E34 elektritõstukite paigaldus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

GM ja RM töötavad väga käsikäes. GM-s on kogu juhtelektroonika, sisuliselt arvuti, mis juhib kere-elektri tööd (klaasipesu, kesklukustus, aknad-luugid). Kuna tegu Low versiooniga, on lihtsalt osa asju jäetud plaatidele panemata. RM võid ka lahti võtta ja vaadata, kas on tühje kohti.
Kui ostad ZKE High versiooni, siis sisaldab see ühtlasi ka kõiki praegusi funktsioone. Hea oleks muidugi, kui saaksid umbkaudu sama mudeliaasta.
Suurim muudatus keskluku süsteemis toimus alates 09/91 (mudeliaasta '92). Seega oleks mõistlik ka moodulid leida vastavalt kas vana või uue süsteemi jaoks. Kuigi varuosakataloogi järgi peaks uue ZKE plokid vanadega 1:1 vahetatavad olema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

priitv8 kirjutas:
Kustas kirjutas:Miks seal seda materjali niiviisi klepsuga tähistama peaks :shock:? Mingi elektrikute värk?
Aga siis esiakendele on mul valmidus olemas, right?
Ei, BMW-l on juba kuskil 80-te algusest materjalid markeeritud. See on hilisema recyclingu jaoks!
Esiakende elektroonika peaks olemas olema (vaata ka lülitite pistikuid!), aga palju neid kaableid veetud on, seda pead uurima.

Pistikud aknalülititele:
http://www.hot.ee/must320i/e34_elekter_1.jpg
Must-tagumised, Valge-esimesed.
Mul sellised pistikud olemas ja ühendasin ära ka juba täna 4x akna lülitite külge. :cool: nüüd vaja tõstukid paika vanna ...vist:P
BMW
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Nende moodulitega on mul siis asi selge. Mu auto on toodetud 12/1991, st., otsin siis endale uuemad ZKE High moodulid. Eks ma kevadel lammutan edasi, siis selgub, kas ja kus mul veel midagi puudu on (juhtmed).
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Priit, selline küsimus ka, et miks siis üldse mu autol on ZKE, mitte ZVM? Ega touringu kere (tagaluugi ja -klaasi elektrilised avamised) selles süüdi ei ole?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kustas kirjutas:Priit, selline küsimus ka, et miks siis üldse mu autol on ZKE, mitte ZVM? Ega touringu kere (tagaluugi ja -klaasi elektrilised avamised) selles süüdi ei ole?
Hea küsimus, praegu ei oska vastata. Touring on üks variant, äkki on veel midagi, tehase alarm näiteks? Või ka infrapuna-pult kesklukustuse juhtimiseks (ZVM tundub mitte töötavat IR-ga).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

priitv8 kirjutas:Touring on üks variant, äkki on veel midagi, tehase alarm näiteks? Või ka infrapuna-pult kesklukustuse juhtimiseks (ZVM tundub mitte töötavat IR-ga).
Ei ole ei tehase alarmi, ega ka kesklukustuse kaugjuhtimist.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Siis jääb ainult touring, kuna sel on tagaluugi lukustus ka erinev (s.t. samad võimalused, mis esiustel).

EDIT: asja uurimisel selgub siiski, et ka Touringutel on ZVM II täiesti paigaldatav.
Ja selline detail selgus ka, et alates 09/91 pandud GM-del on selline tarkvaraline täiendus, et kõik aknad jooksevad automaatselt lahti. Kinni läheb ainult juhiaken. Vanal plokil on automaatne lõpuni jooks ainult juhiaknal, teistel peab näppu lülitil hoidma.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

Niih mure nüüd järgmine täna kiskusin polstri maha ja vaatasin et tuleb üks juhtmepunt sisse 2-te pistikusse ja mõlema pistiku juhtmed lähevad ukselingi juurde aga pistiku kinnitusel on veel 2-pesa 2-e pistiku jaoks?
et mis siis edasi saab tuleb ise el akna juhtmed vedada????
BMW
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

