100 - 108 kraadi / õlitemperatuur 100 - 103 kraadi / armatuuris olev õlitemperatuuri seier viskab üle 100 kraadi / vent huugab nagu segane
Maanteesõit 110 alas / õhutemperatuur 18+- kraadi / jahutusvedeliku temp. 99 - 101 kraadi / õlitemperatuur 100 kraadi / armatuuris olev õlitemperatuuri seier püsib 100 juures, vahepeal viskab natukene peale / vent ei huuga nagu segane
Ma rohkem pikemalt kirjutama ei hakka. Tahaks kuulda teiste arvamusi ja kogemusi. Või kuidas Teie F-seeria masuudipressid ennast antud temaatika raames ülal peavad?
Tänud ette ja head tulevat püha ning puhkust!
Humoorikad arvamused Google´s:
Diisli- ja bensiinimootori jahutusvedeliku töötemperatuurid peavad olema samad...
Diisel peab töötama külmemalt kui bensiinimootor...
Jne jne...
Inchcape BMW arvamus minu F07´ga suvel ummikus sõitmise kohta:
Üleüldist temp. tabelit auto kohta jagada pole. Auto on piisavalt tark ja teavitab Sind ülekuumenemisest. Nende väitel tundusid allpool kirjeldatavad temperatuurid OK olevat.
Õhutemperatuur: 28-30 kraadi.
Auto jahutusvedeliku temperatuur: 105+- kraadi
Auto õlitemperatuur: 103+- kraadi
Auto armatuuris olev õlitemperatuuri seier läheb üle 100 kraadi
Auto vent huugas nagu segane
NB! Auto viskas veateate 801253 EKMV: Power reduction from cooling or heating operation through power management / auto ei olnud enam nii terav ja ägas hapnikupuuduse all.
Ma ise arvan, et päris normaalne asi ei ole...
Autost ja temperatuuridest lähemalt.
Autoks: F07 530dx, N57D30A mootoriga
Detailsemalt: DPF alles(põletab korralikult), EGR cooler alles ja toimib nagu peab, sisselaske pöördklapid eemaldatud
Hiljaaegu vahetatud: jahutusvedelik, veepump, termostaat, jahutusvedeliku temp. sensor, kliima surve sensor(täidetud, üle- ega alasurvet ei ole). Kliima puhub külma ja sooja nagu peab. Jahutusvedeliku süsteem hoiab survet ja lekkeid pole.
Linnasõit ilma ummikuta / õhutemperatuur 22+- kraadi / jahutusvedeliku temp. kõigub vahemikus 90 - 103 kraadi(100 - 103 kraadi ilmutab end kiirendamisel) / õlitemperatuur 100+- kraadi(üldiselt püsib alati 100 kraadi juures) / armatuuris olev õlitemperatuuri seier püsib enamjaolt keskel 100 kraadi juures, vahepeal liigub üle 100 kraadi / vent ei huuga nagu segane
Linnasõit ummikuga / õhutemperatuur 29+- kraadi / jahutusvedeliku temp. kõigub vahemikus 100 - 108 kraadi / õlitemperatuur 100 - 103 kraadi / armatuuris olev õlitemperatuuri seier viskab üle 100 kraadi / vent huugab nagu segane
Maanteesõit 110 alas / õhutemperatuur 18+- kraadi / jahutusvedeliku temp. 99 - 101 kraadi / õlitemperatuur 100 kraadi / armatuuris olev õlitemperatuuri seier püsib 100 juures, vahepeal viskab natukene peale / vent ei huuga nagu segane
Ma rohkem pikemalt kirjutama ei hakka. Tahaks kuulda teiste arvamusi ja kogemusi. Või kuidas Teie F-seeria masuudipressid ennast antud temaatika raames ülal peavad?
Tänud ette ja head tulevat püha ning puhkust!
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4290
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Kas seal 105 kraadine termostaat?
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
E39 4.4 mootoril tõusis temp kuumemate ilmade ajal 130 kraadini. Ei tasu unustada, et mida suurem on rõhk, seda kõrgem on ka keemistemperatuur. Ja F seeria käsiraamat näeb ette, et mootori õlitemperatuur on normaalne siis, kui nõel asetseb keskosas.(Mitte täpselt keskel) Antud kasutaja temperatuurivahemikud on igati ok.
Buumer Auto / 56826000
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Kui täpne olla siis orikas on avamistemperatuuriga 88CEL, 11517805192. Järelturg riputab selle koodi otsa ka kõik vanad 87CEL-id. Üldiselt kuni 120CEL ei ole kinnises süsteemis põhjust mitte vähematki paanikaks. Kõikide reaalandmete kattuvust saab tahtmise korral ju ka arvuti/laseriga kontrollida.
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
vaheta jahutusradiaator. ja puhasta ülejäänud radikad sodist. soovituslikult paigalda ka uus kondi radikas
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Kui põhiradikas on umbes või madala efektiivsusega siis seda indikeerib 'radiator outlet' temp versus 'coolant temp' erinevatel ajahetkedel. Seal on veel asju, mida saab vahetada.
Kui auto on järelhaagise valmidusega/konksuga siis seal peab olema 850W vent. Muul juhul 600W. Kodeerid järelturuga konksu ja energiajuhtimise moodul teeb sellest omad soovitud järeldused ja palavaga kisab vms.

