E39 530d mootor läheb kuumaks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Homer
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 06.09.2004 09:50 32

E39 530d mootor läheb kuumaks

Postitus Postitas Homer »

lugu siis selline et eile tuli kiri ette et jahutus vedelikku on vähe ja mootori temp tõusis yle normaalse, panin jahutus vedelikku juurde. aga mootor läheb ikka kuumaks, vahepeal läheb seier peaaegu punaseni välja ja siis tagasi. aegajalt isegi normaalsesse asendisse, st. osuti on pysti.
Kas on võimalik et õhk on vahel, või on hoopis on asi hullem.
Iga nõuanne on teretulnud.
Kasutaja avatar
poleaimugi
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 27.09.2005 16:29 00
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas poleaimugi »

Esimese asjana õhuta ära! Kui see ei aita siis on tõenäoliselt termostaat õhtal.
Kasutaja avatar
Rahu
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 20.08.2006 11:52 16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas Rahu »

öhuta köigepealt ja kui ei aita siis termostaat ja veepump vahetusele.
E38/39/53 pikslite parandus,kellade röngad,TV-free,diagnoostika...Tel.+358400925441
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2111
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Kui läbisõit on 200 kilo kandis võid kasvõi profülaktika mõttes veepumba ja termostaadi ära vahetada. Niikuinii läheb üks neist pigem varem katki. Termosidurit pole ka paha kontrollida. Ja kuna bemmi mootori tempi punasesse lasta on enam-vähem sama, kui plokikaane remondile allakirjutamine, siis ole kuumutamisega ettevaatlik.
Homer
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 06.09.2004 09:50 32

Postitus Postitas Homer »

sorry aga mis on termosidur
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2111
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Termosidur on junn, mis vastavalt kapoti all valitsevale temperatuurile jahutusventikat rohkem või vähem lukustab. Mootor kuum -> sidur kinni, külm -> lahti, vent pöörleb vabalt. Kui sidur peetis ei lukusta ta venti ära ja tagajärjeks on nt linnasõidul ülekuumenemine. Kõige parem kontrollida on mootor töötemperatuuri peale ajada, seisma panna ja vaadata kas ventikas liigub raskelt või kergelt. Kui kergelt, siis on ilmselt katki. Darwini auhinnale kandideerijad teevad sama katset töötava mootoriga ;)
Vasta