E34 elektritõstukite paigaldus
Hmm, selle vastu peaks vist aitama siis ainult GM ploki väljavahetamine? Igastahes kahjuks juhtmepuud, mis mul olid, ei sobinud minu ustele 
Juhtmepuu, mida tahtsin paigaldada, on selline:
Juhtmepuu
Kas see on uus juhtmepuu?
Ukse sees aga on mul hoopis teist värvi pistikud ja värki:
Uksesisesed pistikud
Mul igastahes peaks vana olema, sest kesklukk on küll suur..
Vabandust suurte piltide pärast..
Kui kellelgi on vanu juhtmepuid, mis toetavad elektritõstukite installeerimist ning sobivad kokku minu kesklukumootoriga ja pistikutega, mis pildil (sinine, kollane jne), siis müügipakkumised teretulnud
Tore oleks 4, aga 2 kah hea esialgu..

Juhtmepuu, mida tahtsin paigaldada, on selline:
Juhtmepuu
Kas see on uus juhtmepuu?
Ukse sees aga on mul hoopis teist värvi pistikud ja värki:
Uksesisesed pistikud
Mul igastahes peaks vana olema, sest kesklukk on küll suur..
Vabandust suurte piltide pärast..
Kui kellelgi on vanu juhtmepuid, mis toetavad elektritõstukite installeerimist ning sobivad kokku minu kesklukumootoriga ja pistikutega, mis pildil (sinine, kollane jne), siis müügipakkumised teretulnud

Hmm, täitsa huvitav mõteHans kirjutas:Miks sa ei taha ostetud juhtmepuust kasutada ainult el-akende mootori voolu juhet ja klaasi asendi anduri juhet? Ülejäänud jätaks samaks nii nagu sul juba ukse sees on.

Tagumiste uste jaoks võtsin ma doonorilt ainult vajaminevad juhtmed (el-mootori voolu -, anduri - ja lülitite juhtmed).
Värvid võivad erineda, näiteks kerest tulev must-valge saab minul uksest must-halli. Üldiselt tasub el-skeemi järgi näpuga järge ajada.
Sellel pistikul on kõik klemmid nummerdatud juhul kui värv ei klapi tasub uskuda skeemi.
Auto poolne pistik tuleb välja, vaata et pistiku lukustust ära ei lõhu, kui kangutad siis kasuta loogikat. Lihtne.
Värvid võivad erineda, näiteks kerest tulev must-valge saab minul uksest must-halli. Üldiselt tasub el-skeemi järgi näpuga järge ajada.
Sellel pistikul on kõik klemmid nummerdatud juhul kui värv ei klapi tasub uskuda skeemi.
Auto poolne pistik tuleb välja, vaata et pistiku lukustust ära ei lõhu, kui kangutad siis kasuta loogikat. Lihtne.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Tänud igasuguse informatsiooni eest. Veidi vaatasin seal, ruumi on ikka väga ebameeldivalt vähe. Kas kere poolsed juhtmed annavad piisavalt järele, et need saaks sealt nii enamvähem välja sikutada? Hetkel jäi veidi loogikast puudu ja kohe seda auto poolset pistikut sealt kätte ei saanud, aga vabandan ennast välja aja puudmisegaHans kirjutas:Tagumiste uste jaoks võtsin ma doonorilt ainult vajaminevad juhtmed (el-mootori voolu -, anduri - ja lülitite juhtmed).
Värvid võivad erineda, näiteks kerest tulev must-valge saab minul uksest must-halli. Üldiselt tasub el-skeemi järgi näpuga järge ajada.
Sellel pistikul on kõik klemmid nummerdatud juhul kui värv ei klapi tasub uskuda skeemi.
Auto poolne pistik tuleb välja, vaata et pistiku lukustust ära ei lõhu, kui kangutad siis kasuta loogikat. Lihtne.


