E34 525tds plokikaane vahetus
E34 525tds plokikaane vahetus
Kas keegi oskab jagada näpunäiteid 94'ndast aastast pärineva diiselmootori plokikaane eemaldamise, samuti paigaldamise kohta. Mismoodi saab lahti/paika keti või ketid, mida peaks üleüldse silmas pidama, mismoodi ja kui suure momendiga pingutatakse plokikaanepolte, kas ja kus saab plokikaant keevitada/lihvida jne jne. Eriti oleks oodatud kommentaarid inimestelt kes on ise sellist tööd teinud, tundub, et seda tüüpi mootorid on plokikaante kohapealt üsna hellakesed?
Tänud!
Tänud!
525 tds plokikaane vahetus
endal on 93a. masin ja sai ka vahetadud plokikaan. lased jahutusvedeliku välja, kakud maha kõik mis on plokikaane küljes(sisselaske kollektor,voolikud,vaakum juhtmed jne) ise võtsin maha ka viskosiduri. starteri all on kork, mille kaudu saad lukku panna hooratta. selle tulemusena peavad esimese silindri nukad jääma V-kujuliselt ülesse poole(selle jaoks on ka sabloon olemas) kui mootor on lukus siis tuleb stoperdada/ vikseerida ära ülemise ketti pingutus. soovitatav oleks teha nukkvõllile ja selle hammasrattale märk peale. Siis krutid kaane maha. üldiselt kaane keevitusele vist kindlat garantiid ei anta. endale sai otsitud uus korralik kaan ja lastud klapid ära teha,survestus ning lihv. keevituse puhul on hinnaks 1000 eek/silinder. Momendid ja skeem , millega keeratakse kinni plokikaan on tihendiga kaasas. paned kõik asjad tagasi mis ära võtsid, kindlasti tuleb ära võtta ka kettileevendi v pinguti stoperdanud tihvt. ära ei tohi unustada ka hooratta lukustuspolti. jahutusvedelik sisse ja varsti varsti saad proovida. Kui ise hakkad tegema pead kindlasti hankima endale torx padrunid(plokikaan ja klapikambrikaane poldid) ning väljalaske kollektori kinnitusmutrid (oli mingi 15 - 16 pardun).
Ma just lasin vahetada, kogu nali läks kokku 13 000.
Kaan 5000.-
tihendid ja mahlad 1500
filtrid 500
tööraha 6000
Kaan 5000.-
tihendid ja mahlad 1500
filtrid 500
tööraha 6000
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
kas selle sees oli ka plokikaane tööd(lihvimine jne)??teet3 kirjutas: tööraha 6000
'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
525 tds plokikaane vahetus
Pean ennast parandama. väljalaske kollektori kolm polti on oopis 12 padrun. Üks kett tuleb väntvõllilt pumbani ja teine pumbast nukkvõllini. Pumbal on selline kaheastmeline hammasrattas. Klapikambri kaane torx on E10 ja plokikaane oma E14. Palun parandage võibolla ütlen selle võtme nime valesti aga plokikaane polte keeratakse kinni dünamomeetriga vms. igatahes sellel on tugevusskaala peal ja pingutus toimub keskelt äärte poole. selleks on ka skeem olemas. Kui huvi siis võin sulle nädalalõpus saata skeemi mis järjekorras peab pingutama(siin foorumis on ka sellest juttu ja skeem peaks ka olemas olema)