Kui ma nüüd õieti aru saan, siis sul on uksesisesed juhtmed vedamata. Need pead vastasel juhul jah ise vedama. Kui nii, siis jõudu urgitsemisel! Mina vihastasin end küll tamburiiniks seal neid juhtmeid vedades - midagi ei näe ja käsi kuhugi ei mahu.
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

reino kirjutas:Kui ma nüüd õieti aru saan, siis sul on uksesisesed juhtmed vedamata. Need pead vastasel juhul jah ise vedama. Kui nii, siis jõudu urgitsemisel! Mina vihastasin end küll tamburiiniks seal neid juhtmeid vedades - midagi ei näe ja käsi kuhugi ei mahu.
Oi seda ma kartsingi:D Sa endal oled vedanud siis jah?
aga kus maalt need vedada tuleb keskonsoolis on ju juhtmed koos pistikutega mul ja isegi lülitid olen juba külgepand valgustus põleb ja puha :D
BMW
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

Olen endale pannud juba jah. Vedama pead nad ainult ukseposti juurest ukse sisse. Ukseposti juurest võta pistik lahti ja monteeri uus asemele.
Esimesed saab lihtsalt tööle, kuid kui auto on täis plank, katsu siis leiutada, kuidas ka tagumised tööle saab...tsiisus kraist :evil:
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

reino kirjutas:Olen endale pannud juba jah. Vedama pead nad ainult ukseposti juurest ukse sisse. Ukseposti juurest võta pistik lahti ja monteeri uus asemele.
Esimesed saab lihtsalt tööle, kuid kui auto on täis plank, katsu siis leiutada, kuidas ka tagumised tööle saab...tsiisus kraist :evil:
Oot sa mõtled seda mis 2 kruvi/poldiga lahti käib?
BMW
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

Seda jah. Siis tuleb veel pistikul ülevalt poolt proovida tõmmata ühte plastikust junni üles poole, et see avaneks ja pistik ilusti lahti tuleks. Kui oled kindel, et sul on uste sees vale juhtmestik, siis saad uute juhtmete pealt aru kuidas asi toimib.
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

reino kirjutas:Seda jah. Siis tuleb veel pistikul ülevalt poolt proovida tõmmata ühte plastikust junni üles poole, et see avaneks ja pistik ilusti lahti tuleks. Kui oled kindel, et sul on uste sees vale juhtmestik, siis saad uute juhtmete pealt aru kuidas asi toimib.
No ainult üks selline peenike punt juhtmeid tuli sealt jooksis ukse ülevalpoolt äärest pistikutesse mis asusid natuke ennem ukselinki ja sealt pistikutest läksidki
juhtmed edasi ukselinki ja rohke polnud essugi seal :?
BMW
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

Selge! Siis on sul uksesisesed juhtmed puudu. Pöördu Aini, Siimu või Igori poole. Neil 3-l peaks praegu sinu jaoks sobivad asjad olemas olema. Kui need olemas võin edasi aidata.
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

reino kirjutas:Selge! Siis on sul uksesisesed juhtmed puudu. Pöördu Aini, Siimu või Igori poole. Neil 3-l peaks praegu sinu jaoks sobivad asjad olemas olema. Kui need olemas võin edasi aidata.
Asooo eks hommikul helistan kellelegi eks siis arutab edasi:)
Tänud igatahes:)
BMW
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ära siis vale ukse juhtmeid võta, saad jälle häda kaela!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

Seda peab jah vaatama, kas uuema- või vanematüübi juhtmed.
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

reino kirjutas:Seda peab jah vaatama, kas uuema- või vanematüübi juhtmed.
Aga kuidas ma seda teada saan kas vana või uue ja kas mul endal on uue või vana tüübi juhtmed? :oops:
BMW
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

krt enam ei mäleta seda. ehk Priit teab :P Sauel Igor teab raudselt.
E82
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

Helistasin siimule 50eeki kui ise maha kisun juhtmed.
BMW
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Uus tüüp on alates 09/91, uksel on turvatala ja kesklukumootor on pisike kandiline.
Pilt
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Oliver525
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 20.01.2007 20:34 25
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Oliver525 »

priitv8 kirjutas:Uus tüüp on alates 09/91, uksel on turvatala ja kesklukumootor on pisike kandiline.
Pilt
Mul on 06/91 mul siis vana...
BMW
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