Sain siis vahepeal endale õiged juhtmepuud. Noh, vähemalt 88a masinalt, mis peaksid minu 88a masinale minema. Kahjuks aga oli sellelgi juhtmepuul puudu mõned pistikud, mis minu omal eksisteerisid (need pistikud). Otsustasin, et vaja siiski kahest juhtmepuust üks kokku kombineerida. Juhtmepuudel, mis sain, olid peeglijuhtmed (4tk) katki lõigatud üsna peegli lähedalt. Niisiis tahaksingi teada: kuidas peeglist juhtmeid tervena kätte saada? Kas see plaadike, mis peegli all on, tuleb lahti võtta ning seal on pistik? Võin ju iseenesest nad ka katki lõigata ning pärast kokku ühendada, aga pistiku-variant oleks veidi parem. Suutsin ka ära lõhkuda katte, mis asub kuuskandi ees, mida tuleb keerata peegli lahti saamiseks. Mingeid tipe äkki, kuidas teisel uksel seda vigastamata ära saada?
Aga üldiselt siis kuidas ma saan peeglist juhtmed kätte..
Ette tänades,
Joh
-edit-
Ehk saab seda teha peegliklaasi eemaldamise teel? Uurisin, kuidas see peaks käima, aga sain teada vaid teoreetilise osa. Et siis tuleb kuskilt august midagi sisse lükata ning siis teha mingisuguse õige liigutuse. Kahjuks aga on näiteks priitv8 illustratsioonid juba serveriruumidest ära haihtunud ning tark õpib teiste vigadest (ehk siis mõned on valede liigutuste tagajärjel oma klaasid sootuks ära lõhkunud) ning peale lühikest proovimist otsustasin, et küsin siit, kuidas see siis ikkagi käib ja kas sealt üldse saab mingisugusele pistikule ligi?
Aga üldiselt siis kuidas ma saan peeglist juhtmed kätte..
Ette tänades,
Joh
-edit-
Ehk saab seda teha peegliklaasi eemaldamise teel? Uurisin, kuidas see peaks käima, aga sain teada vaid teoreetilise osa. Et siis tuleb kuskilt august midagi sisse lükata ning siis teha mingisuguse õige liigutuse. Kahjuks aga on näiteks priitv8 illustratsioonid juba serveriruumidest ära haihtunud ning tark õpib teiste vigadest (ehk siis mõned on valede liigutuste tagajärjel oma klaasid sootuks ära lõhkunud) ning peale lühikest proovimist otsustasin, et küsin siit, kuidas see siis ikkagi käib ja kas sealt üldse saab mingisugusele pistikule ligi?
Just vaatasin oma peegli taha (aga mul need facelift-omad juba), küttejuhtmed käivad otse klemmidega klaasi külge (klemmid sarnased nt. kõlari küljes kasutatavatele).
Vanal peeglil jah klaasi lukustusrõngas, mida vaja pöörata. Kellaosuti suunas - lahti, vastupäeva - kinni.
PS pistikud Su pildil on kõik ainult kesklukustuse ja lukusoojenduse omad.
Vanal peeglil jah klaasi lukustusrõngas, mida vaja pöörata. Kellaosuti suunas - lahti, vastupäeva - kinni.
PS pistikud Su pildil on kõik ainult kesklukustuse ja lukusoojenduse omad.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Priidu jutule pilt juurde, siin kõik näha mis ja kuhu. (nö pistikud peegli taga on need nelinurksed augud, kuhu siis ilusti tinutatud otsaga juhe sisse lükata ja kõik.)

Miks peaks peegli enda üldse korpusest välja võtma kui peeglipoolsele pistikule saad ligi kui kuuskandiga keerad peeglikorpuse ukse küljest lahti ja siis näed pistikut.
Kui jutt käib sellest kaablipuust millest sul maas on pilt, siis sellel on peegli poole minev pistik olemas aga tundub, et sul on sellest veel nö pikendusjuhe puudu peeglipistiku endani. Või see ongi see katki lõigatud..