Kui auto on järelhaagise valmidusega/konksuga siis seal peab olema 850W vent. Muul juhul 600W. Kodeerid järelturuga konksu ja energiajuhtimise moodul teeb sellest omad soovitud järeldused ja palavaga kisab vms.
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Diislil väljatulevat jv tempi ei näita ju. Bensukatel ainult. Ca 10 a vanal masinal on radikate efektiivsus ammu kõvasti langenud, kui palju, oleneb isendist. Vahetus aitab alati temperatuure alla tuua. Aga kuna see on kallis, siis sõidetakse vanadega edasi.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere Mehed! Aitäh vastuste eest. Annan rahakotile valu ja tellisin HELLA/BEHR jahutus- ning kliimaradika ära. Arvan, et oleme nende radikate vahetusega õigel teel. Kontrollisin eile kliimaradikat...avanes lage vaatepilt. Kliimaradika ribid olid alumises osas pmst. täiesti kadunud, samas survet ta hoiab. Kahtlustan auto vanust ja survepesurit. Jahutusradika välist seisukorda hindan selle vahetusel.
Vahepeal oli juttu kärukonksust. Kärukonksu minu autol kahjuks ei ole, ventikas klapib autoga.
Vahepeal oli juttu kärukonksust. Kärukonksu minu autol kahjuks ei ole, ventikas klapib autoga.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Need ribid eemalduvad nagu helbed - see kõik on vähe oluline, marginaalne. Kogu jahutussüsteemi on vaja siis juba puhastada mitte pelgalt radikaid vahetada. Tüüpilised kohad, kust õli jahutusvedelikku imatakse siis ka tihendid vahetada kui see faktor jne. Atsetoni-suruõhuga saab reeglina kontrollida. Väga efektiivsed jahutussüsteemipesuvahendid on saada. Kangemad on max 24h kasutusega ja vaja siis välja pesta/loputada. Teeb särgi, lõdvikud, radika jne peegliks. Lihtsalt radika vahetus on nagu vahtu ajaval hobusel sadulat vahetada. 
PS: Tööde järjekord ka muidugi, et uut radikat ei hakka süvapesema jne.

