E39 käigukast?
Re: E39 käigukast?
Kasti õli vaata üle, kas sealt uldse midagi välja tuleb, tundub nagu kast kuivaks lastud, ja nuud tegid ilusa lõppu sellele
Re: E39 käigukast?
Kuidas ta siis veel tundma andma peaks?
kakkus nagu ikka 85-90kmh sõites imelikult
Ammu juba karjus ju.Tavaliselt külmaga ta ikkagi kohe liikuma ei hakanud kui drive sees, vaid kuskil 2-3 sek siis võttis järele, tagurpidi käigu võttis kohe.
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 634
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: E39 käigukast?
Selliste vigadega sa enam hinna pärast remontida ei taha seda, niiet pane uus alla ja saad vana huvi pärast laua peal legoks tõmmata ja kindlalt teada, mis otsa sai. Ise pakun, et turbiin kulunud, turbiinist tulnud metall siduripakid, solenoidid ja kanalid ära kulutanud ja koos ta ongi. Ilma täisremondita see enam liikuma ei hakka ja hinnaks oli poolteist aastat tagasi 2K recros, 2.6 hõbenooles +200-300€ turbiin. Kogu sisu kuluosad üksi maksavad 900€ koos saatekuludega, muidu oleks ise enda oma ära värskendanud, aga venitan regulaarsete õlivahetustega eluiga nii pikale kui saan ja siis mõtleb edasi.
Tolle ajastu üks lollimalt keeruliseimaid ja kalleimaid kaste, mida remontida see GM oma, öeldi recrost mulle. Suvalise muu auto pikimootori kasti saad jämedalt poole odavamalt korda.
Tolle ajastu üks lollimalt keeruliseimaid ja kalleimaid kaste, mida remontida see GM oma, öeldi recrost mulle. Suvalise muu auto pikimootori kasti saad jämedalt poole odavamalt korda.
-
- Huviline
- Postitusi: 44
- Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tartumaa
Re: E39 käigukast?
m2x kirjutas: ↑21.05.2022 09:36 23 Selliste vigadega sa enam hinna pärast remontida ei taha seda, niiet pane uus alla ja saad vana huvi pärast laua peal legoks tõmmata ja kindlalt teada, mis otsa sai. Ise pakun, et turbiin kulunud, turbiinist tulnud metall siduripakid, solenoidid ja kanalid ära kulutanud ja koos ta ongi. Ilma täisremondita see enam liikuma ei hakka ja hinnaks oli poolteist aastat tagasi 2K recros, 2.6 hõbenooles +200-300€ turbiin. Kogu sisu kuluosad üksi maksavad 900€ koos saatekuludega, muidu oleks ise enda oma ära värskendanud, aga venitan regulaarsete õlivahetustega eluiga nii pikale kui saan ja siis mõtleb edasi.
Tolle ajastu üks lollimalt keeruliseimaid ja kalleimaid kaste, mida remontida see GM oma, öeldi recrost mulle. Suvalise muu auto pikimootori kasti saad jämedalt poole odavamalt korda.
Kindlasti kasutatud kast pigem alla jah, kasti remont oli päris kulukas, hõbenool pakkus 1K vana maha ja uue peale võtmise eest… pm pole midagi diagnoosida seal öeldi. Enda mõistus ütleb hetkel, et võiks proovida lisada kastiõli? Kuna veakoode ega mitte kui miskit ei olnud, ning ilmselgelt ei teinud see kast kõige hullemaid nalju. Tean, et lisatakse õli kui mootor käib. Aga kui seal midagi pole, kas võib ka protseduuri ilma käimiseta teha, et lisan ja siis panen käima alles auto? Äkki tõesti vähe õli ning kuumeneb üle?
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 634
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: E39 käigukast?
Saad aru, kui kastis õli otsa saab ja juba suitsu välja viskas, ei tee see lisamine seal mitte midagi. See on nagu seisva mootoriga gaasi andmine, sa võid teda tallata palju tahad, aga liikuma ta ei hakka. Tolerantsid uues kastis on tuhandikes ja sümptomite järgi oli ta sul juba enne seda aplaavat oluliselt kulunud, sest kui kast 2-3 sek liikuma hakkamiseks aega tahab, midagi enam ei lülitu õigesti. Kulumine tekitab rauapuru ja rauapuru toimib kastis õliga segatult nagu liivapaber. Õlivann näeb ilmselt huvitav välja...
Sa võid ju toppida sinna õli sisse ja vaadata, ehk ärkab niipalju et õnnestub vähemalt kuskile remondikohta sõita vms, aga igapäevatoimetusteks sellega liiklusesse minna enam ei julgeks.
Ps- mehaaniline kulumine tihti ei löögi veakoode sisse.
Kui sa rääkisid metallikõrinast, siis palju variante ei ole- kas on turbiini sisu laiali või on kastis siduripakid laiali. Halvemal juhul mõni lülituslint katki. Ühtegi neist uus õli ei paranda kahjuks.
