E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Kas keegi on proovinud resettida oma automaatkasti õpitud sõidustiili ja kas tulemus on tõesti nii hea kui räägitakse?
(http://forums.5series.net/e60-discussio ... ift-40018/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nimelt kirjutatakse siin, et auto õpib oma esimese 1000 km sõiduga juhi sõidustiili ja ülejäänud aja edaspidi vahetab käike selle järgi. Kuid omaniku vahetades ei pruugi käigukast enam olla ootuspärane uuele omanikule, kes võibolla sõidab teistsuguse sõidustiiliga ja sel juhul tuleks käigukasti õpitud teadmised resettida: et keerad süüte esimesse asendisse ja hoiad gaasi pedaali 30 sekundit all siis keerad süüte välja ja korras.
Kas keegi on proovinud ja kuidas mõjus käiguvahetusele, kas positiivselt?
(http://forums.5series.net/e60-discussio ... ift-40018/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nimelt kirjutatakse siin, et auto õpib oma esimese 1000 km sõiduga juhi sõidustiili ja ülejäänud aja edaspidi vahetab käike selle järgi. Kuid omaniku vahetades ei pruugi käigukast enam olla ootuspärane uuele omanikule, kes võibolla sõidab teistsuguse sõidustiiliga ja sel juhul tuleks käigukasti õpitud teadmised resettida: et keerad süüte esimesse asendisse ja hoiad gaasi pedaali 30 sekundit all siis keerad süüte välja ja korras.
Kas keegi on proovinud ja kuidas mõjus käiguvahetusele, kas positiivselt?
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
mind huvitaks ka selline asi 

Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Hei, sama asi põhimõtteliselt oli ka 98a. Audi A8'l (viie käiguline automaatkast) Sai arvutiga kasti salvestatud seaded nullida, mida erilist vahet ei täheldanud enne ja pärast. Samas, eks aeg on ka edasi läinud ja skeemi nii mõnigi transistor juurde pandud
(Moore seadus)

... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Tegin kunagi. Alguses oleks nagu kogu aeg DS peal olnud, suht hilja vahetas ja gaasipedaal oli ka kuidagi tundlikum, sellessuhtes et aktiivsemalt vahetas alla käigu iga natuke järsema vajutuse peale. Päeva võib-olla oli mingit vahet tunda, rohkem küll aru ei saanud.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Adaptiivsetest seadetest lahti saamisest on vahel tõesti kasu ja ka põhjendatud; eriti, kui sama võtmega on erinevaid auto kasutajaid. See ei käi ka ainult E60 kohta, samad kastid ju paljudel E-del.
Täheldus on see, et kui üldiselt kõrgete pööretega ja raske jalaga sõita siis 2->1-sele käigule laskumine läheb vahel eriti rohmakaks ning siis saab adaptsioonide maha võtmisega selle pehmemaks teha. Kui kast töötab normaalselt ehk harjumuspäraselt siis lühidalt öeldes parem mitte eksperimenteerida.
Täheldus on see, et kui üldiselt kõrgete pööretega ja raske jalaga sõita siis 2->1-sele käigule laskumine läheb vahel eriti rohmakaks ning siis saab adaptsioonide maha võtmisega selle pehmemaks teha. Kui kast töötab normaalselt ehk harjumuspäraselt siis lühidalt öeldes parem mitte eksperimenteerida.
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Ok, ma proovin täna ära, sest ma tunnen, et minu ja eelmise omaniku sõidustiil on täiesti erinev...
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Vähemalt Kadrinas väideti mulle, et ise kõiki seadeid käigukastis resettida ei saa ehk siis selle õpetuse järgi küll resettib adaptsioonid ära, kuid täielikku resetti saab ainult arvutiga teha.
Aga ütleme nii, et kui sai Kadrinas dünaamilises õlivahetuses käidud, siis tehti reset ka adaptsioonidele ning mõnda aega oli kast tõesti väga ergas ja toimetas teistmoodi. Kuid ajapikku muutub kasti käitumine täiesti samaks tagasi.
Aga ütleme nii, et kui sai Kadrinas dünaamilises õlivahetuses käidud, siis tehti reset ka adaptsioonidele ning mõnda aega oli kast tõesti väga ergas ja toimetas teistmoodi. Kuid ajapikku muutub kasti käitumine täiesti samaks tagasi.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Kõik AT ei ole adaptiivsed ja ega ei olegi vaja kõiki adaptsioone maha võtta; antud teema käib adaptiivse AT kohta ja selle liigutusega saab tõesti kasti juhtmooduli viia sellisesse seisu, kus adaptiivmälu ei rakendata ning juhmoodul teeb need operatsioonid taaskord üle. Mingit reset-i või AT üldist adaptsioonide kustutamist ei toimu.
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
"Kui kast töötab normaalselt ehk harjumuspäraselt siis lühidalt öeldes parem mitte eksperimenteerida."
Juhul kui auto on hiljuti soetatud ja pole teada kuidas peaks harjumuspärane töö kastil olema (kuid kast töötab normaalselt), kas säärasel eksperimenteerimisel võib ka mingeid negatiivseid külgi olla?
Juhul kui auto on hiljuti soetatud ja pole teada kuidas peaks harjumuspärane töö kastil olema (kuid kast töötab normaalselt), kas säärasel eksperimenteerimisel võib ka mingeid negatiivseid külgi olla?
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Negatiivne võib olla see, et sellist adapteeritust, millega hetkel toimetab, ei pruugi enam kunagi tagasi saada ja siis jäädaksegi seda nagu sõltlane pidevalt otsima.