PS: Tööde järjekord ka muidugi, et uut radikat ei hakka süvapesema jne.
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Arvan, et siin mõeldi ka radikate väljast poolt puhastamist. Kui ikka õhk läbi ei voola ribide vahelt või osa metalli on ära pudenenud sealt, siis soojusülekande toimumine jääb kehvemaks. Paljud näiliselt korras autod kipuvad üle kuumenema kui kliima on täisvõimsusel ja auto ei liigu, näiteks TÜV järjekorras oodates on nii mõnedki keema läinud. Tuleb jälgida temperatuuri selliste ilmadega, ohu korral kliima välja ja aknad lahti.
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere. Loodetavasti olid puhkusepäevad meeleolukad. Sama meeleolukad olid näiteks minu auto radikad. Jahutusradiaator lekkega ja meeletult räpane. Kliimale mõeldud radiaatoril puudusid all radika ribid jne. Kliimale mõeldud radiaatorist unustasin pildid teha, aga jahutusradiaator räägib enda eest. Igastahes puhastasin kõik vajamineva ja vahetasin mõlemad radikad uute vastu. Tulemuseks on hästi töötav auto. Temperatuurid on kõvasti jahedamad, seda ka pähe andes. Ja mis veel, vent enam ei huuga. Ausalt öelda kui keegi täheldab enda autol sarnast muret ja uute radikate jaoks kohe raha välja käia ei ole, siis vähemasti puhastage auto radikad ära.
Justkui sõidaks ainult kanalas ringi...


Justkui sõidaks ainult kanalas ringi...



-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Üle 20 aasta kogemust, iga päev näen neid autosid. Tavaline vaatepilt. Ja mõttetu on seal midagi puhastama hakata, lihtsalt vahetada tuleb, siis saab korda. No vähemalt üks inimene kuulas kogu sellest seltskonnast.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Kui radikas katki siis seda keegi ei remondi ja läheb uus. Pigem ammu oli vaja vahetada mitte üks lõpuks võttis kuulda. 
Pikalt lekkiv radikas tähendab seda, et särk on suure tõenäosusega korrosiooni kogunud ehk enne radika vahetust oli kindlasti vaja süsteemi pesu teha.

Pikalt lekkiv radikas tähendab seda, et särk on suure tõenäosusega korrosiooni kogunud ehk enne radika vahetust oli kindlasti vaja süsteemi pesu teha.
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Üks pilk sisenevast torust sisse ja saab aru kas on vaja pesta või mitte. Endal juhus, kus eelmine omanik oli kasutanud lekkepeatajat ja süsteemi sai puhtaks vaid mehhaaniliselt kraapides. N62 ülemise vanni eemaldamisel sai ligi ülemisele plokiosale, millele oli sadestunud ca 1-2 mm kiht. Mingi keemia seda ei võtnud. Sadestunud oli vaid kuumematele pindadele suunaga plokist radika poole. Jahedamatel pindadel sade puudus, st radika väljuv osa oli puhas. Samuti lõdvikute süsteem. Kasti soojusvaheti oli ka umbes- kast kogu aeg kuum. Peale radikate ja soojusvahetite vahetust lahenes
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere! Esmasel vaatlusel sade õnneks puudus. Autol on hiljaaegu vahetatud õlifiltri jala tihend, veepump ja selle kõrval olev plastikust korpus. Nende tööde käigus oli võimalik kaameraga süsteemi sisse piiluda. BTW selle plastikust kahe toruga korpusel olid sisemisel küljel mõrad ja värvimoonutused. Mõrad ulatusid tihendi äärikuni ja kergel katsumisel murdus tihendi sisemine äärik sootuks küljest. Tegu oli orig. connectoriga https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info ... 1117800048 . Igastahes uus orig. connector läks külge ja eks järgmised ca. 8 aastat peaks mureta olema
.
Tahan veel öelda, et Patrik räägib õiget juttu. Ka minu auto käimari radikas ei olnud kõige puhtam...rääkimata turbole mõeldud radikast. Ütleme nii, et igav ei hakka.

