e60 vanose juhtmed

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
kert125
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 26.09.2023 18:36 32
Peamine sõiduk: BMW 530xi

e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas kert125 »

Lööb ette et mootori jõudlus vähendatud. Probleemiks on vanosed. Täpsemalt kuskilt juhtmed. Kuna mingi hetk saab pea nädala sõita. Ja siis lööb jälle põlema. Täpsemalt juhtmeid uurides (testriga piiksutades) mass tuleb läbi. Plussi ei oska nii kontrollida. Kui süüde väljas ja kontrolllamp panna kapotiall olevasse + klemmi, siis tulevad kõigile vanose pistiku klemmidele voolud peale. See võiks ju tähendada et juhtmed korras? Samas kui auto töötab ja siis pistikutele voolu anda on ühel klemmil kontrolllambil tuli ere ja teise klemmida nõrk ja nii mõlemal pistikul.
Testriga ise unus mõõta palju volte pistikule peale tuleb kui mootor töötab.
Vanosed käisid ise ka küljest ära ja eraldi akult voolu andes liikusid kenasti. Kokku pannes lõpuks kustus mootori tuli ja see märk armatuuril ära. Kuni linna jõudses 35km jälle korra tööle panin ja jälle samad märgid põlema lõi.
Enne seda viimati kui põles ja kustus oli pea nädal kõik ok.

Kas keegi oskab täpsemalt äkki öelda või omal ära mõõta palju töötava mootoriga nt. peaks pistikusse volte tulema? Kuna mitte töötavaga sealt midagi mõõta vist pole. Saaks asja selgemaks kumb pistik üldse jamab või juhe. Ja rohkem seda lahata. Või on teada kuhu täpsemalt see vanose + juhtme teine ots läheb et piiksutamisega selgeks teha kas juhtmed on probleemsed või pistikud ise siis kuumaga või mingi vibratsiooniga ei tekita head kontakti.

Tänan aitajaid juba ette!
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas unicoil »

Ole hea ja jaga auto kohta rohkem infot nt. Vin-i 7 viimast. E60 võib olla väga erinevaid vanosega mootoreid, R6-el juba M54, N52, N53 jne.
Tallinn 56285704
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 1053
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas Kert11 »

“google” järgi tal 3.0 bensiin 200kw N53b30a
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas PeeterA »

Juhtmetega ei juhtu seal midagi tavaliselt. Pigem probleem, et vanose aktuaatoritele ei jõua piisav õlisurve või nad ise kiiluvad aeg-ajalt. N53-l on plokikaanes vanose sõelad, mis võivad umbes olla. Solenoidid võivad kah kiiluda.
tel. 51 949 859
kert125
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 26.09.2023 18:36 32
Peamine sõiduk: BMW 530xi

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas kert125 »

mootor on jah n53b30a 3.0 200 kw
Pigem kahtlustasin juhtmeid sellepärast, et eelmine kord kui diagnosti tegin siis olid tuled kustus ja hetk hiljem kodu poole sõites lõi tule põlema. Võtsin kõrvale parklasse ja pistikud ära ja tagasi pannes oli tuli kustus ja nii nädal aega järjest. Viimati lõi põlema paar päeva tagasi maale sõites. Seal jällegi sai võetud pistikud lahti ja siis neid klemmi otsi testriga ja kontrolllambiga uuritud. Võtsin ka solenoidid välja ja lasin aku pealt voolu mitmeid kordi korra peale. Plõksis kenasti mõlemad. Ja peale kokku lappimist jäi mootori tuli korra põlema ja siis kustus ära. Kuni täna linna jõudses korra seisma jättes ja pärast tööle pannes lõi uuesti tuled peale.
Sõelad käisid äkki pool aastat või natuke peale küljest ära ja sai need puhtaks tehtud siis. Ja kuna vahepeal tuli pikalt (nädala) kustus püsis siis ei usu et sõelad umbes oleks. Muidu ei oleks see tuli vahepeal ju nii ära kustuda saanud?
Solenoidid käisid ka see pool aastat või peale siis küljest ära. Siis sai neid spreiga (karburaaturi puhastamise vahed või midagi taolist äkki) plõksutades et mustust välja saada vahelt.
Eks katsetan lähipäevil korra veel nende puhastamist. Vaatab kas on kasu äkki.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas PeeterA »

Sealt vanose solenoidide pistikute otsast midagi mõõta on asjatu taidlemine, eriti kui biiti ei jaga elektrist :mrgreen: Neid juhitakse PWM signaaliga, mida sa sealt näha loodad?

Ajukarpi pole vaadanud? E60 satub vesi sinna ja uputab juhtplokke, kui logari tagune äravool umbes. Kui klemmid rohelised, ei toimigi nendega seotud süsteemid korralikult. Kui juba lahti, saad kahtluse korral juhtmed läbi helistada otsast otsani samal ajal punti sakutades :D

Mootor läheb errorisse, kui nukkvõllid ei saavuta õiget kraadi millisekundite jooksul. Neid solenoide võib ju toatemperatuuril klõpsutada, mootoris on palju kõrgemad temperatuurid ja teised tingimused. Ma oleks ammu uued pannud, et välistada plokikaanevälised probleemid. Need pole nii tapvalt kallid kah. Viga on sisselaske või väljalaske poolel? Sel juhul saab solenoide ümber tõsta ja hiljem kontrollida kas viga kadus või liikus.
tel. 51 949 859
kert125
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 26.09.2023 18:36 32
Peamine sõiduk: BMW 530xi

Re: e60 vanose juhtmed

Postitus Postitas kert125 »

Viga oli väljalaske osas. Sai ka ümber tõstetud aga viga ümber ei hüpanud. Sisselaske viga tekkis ka aga kustutamisega kadus uuesti ära. Väljalaske oma jäi püsima.
Võtsin ka sõelad/filtrid väljas. Need olid puhtad välise vaatuse osas. Kui juba lahti lasin muidugi spreiga ja õhuga üle.
Lõpuks ikkagi uued solenodid külge ja asi korras. Tundub, et need solenodid olid juba siis vähe kulunud kui auto sain kuna nüüd uute solenoididega minek ikka hoopis teine.
Samas ennem ikka niipalju midagi liikus et mootori tuld põlema ei pannud.
Ühesõnaga tänud eks abiks olid.
Vasta