Kui ei ole ära mukitud võtmed ja kõik nagu tehasest peale loeti siis võid ühe võtmega, mida ei kasuta ehk nagunii seisab, seda eksperimenteerida aga sellegi poolest peab arvestama, et mitte kõigil mootoritel/kastidel pole sõltumatut AT adaptiivsust ehk kui ühe võtmega algatada adaptiivne protsess siis kaovad ka teiste võtmete juhtread ning kõike hakatakse uuesti peale tiksutama.
See kõik on algoritmi põhine ja seetõttu ka soovitasin mitte eksperimenteerida nagu ka iga suvaline arvuti või kontrolleriga -> kui töötab siis parem mitte näppida; ja seda veel enam, kui häda korral abi või oskused asuvad kuskil metsa taga.
Kui ei ole ära mukitud võtmed ja kõik nagu tehasest peale loeti siis võid ühe võtmega, mida ei kasuta ehk nagunii seisab, seda eksperimenteerida aga sellegi poolest peab arvestama, et mitte kõigil mootoritel/kastidel pole sõltumatut AT adaptiivsust ehk kui ühe võtmega algatada adaptiivne protsess siis kaovad ka teiste võtmete juhtread ning kõike hakatakse uuesti peale tiksutama.
See kõik on algoritmi põhine ja seetõttu ka soovitasin mitte eksperimenteerida nagu ka iga suvaline arvuti või kontrolleriga -> kui töötab siis parem mitte näppida; ja seda veel enam, kui häda korral abi või oskused asuvad kuskil metsa taga.
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
ok selge, tänud vastamast.
kas see muidu on ok, et 5 --> 6 käik läheb alles ca 100+km/h. Teoreetiliselt eesti oludes kui kiirust ei ületa ja sõita 90ga, siis ei saagi 6. käiku sisse (vähemalt mul pole läinud, läheb alles seal 100 ja 110 vahel)
kas see muidu on ok, et 5 --> 6 käik läheb alles ca 100+km/h. Teoreetiliselt eesti oludes kui kiirust ei ületa ja sõita 90ga, siis ei saagi 6. käiku sisse (vähemalt mul pole läinud, läheb alles seal 100 ja 110 vahel)
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Oleneb mootorist ja kastist. Palju pöörded 5-ga 60km/h?
Diislid hoiavad kauem 5. sees, bensukad kuskil 60km/h 6. sees ja pöörded alla 2k (ca 1400p/m), 90km/h sõites kuskil 1800p/m.
Diislid hoiavad kauem 5. sees, bensukad kuskil 60km/h 6. sees ja pöörded alla 2k (ca 1400p/m), 90km/h sõites kuskil 1800p/m.
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Mul samuti läheb 6 käik seal 105km/h kiiruse juures sisse, aga oleneb ka sellest kuidas eelnevalt oled sõitnud enne maantee sõitu, kui rahulikult siis ta vahetab seal 100km/h kiiruse juures juba 6nda sisse.Kert11 kirjutas:ok selge, tänud vastamast.
kas see muidu on ok, et 5 --> 6 käik läheb alles ca 100+km/h. Teoreetiliselt eesti oludes kui kiirust ei ületa ja sõita 90ga, siis ei saagi 6. käiku sisse (vähemalt mul pole läinud, läheb alles seal 100 ja 110 vahel)
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3493
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
ma endal proovisin ära! Kusjuures mul läks paremaks- gaasipedaal reageerib kiiremini ja pöördeid lubab rohkem ennem kui käiku vahetab. Ma veel vähe sõitnud eks paistab, mis edasi teeb...
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
vaatasin neid pöördeid, et siis sõitu alustades külma mootoriga
70km/h 4 käik umbes 1800rmp