Niisiis. Sai endale juba päris ammu muretsetud hunnik vidinaid, et ühel heal päeval tunda mõnu sellest, et ei pea enam aknaid käsitsi üles-alla kerima. Tänaseks leidsin endale piisavalt aega ja tahtmist, et seda neid paigaldama hakata. Ehk oleksin seda teinud varemgi, aga oli muid, tähtsamaid tegemisi ning teiseks hirmutasid mind ära jutud, et minu 1988a autol on võib-olla vaja vedada ise suur-suur hunnik juhtmeid. Esimene samm oli välja uurida, kas keskkonsoolis juhtmed olemas. Olid - ühendasin nupud nelja akna juhtimiseks konsooli külge (tuled läksid ilusti põlema). Seejärel tulin tuppa, et veidi lugeda. Järgmiseks oli vaja veenduda, et istme alt on puudu 2 plokki (RM ja GM). Eemaldasin istme, aga plokkidel oli peal kate. Kattest oli küll läbi näha, et mul asub seal kaks plokki, mida plank 88a autol vist olema ei peaks? Tegemist on M20B25 mootoriga isendiga, millel peakst vist(?) olema HIGH elektrisüsteem? Igastahes nägin ma ühe kruvi lahti keeramisega rohkem vaeva kui olen iial näinud mõne teise kruviga, mis selle auto küljes asub. Siis avastasin, et seal on veel teine kruvi ja võibolla ka kolmas. Kuna normaalset ristpea kruvikeerajat ma leida ei suutnud ning hädise tavalise kruvikeerajaga mul seda lahti saada ei õnnestunud (haiglaselt kõvasti olid mõlemad kruvid kinni), siis otsustasin veidi sikutada. Sellest aga loobusin, sest ei tahtnud ühtegi detaili siiski ära lõhkuda. Küll aga on seal plastiku peal analoogne silt nagu siingi ja näha on seal ka midagi, mis algab sõnaga fensterheber, kuid ei lõppe elektrischiga niiet ei oskagi nagu midagi arvata. Endal on mul olemas RM plokk (tegin ka lahti ning tühjasid kohti ei leidnud), aga kas on võimalik, et GM plokk, mis mul auto küljes on, on puudulik? Võin minna alla ja üles kirjutada, mis sõna oli peale fensterheberit. Olemas on mul siis neljad mootorid koos hoovastikega, keskkonsooli nupud, nupud taguustele ning uksesisesed juhtmepuud, mis on pärit 1991 aasta autolt. Kuna lugesin, et juhtmepuud muutuvad 09/91, siis on mul vist 3/4 võimalus, et juhtmepuud sobivad. Toetudes veel informatsioonile, mida leian siit teemast, julgen loota, et ehk võimalus, et juhtmepuud omavahel sobivad, kasvab veelgi. Igastahes suurim küsimärk oleks siis, et MIKS on mul ZKE elektrisüsteem kui mu autol käivad kõik aknad ning luuk vändaga. IR keskluku juhtimine või tehasealarm? Ei ole kursis, et mul kumbki neist oleks. Küll aga asub pagasiruumis vasakul katte all üks huvipakkuv vidin, mille funktsioonist pole mul aimugi. Ühesõnaga nüüd pean siis kruvikeeraja leidma, kirjutama üles sõna, mis järgneb fensterheberile ja vast soovitatavalt ka tundmatu objekti pealt mingisuguseid kirjeid leidma. Kahju, et digika aku tühi ning laadija eemal.. Igastahes, ehk priitv8 oskad midagi öelda.

-edit-
Niisiis, viimase vaatluse tulemused on järgnevad:
1. fensterheberile tegelikult ei järgnegi midagi. Tegu oli hoopis mingisuguse järgmise funktsiooniga - türschlossheizung, mille funktsiooni ma veel leidnud ei ole, sest saksa keelt nii vähe õpitud ja see suhteliselt puudulik. Tegelikult oli neil seal kleepsu peal ka koma vahel, aga ma pidasin seda lihtsalt mingisuguseks sodiks esialgu.
2. Vidin, mis asus pagasiruumis vasakul katte all oli anhängermodul, mille funktsioon samuti on hetkel veel tuvastamisel (ja raskendatud tänu mu kesisele saksa keele oskusele). - Niisiis. Babelfishi tõlkeprogrammi ja mõningate klubiliste abiga on siis lõpuks selgunud, et tegemist on treileri mooduliga. See siis ei tohiks olla seotud plokkidega mu taguistme all. Müstika lahendatud. Kahju küll, et tegu ei olnud millegi huvitavamaga ;)
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