Miks peaks peegli enda üldse korpusest välja võtma kui peeglipoolsele pistikule saad ligi kui kuuskandiga keerad peeglikorpuse ukse küljest lahti ja siis näed pistikut.
Kui jutt käib sellest kaablipuust millest sul maas on pilt, siis sellel on peegli poole minev pistik olemas aga tundub, et sul on sellest veel nö pikendusjuhe puudu peeglipistiku endani. Või see ongi see katki lõigatud..
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Eemaldades doonorautolt kõrvalistuja-poolse uksesisese juhtmepuu sain teada, et pistik jah seal peegli juures väljaspool. Uuemal tüübil on sama pistik uksepolstri all (st sama otstarbega pistik, aga must, mitte valgu nagu enne 09/91).. Juhi oma oli sealt katki tehtud ning hiljem kokku teibitud - ehk siis probleem on lahendatud.
Priitv8 - kas keskluku pistik mitte kesklukumootori külge ei lähe?
Igastahes tänud, nüüd saan lõpuks vist asjaga tegelema hakata.
Üks asi veel - kas keegi on kunagi vanema tüübi juhtmepuid paigaldanud? Kuidas saite peeglipistiku pärast tagasi? Seal väga väike vahe, kust see läbi oli pandud.. Aga eks ma hakkama saan..

-edit-
Tegin peegli lahti ning jõudsin järeldusele, et juhul kui ma ei taha, et minu juhtmepuu samamoodi lõpetaks nagu doonorauto oma (teibiga kokku pandud), siis ma seda sealt hetkel kätte ei saa. Koos pistikuga mahub ta läbi vaid siis kui eemaldada kummist osa, mis peegli ja ukse vahel on. Ilma eemaldamata tuleb ära lõigata pistik. Ehk tuleb eemaldada kroomliist (shadowline), aga kuidas see lahti käib ning kuidas tagasi? Igastahes abi on vaja.. kahju, et BMW insenärid tulid mõistliku lahenduse peale alles 91 aastal
Priitv8 - kas keskluku pistik mitte kesklukumootori külge ei lähe?
Igastahes tänud, nüüd saan lõpuks vist asjaga tegelema hakata.
Üks asi veel - kas keegi on kunagi vanema tüübi juhtmepuid paigaldanud? Kuidas saite peeglipistiku pärast tagasi? Seal väga väike vahe, kust see läbi oli pandud.. Aga eks ma hakkama saan..

-edit-
Tegin peegli lahti ning jõudsin järeldusele, et juhul kui ma ei taha, et minu juhtmepuu samamoodi lõpetaks nagu doonorauto oma (teibiga kokku pandud), siis ma seda sealt hetkel kätte ei saa. Koos pistikuga mahub ta läbi vaid siis kui eemaldada kummist osa, mis peegli ja ukse vahel on. Ilma eemaldamata tuleb ära lõigata pistik. Ehk tuleb eemaldada kroomliist (shadowline), aga kuidas see lahti käib ning kuidas tagasi? Igastahes abi on vaja.. kahju, et BMW insenärid tulid mõistliku lahenduse peale alles 91 aastal