90km/h 5 käik 1700rmp

siis lasin korraks üle 100 ja tuli 6 käik, 90km/h 6 käik 1500rmp

110km/h 6 käik 1600rmp

70km/h 4 käik umbes 1800rmp

90km/h 5 käik 1700rmp

siis lasin korraks üle 100 ja tuli 6 käik, 90km/h 6 käik 1500rmp

110km/h 6 käik 1600rmp

2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Tere,mul on 535d ja vahetab kuskil 80-90 km/h kiiruse vahel viiendalt käigult kuuendale.
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Oled sa kindel, et sul eelviimasel pildil 6 käik on? Muidu mul ka alla 100 ei taha kuuendat käiku panna aga ei saa teda süüdistada, sest ma olen proovinud 90 pealt käsitsi 6 käigu panna ja küttekulu sellest küll ei lange. Ilmselt meeldivad mootorile veidi kõrgemad põõrded rohkem kui küttekulu nagunii sama on.Kert11 kirjutas:vaatasin neid pöördeid, et siis sõitu alustades külma mootoriga
70km/h 4 käik umbes 1800rmp
90km/h 5 käik 1700rmp
siis lasin korraks üle 100 ja tuli 6 käik, 90km/h 6 käik 1500rmp
110km/h 6 käik 1600rmp
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
See on kindlasti seal pildil juba 6. käik. Bensukal läheb rahulikul kiirendusel 6. käik sisse 70-80km/h vahel (1300-1400) ja kui raskema jalaga siis kuskil 100-110 vahel alles ehk kui 5. pöörded >3000. Bensukal hoiab 6. sees kuni kiirus langeb alla 50-55 aga diislil ilmselt võtab juba varem alla.
Ehk siis kõik sõltub mootorist ja varbast.
Ehk siis kõik sõltub mootorist ja varbast.
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
to sigaelmar
ega mul vabatahtlikult ta ei läinudki eelviimasel pildil kuuendale, pidin laskma juba 100 või 105 peale, enne kui läks ja siis lasin kiiruse 90 peale tagasi (et näha pöörete erinevust 5. vs 6) ehk üleeelmine pilt vs eelmine pilt.
Aga ma pole täheldanud, et kui väga rahulikult sõitu alustada ta siis 5 to 6 varem vahetaks. Teised vahetused tunduvad küll sõltuvat "raskest jalast" ehk siis kui sõita eeskujulikult, vahetab juba käike 1700 rpm juures, aga kui teha "rasket jalga" siis vahetab 2500+ rpm juures alles. Ma isiklikult eelistaks, et ta võimalikult vara vahetaks. Kuna see "nipp" mõjuvat nagu oleks kogu aeg DS sees, siis ma ise polegi seda katsetanud (kuna mulle sobib praegune käigukasti tegevus hästi)
ega mul vabatahtlikult ta ei läinudki eelviimasel pildil kuuendale, pidin laskma juba 100 või 105 peale, enne kui läks ja siis lasin kiiruse 90 peale tagasi (et näha pöörete erinevust 5. vs 6) ehk üleeelmine pilt vs eelmine pilt.
Aga ma pole täheldanud, et kui väga rahulikult sõitu alustada ta siis 5 to 6 varem vahetaks. Teised vahetused tunduvad küll sõltuvat "raskest jalast" ehk siis kui sõita eeskujulikult, vahetab juba käike 1700 rpm juures, aga kui teha "rasket jalga" siis vahetab 2500+ rpm juures alles. Ma isiklikult eelistaks, et ta võimalikult vara vahetaks. Kuna see "nipp" mõjuvat nagu oleks kogu aeg DS sees, siis ma ise polegi seda katsetanud (kuna mulle sobib praegune käigukasti tegevus hästi)
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Äratan vana teema.
Sai üks 525d 120kw ligi võetud ja samuti avastasin, et mnt peal (sõidan gps järgi 95km/h) väga 6ndat käiku ei taha sisse panna. On see siis nn normaalne käitumine? Kui ise 6s sisse panna siis jõuab nagu vedada ilusti.
Sai üks 525d 120kw ligi võetud ja samuti avastasin, et mnt peal (sõidan gps järgi 95km/h) väga 6ndat käiku ei taha sisse panna. On see siis nn normaalne käitumine? Kui ise 6s sisse panna siis jõuab nagu vedada ilusti.
TEL 57703395
- nm5
- Huviline
- Postitusi: 332
- Liitunud: 04.05.2009 19:37 06
- Peamine sõiduk: BMW 730d e65/BMW 740i e38/BMW 535i e34
- Asukoht: Räpina/Tallinn
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
See on normaalne käitumine. Enda e65-l lülitus ka 6-s käik rahuliku gaasiga ca 96-100km/h sisse. Peale xhp käigukasti tarkvara paigaldust toimus kuuendale vahetus 89-90 juures rahuliku gaasiga.