edu!
edu!
Ei olnud mingit lihvimist, aga vanalt kaanelt tuli kogu mudru uuele üle viia, ise jamasin mitmeid tunde veel, tõin asjad kõik ise kohale, sõitsin kaks korda tallinna vahelt jne.erikred kirjutas:kas selle sees oli ka plokikaane tööd(lihvimine jne)??teet3 kirjutas: tööraha 6000
Üpris kallis lõbu muidugi... mis teie arust oleks norm hind olnud? Töötunde kulus muidu 19h. Kui palju remondimanuaali järgi kaane vahetus aega võtab?
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 525 tds plokikaane vahetus
Tänud veelkord väga asjalike näpunäidete eest, esialgu on asi lammutamise faasis, püüan leida selle torx E14 padrunit. Plokikaane pingutuse kohta info huvitab kindlasti, kasvõi see, et kas seda tüüpi mootoril on vaja plokikaanepoldid vahetada või mitte? Kas ja mismoodi kettide pingutamine käib? kui üldse muidugi pingutada saab?mäger kirjutas:Pean ennast parandama. väljalaske kollektori kolm polti on oopis 12 padrun. Üks kett tuleb väntvõllilt pumbani ja teine pumbast nukkvõllini. Pumbal on selline kaheastmeline hammasrattas. Klapikambri kaane torx on E10 ja plokikaane oma E14. Palun parandage võibolla ütlen selle võtme nime valesti aga plokikaane polte keeratakse kinni dünamomeetriga vms. igatahes sellel on tugevusskaala peal ja pingutus toimub keskelt äärte poole. selleks on ka skeem olemas. Kui huvi siis võin sulle nädalalõpus saata skeemi mis järjekorras peab pingutama(siin foorumis on ka sellest juttu ja skeem peaks ka olemas olema)
edu!
Tänud!
525 tds plokikaane vahetus
E14 torx padruni saad peterburi mnt tööriistamarketist (ca. 40 eeku). Ideaalis soovitatakse plokikaane poldid ka vahetada uute vastu. UM-is oli ca.800 eek/kompl. Ise jätsin vanad. Kui sa plokikaane maha võtad siis alumist ketti sa üldse ei puutu. Keti pingutuse kohta ma täpselt öelda ei oska aga mina saan asjast nii aru, et kuna on hooldusvaba kett siis selle vahetus võetakse ette siis kui see on väljaveninud. Kas eraldi pingutuada v pealekeerata saab ei tea.
Kett ei veni, kett kulub
Ketipinguti pingutab ise vastavalt vajadusele.
Ise teen alati korralikud märgid peale, hiljem endal lihtsam kokku panna.
Muidugi kui kaan käib lihvimises, siis tuleks hiljem ka süütenurk üle vaadata, kuna see võib muutuda.
Poldid peaks tegelikult uued panema, kuna 2.5 poldid tuleb päris kõvasti kinni tirida.
Kohe ei tule täpselt meelde, aga järjestus on midagi sellist: 40 nm, 180 kraadi lahti, 60 nm kinni, 90 kraadi, 90 kraadi, 25 minutiks tööle ja siis veel 90 kraadi peale tirida.
to teet3:
kunagi ei ole palju, kõik sõltub palju keegi hinda küsib
, aga minuarust, kaan maha asjad uue kaane külge ja kaan peale on 6 kilo päris palju makstud. No äkki tehti midagi imehästi ja vägevalt.