Tahan veel öelda, et Patrik räägib õiget juttu. Ka minu auto käimari radikas ei olnud kõige puhtam...rääkimata turbole mõeldud radikast. Ütleme nii, et igav ei hakka.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Täna on keemia, mis on kange ja töötab - seetõttu tuleb max 24h välja pesta. Ilmselt lihtsalt aeg on edasi läinud. Kõik muutub. Asukohale lähemalt a la Forss müüb ka ühte sorti kanget, kui järgmine kord kiirelt vaja.
Õhku ja õli saanud süsteem on alati vaja remondi käigus pesta. Kui filtri jalal vahetati tihendid siis pidi ka pesu sellele järgnema. Kummaline, et töö tegija ei tuvastanud siis samal ajal juba radika leket. 8 aastat ei ole kunagi üksi faktor. Kui midagi on jäetud pikalt remontimata siis on tagajärgede loetelu alati pikk. Radikas otseselt ei vanane vaid hävineb pigem tagajärgedest - olgu siis meeletu km läbisõit või kokkuhoid hooldusele/remondile.
Õhku ja õli saanud süsteem on alati vaja remondi käigus pesta. Kui filtri jalal vahetati tihendid siis pidi ka pesu sellele järgnema. Kummaline, et töö tegija ei tuvastanud siis samal ajal juba radika leket. 8 aastat ei ole kunagi üksi faktor. Kui midagi on jäetud pikalt remontimata siis on tagajärgede loetelu alati pikk. Radikas otseselt ei vanane vaid hävineb pigem tagajärgedest - olgu siis meeletu km läbisõit või kokkuhoid hooldusele/remondile.
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere. Suure tõenäosusega on ttsysil ka õigus tänapäeva keemia osas. Minu autol vähemasti lisaks kaameraga sisse piilumisel oli pesu tehtud, jumal teab millega muidugi...bmw oem "coca-cola" gemüüsega
. Eks teised kasutajad saavad siit teemast ütteist õppida.

Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Minu f10 530d samamoodi jv temp 100 kraadi juures peaaegu koguaeg, nii ummikus, maanteel, kiirendades, vahel +-5c. Arvan, et see asi peabki nii olema?
-
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 05.02.2008 13:00 53
- Peamine sõiduk: BMW F07
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Tere. Kas Sa vaatasid seda varjatud menüüst? Sõltuvalt autost on parempoolne temp. näidik mõeldud õlitemperatuurile. Peale radikate vahetust on minu N57D30 jahutusvedeliku temp 87-91 kraadi juures. Mõnda aega jõulisemalt sõites on jahutusvedeliku temperatuur jõudnud hetkeliste õhutemperatuuridega ca. 93-94 kraadi juurde(linnasõidul). Foori taga oodates jahtub auto 89-90 kraadi juurde tagasi. Täiendan oma vastust natukene veel. Nimelt ma ei oska tänaseni vastata, mis on "normaalsed" töötemperatuurid antud mootoritele. Diislil ja bensukal need varieeruvalt erinevalt. Ma põhinen ainult enda kogemusele, st. peale radikate vahetamist läks asi hulga jahedamaks. Autod ei ole enam uued ja need radikad on tõenäoliselt sodiga kaetud. Sama viitavad ka kaasfoorumlased patrik ja ttsys. Kui Sa muidugi viitsid, siis keera mõned kruvid lahti ja hinda radikate seisukorda:
See video on bensuka oma, aga põhimõte jääb samaks. Newtisist leiad ka abimaterjali.
See video on bensuka oma, aga põhimõte jääb samaks. Newtisist leiad ka abimaterjali.
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Minul parempoolne kell näitab jahutuse tempi, sama oli ka varjatud menüüs. Kuna seier keskel, siis ei näe küll põhjust paanitseda. Mul 535i oli seal 110c juures ka tihti kuumaga.
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2914
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Minu F10 535d jahutusvedelik alati vahemikus 89-93 ja mootoriõli 98-100C. Üle nende väärtuste pole nagu näinud, et oleks kunagi läinud. Seda siis maanteesõidul ja linnavahel normaalse sõiduga, ummikutes autoga väga ei sõida.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?

N62 4,8 bensiin. Kui vähe pikemalt sõita jääb seier selle kohapeale. See normaalne temperatuur?
Re: BMW F-seeria N57D30 jahutusvedeliku normaalne suvine töötemperatuur?
Jah.
Buumer Auto / 56826000