Kronoloogiliselt omatud BMWd: BMW M52 523i E39, BMW M50 525i E34, BMW M57 525dA E39, BMW M57N2 730d E65, BMW M62 740iA, BMW N20 528iA XDrive F10, BMW M30 535i E34
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 334
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
madala pöördega töristamine ei ole kasulik mootorile.
See, et tiksud võimalikult madala pöördega ja hoiad seeläbi kütust kokku on paras legend, mis ehk oli kuidagi moodi õige vanade autode puhul.
Mootori pardaarvuti arvestab mg/strock (kütusejahutitega autodel kuupmm/strock) kütuse koguse.
Kui sul on vaja 20kw jõudu, selleks, et hoida 90km/h püsivat kiirust, siis nii 5enda kui ka 6enda käiguga see ka saavutatakse.
5käik tähendab seda, et pöörded on kõrgemad ja ühte töösüklisse antakse vähem kütust peale, kui 6käigu puhul.
Ühesõnaga maalähedane matemaatika.
Võtame meelevaldsed väärtused- 90nega sõites on 5 käik 2000rpm ja 6es käik 1500rpm.
20kW 2000rpm juures tähendab 95,49Nm
20kW 1500rpm juures tähendab 127,32Nm
Allikas http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp
Selleks, et rohkem pöördemomenti saavutada on vaja rohkem kütust per töötsükkel.
Mingi suvaline Nm to IQ(injection quatity) näide internetist.
https://www.ecuconnections.com/forum/vi ... hp?t=11389
6nm=1mg
Saame, et 5 käigu puhul 15,915mg/strock
Saame, et 6 käigu puhul 21,22mg/strock
ühesõnaga, ühe töötsükli kohta võtab 6es käik rohkem kütet.
Kui nüüd arvestada aga, et teepikkuse kohta kulutab rohkem kütust? Siis tegelikult sellise kirvemeetodil matemaadiliselt tuleb täpselt sama number. Lihtsam oleks küsida, mitu kW teepikkuse kohta kulus.
Siinkohal tulevad mängu sellised asjad, mida kirve meetodi mõistus enam ei võta.
Esiteks oleneb Nm/mg kohta tugevalt mootori eripärast, kui hästi hingab, milline on kolvi käik, milline põlemiskambri maht, kas egr on kasutusel, milline on egr tsükkel, summuti süsteem, kas dpf on umbes(hingamine raskem), milline on pritse algus aeg, milline lõpp, milline pritse surve, kas eel ja järelpritse on kasutusel, mis on jahutusvedeliku ja õli temperatuurid, ja tegelikult palju muutujaid veel.
Läks liiga keeruliseks?
Kõige lihtsam on öelda, et mootori töö on kõige optimaalsem parimas väändevahemikus, mis üldiselt jääb sõiduatode diislitel kuskil 1750-2200rpm vahele(olenevalt mootorist ja selle sätetest).
Parim väändevahemik on see, kus täiesti puhas kütus(segamata EGR gaasidega) põlemis kiirus(leegi front) vastab optimmalseimalt kolvi liikumise kiirusele. Liig kõrge pöörde puhul jookseb kolb eest ära, liiga madala puhul toimub puhta kütusega täielik põlemine enne A.S.S(alumise surveseisundi) asendit ja võimalik, et ka liiga varajase süttimisega(mootor käib teravamalt).
Selleks, et madalatel pööretel põlemisfrondi kiirust alla tõmmata, lisatakse EGR gaase(ühtlasi tõstab väljalaskegaaside temperatuuri, millega ühtlasi saavutatakse effektiivsem katalüsaatori töö), aga EGR gaasid on teadupärast põlenud jäägid, ehk siis mingil määral lämmatavad põlemist(aeglustavad). Selleks, et põlemine siiski toimuda saaks, lisatakse veidi täiendavalt kütust töötakti kohta.
offtopic
Mis juhtub, kui egr välja programmeerida?
*põleb puhas kütus
*madalal pöördel on põlemisfront ebasobivalt kiire, kannatab madala otsa jõudlus
*võib esineda liiga teravat töötsüklit tühipööretel- mootor lagiseb
*EGRi eemaldamisel tuleks S.O.I(Start of injection) standardselt umbes 2 kraadi hilisemaks(vist oli hilisemaks) keerata.
*kütusekulu ei tohiks muutuda. Kui egr olemasolul peab madalal pöördel kütust juurde lisama, et põlemine toimuks, siis egrita peab kütust lisama, sest põlemine on liiga kiire ja seetõttu ebaeffektiivne arvutusliku kütusekoguse puhul.
Töristada 1500pöördega 6enda käigua, arvates, et see on öko, siis eksite, sest 5es käik on kõrgemal pöördel mis ilmselt on arvestatud just 90nega sõitmiseks.
Ise väntaks jalgrattal ka pigem natukene kiiremini, kui et sõtkuks aeglaselt ja raskelt pedaale.