Ketipinguti pingutab ise vastavalt vajadusele.
Ise teen alati korralikud märgid peale, hiljem endal lihtsam kokku panna.
Muidugi kui kaan käib lihvimises, siis tuleks hiljem ka süütenurk üle vaadata, kuna see võib muutuda.
Poldid peaks tegelikult uued panema, kuna 2.5 poldid tuleb päris kõvasti kinni tirida.
Kohe ei tule täpselt meelde, aga järjestus on midagi sellist: 40 nm, 180 kraadi lahti, 60 nm kinni, 90 kraadi, 90 kraadi, 25 minutiks tööle ja siis veel 90 kraadi peale tirida.
to teet3:
kunagi ei ole palju, kõik sõltub palju keegi hinda küsib

Mercedes EQS 450+ 2022
Ei ütleks et väga hästi nüüd, auto on suht uimane, kui pöörded alla 2000, kui turbo taha läheb, siis hakkab alles liikuma, aga siiski uimasemalt kui enne.Viljar kirjutas: No äkki tehti midagi imehästi ja vägevalt.
Ma ei otsigi diislilt mingit erilist tõmmet, aga nüüd on veel seda viimastki vähendatud.
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Jah ongi nukk nats valesti, nad ei teinud märke peale, ja polnud neil ka millegagi seda paika ajada, öeldi, et algul oli suitsend ja päris uimane olnud.Viljar kirjutas:Äkki nukk natuke paigast ära ja mudugi tuleks üle vaadata süüde.
Vbolla sellest tuligi nii suur tööraha, et sepad seal katse-eksitus meetotiga nuka asendit paika ajasid. Samas, kas mina peaksin siis nende saamatuse kinni maksma? Ma enne küsisin, kui kaua võib selline töö aega võtta, äkki oskab keegi mõnele manualile viidata, kus on umbkaudu öeldud kui kaua selline toiming meistri käes aega võtab. On ju kindlad tunnid iga töö jaoks, mitte et mõni natukene saamatu paneb seda 60 tundi kokku ja siis mina maksan aga rõõmsalt 60x300kr/h=18 000
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kus kohast need ajad pärinevad? Äkki annad mingi aadressi, ma saaksin siis arve veel vaidlustada, kuna nukkade ajastamise võib kohe maha kanda- nukad pole ju korralikult ajastatud. Nendel kulus aega 1140 minutit.priitv8 kirjutas:tds-i plokikaane vahetus 114AW = 570min
nukkade ajastuse kontrollimine 10AW = 50min
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Need UM-i normatiividteet3 kirjutas:Kus kohast need ajad pärinevad? Äkki annad mingi aadressi, ma saaksin siis arve veel vaidlustada, kuna nukkade ajastamise võib kohe maha kanda- nukad pole ju korralikult ajastatud. Nendel kulus aega 1140 minutit.priitv8 kirjutas:tds-i plokikaane vahetus 114AW = 570min
nukkade ajastuse kontrollimine 10AW = 50min
Tavaline töökoda esinduse aega harilikult ei mahu...
Tänud! Ainult sellest ei saa aru, et mis selle "80NM & 180 kraadi lahti" mõte on? Et lihtsalt ühtlaselt vastu tõmmata? Ja on need andmed ikka kindlasti õiged? 3x 90 kraadi tundub ikka jõletumalt palju olevat??!kadakas kirjutas:AUTODATA - E´34 1994 aasta
1.80 Nm
2.180 kraadi lahti
3.50Nm
4.90 kraadi
5.90kraadi
6.25 min tööle
7.90 kraadi
Ning ehk keegi kommenteerib nende kaante kohapealt ka, kas ongi nii, et kõik kasutatud kaaned on pragudega? Ja läbi hakkab laskma just 5 silindri kohalt?
Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.
Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kõik on õige, mis Autodata loetleb, ainult selle unustab ta lisamata, et poldid peavad olema uued, pestud ja õlitatud.ferdinand kirjutas:Oskab keegi kindlalt väita, et need autodata andmed tõele vastavad? 3x90 kraadi pingutamist tundub nagu jube palju olevat?
Kuna tegu on venivate poltidega (Dehnschraube), siis ongi selle protseduuri mõte neile õige kuju anda.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kui on tegemist detaili asendamisega siis ei ole ju vahet, kuidas detaili on hooldatud. Kuidas see plokikaane hooldamine üldse käib?Hans kirjutas:Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.
Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
mina tahaks ka teada, et mida mõeldakse plokikaane hoolduse all? keegi kusagil teises teemas väitis, et see on täiesti normaalne, et plokikaande mingil hetkel praod tekivad??? on see tõsi? mina olen aru saanud, et praod võivad tekkida siis, kui see üle kuumeneb ehk ei saa korralikult jahutatud.teet3 kirjutas:Kui on tegemist detaili asendamisega siis ei ole ju vahet, kuidas detaili on hooldatud. Kuidas see plokikaane hooldamine üldse käib?Hans kirjutas:Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.
Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Nüüdseks siis kaan vahetatud ja asi korras. Ei tea miks siinne rahvas info jagamise kohapealt nii kade on?
Tähelepanu tasuks pöörata ketipinguti fikseerimisele enne kaane eemaldamist. Seda saab teha ploki eesotsast punni eemaldades ja varda torkamises õigesse kohta. Mina nägin seetõttu päris tõsist vaeva, et ma seda ei teadnud.
Päris raske oli ketipinguti vedru ja kolbi peale kaane paigaldamist oma kohale saada.
Ülejäänuga ei tohiks erilisi probleeme olla- kaane vahetus nagu kaane vahetus ikka.
See on ka imelik miks see teema kuidagi sujuvalt viieste alla libises?!
Sama mootor ju ka teistel masinatel? Konkreetsel juhul oopis oopliga tegu.
A muidu minupoolest mõttetu teema
lukku ja tänud kõigile nõuandjatele!

Tähelepanu tasuks pöörata ketipinguti fikseerimisele enne kaane eemaldamist. Seda saab teha ploki eesotsast punni eemaldades ja varda torkamises õigesse kohta. Mina nägin seetõttu päris tõsist vaeva, et ma seda ei teadnud.

Ülejäänuga ei tohiks erilisi probleeme olla- kaane vahetus nagu kaane vahetus ikka.
See on ka imelik miks see teema kuidagi sujuvalt viieste alla libises?!

A muidu minupoolest mõttetu teema

318tds
mul selline probleem, et võtsin hammasratta nukkvõlli küljest lahti, kuid ei saa enam tagasi. Asi tõenäoliselt selles, et ketipinguti surub peale. Kas on mingi nipp, kuidas pingutit lödvemaks lasta, et saaks hammasratta nukkvõllile tagasi panna.