joh kirjutas:-edit-
Niisiis, viimase vaatluse tulemused on järgnevad:
1. fensterheberile tegelikult ei järgnegi midagi. Tegu oli hoopis mingisuguse järgmise funktsiooniga - türschlossheizung, mille funktsiooni ma veel leidnud ei ole, sest saksa keelt nii vähe õpitud ja see suhteliselt puudulik. Tegelikult oli neil seal kleepsu peal ka koma vahel, aga ma pidasin seda lihtsalt mingisuguseks sodiks esialgu.
2. Vidin, mis asus pagasiruumis vasakul katte all oli anhängermodul, mille funktsioon samuti on hetkel veel tuvastamisel (ja raskendatud tänu mu kesisele saksa keele oskusele).
Ma teen tõlketööd siis jälle:
türschlossheizung -> ukselukusoojendus
anhängermodul -> järelkärumoodul
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

Kristjan_K kirjutas:Ma teen tõlketööd siis jälle:
türschlossheizung -> ukselukusoojendus
anhängermodul -> järelkärumoodul
Suured tänud. Kas ukselukusoojendus on tavaline lisa 88a autol? Ning mismoodi ta töötab? Endale tundub küll, et see jubin mul ei funktsioneeri ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

joh kirjutas:Suured tänud. Kas ukselukusoojendus on tavaline lisa 88a autol? Ning mismoodi ta töötab? Endale tundub küll, et see jubin mul ei funktsioneeri ;)
Tavaline lisa ei ole, aga sai tellida.
Auto kasutamise kohta annab parimat infot ikka kasutusjuhend.
http://bmwe32.masscom.net/other/manual_ ... php?page=7
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

Aga miks mul ZKE elektrisüsteem on? Ja kas nuppude vajutamisel peaksid releed klõpsuma taga :S ?

-edit-
Elektrisüsteem siiski LOW. Vist peabki nii olema, aga mul millegipärast oli arusaam, et vanematel E34 alates 2.5 on HIGH ning uuematel kõigil (alates siis 91-92).. Sai igastahes RM LOW plokk ära võetud ja vist HIGH siis pandud (peal kirjas ei olnud, et HIGH aga sees oli kõik täis, erinevalt LOW versioonist).. Imelik on see, et HIGH karp on lahtivõetav, aga LOW karpi peab vägistama, et lahti saada.. st pole neid nagasid vms :D Igastahes nüüd siis järgmine etapp oleks proovida ühendada mõnel uksel juhtmed ja mootor.. ja loota, et releed ei peagi klõpsuma ;) Uksepolstril on vist mingid tüüblid?:S Need peab kah ennem ära ostma..

-edit2-
Siin teemas aga räägitakse, et:
kui selle neljase lüliti pealt vajutada siis releed taga istme all ei klõpsu üles lastes aga klõpsuvad
Sellest julgen järeldada, et peaksid klõpsuma.. mul aga ei klõpsunud :S

Muidu olen püüdnud siit failist veidi abi saada:
http://www.gunnar525.de/screwings_beta/ ... baeume.pdf (lehekülg 15)
Kas ma saan õigesti aru, et juhul kui sul on ZKE, siis on võimalus, et su releemoodul (RM) ei toeta elektriaknaid. Selle parema vastu vahetades peaks probleem lahenema. Et kui juba on ZKE ja keskkonsoolis on juhtmed, siis peaks kuni usteni vähemalt valmidus olemas olema?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mulle teadaolevalt oli algselt LOW RM peal M30-ga 530i-l, sest tal olid el. aknad ainult ees. Aga oma eluea jooksul nägi E34 seal vist igasuguseid lahendusi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
joh
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 26.07.2006 21:33 05
Asukoht: Saue

Postitus Postitas joh »

Täna kuulasin sõbra auto istmealust. Releed plõksusid. Ilgelt kahju oli, et ei õnnestu vist veel see ühendamine :) Siis kuulasin uuesti enda oma ning releed plõksusid ilusti :D Eks lähen proovin siis mõnel uksel ära ühendada. Ennem mõtlesin, et käin eelnevalt UMis ära, et tüüblid osta, aga ei ole praegu viitsimist.. kui tekib vajadus, siis lähen.. nüüd ust lammutama :)
Vasta