See, et tiksud võimalikult madala pöördega ja hoiad seeläbi kütust kokku on paras legend, mis ehk oli kuidagi moodi õige vanade autode puhul.
Mootori pardaarvuti arvestab mg/strock (kütusejahutitega autodel kuupmm/strock) kütuse koguse.
Kui sul on vaja 20kw jõudu, selleks, et hoida 90km/h püsivat kiirust, siis nii 5enda kui ka 6enda käiguga see ka saavutatakse.
5käik tähendab seda, et pöörded on kõrgemad ja ühte töösüklisse antakse vähem kütust peale, kui 6käigu puhul.
Ühesõnaga maalähedane matemaatika.
Võtame meelevaldsed väärtused- 90nega sõites on 5 käik 2000rpm ja 6es käik 1500rpm.
20kW 2000rpm juures tähendab 95,49Nm
20kW 1500rpm juures tähendab 127,32Nm
Allikas http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp
Selleks, et rohkem pöördemomenti saavutada on vaja rohkem kütust per töötsükkel.
Mingi suvaline Nm to IQ(injection quatity) näide internetist.
https://www.ecuconnections.com/forum/vi ... hp?t=11389
6nm=1mg
Saame, et 5 käigu puhul 15,915mg/strock
Saame, et 6 käigu puhul 21,22mg/strock
ühesõnaga, ühe töötsükli kohta võtab 6es käik rohkem kütet.
Kui nüüd arvestada aga, et teepikkuse kohta kulutab rohkem kütust? Siis tegelikult sellise kirvemeetodil matemaadiliselt tuleb täpselt sama number. Lihtsam oleks küsida, mitu kW teepikkuse kohta kulus.
Siinkohal tulevad mängu sellised asjad, mida kirve meetodi mõistus enam ei võta.
Esiteks oleneb Nm/mg kohta tugevalt mootori eripärast, kui hästi hingab, milline on kolvi käik, milline põlemiskambri maht, kas egr on kasutusel, milline on egr tsükkel, summuti süsteem, kas dpf on umbes(hingamine raskem), milline on pritse algus aeg, milline lõpp, milline pritse surve, kas eel ja järelpritse on kasutusel, mis on jahutusvedeliku ja õli temperatuurid, ja tegelikult palju muutujaid veel.
Läks liiga keeruliseks?
Kõige lihtsam on öelda, et mootori töö on kõige optimaalsem parimas väändevahemikus, mis üldiselt jääb sõiduatode diislitel kuskil 1750-2200rpm vahele(olenevalt mootorist ja selle sätetest).
Parim väändevahemik on see, kus täiesti puhas kütus(segamata EGR gaasidega) põlemis kiirus(leegi front) vastab optimmalseimalt kolvi liikumise kiirusele. Liig kõrge pöörde puhul jookseb kolb eest ära, liiga madala puhul toimub puhta kütusega täielik põlemine enne A.S.S(alumise surveseisundi) asendit ja võimalik, et ka liiga varajase süttimisega(mootor käib teravamalt).
Selleks, et madalatel pööretel põlemisfrondi kiirust alla tõmmata, lisatakse EGR gaase(ühtlasi tõstab väljalaskegaaside temperatuuri, millega ühtlasi saavutatakse effektiivsem katalüsaatori töö), aga EGR gaasid on teadupärast põlenud jäägid, ehk siis mingil määral lämmatavad põlemist(aeglustavad). Selleks, et põlemine siiski toimuda saaks, lisatakse veidi täiendavalt kütust töötakti kohta.
offtopic
Mis juhtub, kui egr välja programmeerida?
*põleb puhas kütus
*madalal pöördel on põlemisfront ebasobivalt kiire, kannatab madala otsa jõudlus
*võib esineda liiga teravat töötsüklit tühipööretel- mootor lagiseb
*EGRi eemaldamisel tuleks S.O.I(Start of injection) standardselt umbes 2 kraadi hilisemaks(vist oli hilisemaks) keerata.
*kütusekulu ei tohiks muutuda. Kui egr olemasolul peab madalal pöördel kütust juurde lisama, et põlemine toimuks, siis egrita peab kütust lisama, sest põlemine on liiga kiire ja seetõttu ebaeffektiivne arvutusliku kütusekoguse puhul.
Töristada 1500pöördega 6enda käigua, arvates, et see on öko, siis eksite, sest 5es käik on kõrgemal pöördel mis ilmselt on arvestatud just 90nega sõitmiseks.
Ise väntaks jalgrattal ka pigem natukene kiiremini, kui et sõtkuks aeglaselt ja raskelt pedaale.
Süda on BMW.
Re: E60 automaat käigukasti uuesti õpetamine, kuidas mõjus?
Täitsa offtopic aga aasta on 2013 ja ttsys ajab täiesti normaalset juttu
Ei olegi iga kolmas sõna mingi keeruline sünonüüm või muidu veider tekst.

316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53