See pilt on tehtud uuemast juhtmepuust, kus pistik asub polstri all, mitte peegli juures (seal võib ka olla üks pistik).. Mul aga on vana, kus polstri all pistik puudub (lollus)..Kui jutt käib sellest kaablipuust millest sul maas on pilt, siis sellel on peegli poole minev pistik olemas aga tundub, et sul on sellest veel nö pikendusjuhe puudu peeglipistiku endani. Või see ongi see katki lõigatud..
Läheb, aga need on lukusüdamiku andurid, mille järgi KL aru saab, kas paned ust lukku, topeltlukku või teed hoopis lukust lahti.joh kirjutas:Priitv8 - kas keskluku pistik mitte kesklukumootori külge ei lähe?
Milleks liiste eemaldada? Peeglikorpus on ju poldiga aknakolmnurgas seestpoolt kinni.
PS liistud käivad kõik lihtsate klambritega. Tõmbad üles ja paned tagasi. Sisemine ei tule enne, kui uksepolstri maha võtad.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Nii, sain juhtmed tervena kätte. Hakkasin siis kahest juhtmepuust ühte kombineerima, aga tekkis probleem. Nimelt kuidas **** ma peaksin need juhtmed sealt vanast juhtmepuust kätte saama? Pistik koosneb kahest osast. Esimese saan enamvähem lahti, aga selleks et teisest osast need juhtme otsad kätte saada tuleb juhtme otsas olevad nagad kuidagi kokku vajutada. See aga on üpris komplitseeritud ettevõtmine kui juhuslikult ei leidu sul äärmiselt õhukesest plekist toru, mis täpselt selle otsa ümber läheb ning klemmid kokku vajutab. Põhimõtteliselt esimese juhtmepuu panin kokku nii, et lõikasin vana pistiku noaga puruks ning võtsin sealt vajalikud juhtmed. Seda toimingut ülejäänud kolme juhtmepuuga hästi ette võtta ei viitsiks. Esiustel vaja ainult kolm juhet võtta, aga tagaustel veel lülitid jms kraam - tegevust jätkuks. Niisiis küsimus põhiliselt Hans'ule, aga ka teistele (äkki keegi sellega juba tegelenud) - mismoodi said/te juhtmed vanast juhtmepuust kätte ilma seda lõhkumata?
Ja mis pistik on vana-tüüpi juhtmepuul sinist värvi? Sealt vist pean mikrolülitile voolu võtma nagu mulle teiste juhtmete pealt tundus..
Ja mis pistik on vana-tüüpi juhtmepuul sinist värvi? Sealt vist pean mikrolülitile voolu võtma nagu mulle teiste juhtmete pealt tundus..
Aga nii saingi - lõhkusin vana (minu puhul siis doonori) juhtmepuu pistiku nii ära, et iga klemmi koos juhtmega eraldi tervelt kätte saaksin.
Lisaks ma pidin veel osadele jutmetele uued emased klemmid külge jootma, sest nagu esimesel pildil näha doonoril olid osad juhtmed üldse lisasektsioonis millele minu autol vastet polnud (pilt: http://www.hot.ee/must320i/el_aknad_3.jpg).
Niipalju siis sain ümber tõsta, vasakul doonor ja paremal all uksest isane pool, paremal üleval siis näha minu vana 3 klemmiga pistikut millele ma lõpptulemusena vedasin ülejäänud kontaktid:

Ja kuna UM-ist uue emase klemmi hind paarkümmend krooni tükist ja arvestades palju mul neid vaja läheb oleksin juba sama palju maksnud kui el aknad kätte sain. Siis sai Valdeku garaazis juhtmeunnikust vajalik klemmidoonor otsitud:

Uuel klemmil lõikasin niiapalju vanat juhet ära kui andis ja jootsin uue juhtme kinni ning termorüüs ka peale.
Ennem kui lõpliku montaazi pistikule tegin, kontrollisin kõik eraldi üle (sest selleks ajaks oli ka minul juba pistikute lõhkumisest tüdimus ja ei soovinud montaaziga eksida):

Lihtsuse mõttes minu aastakäigu tagumise ukse skeem sees, see mis on punases alas on uksepiidas pistik ja nr sellel (1,2,3 jne on kontakti asukohad) ning juhtmevärvid:

Ehk on midagi abiks
Lisaks ma pidin veel osadele jutmetele uued emased klemmid külge jootma, sest nagu esimesel pildil näha doonoril olid osad juhtmed üldse lisasektsioonis millele minu autol vastet polnud (pilt: http://www.hot.ee/must320i/el_aknad_3.jpg).
Niipalju siis sain ümber tõsta, vasakul doonor ja paremal all uksest isane pool, paremal üleval siis näha minu vana 3 klemmiga pistikut millele ma lõpptulemusena vedasin ülejäänud kontaktid:

Ja kuna UM-ist uue emase klemmi hind paarkümmend krooni tükist ja arvestades palju mul neid vaja läheb oleksin juba sama palju maksnud kui el aknad kätte sain. Siis sai Valdeku garaazis juhtmeunnikust vajalik klemmidoonor otsitud:

Uuel klemmil lõikasin niiapalju vanat juhet ära kui andis ja jootsin uue juhtme kinni ning termorüüs ka peale.
Ennem kui lõpliku montaazi pistikule tegin, kontrollisin kõik eraldi üle (sest selleks ajaks oli ka minul juba pistikute lõhkumisest tüdimus ja ei soovinud montaaziga eksida):

Lihtsuse mõttes minu aastakäigu tagumise ukse skeem sees, see mis on punases alas on uksepiidas pistik ja nr sellel (1,2,3 jne on kontakti asukohad) ning juhtmevärvid:

Ehk on midagi abiks

Viimati muutis Hans, 16.05.2007 11:39 57, muudetud 1 kord kokku.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Tänud! Peab siis ikkagi lõhkuma ja laamendama. Kui järele mõelda, siis väga hullu pole - tuleb lihtsalt õiged töövahendid valida. Eile tegin seda paberinoaga/kipsinoaga
Aga jah, loodan siis parimat. Täna lähen ühendan oma monteeritud juhtmepuu ära ning proovin mootorit külge panna.. loodan südamest, et hakkab tööle - oleks hea motivatsioon kiiresti ka teiste uste juhtmed ära ühendada
Tänud veelkord, Hans!


Ärge hakkake lõhkuma!
Pistikukorpusel on tõesti mehhaaniline lukustus (lahendatud erinevalt), aga põhimõte selles, et kaks poolt (ja sellega avad) lähevad lukustusasendis veidi nihkesse.
Kui lukustus lahti, tuleb pinnid avast tahapoole (juhtme poole) välja suruda.
Selleks on AMP-il muidugi olemas oma tööriist, aga kõige lihtsam on minna nt. Tevalo, Oomi- või Noore Tehniku poodi ja osta 20 krooni eest üks teleskoopantenn. Sellest leiab kindlasti ühe segmendi, mille diameeter on 2.5mm ja millega saab (väikese pingutuse peale küll) pinnid välja suruda. Eriti popp oleks sellele torule veel kruvikeeraja pea otsa panna, siis oleks peaaegu AMP-i tööriist valmis.
Pistikukorpusel on tõesti mehhaaniline lukustus (lahendatud erinevalt), aga põhimõte selles, et kaks poolt (ja sellega avad) lähevad lukustusasendis veidi nihkesse.
Kui lukustus lahti, tuleb pinnid avast tahapoole (juhtme poole) välja suruda.
Selleks on AMP-il muidugi olemas oma tööriist, aga kõige lihtsam on minna nt. Tevalo, Oomi- või Noore Tehniku poodi ja osta 20 krooni eest üks teleskoopantenn. Sellest leiab kindlasti ühe segmendi, mille diameeter on 2.5mm ja millega saab (väikese pingutuse peale küll) pinnid välja suruda. Eriti popp oleks sellele torule veel kruvikeeraja pea otsa panna, siis oleks peaaegu AMP-i tööriist valmis.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Teleskoopantenni proovisin ise kahpriitv8 kirjutas:Ärge hakkake lõhkuma!
Pistikukorpusel on tõesti mehhaaniline lukustus (lahendatud erinevalt), aga põhimõte selles, et kaks poolt (ja sellega avad) lähevad lukustusasendis veidi nihkesse.
Kui lukustus lahti, tuleb pinnid avast tahapoole (juhtme poole) välja suruda.
Selleks on AMP-il muidugi olemas oma tööriist, aga kõige lihtsam on minna nt. Tevalo, Oomi- või Noore Tehniku poodi ja osta 20 krooni eest üks teleskoopantenn. Sellest leiab kindlasti ühe segmendi, mille diameeter on 2.5mm ja millega saab (väikese pingutuse peale küll) pinnid välja suruda. Eriti popp oleks sellele torule veel kruvikeeraja pea otsa panna, siis oleks peaaegu AMP-i tööriist valmis.