Sa võid ju toppida sinna õli sisse ja vaadata, ehk ärkab niipalju et õnnestub vähemalt kuskile remondikohta sõita vms, aga igapäevatoimetusteks sellega liiklusesse minna enam ei julgeks.
Ps- mehaaniline kulumine tihti ei löögi veakoode sisse.
Kui sa rääkisid metallikõrinast, siis palju variante ei ole- kas on turbiini sisu laiali või on kastis siduripakid laiali. Halvemal juhul mõni lülituslint katki. Ühtegi neist uus õli ei paranda kahjuks.
-
- Huviline
- Postitusi: 44
- Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tartumaa
Re: E39 käigukast?
Update
Masin sõidab kast toimib, üle 15m ei julgenud sõita, kõrinat polnud, äkki vaataks ikka kasti õli?
Masin sõidab kast toimib, üle 15m ei julgenud sõita, kõrinat polnud, äkki vaataks ikka kasti õli?
-
- Huviline
- Postitusi: 44
- Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tartumaa
Re: E39 käigukast?
Kohe külmast R peale, hakkas liikuma, siis kohe D hakkas liikuma ei mõtlenud ka. Tavaliselt oli kui panid D siis mõtles, gaasiga natuke mängisid laks, mäe peal hoidis ilusti. Käigud ei libisenud. Kõrinat ei tuvastanud praegu aga see kõrin hakkas ka P peal tiksudes…
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: E39 käigukast?
See kast on läbi, mida sa enam oletad seal. Koolitaraha vägisi tahad maksta, siis mine osta see õli ja vaheta. Youtubest leiad kindlasti protseduuri, kuidas seda teha. Raha tahad kokku hoida, siis vali odavam koht kui Hõbenool ja lase kast ära vahetada. Ehk see koht leiab ka sulle kasti. Päringu võid ise ka teha nt siin https://elv.ee/varuosaparing/ või muretsed mujalt kasti.
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Re: E39 käigukast?
Täiesti reaalne, et külmast peast veel veidi toimib.
Omal muidu oli igati viisakas kast (vahetas normaalselt, liikuma hakkas kohe jne) kuni üks reede pikemal mnt sõidul hakkas avariisse viskama. Laup sai pisut sõita siis enam vähem toimis aga paar korda viskas ikka avariisse. Pühap hakkasin koju tagasi sõitma, soojaks sai siis oligi avariis kohe kui uuesti käima panin. Proovisin veel võimalikult koju ära saada.
Siiski enne lõppu jäin tee äärde kuna hoog sai otsa
Sai koju veetud ja vedu oli täiesti null. Vedeles umbes nädala kuni uue kasti leidsin, vahetama hakkasin siis auto sõitis ise tõstukile nagu poleks midagi olnudki.
Omal sai jõudu lisaks keeratud mis ilmselt selle kasti ära tappis.
Omal muidu oli igati viisakas kast (vahetas normaalselt, liikuma hakkas kohe jne) kuni üks reede pikemal mnt sõidul hakkas avariisse viskama. Laup sai pisut sõita siis enam vähem toimis aga paar korda viskas ikka avariisse. Pühap hakkasin koju tagasi sõitma, soojaks sai siis oligi avariis kohe kui uuesti käima panin. Proovisin veel võimalikult koju ära saada.
Siiski enne lõppu jäin tee äärde kuna hoog sai otsa
Sai koju veetud ja vedu oli täiesti null. Vedeles umbes nädala kuni uue kasti leidsin, vahetama hakkasin siis auto sõitis ise tõstukile nagu poleks midagi olnudki.
Omal sai jõudu lisaks keeratud mis ilmselt selle kasti ära tappis.
TEL 57703395
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: E39 käigukast?
Vaheta veovõll, pane uus õli ja ilmselt kestab veel aastaid. Muud vastust sa kuulda ei taha vist
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 634
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: E39 käigukast?
Otsa lõpeb muidugi kõige kehvema koha peal 200km kodust siis
Üks asi meenus muidu, metallikõrin võib tulla hooratta küljes olevast veoplaadist ka (flex plate). Mõni polt jalga lasknud või nurk katki. Omegal mul murdusid kõik kolm poldikinnitust maha, hooratas oli turbiiniga lõpuks ainult poldipäid pidi kontaktis, kolises nagu segane. Enne seda oli ka aeg-ajalt kerge tärin, niikaua kui kõik maha lendas.
Üks asi meenus muidu, metallikõrin võib tulla hooratta küljes olevast veoplaadist ka (flex plate). Mõni polt jalga lasknud või nurk katki. Omegal mul murdusid kõik kolm poldikinnitust maha, hooratas oli turbiiniga lõpuks ainult poldipäid pidi kontaktis, kolises nagu segane. Enne seda oli ka aeg-ajalt kerge tärin, niikaua kui kõik maha lendas.