Sain ühe hoovastiku paika ning mootorile voolu jne, aga probleem tekkis mikrolülitiga. Esiteks ei lähe hoovastik vastu mikrolüliti seda plekist jubinat kui ma akent alla lasen.. üles lastes aga läheb:
Üles:
http://img46.imageshack.us/img46/3580/p5160518hh1.jpg
Alla:
http://img67.imageshack.us/img67/8471/p5160519cv5.jpg
Okei, selle saaks ehk mõne teise auto süsteemi vaadates korda teha, aga siis proovisin lihtsalt, et kas lülitile vajutades aken jääb seisma või ei. Ei jäänud. Mikrolülitisse jooksis kaks juhet ning ühe (pruun-oranz) ühendasin ma doonori järgi teise samade värvidega juhtme külge, mis mul läheb sinisesse pistikusse (doonoril pistik puudus, aga juhe jooksis samasse kohta).. Igastahes ma ei tea, ei toimi see mikrolüliti.. tahaks juba ust kokku panna, aga ei tea, mida teha

Kes ütles, et alla lastes peab vastu minema? See on ju ülemise lõppasendi lüliti.joh kirjutas:Esiteks ei lähe hoovastik vastu mikrolüliti seda plekist jubinat kui ma akent alla lasen.. üles lastes aga läheb:
Millest järeldad, et ta ei tööta?
PS Proovi, kui see lüliti on alla surutud, peab aken ainult paar cm üles liikuma ja peatuma (ZKE arvab, et aken kinni!).
NB! Sõrme ma sinna vahele ei topiks!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Hmm, ega vist ei olegi keegi öelnudpriitv8 kirjutas:Kes ütles, et alla lastes peab vastu minema? See on ju ülemise lõppasendi lüliti.joh kirjutas:Esiteks ei lähe hoovastik vastu mikrolüliti seda plekist jubinat kui ma akent alla lasen.. üles lastes aga läheb:
Millest järeldad, et ta ei tööta?
PS Proovi, kui see lüliti on alla surutud, peab aken ainult paar cm üles liikuma ja peatuma (ZKE arvab, et aken kinni!).
NB! Sõrme ma sinna vahele ei topiks!


-edit-
Ahaa, ning sümptomid on ka sellised nagu mikrolüliti ei töötaks.. ehk siis üles lastes jääb koguaeg seisma. Alla läheb ilusti.
mitu juhet ukse sees käib? Nagu mul on olukord selline, et autoks on 535i e34 (4x el aknad olnud) keskel ja igalpool mujal on kõik lülitid ja juhtmed kõigile akendele olemas, aga üks uks on terves tükis vahetatud ukse vastu, kus on vändaga aken
niisiis mul oleks vaja:
el. akna tõstuk (olemas)
uksesisene juhtmestik
uksepealne lüliti
kuskohast neid kahte viimast võiks leida? tartuläheduses asuvad minule teadaolevad lammutused neid ei paku igaljuhul
rohkem midagi ei ole puudu?

niisiis mul oleks vaja:
el. akna tõstuk (olemas)
uksesisene juhtmestik
uksepealne lüliti
kuskohast neid kahte viimast võiks leida? tartuläheduses asuvad minule teadaolevad lammutused neid ei paku igaljuhul

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=05darklight kirjutas:kolasin bmwfans.info lehel ringi aga ei suutnud leida, kas on eraldi koodi ja jupina olemas tagaukse sisene el. akna kaabeldus? kui jah siis ma ostaks UMist lihtsalt uue ja probleem lahendatud, muidu keegi ei taha müüa 1tk seda juhtmeid nagu mul vaja on
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!